گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

راهنمای سفر به ترکیه

سرفصل های مقاله

ترکیه

جذابیتهای استانبول -راهنمای سفر به ترکیه

استانبول

استانبول یک شهر بزرگ و تاریخی است که مرکز اقتصادی و فرهنگی ترکیه هم محسوب می شود. استانبول مرز بین آسیا و اروپا است که در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد. این شهر به دلیل اینکه جاذبه های گردشگری و بناهای تاریخی زیادی دارد، تعداد زیادی از گردشگران برای دیدن این جاذبه ها به استانبول سفر می کنند. این شهر تاریخی، جاذبه‌های زیاد و معروفی دارد که از میان مهم‌ ترین آن‌ها می‌توان به ایاصوفیه، مسجد آبی، برج گالاتا، برج دختر، تنگه‌ی بسفر و کاخ‌های توپ‌قاپی و دلمه باغچه اشاره کرد. ایرانی ها به دلیل اینکه تشابه فرهنگی با ترکیه دارند زیاد به این کشور سفر میکنند و یکی از نکته های جالب اینست که استانبول با تبریز و اصفهان خواهرخوانده هستند.

مسجد آبی - راهنمای سفر به ترکیه

وضعیت آب‌ و‌ هوا

در استانبول گونه های مختلف آب و هوا از جمله مدیترانه ای، گرمسیری مرطوب و اقیانوسی را می توانید ببینید. دلیل آب و هوای متنوع، قرار گرفتن در کنار دو پهنه ی آبی متفاوت است.گرمترین و سردترین ماه های سال جولای و فوریه با میانگین دمای 24 و 6 درجه است. در ماه ژانویه هم بیشترین میانگین بارندگی با میزان 100 میلی متر است. اگر تمایل دارید که در آب دریا شنا کنید بهترین ماه، آگوست با میانگین دمای 22 درجه است.

بهترین زمان برای سفر

بهترین زمان سفر به استانبول از آوریل تا می و از سپتامبر تا نوامبر است، زمانی که فصل پاییز و بهار باشد.

کاهش هزینه اقامت

یکی از مهمترین قسمت سفر، هزینه ای است که برای اقامت می کنیم و اینکه در چه فصلی سفر میکنیم خیلی مهم است. اگر از جولای تا سپتامبر سفر کنید با هزینه ی زیادی برای اقامت پرداخت کنید ولی اگر از ماه های آوریل تا می و اکتبر سفر کنید می توانید هتل هایی با هزینه پایینتر پیدا کنید. یک روش خوب دیگر برای اینکه بتونید قیمت های پایین تر پیدا کنید، هتل را بسیار زودتر رزرو کنید که می توانید از سایت های رزرو آنلاین کمک بگیرید. اگر قصد دارید که مدت طولانی را در این شهر بمانید، مثلا یک ماه، بهتر است که یک آپارتمان یا خونه اجاره کنید که از لحاظ هزینه ای خیلی به صرفه تر است.

صرفه‌جویی در هزینه‌ی خورد و خوراک

رستورانهایی که گردشگران خارجی در آن بیشتر رفت و آمد می کنند نسبت به رستورانهای کوچک و محلی خیلی گرانتر است. به صرفه تر است که در این رستوران های محلی که معمولا کیفیت بسیار خوبی هم دارد، غذای خود را تهیه کنید.

کارت ورودی موزه تهیه کنید

اگر کارت گردشگری استانبول را تهیه کنید، می توانید به بیشتر موزه ها و جاذبه های گردشگری سر بزنید که با این کارت می توانید به کاخ توپ قاپی و ایاصوفیه به طور رایگان وارد شوید. به همراه داشتن این کارت اکثر رستورانها، موزه ها، فروشگاه ها و جاذبه های تفریحی به شما تخفیف خواهند داد.

استفاده از تورهای دوچرخه‌سواری

یک روشی که شما می توانید برای گشتن در خیابان های قدیمی استانبول و رفتن به جاذبه های مختلف انجام بدهید، استفاده از دوچرخه می باشد. شرکت های توریستی وجود دارد که این امکان را فراهم میکنند تا شما بتوانید دوچرخه کرایه کنید.

جاذبه‌های گردشگری

ایا صوفیه

ساختمان ایاصوفیه درسال 532 میلادی به دستور اپراتور ژوستینین ساخته شد.این ساختمان، نماد ثروت، قدرت و توانایی امپراتوری بیزانس را داشت. زمانی که عثمانی ها به قسطنطنیه حمله کردند و آن شهر را تسخیر کردند، این کلیسا به مسجد تبدیل شد که در قرن بیست میلادی هم به موزه تغییر یافت و یکی از مهمترین جاذبه های استانبول به شمار می رود.

کاخ توپ‌ قاپی

کاخ توپ قاپی به دستور سلطان محمد فاتح ساخته شده است. این قصر باشکوه در قرن پانزدهم که در خود نمایشی خیره کننده ای از هنر اسلامی دارد، درست شده است. حیاط آن با کاشی های زیبا و دست ساز آماده شده است که فضای داخلی و اتاق ها و تالارها به طور باشکوهی تزیین شده است. یکی از دیدنی ترین و زیباترین قسمت های کاخ حرم سرای آن می باشد که همسران و فرزندان شاه در آنجا زندگی می کردند. علاوه بر تزئینات و اشیایی که از آن دوران باقی مانده است بخش اعظمی از آن را آثار مذهبی به خود اختصاص داده است. اگر تمایل داشتید که به این کاخ بروید و آن را از نردیک ببینید، حداقل نصف روز باید برایش وقت بگذارید.

راهنمای سفر به ترکیه

مسجد آبی (مسجد سلطان احمد)

دستور ساخت این مسجد زیبا را در بین سال های 1609 تا 1616 توسط سلطان احمد داده شده است که به دلیل رنگ آبی کاشی های مسجد به آن مسجد آبی می گویند. این مسجد مانند مسجدالحرام دارای شش مناره است و می توان گفت یکی از بهترین نمونه های معماری دوران عثمانی می باشد. یکی از لذت های سفر به استانبول قدم زدم در باغ های مسجد آبی است که عظمت مسجد را میتوانید به وضوح ببینید. شما می توایند بعد از دیدن مسجد به پشت آن بروید و سوغاتی های با کیفیتی از بازار  Arasta Bazaarخریداری کنید. در بین مسجد و بازار هم موزه ی موزاییک  Great Palaceقرار دارد که دیدن این موزه خالی از لطف نیست.

هتل‌های لوکس

هتل چهار فصل استانبول که فاصله خیلی کمی تا مسجد آبی و کاخ توپ قاپی و ایاصوفیه دارد، در منطقه سلطان احمد قرار دارد. هتل وایت هوس که معماری به سبک عثمانی دارد، در نزدیکی جاذبه های گردشگری استانبول قرار دارد. کسانی که دوست دارند در نزدیکی میدان تکسیم اقامت داشته باشند بهترین گزینه هتل Grand Hyatt است.

هتل‌های میان رده

از هتل های قیمت متوسط می توان به Orient Expres اشاره کرد که نزدیک جاذبه های گردشگری سلطان احمد قرار دارد. هتل Osmanhan منظره ای رو به تنگه بسفر دارد که واقعا زیباست. در منطقه تکسیم هتل Mercure Istanbul Taksim واقع شده است که نزدیک خیابان استقلال می باشد. در خیابان استقلال هم انواع کافه ها، بوتیک ها و رستوران ها وجود دارد.

هتل‌های ارزان

اگر میخواهید برای اقامت خیلی هزینه نکنید، هتل های Aybar و Peninsula و Apricot انتخاب خیلی خوبی می تواند  باشد که نزدیک جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی است.

غذاهای معروف

باقلوا

باقلوا از دسرهای محبوب ترکیه است که مواد تشکیل دهنده ی آن خمیر فیلو، انواع مغزها و شربت عسل است. مغزهایی که در این شیرینی به کار می رود بستگی به منطقه آن دارد و عبارت اند از گردو، بادوم، فندوق و پسته.

خوراک لوبیا

خوراک لوبیا چشم بلبلی جزو غذاهای محلی ترکیه محسوب می شود که طعم بسیار خوبی دارد. این غذا از کره، گوجه یا رب گوجه و لوبیا درست می شود و در بعضی مواقع در آن از گوشت یا بسطرمه (گوشت ادویه زده‌ی دودی گاو) هم استفاده می کنند.

کوش آداسی در مقاله راهنمای سفر به ترکیه

جذابیتهای گردشگری ترکیه - راهنمای سفر به ترکیه

کوش آداسی یک شهر بندری است که شما می توانید تعطیلات خود را در آنجا بگذرانید. این شهر به دلیل خریدهای ارزان قیمت و سرگرمی هایش در بین مردم جهان مخصوصا اروپایی ها خیلی محبوب است. در این شهر و اطرافش هتل ها توسعه یافته است و تنها  محدود به مناطق شنی نمی شود. کوش آداسی یک شهر تاریخی است که این آثار تاریخی در کنار جاذبه های طبیعی قرار دارد و به ارزش این شهر بیشتر می افزاید.

آب و هوا در مقاله راهنمای سفر به ترکیه

آب و هوای کوش آداسی در تابستان بسیار داغ و در زمستان معتدل است. در بین ماه های جولای تا آگوست میانگین دما تا بالای 30 درجه سانتیگراد می رود. در تابستان بارندگی اصلا رخ نمی دهد ولی در زمستان باراش باران به صورت مکرر اتفاق می افتد. کوش آداسی نزدیک شهر آیدین می باشد ولی با این حال آب و هوایش خیلی شبیه به ازمیر است.

غذای ترکی

قیمت هایی که بر روی مواد غذایی زده شده است برحسب میزان کالری که دارند محاسبه شده است مانند اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، گوشت قرمز گاوی، تخم مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه‌ی مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، موز، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز و کاهو می‌ باشد.

حمل و نقل

ترجیحا در بین ساعت 12 ظهر تا 6 عصر از تاکسی متر استفاده نکنید چون کرایه ها دو برابر حساب می کنند.

از جمعه بازار خرید کنید

شما می توانید در جمعه بازار انواع میوه ها و سبزیجات تازه را خریداری کنید. قیمت ها در اول صبح بالا هستند ولی در ساعات پایانی روز قیمت ها کاهش پیدا می کند.

جاذبه‌ها در مقاله راهنمای سفر به ترکیه

  • جزیره کبوتر
  • ناحیه بندرگاه
  • ساحل بانوان
  • پرینه

آنتالیا

دیدنیهای ترکیه - راهنمای سفر به ترکیه

آنتالیا  جزء شهرهای محبوب ترکیه است و بزرگترین شهر در سواحل میترانه ای محسوب می شود. در این شهر هم میتوانید سنت و مدرنیته را از نزدیک ببینید و آثار تاریخی در کنار امکانات و تفریحات مدرن قرار دارد. در قسمت تاریخی این شهر شما می توانید در اقامتگاهای سنتی و خانه هایی به سبک معماری عثمانی اقامت کنید و به گشتن این شهر باستانی بپردازید. ساحل های زیبای این شهر از دیگر جاذبه های آنتالیا می باشد.

وضعیت آب‌ و‌ هوا در مقاله راهنمای سفر به ترکیه

آنتالیا آب و هوای مدیترانه ای دارد که تابستان های گرم و خشک با میانگین دمای 27 درجه و زمستان های نسبتا سرد با میانگین دمای 10 درجه دارد.  بیشتر روزهای سال آفتابی، گرم ترین و سردترین ماه های سال جولای و ژانویه است. در ماه دسامبر هم بارندگی زیاد رخ می دهد.

بهترین زمان برای سفر

بهترین ماه برای سفر به آنتالیا آوریل می باشد که از آوریل تا دسامبر گردشگران زیادی به آنتالیا سفر می کنند. در ماه های ژانویه تا مارس هوا سرد است و تعداد کمتری به آنتالیا سفر می کنند.

جاذبه‌های گردشگری در مقاله راهنمای سفر به ترکیه

  • شهر قدیم آنتالیا
  • بندر قدیمی
  • موزه‌ی آنتالیا
  • مناره‌ی ییولی
  • جاذبه‌ های گردشگری آنتالیا
  • دروازه‌ی هادریان
  • برج و باروی رومی

بدروم

جذابیتهای ترکیه - راهنمای سفر به ترکیه

هرساله به طور متوسط، یک میلیون نفر به بدروم سفر می کنند و از ساحل های زیبا و رستوران های مدرن و هتل لذت می برند. این شهر نسبت به شهرهای ساحلی دیگر ترکیه زیبایی بیشتری دارد، از قصرهای مجلل تا تفریحگاه های ساحلی کافه های زیبا و خانه هایی یا طرح های گچی، همگی بدروم را به شهری جذاب تبدیل کرده است. حتی اگر در فصل شلوغی به این شهر سفر کنید حتما می توانید مکانی آرام برای استراحت کردن پیدا کنید.

وضعیت آب‌ و‌ هوا در مقاله راهنمای سفر به ترکیه

جولای گرمترین با میانگین دمای 29 درجه و ژانویه سردترین ماه سال با میانگین دمای 12 درجه در بدروم است. بیشترین طول روز در ماه آگوست با 10 ساعت است. ماه دسامبر هم مرطوبترین ماه سال محسوب می شود.

بهترین زمان برای سفر در مقاله راهنمای سفر به ترکیه

بدروم تابستان های گرم و زمستان های نسبتا سردی دارد. پاییز و بهارش هم مطبوع و ملایم است. گرمترین ماه سال جولای است که میانگین دما تا 35 در جه هم می رود. فصل تابستان شلوغ ترین فصل از لحاظ گردشگری است که طبیعتا گران ترین فصل هم محسوب می شود.

جاذبه های زیبای بدروم در مقاله راهنمای سفر به ترکیه

چرا باید به ترکیه سفر کنیم. با ما و دانستنیهای جالب در ترکیه همراه باشید.

  • ماهیگیری در بدروم
  • گردش در دهکده ترکی
  • دهکده ترکی
  • بازار تورگوتریس
  • حمام ترکی
  • تور سافاری

اشتراک گذاری :

گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com