گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

راهنمای سفر به بمبئی

سرفصل های مقاله

در این مقاله راهنمای سفر به بمبئی گروه مسافرتی گردشگران شیراز سعی دارد شما را با زیباییهای بمبئی آشنا کند. یکی از پیشنهادهای آژانس های گردشگری تور هند و بمبئی است که افراد زیادی از سراسر جهان آرزوی سفر به این کشور بینظیر و رنگارنگ را دارند.

تاریخچه در راهنمای سفر به بمبئی

شهر بمبئی بسیار بزرگ و یکی از محبوب ترین شهرهای کشور هند است که در گذشته مومبای نام داشت این شهر هزار رنگ مملو از تنوع فرهنگی و مذهبی است که از همه ی طبقات اجتماعی در کنار هم زندگی می کنند  این اختلاف طبقاتی چیزی است که توجه گردشگران بسیاری را جلب می کند زاغه های بزرگ پر جمعیت، برج های بلند و لوکس، جنگل های انبوه، پوشش گیاهی و جانوری خاص این شهر را یک مقصد گردشگری متفاوت ساخته است.

ممکن است آلودگی هوا شما را اذیت کند اما در این شهر پارک های بزرگی وجود دارد که می توانید استراحت کنید و از شلوغی شهر دور باشید.

یکی از مهمترین جاذبه های بمبئی  سواحل آن است  و پارک واترکینگ بزرگترین پارک آبی آُسیا در این شهر قرار دارد تنوع چاذبه های بمبئی هر سلیقه ای را راضی نگه می دارد از معابد قدیمی گرفته تا برج ها و مراکز خرید متعدد.

شهر بمبئی پرجمعیت ترین شهر هند و پایتخت ایالت ماهاراشترا می باشد این شهر پایتخت تجاری، سرگرمی و اقتصادی هند است و از لحاظ حمل و نقل عمومی یکی از بهترین شهرهای هند است و دو بندر خیلی بزرگ دارد.

وضعیت آب‌ و‌ هوا در مقاله راهنمای سفر به بمبئی

بمبئی از آب و هوای خشک و مرطوب گرمسیری برخوردار است به دلیل موقعیت استوایی و طبیعت ساحلی شهر در اکثر روزهای سال آب و هوا نوسان چشمگیری ندارد.

بهترین زمان سفر به بمبئی در مقاله راهنمای سفر به بمبئی

با توجه به اینکه شهر بمبئی در منطقه ی ساحلی قرار دارد در فصل زمستان از آب و هوای ملایمی برخوردار است به همین خاطر این فصل بهترین زمان برای سفر به بمبئی زیبا است آب و هوا در روز خنک است و برای گشت شهری و بازدید از جاذبه های دیدنی و فعالیت های تفریحی در فضای باز مناسب است.

کریسمس در این شهر با مراسم بسیار با شکوهی برگزار می شود اگر علاقه مند به این مراسم، جشن و نورافشانی هستید این فصل بهترین زمان سفر به بمبئی است.

در ماه فوریه مناسبت های فرهنگی مختلفی از جمله جشنواره هنر Kala Ghodaبرگزار می شود که طرفداران زیادی دارد و بسیار محبوب است برای علاقه مندان به شعر، هنر و موسیقی این فصل برای سفر به شدت پیشنهاد می شود.

با شروع فصل تابستان رطوبت هوا افزایش می یابد به همین فصل مناسبی برای گشت و گذار و آفتاب گرفتن نیست اما در شب از آب و هوای خوب و خنکی برخوردار است

در شهر بمبئی در فصل معروف مانسون با باران های پی در پی رو به رو هستیم این فصل یکی از بهترین و جذابترین فصل ها به خصوص در سواحل دریا است با اینکه سفر به بمبئی در این چند ماه سخت به نظر می آید اما برای سفر فوق العاده و بینظیر است.

صرفه‌ جویی در هزینه‌ ها در مقاله راهنمای سفر به بمبئی

بمبئی کلانشهر و مرکز اقتصادی و تجاری کشور هند است که در مقایسه با بسیاری از شهرهای بزرگ آسیا مقصد گرانی به شمار نمی آید اما با این حال راهکارهایی وجود دارد که به کمک آنها می توانید هزینه سفرتان را کاهش دهید.

 

برخی از گردشگران در کشور هند برای سفر بین شهرهای بزرگ هواپیما را ترجیح می دهند گرچه هواپیما نسبتاً ارزان است اما با قطار می توانید با قیمت بسیار مناسب تری به شهری های دیگر سفر کنید یکی از مزایای سفر با قطار به جز کاهش هزینه ها این است که می توانید زندگی اهالی را از نزدیک ببینید و با سبک زندگی انها آشنا شوید تجربه بومی را کسب کنید به غیر از این مسیربین شهرها بسیار دیدنی و جذاب است.

در هند غذا هزینه زیادی ندارد به خصوص که در تمام شهرها غذاهای خیابانی متعددی وجود دارد البته باید مواظب باشید و از هر دکه ای خرید نکنید سعی کنید دکه هایی که از ظاهر تمیزتری برخوردار و شلوغ تر است را انتخاب و غذا میل کنید.

جاذبه‌های گردشگری در مقاله راهنمای سفر به بمبئی

دروازه‌ی هند

این دروازه 42 متر بنا دارد. توسط معمار بریتانیایی درست شده است. و سربازان بریتانیایی که در مبازه با امپراتوری بریتانیا در هند حضور داشته اند و در این مبارزه کشته شده اند، نامشان بر روی این دروازه حک شده است.

 

درگاه حاجی علی

 

درگاه حاج علی یک مقبره ی دیدنی و باشکوه  و یکی از معروفترین بناهای معماری در شهر بمبئی است این سازه یادبود سید پیر حاج علی شاه بخاری، تاجر ثروتمند مسلمان است این مقبره در جزیره ای کوچک، دور از سواحل ورلی واقع شده است بنای سفید ساختمان به سبک مغولی ساخته شده و با مسیرهای باریک به زمین اصلی متصل می شود که فقط هنگام جزر دریا قابل مشاهده است.

کلیسای مونت مری، باندرا

 

کلیسای مریم مقدس یا مونت مری تاریخی ترین کلیسای شهر بمبئی است که بر فراز تپه ای نزدیک به دریا واقع شده است. تندیس حضرت مریم در این کلیسا نگهداری می شود که گفته می شود این تندیس توسط پرتغالی ها به هند منتقل شده است.

موزه‌ی Dr. Bhau Daji Lad

 

موزه‌ی Dr. Bhau Daji Lad ، قدیمی ترین و یکی از بهترین موزه های شهر بمبئی است که به دستور و تحت نظارت استعمارگران بریتانیایی بنا شده است تاریخچه شهر به خوبی در این موزه قابل مشاهده است و مجموعه وسیعی از آثار هنری معاصر و سایر آثار فرهنگی و تاریخی به نمایش گذاشته شده است.

غارهای الفانتا

 

جزیره الفانتا پوشیده از پوشش جنگلی در بندر بمبئی نزدیک به دروازه هند واقع شده است حدود 1200 نفر در این جزیره سکونت دارند به همین خاطر گردشگران نمی توانند به هنگام شب در این جزیره اقامت داشته باشند معابد غار الفانتا در این جزیره قرار دارند  که از پنج معبد هندو و دو غار معبد بودایی تشکیل شده است و قدمت آن مربوط به قرن پنجم می باشد این بنا به دلیل تندیس های خاص، معماری و ارزش تاریخی و فرهنگی یکی از دیدنی ترین و زیباترین جاذبه های شهر می باشد.

شور بازار

یکی از بزرگترین بازارهای هند شور بازار است که عجیب ترین محصولات و اشیا در این بازار محلی قدیمی یافت می شود شور بازار به بازار دزدها معروف است و بین اهالی شهرت زیادی دارد که می گویند اگر در بمبئی از شما چیزی دزدیده شد آن را در شور بازار پیدا می کنید این بازار نزدیک به 150 سال قدمت دارد و دلیل نامگزاری آن این است که در زمان سفر ملکه ویکتوریا به مومبای، بعضی از اشیا و متعلقات وی گم می شود و بعداً آن را در این بازار پیدا می کنند از اشیای قدیمی و عتیقه جات خاص گرفته تا قطعات کار کرده ماشین و هر آنچه که فکر کنید در این بازار یافت می شود.

پارک ملی سانجی گاندی

 

پارک ملی سانجی گاندی جز بزرگترین پارک های دنیا است این پارک ملی یکی از محبوب ترین و بهترین جاذبه های گردشگری بمبئی می باشد که در بین اهالی شهر به نام ریه های شهر معروف است پوشش گیاهی انبوه و سرسبز نقش بسیار مهمی در مقابله با آلودگی هوا دارد این پارک قدمت زیادی دارد و میزبان پوشش گیاهی و جانوری بسیار غنی و دیدنی است ببرهای بومی این منطقه در این پارک زندگی می کنند.

میان‌گذر کولابا

 

میان گذر کولابا یکی از خیابان های تجاری شهر بمبئی است که در حوالی آن فروشگاه ها و مغازه های فراوانی وجود دارد و در این فروشگاهها کالاهای متنوعی از زیورآلات گرفته تا لباس و کتاب به فروش می رسد گشت و گذار در این خیابان معروف و قدیمی تجربه نابی است که به شدت پیشنهاد می شود.

ساحل جوهو

 

ساحل جوهو یکی از معروف ترین و جذاب ترین سواحل شهر بمبئی است که گردشگران بسیاری  از طبقات اجتماعی مختلف از اقصا نقاط جهان در این ساحل جمع می شوند این ساحل فضایی بسیار جذاب و پر جنب و و جوش دارد که هر کسی به تفریح مورد علاقه خود سرگرم است و فرصتی عالی برای معاشرت با مردم  شهر و گردشگران از سراسر نقاط دنیا است.

معبد بابولنس

معبد معبد بابولنس قدیمی ترین معبد شهر و یک معبد باستانی است این معبد به یکی از خدایان هندی به نام شیوا تقدیم شده است معبد بابولنس توسط فرمانروایان محلی بنا شده است که پس از سالها ویران و سوزانده شده است بنایی که در حال حاضر وجود دارد بازسازی شده این بنا است.

 

حوض بانگانگا

ساکنان کشور هندوستان بر این باورند که اگر در اطراف این حوض بگردید و قدم بزنید، به آرامش روحی و جسمی شما بسیار کمک می شود. این حوض در یکی از قدیمی ترین مناطق مسکونی شهر قرار دارد که گشت و گذار در این منطقه می تواند فرصتی عالی برای آشنایی با تاریخ پر فراز و نشیب شهر به شمار آید.

پارک آبی واتر کینگدم

پارک آبی واتر کینگدم در بمبئی بزرگترین پارک آبی هند و یکی از بزرگ ترین پارک های قاره آسیا است بیشتر از 30 تفریح آبی، بزرگترین استخر دنیا، محوطه ی مخصوص بازی کودکان، و بسیاری از بازی های آبی و امکانات دیگر از جذابیت های این پارک برای گردشگران به شمار می آید به جز تفریحات آبی در این مجموعه امکانات دیگری از جمله فروشگاه، فودکورت و رستوران وجود دارد که گردشگران می توانند استفاده کنند.

غذا در بمبئی

بمبئی را با نام‌های زیادی می‌شناسند، مثلا شهر همیشه بیدار، شهر رویاها،  شهر هفت جزیره. یکی دیگر از نام‌هایی که می‌توان به این شهر بزرگ نسبت داد، دروازه‌ای به دنیای غذاهای خیابانی است. غذاهای خیابانی بخش مهمی از فرهنگ غذایی این شهر را تشکیل می‌دهند.

میسال پاو

در هر غرفه ای در گوشه و کنار شهر بمبئی یافت می شود یک وعده غذایی کامل است که با لوبیا، سیب زمینی، پیاز، لیمو و جعفری تهیه می شود این غذا را به عنوان صبحانه، اسنک و یا حتی یک وعده غذایی کامل میل می کنند.

بریانی حیدرآبادی

با ورود مغول ها به هند بریانی در این کشور رواج پیدا کرد که به سبک های مختلفی تهیه می شود اما بریانی حیدرآبادی به دلیل موادغذایی و طرز تهیه اش متمایز است بریانی حیدرآبادی با برنج، گوشت مرغ یا بره، ماست، پیاز و مقداری ادویه تهیه می شود و طعم بینظیری دارد که به شدت پیشنهاد می شوند.

چات، اسنک هندی

چات اسنک هندی غذای بسیار لذیذ هندی است. بیشتر در شمال هند یافت می شوند اما در حال حاضر در سراسر هند با نام های مختلف و تنوع قابل توجهی عرضه می شوند.

کباب Tunde ke

این غذا در اصل با گوشت بوفالو چرخ شده همراه با 150 نوع ادویه تهیه می شود اما امروزه با گوشت های مختلف مثل گوشت گوسفند و مرغ درست می شود.

بیف روست و پاروتا

این غذا محبوبترین غذای افرادی که دوستدار گوشت هستند تبدیل شده است که با گوشت گاو بریان شده تهیه و با نان مخصوصی به نام پاروتا سرو می شود.

اشتراک گذاری :

گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com