گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

راهنمای سفر به چک

سرفصل های مقاله

در این مقاله راهنمای سفر به چک گروه مسافرتی گردشگران شیراز سعی دارد کشور چک در اروپای مرکزی واقع شده وعضو اتحادیه اروپا می باشد. این کشور در واقع بعد از تقسیم  کشور چکسلواکی سابق در سال 1993 میلادی به وجود آمد، پایتخت آن که بزرگترین شهرش نیز می باشد شهر پراگ است. جمعیت کشور چک حدودا 11 میلیون نفر است که مردم آن به زبان رسمی  چکی صحبت می کنند و به عنوان کم مذهب ترین مردم در قاره اروپا شناخته شده اند در یک نظر سنجی عموی در سال 2005 میلادی  فقط حدود ده درصد این مردم اعلام کردند که به وجود خدا باور دارند.

راهنمای سفر به جمهوری چک

جاذبه های گردشگری در مقاله راهنمای سفر به چک

رودخانه ولدآوا

راهنمای سفر به جمهوری چک

رودخانه ولد آوا از مرکز شهر عبور می کند و شهر را به  دو بخش تقسیم می نماید که این تقسیم بندی به شما فرصت قایق سواری  و گشت در طول رودخانه  و بازدید از شهر پراگ را می دهد.

پل چارلز

این پل در سال 1357 میلادی به دستور  چارلز چهارم ساخته شد پل چارلز در واقع پیاده رویی وسیع و طولانی ، پوشیده شده از سنگ فرش است که مناطق مختلف شهر پراگ را به هم مرتبط می سازد. کناره های این پل زیبا با 30 مجسمه ی بسیار ظریف و هنرمندانه آذین شده که فرصت قدم زدن برای عشاق را فراهم کرده است.

راهنمای سفر به جمهوری چک

میدان قدیمی شهر پراگ

راهنمای سفر به جمهوری چک

میدان قدیمی این  شهر به دلیل استفاده از ترکیب سبک معماری چندین قرن متوالی  و احاطه شدنش توسط چند کلیسا و ساختمان هایی با معماری های منحصر به فرد جذابیتی را برای توریست هایی که به پراگ سفر می کنند به وجو آورده است.

قلعه پراگ

راهنمای سفر به جمهوری چک

قلعه‌ پراگ را نمی توان فقط به عنوان یک قلعه شناخت  زیرا مجموعه ای از باغ ها، کلیساهای زیبا  و کاخ های با شکوه از ادوار تاریخی مختلف  را شامل می گردد برای بازدید از این قلعه ی زیبا حداقل یک روز زمان احتیاج دارید هنگام گردش در قلعه از شنیدن صدای ناقوس کلیسا  و بالارفتن از برج کلیسای سنت جورج و نظاره کردن شهر از ارتفاع آن نیز لذت ببرید.

میدان ونس‌سالز

راهنمای سفر به جمهوری چک

از دیگر جاذبه های گردشگری پراگ, میدان ونس‌سالز  می باشد که در مرکز شهر جدید پراگ واقع شده است، اگر میخواهید مراکز خرید و خیابانهای پر جنب و جوش را ببینید به این منطقه سر بزنید. بسیاری از رویدادهای مهم و تاریخی پراگ در میدان ونس سالز رخ داده است هم اکنون نیز گردهمایی ها و جشن ها در این میدان برگزار می شود.

ساعت نجومی

راهنمای سفر به جمهوری چک

این ساعت قدیمی  در جهان رتبه سوم قدمت را دارد و جالب است بدانید هنوز کار می کند و شما می توانید نمایش حرکت آن را راس هر ساعت ببینید و شگفت زده شوید قدمت این ساعت به سال 1410 میلادی باز می گردد.

آب و هوای چک در مقاله راهنمای سفر به چک

جمهوری چک عمدتا آب و هوای قاره ای و معتدلی  دارد اما اختلاف دما در تابستان و زمستان به دلیل موقعیت جغرافیای این کشور بسیار زیاد است تابستانهای نسبتا گرم و زمستان های ابری و کاملا سرد که معمولا در کل کشور می توان برف مشاهده کرد.

بهترین زمان سفر به چک در مقاله راهنمای سفر به جمهوری چک

بهار بهترین فصل سفر به کشور چک می باشد  در این فصل نه تنها می توانید از هوای مطبوع لذت ببرید بلکه فرصت دیدن شکوفه های  درختان نیز خواهید داشت.

رستوران ها و غذا در چک در مقاله راهنمای سفر به چک

کافه ساووی

خورد و خوراک در چک

منوی  متنوع  این کافه رستوران  برای همه با ذائقه های مختلف حرفی برای گفتن  دارد. تزئینات و لوستر های این مکان در نوع خود دیدنی هستن ضمن اینکه شما فرصت  تماشای مردم در حال تردد در خیابان را همراه با میل کردن غذاهای خوشمزه در اینجا خواهید داشت، پیشنهاد ویژه ما به شما برای صرف صبحانه در این کافه  تست فرانسوی  است.

ماسوا کوبلیها

راهنمای سفر به جمهوری چک

تخصص ماسوا کوبلیها  در ارائه گوشت و نوشیدنی است که این دو،  شاخصه  برتر غذایی کشور پراگ هستند، مردم این شهر بعد از یک روز پرتلاش کاری میل کردن غذاهای گوشتی خوشمزه در این رستوران را از دست نمی دهند

بازار مزرعه داران ناپْلافکا

رستوران و کافه در چک

از غذا های معروف پراگ  امپلینگ (Dumplings) که چیزی شبیه همان آبگوشت خودمان هست البته بدون گوشت که از چند تکه  نان یا خمیر برش داده شده  که در سس آلو خیس شده است و از معروفترین نمونه ی آن دامپینگ گولاش است.

اگر اوکراینی‌ها پیراشکی دارند و اسپانیایی‌ها به تاپاس معروف‌اند، جمهوری چک هم به دامپلینگ خوشمزه‎اشان می‌نازند. دامپلینگ شبیه آب‌گوشت خودمان است، با این فرق که دامپلینگ گوشت کوبیده بعدش را ندارد یا حتی شاید گوشت هم نداشته باشد. این غذا از چند تکه نان یا خمیر برش داده شده تشکیل شده است که در سس خوشمزه‌ آلو خیس می‌شود. از معروف‌ترین نوع دامپلینگ در جمهوری چک می‌توان به گولاش، Svičková و Rajská اشاره کرد.

حمل و نقل

بهتر است در چک از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو اتوبوس  و تراموا استفاده کنید اگر مجبور به گرفتن تاکسی شدید نکاتی را باید در نظر داشته باشید، رانندگان تاکسی در چک به گرفتن هزینه اضافی از مسافر معروفند بنابراین در گرفتن تاکسی بسیار باید دقت داشته باشید و سعی کنید قبل از سوار شدن هزینه را با راننده هماهنگ کنید و در صورتیکه منطقی به نظر می رسید سوار شوید و این نکته را هم بدانید که راننده موظف است در صورت داشتن تاکسی متر در پایان سفر رسید چاپی به شما بدهد.

جاذبه های دیدنی چک

اطلاعات ضروری در چک

112  شماره تماس ضروری برای دسترسی به پلیس است که در کل کشورهای عضو اتحادیه اروپا کاربرد دارد

150  برای گرفتن خدمات آتش نشانی  یا تصادفات می توانید با این شماره تماس بگیرید.

158 پلیس جمهوری چک پاسخگوی شما خواهد بود در صورت وقوع جرم یا اختلال در نظم

اشتراک گذاری :

گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com