راهنمای تکنولوژی و ارتباطات در دبی

راهنمای تکنولوژی و ارتباطات در دبی - تکنولوژی و ارتباطات در دبی - تکنولوژی دبی

برای سفر به دبی و اقامت توریستی در این شهر جذاب به راهنمای تکنولوژی و ارتباطات دبی نیاز دارید. گرچه سفر کلان شهر دبی برای تبدیل شدن به مقصد تکنولوژی های دیجیتالی پیشرو بیش از دو دهه پیش آغاز شد. اما امروزه، این شهر به عنوان پیشرفته ترین اقتصاد دیجیتال در منطقه محسوب می شود و از این لحاظ برای 5 سال متوالی در بین 20 شهر برتر جهان قرار دارد. در این مقاله در مورد دسترسی به اینترنت دبی برای گردشگران و اپلیکشن های مفید برای مسافران در دبی بیشتر خواهیم گفت.

 

فناوری اطلاعات و ارتباطات در دبی

دبی دارای یک اکوسیستم فناوری بسیار پیشرفته است که به طور مداوم مرزهای نوآوری در فناوری وICT  فناوری اطلاعات و ارتباطات را جابجا می کند. این شهر با تعهد خود به اجرای طرح هایی مانند دستور کار اقتصادی دبی D33  قصد دارد تا سال 2033 به قطب برتر شرکت های فناوری تبدیل شود. در سفر با تور دبی گروه مسافرتی گردشگران شیراز از دیدن جدیدترین وسایل ارتباطی، تکنولوژی های پیشرفته در هتل ها و فناوری اطلاعات این شهر شگفت زده می شوید.

راهنمای تکنولوژی و ارتباطات در دبی - تکنولوژی و ارتباطات در دبی - تکنولوژی دبی

چگونه تکنولوژی به توسعه توریسم و گردشگری در دبی کمک می‌کند؟

صنعت توریسم و گردشگری در دبی با تغییرات قابل توجه و با روند رو به رشد فناوری مواجه شده است. ضریب نفوذ گوشی های هوشمند در امارات در 3 سال گذشته به 78 درصد رسیده است که یکی از بالاترین درصدها در جهان است.

 

چگونه تکنولوژی های پیشرفته دبی هتل ها را متحول می کند؟

در مرکز شهر دبی، جایی که نوآوری با تجمل ترکیب می شود، صنعت گردشگری و هتلداری دستخوش تغییر و تحول قابل توجه قرار می گیرد. تکنولوژی و فناوری فقط شیوه زندگی ما را تغییر نمی دهد، بلکه انقلابی در نحوه عملکرد هتل ها و تجربه سفر گردشگران ایجاد می کند. از چک‌این‌های بی‌وقفه تا خدمات شخصی‌سازی‌شده، بیایید به ارائه تکنولوژی هایی بپردازیم که هتل های دبی را پیشرفته تر و لوکس تر کرده اند:

دسترسی به اتاق های هتل از طریق گوشی هوشمند

در پی همه گیری جهانی کرونا، فناوری دسترسی بدون تماس، به چیزی بیش از یک گزینه لوکس و لاکچری تبدیل شد، در واقع این تکنولوژی اکنون یک ضرورت است. در حال حاضر هتل‌های دبی از سیستم رزرو هوشمند به جای رزرو حضوری در جلوی میز پذیرش استفاده می کنند. گردشگران از این طریق از گوشی‌های هوشمند خود برای دسترسی به اتاق‌های خود استفاده کنند. این کار نه تنها ایمنی را افزایش می دهد، بلکه روند ورود به هتل را نیز سرعت می بخشد و به گردشگران زمان بیشتری برای لذت بردن از اقامت خود می دهد.

 

خدمتکاران هوشمند (هوش مصنوعی (AI

چت ربات های مجهز به هوش مصنوعی در حال تبدیل شدن به یک امر رایج در هتل های دبی هستند. این دستیاران و خدمتکاران هوشمند به سوالات گردشگران جواب می دهند، توصیه هایی برای خورد و خوراک و فعالیت های تفریحی ارائه می دهند و حتی تجربه مسافران و گردشگران را بر اساس ترجیحات و علایق آن ها شخصی سازی می کنند. با استفاده از قدرت هوش مصنوعی هتل ها می توانند نیازهای مهمانان را پیش بینی کنند و خدمات استثنایی ارائه دهند.

 

فناوری اتاق هوشمند

تصور کنید وارد اتاق خود در هتل می شوید و با چراغ هایی که به طور خودکار با محیط دلخواه شما تنظیم می شوند، پرده هایی که با صدای شما باز می شوند و یک دستیار مجازی که می تواند دمای اتاق و سیستم سرگرمی را کنترل کند، از شما استقبال می شود. فناوری اتاق های هوشمند به طور فزاینده ای در هتل های دبی مورد استفاده قرار می گیرد و اقامت راحت تری را برای گردشگران فراهم می کند.

 

ربات های خدمتکار

ربات‌ها دیگر محدود به داستان‌های علمی تخیلی نیستند، آن ها اکنون در صنعت هتلداری دبی به واقعیت تبدیل شده‌اند. برخی از هتل ها برای ارائه خدمات اتاق، تمیز کردن مکان های مشترک و حتی ارائه خدمات دربان از ربات های خدمتکار استفاده می کنند. این ربات‌ها نه تنها کارها را ساده می‌کنند، بلکه حس آینده‌نگری به تجربه گردشگران اضافه می‌کنند.

راهنمای تکنولوژی و ارتباطات در دبی - تکنولوژی و ارتباطات در دبی - تکنولوژی دبی

قابلیت اتصال پیشرفته به اینترنت

در عصر دیجیتال گردشگران انتظار دارند در هر جا اتصال یکپارچه به اینترنت داشته باشند. بر این اساس هتل‌های دبی در حال ارتقای زیرساخت‌های Wi-Fi خود هستند تا دسترسی به اینترنت پرسرعت را در سراسر فضای خود فراهم کنند. علاوه بر این، برخی از بهترین هتل‌های دبی راه‌حل‌های نوآورانه‌ای مانند ورود به هتل بدون کلید از طریق گوشی هوشمند و وجود تبلت‌های داخل اتاق را برای کنترل امکانات مختلف ارائه می‌دهند.

 

واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده  (AR)

تکنولوژی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، تجربه گردشگران از هتل‌های دبی را تغییر می‌دهند. واقعیت مجازی VR به گردشگران اجازه می‌دهد پیش‌نمایش اتاق‌ها و امکانات رفاهی را قبل از رزرو هتل مشاهده کنند. در حالی که منوهای تقویت‌شده AR تجربه‌ خوردن غذا در آن هتل را ارائه می‌دهند. این فناوری‌ و تکنولوژی های پیشرفته به کلی تجربه سفر به کلان شهر دبی را تغییر می دهد.

 

 

آخرین تکنولوژی های پیشرفته در دبی برای گردشگران

کلان شهر دبی به دلیل جذابیت های بی نظیر خود در مقیاس بین المللی شناخته شده است. ابداع روش هایی برای راحتی گردشگران و توریست ها در این شهر از دیرباز معمول بوده است. اطمینان از اینکه گردشگران و مسافران با اهداف توریستی و تجاری در طول اقامت خود احساس راحتی و آرامش کنند، یک نکته مهم و کلیدی برای مقامات دبی محسوب می شود.

مثلاً هتل های دبی برای حفظ شهرت جهانی و افزایش خدمات، از تکنولوژی های جدید مانند اینترنت اشیا (IoT) برای بهینه سازی سفر گردشگران و توریست ها استفاده می کنند. برخی از این تکنولوژی های روز مورد استفاده در هتل های دبی عبارت است از:

تلفن همراه همان کارت کلید الکترونیکی جدید است

برخی از هتل های دبی دسترسی به اتاق هتل را به سادگی از طریق موبایل گردشگر امکان پذیر می کنند. این کار رزرو هتل را برای مسافران آسان تر می کند و از گم کردن کلید جلوگیری می کند.

سلف سرویس برای مشتریان هتل

گاهی اوقات گردشگران هنگام ورود به هتل به دنبال دسترسی راحت‌تر به اتاق‌های خود هستند، بنابراین برخی از هتل‌ها اجازه چک‌این check-in و چک‌اوت self-checkout و همچنین دسترسی شخصی به خدمات اضافی اتاق ها را همانند کارکنان هتل به گردشگران می دهند.

دیجیتالی‌سازی کل سفر گردشگران

از جذب گردشگر و توریست تا رزرو از طریق تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی و دریافت بازخورد آن ها در پایان سفر، همه چیز را می‌توان به صورت دیجیتالی و بیشتر از طریق تلفن هوشمند گردشگران انجام داد.

 

 

خرید سیمکارت در دبی

به طور کلی در شهر دوبی دو اپراتور اصلی به نام های اپراتور اتصالات Etisalat و اپراتور دو موبایل Du Mobile وجود دارد. این دو اپراتور مانند اپراتورهای همراه اول و ایرانسل ایران در حال رقابت با هم هستند. گردشگران و مسافران ایرانی می توانند سیم کارت های محلی خود را از این دو اپراتور خریداری کنند. البته گزینه های دیگری نیز برای برقراری ارتباط از طریق موبایل وجود دارد که هزینه های بالاتری دارند. برخی از این گزینه ها عبارت اند از:

  • استفاده از رومینگ ایرانسل
  • استفاده از رومینگ همراه اول
  • استفاده از خدمات پیام رسان های رایگان (تلگرام، ایمو، اسکایپ، وایبر و غیره)
  • استفاده از کارت تلفن بین المللی

 

شرایط و مدارک برای خرید سیم کارت محلی در دبی

گردشگران ایرانی برای خرید سیمکارت دبی نیاز به یک کپی از پاسپورت و مجوز اقامت خود و همچنین پرداخت 20 تا 50 درهم برای سیم کارت دارند. البته برای شارژ این سیم کارت نیز باید هزینه پرداخت شود. سیم کارت های دبی دارای بسته های مختلف با خدمات متنوع و البته قیمت های متفاوت هستند.

  • شارژ پیامکی سیم کارت: وارد کردن ستاره 120
  • شارژ تلفنی سیم کارت: شماره گیری 120 و وارد کردن کد 15 رقمی شارژ
  • اطلاع از میزان شارژ سیم کارت: با شماره گیری 121

 

سیم کارت اعتباری در دبی را از کجا بخریم؟

سیمکارت اعتباری را می توانید از سوپرمارکت ها، خواربارفروشی ها و پمپ بنزین های دارای کارت شارژ اتصالات یا Du خریداری کنید. سیمکارت های محلی در کیوسک Telefonica واقع در داخل سالن ورودی فرودگاه بین المللی دبی موجود است.

  • شماره‌های تلفن همراه دبی معمولاً با 050 یا 056 در هر نقطه از امارات شروع می‌شوند و برای برقراری تماس باید 50+971 یا 56+971 را همراه با شماره موبایل هفت رقمی شماره‌گیری کنید.
  • برای راه اندازی با سرویس WAP در داخل تلفن همراه خود، باید 125 را شماره گیری کرده و بر طبق دستورالعمل ها این خدمات را دریافت کنید.

 

اپلیکیشن های مفید برای مسافران در دبی

تعطیلات عالی در دبی در انتظار شماست. اما بهترین اپلیکیشن‌ها برای اطمینان از یک سفر بدون استرس کدام اند؟ چه در حال عبور موقت و ترانزیتی از دبی باشید و چه قصد اقامت 5 روزه در این شهر را داشته باشید، نیاز به استفاده از برنامه ها و اپلیکیشن هایی دارید تا سفری لذت بخش را تجربه کنید. برخی از اپلیکیشن های مفید برای مسافران در دبی عبارت اند از:

 

اپلیکیشن VISIT DUBAI

برنامه رسمی گردشگری دبی به 6 زبان زنده و بهترین برنامه برای گردشگران دبی است.

  • اطلاع از اتفاقات شهر
  • دسترسی سریع به فعالیت‌ها و جاذبه‌های برتر
  • پیدا کردن بهترین هتل‌ها و مکان‌های غذاخوری
  • دسترسی آفلاین
  • ارائه آخرین قوانین و دستورالعمل های ورود به مکان های دیدنی

 

اپلیکیشن تقویم دبی  DUBAI CALENDAR

برنامه تقویم دبی برای اطلاع یابی از رویدادها و بلیط های دبی است، بنابراین با این اپلیکیشن در طول اقامت خود چیزی را از دست نمی دهید.

  • تنظیم زمان نمایش های خانوادگی، موسیقی، نمایشگاه های هنری، رویدادهای ورزشی یا سرگرمی های زنده
  • برنامه ریزی از قبل، سازمان یافته و به روز
  • دسترسی به همه رویدادها با جزئیات، عکس ها، تاریخ ها، وب سایت و سایر اطلاعات مربوط به هر رویداد در دبی
  • یافتن رویدادها و ذخیره آن ها به عنوان موارد دلخواه با دسترسی آسان
  • مشاهده جزئیات هر رویداد از جمله مکان
  • خرید بلیط به سرعت از طریق یک سیستم رزرو

 

اپلیکیشن های ناوبری و حمل و نقل عمومی NAVIGATION AND PUBLIC TRANSPORT APPS

سیستم متروی درجه یک دبی راهی عالی برای گشت و گذار مستقل در این شهر است. حالا چه بخواهید شهر را با پای پیاده، یا با اتوبوس یا مترو کاوش کنید، این اپلیکیشن به شما کمک می کند به راحتی در شهر بگردید.

 

اپلیکیشن RTA Dubai

این اپلیکیشن جایزه ورود شما به جاده ها و خدمات حمل و نقل عمومی شهر دبی است. با این برنامه کاربردی می توانید یک جای پارک پیدا کرده و آن رزرو کنید و مکان آن را ذخیره کنید تا جای پارک ماشین خود را فراموش نکنید.

  • یک نقشه ناوبری برای تعیین ایستگاه های تراموا، ایستگاه های اتوبوس و مکان های دیدنی دبی
  • راهنمای اتوبوس و تراموای دبی

 

اپلیکیشن نقشه تعاملی مترو دبی DUBAI METRO INTERACTIVE MAP

بهترین اپلیکیشن برای حمل و نقل با متروی دبی، اپلیکیشن نقشه تعاملی مترو دبی می باشد.

  • بهترین راه را برای رسیدن به مقصد در دبی
  • چه بخواهید از فرودگاه دبی به بر دبی، یا دبی مال به دبی مارینا یا مکان های دیگر بروید، کافیست روی این اپلیکیشن ضربه بزنید، حرکت کنید و مسیر را روی نقشه دنبال کنید.
  • دسترسی آفلاین و به روز رسانی خودکار و آنلاین نقشه ها
  • برنامه ریزی رفت و آمد خود با جستجوی ایستگاه ها و پیدا کردن مسیر با استفاده از راهنمای گام به گام
  • کاهش استرس رفت و آمد
  • با این اپلیکیشن هیچ وقت در شهر دبی گم نمی شوید!

 

اپلیکیشن تخفیف رایگان THE ENTERTAINER

اگر همیشه به دنبال تخفیف در هزینه های رستوران در دبی هستید، برنامه Entertainer همان چیزی است که به آن نیاز دارید. این برنامه کاتالوگی از رستوران‌های کوچک، رستوران‌ها، فست فودها و برخی از بهترین رستوران‌های دبی است. این اپلیکیشن یکی از بهترین برنامه‌ها برای تخفیف‌های غذاخوری در دبی می باشد.

 

کدام اپلیکیشن را می توان در دبی به جای واتس اپ استفاده کرد؟

جایگزین های زیادی برای واتس اپ در دبی وجود دارد که به شما کمک می کند تا زمانی که در این شهر اقامت دارید با عزیزان خود در ارتباط باشید. به جای برنامه واتس اپ می‌توانید از ویژگی‌های تماس موجود در برنامه های ToTok، Zoom، Google Hangouts، Microsoft Teams و غیره استفاده کنید.

 

5 اپلیکیشن برتر خرید آنلاین در دبی

در سال های اخیر، بسیاری از ما ترجیح می دهیم تا از طریق آنلاین شاپ ها یا همان فروشگاه های اینترنتی کالای مورد نیاز را خریداری کنیم. بر این اساس چه به دنبال لوازم الکترونیکی، فشن و مد، مواد غذایی یا اقلام منحصر به فرد باشید، این 5 اپلیکیشن و برنامه خرید آنلاین برتر در دبی مجموعه ای از محصولات و خدمات را برای رفع نیازهای شما ارائه می دهند:

  • آمازون Amazon
  • کارفور Carrefour
  • علی بابا Alibaba
  • نون Noon
  • شین SHEIN

 

 

تلفن در دبی

تلفن پرکاربردترین وسیله ارتباطی در هر کشور جهان است. خدمات مخابراتی دبی، شرکت مخابراتی Etisalat or Emirates Telecommunication Corporation می باشد که می توانید از هر نقطه در سراسر جهان از دورترین مناطق با این کشور تماس بگیرید. از نکات مهم در مورد ارتباط از طریق تلفن در دبی موارد زیر را می توان نام برد:

  • دفاتر تلفن در هر نقطه از دبی مجهز به خدمات تلگراف و فکس می باشد.
  • برای تماس از فرودگاه می‌توانید از تلفن های قسمت تحویل بار استفاده کنید.
  • در گیت های خروجی فرودگاه نیز تلفن‌هایی برای تماس محلی وجود دارد.
  • در بیشتر خیابان های دبی باجه تلفن عمومی وجود دارد و کارت های تلفن در هر یک از سوپرمارکت ها، خواربار فروشی ها، هتل ها، فروشگاه های توریستی و پمپ بنزین ها موجود است.
  • تماس های داخل دبی رایگان است.
  • برای تماس تلفنی با دیگر شهرها از دبی می توانید با شماره گیری 971 با شهر تماس بگیرید.

 

 

اینترنت در دبی

دبی هسته اصلی اقتصاد در حال رشد خاورمیانه است. به همین دلیل دسترسی به اینترنت در این شهر به راحتی امکان پذیر است. نکات مهم در مورد استفاده از اینترنت دبی عبارت است از:

  • اتصال به اینترنت از طریق سیمکارت های اعتباری و محلی در دسترس است.
  • از طریق کافه های الکترونیکی می توانید اینترنت را با نرخ بسیار ارزان تهیه کنید.
  • فناوری VoIP جدیدترین حالت ارتباطی است که تماس از طریق اینترنت با نرخ بسیار پایین را امکان پذیر می کند.
  • فناوری VoIP با هزینه بسیار پایین امکان ارسال پیام‌های متنی، زمان‌بندی تماس و کنفرانس های تلفنی و انتظار تماس را ایجاد کرده است.
  • دبی یک مرکز تجاری است که با ارائه فناوری های پیشرفته تجار و بازرگانان می توانند می توانند به راحتی با همکاران خود در تماس باشند و در نتیجه به روزرسانی های لازم در مورد معاملات خود را به صورت آنلاین دریافت کنند.

راهنمای تکنولوژی و ارتباطات در دبی - تکنولوژی و ارتباطات در دبی - تکنولوژی دبی

سخن پایانی

در پایان، تکنولوژی نقشی اساسی در شکل‌دهی آینده هتل‌ها در دبی و روند گردشگری ایفا می‌کند. از مستخدم و دستیارهای مجهز به هوش مصنوعی گرفته تا فناوری اتاق‌های هوشمند و کمک‌های روباتیک. هتل‌ها از نوآوری‌ها استقبال می‌کنند تا لذت مسافران از این سفر را افزایش دهند. با استفاده از این پیشرفت‌های تکنولوژیکی، هتل‌های دبی نه تنها مفهوم “لوکس” را دوباره تعریف می‌کنند، بلکه استانداردهای جدیدی را برای برتری هتل ها در عصر دیجیتال تعیین می‌کنند. بنابراین، دفعه بعد که با تورهای دبی گروه مسافرتی گردشگران به این شهر سفر کردید، آماده باشید تا از ترکیب تکنولوژی های پیشرفته و صنعت توریسم که در انتظار شماست شگفت زده شوید!

 

سوالات متداول

  1. از کدام اپلیکیشن ها در دبی برای حمل و نقل استفاده کنیم؟

بهترین اپلیکیشن برای حمل و نقل در متروی دبی، اپلیکیشن نقشه تعاملی مترو دبی است.

  1. اپلیکیشن تخفیف رایگان برای گردشگران دبی چیست؟

برنامه Entertainer با کاتالوگی از رستوران‌های کوچک مرسوم، رستوران‌های فست فود و برخی از بهترین رستوران‌های دبی و یکی از بهترین برنامه‌ها برای تخفیف‌های غذاخوری در دبی است.

  1. پیشرفت صنعت توریسم در دبی چگونه است؟

تا نیمه اول سال 2023، تعداد کل هتل ها و اقامتگاه های این شهر به 148.711 کلید اتاق افزایش یافت.

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
یک گروه باستان شناسی بین المللی در جدیدترین تحقیقات خود
نظرات کاربران
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نوع تور را انتخاب کنید
شعبه شیرازمال: 07191009291

بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲- مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم - واحد ۲۰۴

شعبه رودکی: 07191009293

بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران