گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

راهنمای سفر به اتریش

سرفصل های مقاله

در این مقاله گروه مسافرتی گردشگران شیراز سعی دارد شما را با تاریخچه، زیبایی ها و جاذبه های اتریش آشنا کند.

نژاد مردم کشور اتریش  در مقاله راهنمای سفر به اتریش

اقلیتهایی که در اتریش هستند، الاوها، ایتالیایی، مجار و … می باشند، به همین دلیل اتریشی ها نژاد خالص ندارند و مردم آنجا لاغر، سفید و چشم آبی هستند. یا پوستشان تیره با چشم و ابروهای مشکی.

تاریخچه کشور اتریش

رودلف هابسبورگ در قرن 13 به اتریش حمله کرد و نوادگانش تا قرن 20 به این کشور فرمانروایی می کردند. بعد از تمام شدن امپراتوری روم، کشور اتریش به وجود آمد. کشور اتریش در جنگ جهانی اول به چند قسمت تقسیم شد و در جنگ جهانی دوم اتریش به آلمان متصل و جزئی از آلمان شد و پس از پایان جنگ، جبهه متفقین این کشور را اشغال کردند. نهایتا در سال 1955 این کشور به صورت جمهوری فعلی درآمد. اتریش تقریبا در مرکز اروپا قرار دارد و از شمال با آلمان و جمهوری چک، از جنوب با ایتالیا و اسلوونی، از شرق با اسلوواکی و مجارستان و از غرب با سوئیس هم مرز است. پایتخت کشور اتریش وین است و در زمان های قدیم به اتریش، نوریکوم می گفتند، که از دوره ی شارلمانی به اسم اتریش تغییر یافت. اتریش زادگاه بزرگانی چون بتهوون، شوبرت، هایدن دنیایی از معماری‌های قدیمی، کالسکه‌های معروف و کافه‌های دنج متنوع است.

 

مذهب مردم کشور اتریش

حدود 70 درصد از مردم اتریش تابع کلیسای کاتولیک، حدود 5درصد تابع پروتستان و حدود 4درصد پیرو دین اسلام هستند.

 

زبان و خط مردم کشور اتریش

98 درصد مردم کشور اتریش به زبان آلمانی صحبت می کنند و زبان رسمی این کشور محسوب می شود.اتریشی ها به  زبان های کروات، اسلوونیایی و مجارستانی هم صحبت می کنند.

 

پرچم کشور اتریش

پرچم کشور اتریش از رنگهای قرمز و سفید تشکیل شده است که به صورت افقی هستند. بعد از پرچم دانمارک، پرچم اتریش جز قدیمی ترین پرچم های دنیا قرار دارد.

 

فرهنگ و آداب و رسوم کشور اتریش

اتریش در رابطه با جرم هایی مثل حمل و یا استعمال داروهای ممنوعه از جمله موادهای مخدر و روان گردان سختگیرانه برخورد می کند و مجازات سنگینی نیز به همراه دارد. چون هیچ قراردادی بین ایران و اتریش در رابطه با انتقال محکومین نیست، اگر فردی در اتریش مرتکب جرمی بشود باید در اتریش دوران محکومیت خود را بگذراند. اگر مرتکب جرم شدید و توسط پلیس دستگیر شدید می توانید با کنسولگری جمهوری اسلامی ایران تماس بگیرید و درخواست کمک کنید و تا آمدن کارکنان سفارت ایران هیچ برگه ای را امضا نکنید. اتریش، قوانین سختی برای کسانی که به اتریش سفر کردند، دارد و قبل از سفر حتما قوانین این کشور را مطالعه کنید.

اگر می خواهید در اتریش رانندگی کنید باید گواهینامه ملی این کشور یا گواهینامه بین المللی داشته باشید.

 

جشن ها و تعطیلات

  • سال نو اول ژانويه
  • روز سه پادشاه مقدس (Heilige KOige) روز ۶ ژانويه
  • ايسترن (عيد پاک) ۲۴ و ۲۵ مارس
  • روز جهانى کارگر اول ماه مِى
  • پفينگستين (Pifingsten) روزهاى ۱۴ و ۱۵ ماه مِى
  • دفن جسد حضرت مسيح ۲۵ ماه مِى
  • روز ملى اتريش ۲۶ اکتبر
  • روز قدسيون ۱ نوامبر
  • پذيرش حضرت مريم ۸ دسامبر
  • کريسمس ۲۵ دسامبر
  • روز استفان‌ام (Stephan M) روز ۲۶ دسامبر

هزینه‌ های سفر به اتریش

هزینه اقامت و رزروهتل و بلیت در اتریش

هزینه سفر به وین تفاوت زیادی با دیگر پایتخت های کشورهای اروپایی ندارد و همچنین جز شهرهای گران محسوب می شوند. البته شما می توانید هتل ها و اقامتگاهای خوب را با قیمت مناسب پیدا کنید مانند هاستال ها و اتاق های اشتراکی. هتل هایی که با مرکز شهر فاصله دارند ارزانتر و آنهایی که نزدیک مرکز شهر هستند گران تر هستند.

هزینه خوراک در اتریش

شما می توانید قبل سفر به اتریش از طریق اینترنت رستوران های خوب و با کیفیت و قیمت مناسب را پیدا کنید . با این کار می توانید از منوی رستورانی که انتخاب کرده اید باخبر شوید و آن چیزی که باب میل شماست سفارش دهید. البته غذاهای سنتی وین بسیار خوشمزه و لذیذ هستند.

صبحانه در وین

اگر در  هاستل اقامت داشته باشید می توانید از صبحانه آنجا استفاده کنید که نان مخصوص، شیر، قهوه، چای و یا آبمیوه به صورت رایگان برایتان سرو می شود. ولی اگر در هتل اقامت داشته باشید باید قیمت بیشتری پرداخت کنید که معمولا برای یک صبحانه متوسط 4 یورو باید پرداخت کنید. اگر در کافه بخواهید صبحانه خود را نوش جان کنید بین 3 تا 5 یورو باید بپردازید. قهوه کافه های اتریش بسیار خوشمزه و محبوب هستند.

ناهار

در کافه ها و غذاخوری های کوچک می توانید غذاهای خوب با قیمت مناسب پیدا کنید مثل ساندویچ و اشنیتزل. البته غذاهای خیابانی هم مانند پیتا ، میتواند گزینه خوبی باشد.

شام

شما می توانید شام خود را از فروشگاه ها یا پیتزا فروشی های محلی تهیه کنید که قیمت مناسبی دارند. Deween wiener کافه ای است که بین گردشگران و دانشجویان بسیار محبوب است که در آن غذاهای پاکستانی پخت می شود.

رینتالر بایسل

رینتالر باسیل یک رستوران معروف در وین است که شنیتزل و غذاهای بسیار خوشمره ای دارد. محیط این رستوران بسیار گرم و صمیمی است و بیشتر غذاهای سنتی اتریش را سرو می کند که قیمت غذاهایش مناسب است.

گلَسی بایسل

گلسی باسیل یکی دیگر از رستوران های معروف وین است که نسبت به رستوران رینتالربایسل دکوراسیون مدرن و منو غذایی متفاوتی دارد. شما در این رستوران می توانید غذاهای سنتی اتریش یا غذاهای کلاسیک و حتی غذاهای ابتکاری سرآشپز را سفارش دهید.از دیگر ویژگی های این رستوران فضای بازی است که دارد و شما میتوانید غذای خود را در باغ نوش جان کنید.

اشتیررک

رستوران اشتیررک موفق به کسب جایزه دوستاره میلشن است که به همین دلیل این رستوران به یکی از بهترین رستوران های جهان تبدیل شده است. سرآشپز این رستوران با استفاده از محصولات محلی و فصلی غذاهای لذیذ و خلاقانه که مجموعه ای از غذای مدرن و سنتی است را طبخ می کند. در این رستوران انواع نان های خانگی و پنیرهای خوش عطر و بو سرو می شود.

 

هزینه بازدید از موزه‌ها و مکان‌های دیدنی

اگر میخواهید از همه ی هزینه های سفر مطلع باشید، حتما از هزینه های اماکن دیدنی و موزه ها هم اطلاعات بگیرید.

 

هزینه حمل‌ ونقل در همین مقاله راهنمای سفر به اتریش

اگر شما وین پاس(کارت گردشگری در وین) داشته باشید از تمام وسایل نقلیه: تراموا، قطار، مترو و اتوبوس می توانید استفاده کنید و همچنین با به همراه داشتن این کارت از موزه ها تخفیفی بگیرید و در بعضی مواقع رایگان بازدید کنید. اگر دوست داشتید با دوچرخه در وین به گشت و گذار بپردازید در ساعت اول به صورت رایگان اجاره داده می شود اما اگر قصد داشتید مدت زمان بیشتری استفاده کنید، بسته به ساعتی که از دوچرخه استفاده میکنید باید مبلغی را بپردازید.

 

جذاب ترین دیدنی های اتریش

وین

در وین شما می توانیدتئاتر های خیابانی، باله، اپرا، نمایش های موزیکال، نگارخانه ها را ببینید، و علاوه بر آن می توانید به بازدید قصر سلطنتی، موزه های زیبا و هوفبورک و منزل حاکمین هابزبورگ بروید. این شهر تلفیقی از مکان های مدرن و تاریخی می باشد که همه در کنار هم بسیار باشکوه هستند.

دریاچه هالستات در اتریش

هالستات

این دهکده زیبا جز دیدنی های اتریش محسوب می شود که نزدیک به دریاچه هالستات است. در این دهکده شما می توانید کوهنوردی، پیاده روی و قایق سواری کنید و از غارهای یخی و نمکی دیدن کنید. یکی از جاذبه های این دهکده خانه استخوانی Beinhaus است که در زمان های گذشته به دلیل کمبود جا به عنوان قبرستان، استخوان های انسان ها اینجا دفن می شده است. با اینکه جای ترسناکی است ، دیدنش خالی از لطف نیست.

سالزبورگ

سالزبورگ محل تولد موسیقی دان بزرگ، موتزارت است که  گردشگران از محل تولد و نمایشگاه های مربوطه می توانند بازدید کنند. در ابن شهر می توانید به گالری ها، موزه ها، رستورانها و مراکز خرید بروید و لذت ببرید.

سالزبورگ در اتریش

اینزبروک

منظره این شهر را کوه های برفی و ساختمان های رنگی تشکیل داده است. کسانی که علاقه به اسکی و کوهنوردی دارند می توانند به این شهر بیایند و از امکاناتش استفاده کنند. از دیگر جاذبه های این شهر قلعه امبرس، موزه هنرهای مردمی، کلیسای کورت، سواری با درشکه و اسپاهای لوکس است.

الپباچ

زیباترین دهکده در اتریش الپباچ است که در بین کوه های برفی قرار دارد. این دهکده از خانه های چوبی زیبا همراه با مزارع دام پروری ساخته شده است. اهالی بومی این دهکده صنایع دستی درست می کنند. در این دهکده شما می توانید در فصل زمستان اسکی کنید.

الپباج در اتریش

جاده آلپی گراس گلاکنر

 

این جاده بسیار زیبا و خوش منظره می باشد و در نهایت به پارک ملی هوهه تائرن و کوه های کوتاه و بلند و ارتفاعات گراس گلاکنر ختم می شود. این جاده زیبا از بین یخچال پاسترز (یخچال طبیعی پاسترز)، جنگل های کوهستانی، علفزارهای آلپ عبور می کند. شما می توانید با اتومبیل و اتوبوس، موتورسیکلت، دوچرخه و یا حتی با پای پیاده در این جاده بروید و تجربه ای فراموش نشدنی داشته باشید.

اشتراک گذاری :

گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com