گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

راهنمای سفر به ازمیر

سرفصل های مقاله

آب و هوای ازمیر

شهر ازمیر آب و هوایی مدیترانه ای و گرم دارد. در فصل زمستان گاهی دمای ازمیر زیر صفر هم می شود. در بیشتر ایام سال هوای این شهر گرم و مطبوع و مناسب است و تفریحات آبی در این شهر بسیار لذت بخش می باشد.

بهترین زمان سفر به ازمیر

در فصل بهار، ازمیر  آب و هوایی معتدل دارد و میانگین دما در این فصل در محدوده ۱۴٫۸ تا ۲۷٫۶ درجه سانتی ‌گراد می باشد و هرچه که به تابستان نزدیک ‌تر می‌شویم، هوا گرم ‌تر می‌شود. بارش باران بین ۱ تا ۳ روز بارش موثر در ماه بهار است. فصل بهار دومین زمان شلوغ گردشگری ازمیر محسوب می شود.

جاهای دیدنی در ازمیر

Alsancak

 

در Alsancak می توانید معماری تاریخی و سنتی را ببینید.  پیاده روی، در این سواحل زیبا و آرام بسیار لذتبخش است و می توانید یک عصر دل انگیز را در آنجا سپری کنید.

Kordonboyu

 

Kordonboyu  یک مکان جذاب و ساحلی در ازمیر است که مکان مناسبی برای گردش ساحلی است. خیلی از گردشگران خرید خود را با گردش یکی کرده اند به این منطقه می آیند. هرچند کالاهایی که در این منطقه وجود دارد از نظر قیمت بالا به نظر می آیند اما از این جهت که برند ها واقعا اصل هستند شکی در آن نیست.

باغ وحش ازمیر

 

باغ وحش بزرگ ازمیر در حدود ۴۲۵ هزار مترمربع ساخته شده است که در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد و در آن انواع حیوانات زیبا و حتی حیوانات درنده نیز نگهداری می شود. در این مکان حدود ۶۵۰۰۰ نهال  کاشته شده که واقعا زیباست.

برج ساعت

 

مشهورترین و معروف ترین چیزی که در ازمیر وجود دارد برج ساعت است که یک مکان گردشگری تاریخی در ازمیر محسوب می شود. این برج در میدان کوناک واقع شده است که محل رفت و آمد بسیاری از گردشگرهای تاریخ پسند است. برج ساعت در سال ۱۹۰۱ یک معمار فرانسوی طراحی کرده است اما ساعت آن امپراطوری آلمان هدیه داده بوده است. ارتفاع برج 25 متر هست که تقریبا در فاصله ی زیادی از آن در سطح شهر دیده می شود امادیدن این ساعت در شب واقعا زیباست.

آسانسور ازمیر

 

از دیگر دیدنی های ازمیر آسانسور آن است که یک بنای تاریخی بوده که حدود یک قرن پیش صرفا برای راحتی در رفت و آمد مردم ساخته شده است. در زمان قدیم مردم با این آسانسور به راحتی می توانسته اند به نقاط  مختلف شهر حرکت می کردند. علت ساختن این آسانسور این بوده است  که ازمیر سربالایی هست و رفت و آمد سخت بوده است.

بازار Kemeralti

 

یکی از بازارهای قدیمی در ازمیر Kemeralti نام دارد. این بازار در مکانی پر تردد و پر رفت و آمد از شهر قرار دارد. رستوران هایی که در این بازار هست با غذاهای دریایی و محلی در مکانی دنج و لذت بخش، از مسافران پذیرایی می کنند. برای خرید سوغاتی و یادگاری های سنتی از ازمیر این بازار مکان مناسبی برای خرید است.

Kadifekale

 

Kadifekale  که به نام قلعه کادیفه، شناخته می شود، قدمتش به ۴ قرن پیش از میلاد مسیح  می رسد. در این قعله تمام شهر زیر پای شما است.

رستوران و کافه های برتر در مقاله راهنمای سفر به ازمیر

رستوران آوینی یری

 

نزدیک به مرکز شهر ازمیر است همراه با منظره ای زیبا از ساحل آبی دریا. این رستوران بهترین رستوران دریایی در ازمیر می باشد. این رستوران از تازه ترین ماهی ها و جانواران دریایی استفاده می کند.

رستوران دنیز

 

رستوران در سال 1981 ساخته شده است و درمرکز شهر ازمیر واقع شده است. منظره ای که از تو رستوران می  توانید ببینید دریای اژه است که بسیار زیباست. این رستوران در هنگام شب یکی از بهترین مکان های شهر ازمیر است که بسیار دیدنی می باشد.

کافه لاسیگل

 

اگر مایل هستید یک غذای فرانسوی در ازمیر میل کنید حتما به این رستوران بروید. این کافه فضای  آرام و رمانتیکی  دارد. در این کافه انواع خوراکی های کلاسیک فرانسوی سرو می شود.

بهترین هتل ها در ازمیر

هتل پالوما پاشا

رامادا انکور

ویندهام گرند

رامادا پلازا

سوئیس اوتل

حمل و نقل ازمیر

امکانات حمل و نقل درون شهری و برون شهری متنوع است. بلیط پیش پرداخت شده به نام کنت کارت یا کارت شهری (Kentkart)  که می توان از آن برای مترو، اتوبوس ها، قایقهای سفری و دیگر امکانات شهری استفاده کرد. این کارت ها را می توان مجددا شارژ کرد. در تمام نقاط اصلی شهر نیز، شبکه اتوبوس شهری با نام اشات (ESHOT) می باشد.

همین حالا به وبسایت گروه گردشگران شیراز و یا یکی از شعب ما مراجعه کنید و سفر خود را رزرو کنید. بهتریت تورهای ترکیه را با بهترین امکانات از ما خریداری کنید.

هزینه بلیط ارزان هواپیما

هزینه بلیط هواپیما به مقاصد شهرهای ترکیه از 4.000.000 تومان شروع می شود به بالا و همچنین طیف هزینه های تور مسافرتی این مقصد برای 3 شب و 4 روز: 6,000,000

اشتراک گذاری :

گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com