گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

راهنمای سفر به باکو

سرفصل های مقاله

در این مقاله راهنمای سفر به باکو گروه مسافرتی گردشگران شیراز شما را با دیدنیهای جذاب باکو آشنا می کند. با ما باشید.باکو جز شهرهای کهن قاره ی آسیا می باشد. حکاکی هایی بر سنگ از دوران پارینه سنگی و تندیس برنزی کوچکی از دوران برنز آثار بدست آمده ای  است که قدمت این شهر را اثبات می کند. جالب است بدانید در زمان جنگ ایران  و روس بارها باکو بین این دو دست به دست شد. اکنون باکو یکی از شهرهای توریستی مورد توجه است به خصوص برای ایرانیان به دلیل نزدیکی مسافت و همسایگی با کشور ما، فاصله زمینی مرز کشور ما از شهر آستارا تا باکو حدودا 400 کیلومتر است.

 

آب و هوا در مقاله راهنمای سفر به باکو

باکو زمستان های سرد و مرطوبی دارد و تابستان های نسبتا گرم، با این وجود به خاطر وجود دریای خزر آب و هوای باکو مطبوع است.

زبان مردم باکو

زبان اصلی  مردم باکو ترکی آذری است اما جای نگرانی برای توریست ها وجود ندارد، بیشتر افراد در باکو به زبان انگلیسی و روسی نیز تسلط کامل دارند. ضمن اینکه از کتابچه های راهنمای زبان در سفر نیز می توانید استفاده نمایید .

 

جاذبه های گردشگری در مقاله راهنمای سفر به باکو

جاذبه های گردشگری زیادی در قسمت قدیمی شهر وجود دارد که با پیاده روی و قدم زنان می توانید از اکثر آن ها بازدید داشته باشید.

کاخ شاهان شیروان:

مجموعه ای از کاخ های به جای مانده از قرون وسطا است که همه روزه از ساعت 10 صبح الی 18 پذیرای بازدیدکنندگان می باشد. بهتر است این مکان دیدنی را همراه با راهنمای تور بروید.

برج دوشیزه:

این برج جزو آثار ثبت میراث جهانی یونسکو می باشد، برجی شگفت انگیز که بین قرن های 7 الی  12 میلادی ساخته شده  و گفته می شود ممکن است برای مواردی مانند  رصدخانه ،برج راهنما یا معبدی مقدس استفاده می شده. هر روز از ساعت 10 صبح الی 19 میتوانید از این بنا  دیدن فرمایید.

شبه جزیره آبشرون:

شبه جزیره آبشرون  با وجود اینکه خارج از شهر واقع شده است اما دسترسی به آن از طریق وسایل حمل و نقل عمومی بسیار آسان  می باشد ضمن اینکه در طول مسیر  نیز می توانید از زیبایی های اطراف نیز لذت ببرید.

معبد آتشگاه:

این معبد در منطقه  ابشوران واقع شده است و احتمال  داده می شود عبادتگاهی باستانی بوده باشد، وقتی وارد این معبد می شوید شعله های آتش را می توانید از چند دریچه آن ببیند و دلیلش این است که این معبد بروی  میدان گازی قرار گرفته است. برای رسیدن به آن کافیست سوار مترو شوید.

ینار داغ:

ینار داغ در واقع کوهی است که سالیان سال زبانه های آتش در آن دیده می شود و این موضوع از وجود دریچه های منابع گاز طبیعی اطراف آن نشأت می گیرد جالب اینجاست که باران های شدید نیز قادر به خاموش کردن این شعله های آتش نیستند.

موزه

از جمله جاذبه های گردشگری باکو وجود موزه های  متعدد در این شهر است، بازدید از موزه ها که سخن از قدمت ، فرهنگ و تاریخ هر کشوری دارد را از دست ندهید . می توانید در شهر باکو از موزه های ملی آذربایجان، فرش لطیف کریموف و غیره بازدید داشته باشید.

 

رستوران های شاخص باکو

کلوپ موغام

اگر به آذربایجان رفتید حتما غذاهای خوش طعم آذری را امتحان کنید، برای تست کردن طعم غذای اصیل آذری سری به رستوران کلوپ مغام بزنید و علاوه بر طعم لذیذ غذاهای آن از دیدن ساختمانی شیک که زمانی به عنوان قلعه این شهر محسوب میشده  با فضای داخلی قدیمی و باستانی  همراه با موسیقی زنده نیز لذت ببرید

رستوران افسانه شرقی

این رستوران در طبقه چهارم هتل افسانه شرقی قرار گرفته و برای چشیدن طعم غذاهای اروپایی با دارا بودن فضایی گرم و دلنشین و مشرف به شهر باکو و دریای زیبای خزر  گزینه ی خوبی برای انتخاب خواهد بود.

زاکورا

در باکو اگر هوس کردید طعم غذاهای آسیای شرقی را  تست کنید به رستوران ژاپنی زاکورا بروید. زاکورا رستورانی شیک و لوکس است و این امکان را برای  مشتریان خود فراهم کرده که بتوانند نحوه طبخ سوشی توسط سرآشپز حرفه ای  خود را از پشت ویترینی شیشه ای  تماشا کنند.

 

حمل و نقل در باکو

در شهر باکو از هر وسیله نقلیه ای برای جابجایی می توانید استفاده کنید زیرا باکو از نظر سرویس دهی حمل و نقل عمومی بسیار قوی است اما پیشنهاد ما به شما این است که به جای اجاره کردن اتومبیل یا گرفتن تاکسی از مترو و اتوبوس استفاده کنید به دلیل ترافیک زیاد در سطح این شهر و هم اینکه از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه تر است و از این طریق به تمام نقاط شهر دسترسی خواهید داشت .

 

شماره تلفن های ضروری باکو

شماره 101 شما را به آتش نشانی ،102 شماره پلیس و 103آموبولانس و فوریت های پزشکی  را دردسترس شما قرار می دهد

اشتراک گذاری :

گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com