گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

راهنمای سفر به کاپادوکیه

سرفصل های مقاله

در این مقاله راهنمای سفر به شما را با مقصد زیبای کاپادوکیه آشنا خواد کرد

تاریخچه کاپادوکیه

از معروفترین قسمت‌های این سرزمین، گورمه است که مجسمه‌های باستانی در آنجا قرار دارد. گورمه از سال ۱۹۸۵ بعنوان یک میراث فرهنگی جهانی در سازمان یونسکو به ثبت رسیده است.

بهترین زمان سفر به کاپادوکیه

بهترین فصل برای سفر به کاپادوکیه، فصل بهار است که از ماه می تا ماه ژوئن است

نقش‌های باستانی در غارهای کاپادوکیه

 

کاپادوکیه از زمان مادها به بعد جزو ایران بوده است و در این منطقه پرستش خدایان ایرانی رواج داشته است. در آثار سنگ نوشته های کاپادوکیه، لوح های سفالی، نوشته های به خطط میخی پیدا شده است که در آن از قراردادهای ازدواج، مقررات مالی و اختلافات تجاری و … نوشته شده است.

درینکویو

درنکویو به معنای چاه عمیق است که این شهر در دوران مادها ساخته شده و هشت طبقه زیرزمین است. این شهر زیرزمینی 20000 نفر را در خود جای می دهد و امکاناتی شامل مدرسه، سالن غذاخوری، اسطبل، انباری و معبد را دارد.

گورمه

شهر گورمه در مرکز کاپادوکیه قرار دارد. در این شهر آثار باستانی زیادی از جمله حمام ها، مساجد، مدارس و کلیسا ها وجود دارد. از جاذبه های  گورمه می توان یه کلیسای آرتاخانه، دورموش قدیر، یوسف کوچ و بزیرخانه، خانه‌های سنگی در اوزون دره، باغیل دره اشاره کرد. در این شهر تعداد بسیاری مخروط تف یا خاکستر آتشفشانی وجود دارد که به آن دودکش های پری می گویند که از فرسایش باد و آب از دو لایه مختلف به‌وجود آمده اند. بر روی گوررمه ها شما میتوانید بالن سواری کنید و از مناظر زیبا لذت بببرید.

اوچیسار

بلندترین قسمتی که در کاپادوکیه می توانید ببینید این منطقه می باشد که قلعه سنگی طبیعی می باشد.

آوانوس

 

آوانوس به موزه مو و سفا‌ل‌هایی که در آنجا قرار دارد، معروف است. در این موزه موهای بیش از 16 هزار زن که به موزه آمده اند جمع‌ شده است که قسمتی از موی خود را به‌همراه تکه کاغذی که حاوی مشخصات ‌شان است به در و دیوار این موزه آویزان می‌کنند.

دره ایهلارا

 

یکی دیگر از جاذبه های کاپادوکیه، دره ایهلارا است که به دلیل طبیعت زیبا و کلیساهای درون غارها، اون منطقه را به یکی از شگفت انگیزترین جاذبه ها تبدیل کرده است.

هتل های برتر کاپادوکیه

هتل غار فوکاس (Phocas Cave Suites)

 

این هتل در روستای کاویوسین قرار دارد. با وجود اینکه هتل با امکانات و تکنولوژی های روز دنیا ساخته شده است اما بازهم این حس رو به شما می دهد که در یک غار اقامت دارید. همه ی اتاق ها یک تراس بزرگ با شکل صخره ای که دید خوبی از منطقه دارد، باعث میشود که در حین صرف صبحانه‌ی محلی‌تان از جذابیت منطقه نیز لذت ببرید.

هتل موزه کاپادوکیه (Museum Hotel Cappadocia)

 

هتل موزه کاپادوکیه در اوچیستر قرار دارد. این هتل که بلندترین نطقه در این شهر می باشد. یک هتل بسیار زیبا و لاچکری است که دکوراسیون آن به سبک قدیمی و آنتیک است. از امکانات این هتل می توان به استخر روباز با اب گرم و تراسی با منظره ای بی نظیر اشاره کرد.

پانسیون غار (Travelers Cave Pension)

 

این پانسیون که در قلب شهر گورم است. مکان مناسبی برای اقامت می باشد. اتاق های این هتل که در دل غار و از سنگ ساخته شده است. بهترین قسمت هتل تراس رستوران می باشد که به شما دید فوق‌العاده ای از شهر به شما می دهد.

اشتراک گذاری :

گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com