گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

راهنمای سفر به والنسیا

سرفصل های مقاله

در این مقاله راهنمای سفر به والنسیا ، گروه مسافرتی گردشگران شیراز سعی دارد شما را با زیباییهای والنسیا آشنا کند.

والنسیا یکی از شهرهای زیبای کشور اسپانیا است، در زبان لاتین به نام والنتیا خوانده می شود به معنی شجاع است. این شهر بندری جزو پنجمین بندر بزرگ اروپا است و در غرب دریای مدیترانه قرار گرفته. قسمتی از خلیج والنسیا در نزدیکی جزیره قناری واقع شده و جمعیتی حدودا 900.000 نفری دارد که به زبان اسپانیایی صحبت می کنند. این شهر با داشتن مکان های تاریخی متعدد به یکی از شهرهای مورد علاقه گردشگران تبدیل شده است.

موقعیت جغرافیایی در مقاله راهنمای سفر به والنسیا

راهنمای سفر به والنسیا - اسپانیا | گردشگران شیراز

آب و هوا در مقاله راهنمای سفر به والنسیا

شهرهای اسپانیا از تنوع آب و هوایی برخوردار هستند. والنسیا دارای آب و هوای مدیترانه ای است در واقع تابستان های گرم و خشک و شاید کمی گرمتر از حد انتظار و زمستان های نسبتا معتدل که سرمای زیادی را حس نخواهید کرد. اما بهترین فصل سفر به والنسیا بهار است زیرا هنوز آن گرمای شدید تابستان شروع نشده و درختان پر از شکوفه های بهاری هستند و شما می توانید از پیاده روی و شنا در ساحل نیز لذت ببرید.

جاذبه های تاریخی در مقاله راهنمای سفر به والنسیا

این شهر آثار تاریخی متعددی دارد که برخی از آن ها جزو میراث جهانی یونسکو هستند. در ادامه تعدادی از این جاذبه ها را معرفی خواهیم کرد.

باغ وحش والنسیا

راهنمای سفر به والنسیا - اسپانیا | گردشگران شیرازاین باغ وحش در سال 2008 میلادی تاسیس شده و در منطقه باغ های توریا قرارگرفته است. از تفاوت های جذاب این باغ وحش با سایر باغ وحش هایی که ممکن است تا کنون دیده باشید این است که به جای جداسازی محوطه زندگی حیوانات از افراد بازدید کننده با قفس و نرده، از موانع طبیعی همانند تخته سنگ، مسیر رودخانه و یا گودال استفاده کرده اند. اگر به این باغ وحش رفتید از بخش حیوانات آفریقایی آن حتما دیدن نمایید.

موزه‌ی ملی آثار سرامیکی

راهنمای سفر به والنسیا - اسپانیا | گردشگران شیراز

در واقع این موزه در کاخی که قدمت آن به قرن 15باز می گردد دایر است. در بدو ورود به این موزه مجسمه مریم مقدس را می بینید. در این موزه مجموعه ای از اثرهای سرامیکی که برخی از آنها حتی به دوران ماقبل تاریخ تعلق دارند نگهداری می شوند.

ساحل والنسیا

راهنمای سفر به والنسیا - اسپانیا | گردشگران شیراز

اصلی ترین ساحل این شهر است که به شما اجازه تماشا و لذت بردن از زیبایی های دریای مدیدترانه را می دهد. در دل این ساحل تفریحگاه Paseo Marítimo واقع شده است که مجموعه ای از رستوران ها و کافه ها را دارد که طعم های بی نظیری را در اینجا می توانید امتحان کنید. خانه نویسنده معروف والنسیایی(ویسنته بلاسکو) که به موزه ادبی و زندگینامه او مبدل شده نیز در این ساحل قرار گرفته است

باغ‌های توریا در مقاله راهنمای سفر به والنسیا

راهنمای سفر به والنسیا - اسپانیا | گردشگران شیراز

اگر می خواهید بزرگترین مجموعه باغ شهری اسپانیا را ببینید باید به این منطقه سر بزنید در کنار این باغ ها مسیر دوچرخه سواری تعریف شده. این باغ ها طراحی زیبایی دارند و در کنار این زیبایی امکانات تفریحی نظیر زمین های مخصوص ورزش، زمین های اسکیت و آب نما های زیبا در نظر گرفته شده که بازدید شما را مهیج تر خواهد کرد.

میدان Ayuntamiento

راهنمای سفر به والنسیا - اسپانیا | گردشگران شیراز

این میدان، در مرکز شهر والنسیا واقع شده که با ساختمان های مهمی همچون پست مرکزی، سالن تاتر و سیتی هال احاطه شده است. این میدان با آب نمایی زیبا و تندیس قهرمان این شهر Francesc de Vinatea، تزیین شده است. در این میدان بعضی از رویدادهای مهم شهر مانند جشنواره فالز هر ساله برگزار می گردد.

کلیسای جامع والنسیا در مقاله راهنمای سفر به والنسیا

راهنمای سفر به والنسیا - اسپانیا | گردشگران شیراز

بزرگترین کلیسای شهر، کلیسای جامع والنسیا است که ساختاری شش ضلعی دارد و قدمت آن به قرن سیزدهم بازمیگردد. جالب است بدانید تکمیل ساخت و ساز این کلیسا حدودا دو قرن طول کشیده است.

آکواریوم در مقاله راهنمای سفر به والنسیا

راهنمای سفر به والنسیا - اسپانیا | گردشگران شیراز

یکی از بخش های زیبای شهر علوم و هنر، اکواریوم اقیانوس شناسی شهر والنسیا است که پانصد گونه متفاوت از آبزیان را در حجم 42 میلیون لیتر آب در خود جای داده است. این آکواریم براساس مناطق جغرافیایی به ده بخش تقسیم بندی شده است ( از قطب شمال تا خط استوا).

بنای تاریخیLa Lonja de la Seda

این بنا که کاربری قبلی آن داد و ستد ابریشم بوده است در سال های 1482 تا 1533 ساخته شده است. ساختمان مرکزی این بنا محلی برای امضای قراردادهای مهم تجاری بوده است که با ستون های سنگی مارپیچ شکلی تزیین شده است، در این بنا قسمت های برای دادگاه تجاری در نظر گرفته شده بوده که نقاشی هایی از آن زمان هنوز بر در و دیوار آن قابل روئیت است و همچنین سلول هایی که در آن افراد بدهکار که دادگاه حکم آن ها را مشخص می کرده وجود داشته که در آن ها این افراد زندانی می شدند.

بازار مرکزی در مقاله راهنمای سفر به والنسیا

این بازار مرکزی از قدیمی ترین بازارهای پر رونق اروپاست که در حال حاضر نیز در آن داد و ستد انجام می گیرید. این بازار هرروز به جز یکشنبه ها باز است و شما می توانید از آنجا بازدید کنید و حتی سوغاتی بخرید. بازار مسقف است و حجره هایی برای فروشندگان دارد که با پنجره های رنگی تزیین شده است. برای رفع خستگی نیز می توانید از کافه هایی که در این بازار واقع شدند استفاده کنید.

شهر علوم و هنر در مقاله راهنمای سفر به والنسیا

از این شهر می توان به عنوان خاص ترین جاذبه شهر والنسیا یاد کرد. که این مجموعه شامل آکواریوم ، ساختمان چشم ، سینمای آی مکس ، موزه ای با ساختار اسکلت نهنگ، مراکزی برای برگزاری کنسرت ، پل معلق و چندیدن ساختمان زیبای دیگر است.

رستوران ها در مقاله راهنمای سفر به والنسیا

رستوران بودِگا کاسا مونتانا

این رستوران در والنسیا به قرارهای عاشقانه اش معروف است جالب است بدانید، عشق دو همسایه به یکدیگر باعث بوجود آمدن این رستوران در سال 1836 شده است که مغازه ای کوچک را بین خانه های خود تاسیس کردند از بهترین غذاهای منوی این رستوران تاپاس است.

رستوران لا پاپاردلا

راهنمای سفر به والنسیا - اسپانیا | گردشگران شیراز

اگر به دنبال تست کردن پاستایی منحصر به فرد هستید به این رستوران سر بزنید. در و دیوار رستوران با اثرهای هنرمندان شهر والنسیا تزیین شده است. در پاپاردلا بیست و نه مدل مختلف پاستا سرو می شود ضمن اینکه ساختمان دو طبقه رستوران این فرصت را به مشتریانش می دهد که بتوانند برج کلیسای میکالت را نیز از اینجا ببینند.

رستوران پالاس فِسول

در این رستوران غذا های باکیفیت ایتالیای به مشتریانش ارائه می شود. در منوی این رستوران غذا های گوشتی، برنجی و ماهی نیز می توانید ببینید و غذای مخصوص سرآشپز آن خوراک باقلا است.

هتل های شاخص

رستوران و کافه در والنسیا

هتل کارو والنسیا

هتل لاس آرناس بالنریو رزورت

هتل هسپس پالائو د لا مار

هتل وستین والنسیا

هتل اس‌اچ والنسیا پالس

حمل و نقل

در شهر والنسیا معولا مسافت ها کوتاه است و دسترسی به مکان های گردشگری با وسایل حمل و نقل عمومی نظیر اتوبوس و مترو به راحتی امکان پذیر است. استفاده از تاکسی نیز بسیار راحت است و در هرکجا که باشید تاکسی ها در حال رفت و آمد هستند اما هزینه آن ها به طبع از وسایل نقلیه عمومی بیشتر است. برای استفاده از اتوبوس و مترو می توانید یک کارت بلیط تهیه کنید. استفاده از مترو زیرزمینی در تابستان های داغ والنسیا به دلیل سیستم سرمایش آن گزینه ای به جا و بسیار عالی می تواند باشد

حمل و نقل در والنسیا

سوغات معروف

ظروف چینی و سرامیکی: والنسیا یکی از مراکز تولید چینی و سرامیک است که در سفر به والنسیا می توانید ظرف هایی رنگارنگ و زیبا از این جنس برای سوغات خریداری کنید

محصولات حصیری و چرمی : از جمله صنایع دستی این شهر محصولات حصیری و چرمی است که اگر طرفدار صنایع دستی هستید گزینه خوبی برای خرید سوغات هستند.

سوغات والنتینا

روغن زیتون: زیتون های اسپانیایی زبان زد خاص و عام هستند از جمله سوغاتی های با ارزش و با کیفیت این شهر روغن زیتون است.

جاذبه های دیدنی

شماره های ضروری

با گرفتن شماره 112 به مراکز پلیس، اروژانس یا آتش نشانی می توانید دسترسی پیدا کنید

اشتراک گذاری :

گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com