گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

راهنمای سفر به مادرید

سرفصل های مقاله

در این مقاله راهنمای سفر به مادرید ، گروه مسافرتی گردشگران شیراز سعی دارد شما را با زیباییهای این شهر شگفت انگیز آشنا کند. با ما باشید.

شهر مادرید بزرگترین شهر و پایتخت کشور اسپانیا است و همچنین پایتخت یک بخش خودمختار و مرکز استان مادرید می باشد.

موقعیت جغرافیایی در مقاله راهنمای سفر به مادرید

شهر مادرید در مرکز و فلات کشور اسپانیا قرار گرفته است پس از لندن و برلین، شهر مادرید بزرگترین شهر اتحادیه اروپا و همچنین منطقه کلان شهری آن است و بعد از لندن و پاریس سومین منطقه کلان شهری بزرگ جهان به شمار می آید. این شهر به دلیل مرکزیت جغرافیایی، پیشینه و کارکردهای سیاسی و مالی، مهمترین و اصلی ترین شهر از شبه جزیره ایبری به حساب می آید. با این وجود امروزه مادرید سومین شبکه متروی بزرگ در اروپا را دارد ولی اکثر محله های آن حال و هوای خود را حفظ کرده اند.

راهنمای سفر به مادرید | اسپانیا - گردشگران شیراز

وضعیت آب و هوا

آب و هوای مادرید در فصل تابستان و زمستان معتدل است به همین دلیل انتظار می رود که اسپانیا از آب و هوای گرم و دلپذیری برخوردار باشد اما در مادرید این چنین نیست در فصل تابستان گرمای هوا غیر قابل تحمل و در فصل زمستان بسیار سرد و یخبندان است.

بهترین زمان برای سفر به مادرید برای افرادی که تحمل هوای گرم را ندارند فصل بهار و اوایل پاییز است.

جاذبه های دیدنی در این مقاله راهنمای سفر به مادرید

پارک رتیرو

پارک رتیرو معروف به قلب سبز مادرید سرشار از باغ های زیبا و دیدنی است که در نزدیکی موزه پرادو قرار دارد در گذشته این پارک مربوط به خانواده سلطنتی بوده که بعدها درهای آن به روی عموم گشوده شده است.

راهنمای سفر به مادرید | اسپانیا - گردشگران شیراز

میدان پلازا مایور

میدان پلازا مایور یکی دیگر از مکان های دیدنی مادرید است این میدان بینظیر مربوط به دوره ی رنسانس است که کاملا به وسیله ساختمان های مسکونی احاطه شده است و همچنین دارای چندین ورودی است که در ایوان های پایین آن چند کافه دیده می شود که می توانید در این مکان زیبا قهوه سفارش دهید و هنگام میل کردن قهوه برای چند دقیقه مردم شهر مادرید را حین فعالیت و تکاپو تماشا کنید.

کاخ سلطنتی

یکی از مکان های فوق العاده و دیدنی مادرید کاخ سلطنتی است این کاخ بر روی قلعه ی نظامی موریش الکازار مادرید ساخته شده است در گذشته این کاخ در آتش سوخت و نابود شد. این کاخ جزء بزرگترین کاخ های اروپای غربی به شمار می آید که در آن سبک های باروک و نئوکلاسیک به کار رفته است.

راهنمای سفر به مادرید | اسپانیا - گردشگران شیراز

دروازه خورشید

پورتا دل سل میدان بزرگی است که در نزدیکی ساختمان اداره پست مادرید قرار دارد این میدان هم در شهر مادرید هم در اسپانیا محل ملاقات محبوبی است. اکثر اسپانیایی ها ساعت بالای اداره پست را می شناسند این ساعت برای آنها یادآور شمارش معکوس شب سال نو در تلویزیون است رسم جالبی هم که در بین مردم وجود دارد این است که با هر صدای زنگ ساعت برای خوش شانسی یک دانه انگور می خورند.

راهنمای سفر به مادرید | اسپانیا - گردشگران شیراز

گران بیا

خیابان گران ویا یکی از بهترین جاذبه های دیدنی و مرکز سرگرمی، خرید و فرهنگ مادرید به شمار می آید این خیابان بسیار پر رفت و آمد و معمولا تا سپیده دم سرشار از زندگی است.روزانه این خیابان سرشار از خریدارانی است که به مراکز خرید و فروشگاههایی لوکس و بوتیک های گران قیمت می روند.

راهنمای سفر به مادرید | اسپانیا - گردشگران شیراز

موزه پرادو

موزه پرادو یکی از دیدنی ترین و بهترین موزه های هنری مادرید و همچنین جهان است در این موزه شاهکارهایی از اساتید دوره رنسانس و باروک دیده می شود این شهر آثار هنرمندانی مثل دیه گو ولاسکوئز، ال گرکو و همچنین هنرمندان کشورهای دیگر مانند رامبرنت، پیتر بروگل، فان دیک، روبنس، تیسین، کاراواجو، بوتیچلی و تینتورتو در خود جای داده است. در این موزه ” باغ لذت دنیوی” اثر هنری یرونیموس بوش، نقاش معروف هلندی و تابلوی “داوود با سر جالوت” اثر کاراواجو وجود دارد.

راهنمای سفر به مادرید | اسپانیا - گردشگران شیراز

آسکا

راهنمای سفر به مادرید | اسپانیا - گردشگران شیراز

کلیسای جامع آلمودنا

راهنمای سفر به مادرید | اسپانیا - گردشگران شیراز

دروازه آلکالا

راهنمای سفر به مادرید | اسپانیا - گردشگران شیراز

سالن شهر

راهنمای سفر به مادرید | اسپانیا - گردشگران شیراز

تئاتر سلطنتی

جاذبه های دیدنی مادرید

پلازا د لا ویا

راهنمای سفر به مادرید | اسپانیا - گردشگران شیراز

بازار سن میگل

از میدان پلازا مایور به راحتی و پیاده می توانید به این بازار زیبا بروید این بازار شبیه به بازار روز نیست بیشتر شبیه به بازار مواد غذایی برای خرید بهترین مواد موجود در اسپانیا مانند فلفل قرمز و زعفران است.

در این بازار کافه های تاپاس(نوعی پیش غذای اسپانیایی) به تعداد فراوانی دیده می شوند.

بازارهای مادرید

طاق پیروزی

جاذبه های دیدنی

لاس بنتاس

راهنمای سفر به مادرید | اسپانیا - گردشگران شیراز

میدان سانتا آنا

موزه تیسن بورنه میسا

این موزه یکی از جاذبه های دیدنی و بینظیر و قسمتی از “مثلث طلایی هنر” مادرید است.

راهنمای سفر به مادرید | اسپانیا - گردشگران شیراز

میدان آتوچا

راهنمای سفر به مادرید | اسپانیا - گردشگران شیراز

استادیوم سنتیاگو برنابئو

همه می دانیم که تیم رئال مادرید موفق ترین و پر طرفدارترین تیم فوتبال اروپاست که در جام قهرمانی رکورددار است گردشگرانی که به مادرید سفر می کنند و علاقه مند به فوتبال هستند می توانند از این استادیوم بزرگ و باشکوه دیدن کنند.

موزه ملی باستان شناسی

یکی دیگر از جاهای دیدنی مادرید موزه ملی باستان شناسی است در این موزه آثار شگفت انگیزی از دوره روم باستان خواهید دید و همچنین گنجینه ها و مجسمه های مربوط به شبه جزیره ایبری که سالهای زیادی از عمرشان گذشته در این موزه دیده می شود اما با این وجود هنوز نو به نظر می رسند.

موزه رینا سوفیا

این موزه سومین موزه از مثلث طلایی هنر مادرید است که بر هنر اسپانیایی تمرکز دارد و از دو موزه ی دیگر مدرن تر می باشد. مهمترین دلیل بازدید از این موزه وجود آثار متعددی از هنرمندان پیکاسو و دالی است.

چورو در سان خینس

شکلات داغ یکی از خوراکی های فوق العاده خوشمزه در فصل زمستان به شمار می آید و یکی از بینظیرترین طعم هایی است که در کل عمرتان میل کرده اید. گاهی اوقات این شکلات داغ آنچنان غلیظ است که مجبورید با قاشق بخورید بهترین چیزی که این شکلات داغ را خوش طعم می کند چوروی(چورو خمیر لوله ای شکل است که در روغن فراوان سرخ می شود) شیرین است.

در حوالی میدان پورتا دل سل شکلات فروشی سان خینس دیده می شود که از گذشته چورو و شکلات داغ فروخته می شود.که نسبت به شکلات فروشی های دیگر شهرت بیشتری دارد.

ال راسترو

در روزهای یک شنبه تمام مردم شهر به این خیابان می روند در این روز تعداد زیادی مغازه باز می باشد که هر چیزی که فکر کنید از نو و دست دوم در این بازار یافت می شود بازار ال راسترو بزرگترین بازار ارزان قیمت مادرید است که بسیار شلوغ می باشد.

معروف ترین رستوران های مادرید

  • رامون فریس
  • بوتین
  • بودگا دلوس سکرتوس
  • کافه موریو
  • تبرنا لوس اوئوس د لوسیو
  • کابریرا
  • لا سانابرسا
  • پونتو اِم اِکیس

وضعیت حمل و نقل

شهر مادرید یکی از بهترین شبکه های حمل و نقل در جهان به شمار می آید که پس از متروی لندن دارای بزرگترین متروی اروپاست. سیستم حمل و نقل عمومی در این شهر بسیار ارزان و سریع است. البته شما به عنوان یک گردشگر به وسیله نقلیه احتیاج ندارید زیرا مادرید شهری متراکم است که با کمی پیاده روی می توانید از مکان های معروف و جاذبه های این شهر دیدن کنید.

سوغات در مقاله راهنمای سفر به مادرید

بادبزن دستی

ممکن است بادبزن های رنگارنگ دستی در رقص های اسپانیایی، در نمایش ها و در فستیوال ها های اسپانیایی دیده باشید که بخشی از فرهنگ و سبک زندگی مردم اسپانیا و مادرید به شمار می آید در شهر مادرید فروشگاههای متعددی به فروش بادبزن مشغولند اگر علاقه مندید یک سوغاتی نمادین از شهر مادرید برای دوستانتان ببرید بادبزن های دستی گزینه خوبی می باشد.

محصولات مادرید

محصولات لا ویولتا

در مرکز شهر مادرید فروشگاه شیرینی فروشی معروفی وجود دارد که نام آن لا ویولتا است این مغازه محصولات مختلفی را به فروش می رساند که مهمترین آن شکلات های بنفش است که در جعبه های فوق العاده شیک و زیبا قرار گرفته اند. این مغازه اولین مغازه ای است که مردم شهر مادرید برای خرید کادو به آن مراجعه می کنند و قطعا به قدری جذاب است که دست خالی از مغازه بیرون نمی آیند.

صندل

صندل های تابستانی اسپانیا که به صورت سنتی از جنس کنف و دستی بافته می شوند در انواع رنگ ها و طرح های مختلف به فروش می رسند این صندل های یکی از بهترین سوغاتی های مادرید با قیمت مناسب می باشند.

لباس فلامنکو

فلامنکو سبکی از آواز، موسیقی و رقص در فرهنگ اسپانیایی است که با گذشت زمان تحت تاثیر فرهنگ های مختلف غربی و شرقی قرار گرفته است زقص فلامنکو یکی از موردهای جذاب و دیدنی این فرهنگ است و همانطور که می دانید لباس زیبای این رقص باعث زیباتر شدن این هنر می شود. این لباس با رنگ های شاد و تند و دامن پرچین می تواند گزینه مناسبی برای سوغاتی از شهر بینظیر مادرید باشد.

شال مانیلا

شال مانیلا روسری یا شال سه گوش بزرگی است که همراه با لباس فلامنکو پوشیده می شود این شال از جنس ابریشم است و با طرح، نقش و رنگ های شاد به شکل گل و پرنده هدیه ای بسیار زیبا به حساب می آید

کلاه مردانه

کلاه های تابستانی وجه مشترک پوشش مردان اسپانیا به شمار می آید. در گذشته کلاه یکی از پوشش های همیشگی مردان بوده است اما امروزه افراد مسن تر کلاه به سر می گذارند می توانید این سوغاتی را برای پدربزرگ، پدر و حتی جوان ترها هم ببرید. در شهر مادرید فروشگاهی به نام لا فاووریتا قدیمی ترین فروشگاه کلاه است. که به صورت بیزنس خانوادگی اداره می شود در این فروشگاه انواع کلاه ها از کلاه شاپوهای قدیمی تا کلاه بره یافت می شود.

سوغاتی در مادرید

تیشرت فوتبالی

اگر دوستانی دارید که به فوتبال علاقه دارند می توانید لباس یا تیشرت دو تیم مشهور شهر مادرید برای سوغات انتخاب کنید مطلع هستید که اسپانیا یکی از معروفترین و مطرح ترین کشورهای جهان در عرصه فوتبال است و دو تیم مشهور و معتبر دنیا به نام رئال مادرید و اتلتیکو مادرید در این شهر وجود دارند. با این حساب تیشرت فوتبالی بهترین سوغات برای عزیزانتان که فوتبالی هستند به شمار می آید.

سرامیک

کشور اسپانیا بابت محصولات سرامیکی بینظیر و مرغوبی که دارد در جهان شهرت دارد و همچنین شهر مادرید

اصلی ترین و باکیفیت ترین سرامیک ها را عرضه می کند به همین خاطر ظرف و ظروف های سرامیکی می تواند گزینه بسیار مناسبی برای سوغاتی باشد.

دیدنیهای مادرید

 

اشتراک گذاری :

گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com