گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

راهنمای سفر به جیپور

سرفصل های مقاله

در این مقاله راهنمای سفر به جیپور گروه مسافرتی گردشگران شیراز شما را با تمام زیباییهای این سرزمین اعجاب انگیز آشنا خواهد کرد. جیپور بزرگترین شهر و مرکز راجستان هند که به شهر رنگ ها و فستیوال ها معروف است این شهر با قلعه ها و قصرهای بینظیرش گذشته ی پادشاهی خود را به تصویر می کشد این شهر مملو از معماری فوق العاده، فرهنگ غنی، پارچه ها و جواهرات است که گردشگران فراوانی را از اقصا نقاط جهان را به خود جذب می کند

موقعیت جغرافیایی در مقاله راهنمای سفر به جیپور

جیپور که به شهر صورتی معروف است در شمال غربی هند و در 30 کیلومتری شهر دهلی نو واقع شده است.اسم این شهر از ” مهاراجه جای سینگ دوم” گرفته شده است کسی که بعد از فوت پدرش به قدرت رسید و جیپور را تأسیس کرد ” جای سینگ” با مشورت تعدادی از معماران حرفه ای برای طراحی شهر ساخت آن را شروع کرد و چند سالی زمان برد تا خیابان های اصلی و قصرها آماده شدند و این شهر به بخش های مختلفی تقسیم شدند که شامل ساختمان های دولتی و قصرها بود در زمان پادشاهی “ساوای رام سینگ” به افتخار ورود شاهزاده شهر را به رنگ صورتی رنگ آمیزی کردند سالها بعد خیابان های بسیاری به همین رنگ باقی ماندند که به شهر برای همیشه ظاهری صورتی رنگ داد.

راهنمای سفر جیپور

آب و هوای جیپور در مقاله راهنمای سفر به جیپور

شهر جیپور از آب و هوای نسبتا خشک برخوردار است فصل تابستان از فروردین ماه تا تیرماه طول می کشد و در ماه های مرداد و شهریور با باران های موسمی روبه رو هستیم در فصل زمستان از رطوبت خبری نیست و دمای هوا بین 5 تا 15 درجه است و هنگام صبح و شب مه غلیظی شهر را فرا می گیرد تابستان های جیپور به شدت گرم و زمستان های تقریبا سردی دارد به همین خاطر بهترین فصل سفر به این شهر فصل زمستان بین ماه های اکتبر تا مارس پیشنهاد می شود.

جذابیتهای هند

شکم گردی در جیپور

غذاهای لذیذ و خوشمزه جیپور

دال باتهی چورما: امکان ندارد به این شهر سفر کنید و این غذای خوشمزه را امتحان نکنید این غذای محبوب ترکیبی از سه غذای مختلف است که در جشن های عروسی هم از آن استفاده می شود.

قوار: قوار شیرینی است که به صورت سنتی در جشنواره ها استفاده می شود این شیرینی از روغن، آرد و شربت شکر تهیه می شود و انواع گوناگونی دارد.

Pyaz Ki Kachori: این غذا اولین بار در شهر جوداپور تهیه شد پس از آن به صبحانه ای بینظیر و محبوب در کل ایالات راجستان تبدیل شد مردم جیپور این اسنک خوشمزه را با ترشی سرشار از ادویه میل می کنند.

Gatte ki Sabzi: این غذا یکی از غذاهای اصیل راجستان است که با آرد نخودچی تهیه و با سس تند میل می شود.

جاذبه های شهر دیدنی جیپور

قصر پالاس

این قصر از دو قصر چندرا محل( امروزه این قصر به موزه تبدیل شده است) و مبارک محل و ساختمان های دیگر تشکیل شده است که در گذشته محل حکومت ماهاراجا بوده است این قصر در قسمت شمال شرقی مرکز شهر واقع شده است که شامل محوطه ها و باغ های بسیاری است.

قصر زیبای هند

عبادتگاه گالتاجی

گالتاجی در نزدیکی جیپور قرار دارد این عبادتگاه از چندین عبادتگاه تشکیل شده است که محل عبادت باستانی است و شامل چشمه های فراوانی است که افراد زیادی برای شنا به این مکان می آِیند که همین باعث معروف شدن گالتاجی شده است.

سفر به هند

جانتار مانتار

این مکان نزدیک به سیتی پالاس قرار دارد و یکی از بهترین و دیدینی ترین رصدخانه های نجوم جهان می باشد کاربرد این رصدخانه برای دیدن خسوف، کسوف، زمان سنجی و رصد ستاره ها است.

راهنمای سفر به جیپور

هوا محل

هوا محل قصری است که در گذشته زنان خانواده سلطنتی بدون اینکه دیده شوند از پنجره آن فستیوال ها را تماشا می کردند.

زیبایی های جیپور

فستیوال های جیپور

جیپور شهر فستیوال های شاد و مهیج است که تعدادی از آن ها را در زیر معرفی می کنیم:

فستیوال فیل ها: این فستیوال یک روز قبل از فستیوال رنگ ها در جیپور برگزار می شود که مردم با مراسم جشن و شادی به استقبال بهار می روند و پیروزی خوبی بر بدی را جشن می گیرند.

فستیوال هند

فستیوال تیج: این فستیوال در فصل بارندگی های موسمی اجرا می شود که در آن دختران و زنان لباس های سبزرنگ می پوشند و با آواز خواندن شروع فصل بارندگی را جشن می گیرند.

فستیوال بادبادک: این فستیوال سالیانه در جیپپور برگزار می شود که در هنگام شب بادبادک ها با چراغ های رنگی آسمان شهر را روشن می کنند.

بایدها و نبایدها در مقاله راهنمای سفر به جیپور

  • این شهر بزرگ است و امکانات حمل و نقل عمومی متوسطی دارد بهترین پیشنهاد برای گشت شهری کرایه تاکسی است
  • سعی کنید در مکان های مجاز عکسبرداری کنید و اگر قصد داشتید از فرد خاصی عکس بگیرید حتما اجازه بگیرید.

اشتراک گذاری :

گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

1 دیدگاه
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما
4 سال قبل

عالی بود، لطفا بیشتر از این مطالب تکرار کنید. یک مطلب هم میخواندم در همین راستا که آشنایی با دیدنی ترین آبشارهای هند بود در لینک زیر که آن هم خیلی جالب بود https://www.touristgah.com/Article/705

خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com