گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

راهنمای سفر به بلژیک

راهنمای سفر به بلژیک

سرفصل های مقاله

در این مقاله گروه مسافرتی گردشگران شیراز شما را با جذابیتهای بلژیک و راهنمای سفر به بلژیک آشنا می کند. با ما همراه باشید.

موقعیت جغرافیایی بلژیک

بلژیک از جمله کشورهای منطقه اروپای شمالی است و پایتخت آن شهر بروکسل می باشد. این کشور با آلمان، فرانسه، هلند و لوکزامبورگ همسایه است و مدت ها قسمتی از خاک چند کشور مانند فرانسه، هلند و اسپانیا  بوده و نهایتا در سال 1830میلادی استقلال پیدا کرد و اکنون یکی از اعضای مهم اتحادیه اروپا محسوب می شود که با رشد سریع در زمینه گردشگری بستر مناسبی را برای جذب توریست فراهم کرده است. مردم این کشور به ترکیبی از زبان های فرانسوی، هلندی و المانی صحبت می کنند و واحد پول آن ها همانند دیگر کشورهای اروپایی یورو است. کشور بلژیک جمعیتی بالغ بر 11 میلیون نفر دارد.

راهنمی سفر به بلژیک

آب و هوای بلژیک

بلژیک کشوری با آب و هوای معتدل است که در اکثر روزهای سال بارانی و مرطوب می باشد و شما شاهد گرما یا سرمای شدید در تابستان ها و زمستان ها نخواهید بود. بهترین زمان سفر به این کشور فصل بهار است که آب و هوا در این فصل تقریبا ثبات دارد؛ اما در بقیه فصول همیشه باید با خود چتر و لباس بارانی به همراه داشته باشید چون ممکن است باران شما را غافلگیر کند.

 

جاذبه‌های گردشگری کشور بلژیک

یکی از پر طرفدارترین شهرهای بلژیک در میان گردشگران شهر بروژ است. بصورت کلی معماری قرون وسطایی این کشور و آثار به جای مانده از جنگ جهانی اول و دوم  از نگاه گردشگران جذابیت خاصی دارد. در ادامه تعدادی از مکان های پربازدید را خواهیم آورد.

کلیسا بروژ

برج ناقوس کلیسا، بروژ

برج ناقوس کلیسا که قدمتش به قرون وسطی بازمی گردد تقریبا از همه جای شهر قابل روئیت است این برج 366 پله دارد که گردشگران می توانند از آنها بالا بروند و دیدنی ها و مناظر این شهر زیبا را از بالای برج تماشا کنند. از آن بالا، بعد از طی کردن پله های باریک و پر پیچ و خم بهترین دید را به میدان اصلی شهر بروژ خواهید داشت.

 

کلیسای جامع سنت باوو

این کلسیا در شهر کنت، که در مرز جنوبی بلژیک و هلند است، قراردارد. در معماری این کلیسای بلند و با شکوه ، از تزئیناتی نظیر پنجره های رنگی استفاده شده و نقاشی های دیوارهای کلیسا توجه گردشگران را به خود جلب می کند.

 

جبهه‌ فلاندر

بلژیک در جنگ جهانی اول ، جزو کشورهای خط مقدم جنگ بوده است ؛ بنابراین یکی از جاذبه های این کشور بازدید ازآثار برجای مانده از سال های جنگ است . در این مجموعه از موزه های جنگ گرفته تا آرامگاه سربازان کشته شده در جنگ را می توانید ببینید که تداعی سال های سخت گذشته مردمان بلژیک می باشد.

 

قلعه‌ی گراون استین

در اروپا اکثر قلعه های حکومتی  اطرافشان را خندق های عمیقی جهت محافظت و امنیت بیشتر حفر می کردند. این قلعه یکی از بی نظیر ترین آنهاست. فضای داخل قلعه و اتاق هایش تبدیل به موزه ای از سبک و سیاق زندگی قرون وسطا شده است که توصیه میکنیم  از آن در کنار معماری فوق العاده این قلعه حتما بازدید داشته باشید و در برنامه سفر خود قرار دهید.

قلعه گاراون استین در بلژیک

کلیسای خون مقدس در بلژیک

علت نام گذاری این کلیسا وجود ظرف شیشه ای کوچکی است که گفته می شود قطره ای از خون مسیح در آن نگهداری می شود. در فضای داخل این کلیسا آثار با ارزش تاریخی نگهداری می شود که جذابیت بازدید آنرا برای گردشگران دو چندان کرده است. تزئینات این کلیسا در قرن 16 میلادی اتمام یافته و به زیبایی فضای داخلی را با طلا کاری آذین داده اند. بازدید از کلیسای خون مقدس می تواند یکی از متفاوت ترین گشت های شما در شهر بروژ باشد.

 

حمل و نقل در بلژیک

تردد در شهر بروکسل با استفاده از مترو یکی از به صرفه ترین و راحت ترین روش هاست که با تهیه بلیط از دستگاه هایی که در ایستگاه مترو تعبیه شده است به راحتی می توانید از آن استفاده کنید.

در بلژیک اتوبوس نیز وسیله نقلیه ی عمومی راحت و همیشه دردسترس است اما فواصل توقف آن به کوتاهی مترو نیست. همچنین، بلیط اتوبوس را از ایستگاه های مترو  نیز می توانید با قیمت مناسب تر تهیه کنید.

 

شماره‌های اضطراری در مقاله راهنمای سفر به بلژیک

در صورت بروز فوریتی در این کشور با شماره 112 تماس بگیرید

اشتراک گذاری :

گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com