گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

دانستنیهای جالب استانبول

سرفصل های مقاله

در مقاله دانستنیهای جالب استانبول : مساجد استانبول

استانبول تنها شهری است که در آن بیشترین مساجد ترکیه قرار دارد. حدود سه هزارتا مسجد در این شهر وجود دارد. و مساجد معروفی مثل مسجد سلطان سلیمان و مسجد سلطان احمد و ایاصوفیا از جمله این مساجد هستند.

دانستنیهای جالب استانبول، ترکیه

در این مقاله دانستنیهای جالب استانبول : شاید پر جمعیت ترین

شاید در آینده استانبول به پر جمعیت ترین شهر دنیا تبدیل شود زیرا که بیشترین جمعیت ترک نشین را دارد.

دیدنی های معروف استانبول

پربازدیدترین بخش شهر استانبول، مرکز تاریخی آن است که در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. مجموعه ای از بناهای تاریخی و مشهور استانبول را در همین منطقه می بینید که از آن جمله می توان به ایا صوفیه، مسجد آبی، باسیلیکا سیسترن و … اشاره کرد. از آن جا که در استانبول طیف وسیعی از دیدنی ها پیش روی شما قرار دارد، در این جا گردشگران شیراز تنها چند جاذبه برتر را نام می بریم:

1- ایا صوفیه استانبول | Hagia Sophia: بی شک یکی از مهم ترین و باشکوه ترین سازه های تاریخی استانبول، ایا صوفیه است که در قرن ششم میلادی و توسط پادشاهی رومی ساخته شد. این ساختمان در دوره امپراتوری روم شرقی کلیسا و در زمان حکومت عثمانی ها مسجد بود. در حال حاضر ایا صوفیه به عنوان موزه استفاده می شود.

2- کاخ توپکاپی استانبول | Topkapi Palace: کاخ توپکاپی، بزرگ ترین و نخستین کاخ عثمانی استانبول است که در قرن پانزدهم میلادی ساخته شد. این کاخ در موقعیتی استراتژیک و به گونه ای ساخته شده که از شمال با گلدن هورن، از جنوب با دریای مرمره و از شمال شرق با پل بسفر احاطه شده است.

دیدنی های معروف استانبول

ایا صوفیه استانبول

مسجد سلطان احمد

باسیلیکا سیسترن

بازار بزرگ استانبول

برج گالاتا

شهربازی ویالند

مرکز خرید فروم استانبول

بهترین جاذبه های استانبول

3- مسجد سلطان احمد | Sultan Ahmed Mosque: از باشکوه ترین و خوش عکس ترین بناهای ترکیه، مسجد آبی است. این مسجد که به دستور سلطان احمد اول ساخته شده، به نام سلطان احمد شناخته می شود؛ اما به سبب کاشی های آبی و جذاب درون ساختمانش، به عنوان مسجد آبی شهرت یافته است.

4- باسیلیکا سیسترن | Basilica Cistern: با یکی از جاذبه های تاریخی و غیر منتظره استانبول طرف هستید. باسیلیکا سیسترن در واقع سرداب کلیسایی است که در قرن ششم میلادی ساخته شده و آب شهر قسطنطنیه و کاخ امپراتور را تامین می کرده است.

5- کاخ دلمه باغچه استانبول | Dolmabahce Palace: کاخ دلمه باغچه در اواسط قرن ۱۹، درست در نزدیکی بسفر ساخته شد و پس از آن توانست جای کاخ توپکاپی را پر کند. کاخ دلمه باغچه به سبک نئوباروک و در قرن نوزدهم میلادی توسط معمار ارشد دربار عثمانی ساخته شد.

6- کشتی سواری در بسفر استانبول: تنگه بسفر یکی از محبوب ترین مکان ها برای انجام تفریحات آبی در استانبول است که می توانید سوار بر انواع قایق ها شده و در مسیر آبی از استانبول دیدن کنید. خوب است بدانید که طول این تنگه حدودا ۳۰ کیلومتر است و چندین اسکله در نقاط مختلف شهر استانبول دارد.

7- بازار بزرگ استانبول | Grand Bazaar: قطعا یکی از اولین انتخاب ها برای گشت و گذار در بازارهای سنتی شهر استانبول، همین بازار بزرگ است. بازاری که یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین بازارهای سرپوشیده دنیاست و سالانه حدود ۲۵۰ هزار گردشگر را به خود فرا می خواند.

8- برج گالاتا | Galata Tower: با بازدید از برج گالاتا از نقطه ای مرتفع می توانید بهترین مناظر شهری استانبول را به چشم خود ببینید.

9- شهربازی ویالند | Vialand: ویالند، نام یکی از بزرگ ترین و بهترین شهربازی های استانبول است که در فضایی وسیع و 200 هزار متر مربعی قرار گرفته است و با عبور از درهایش، به دنیایی از هیجان پا می گذارید. این شهربازی مجموعه ای از بازی های هیجان انگیز و مختلف است که سرگرمی و خوشگذرانی را برای کوچک و بزرگ خانواده مهیا می کند.

10- مرکز خرید فروم استانبول | Forum Istanbul: اگر به دنبال یکی از بهترین مرکز خریدهای شهر استانبول هستید، فروم استانبول را به راحتی در میان اولین گزینه های خود بگذارید و مطمئن باشید از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد. فروم استانبول با وسعتی برابر با 495,000 متر مربع نه تنها بزرگترین مرکز خرید کشور ترکیه، بلکه بزرگترین در قاره اروپاست.

درباره مسجد ایاصوفیه

این مسجد به مدت نهصد سال بزرگترین و برترین کلیسای جهان بود که بعدها تبدیل به موزه شد و هر ساله حدود سه ملیون گردشگر و توریست را به سمت خود می کشاند.

باشگاه ورزشی

بعضی از قدیمی ترین باشگاه ها در استانبول قرار دارد. یک از آنها باشگاه ورزشی بشیکتاش می باشد.این باشگاه تنها ترین باشگاه در ترکیه بود که تاسیس شد.

رشد اقتصادی

به خبر گزاری موسسه به نام بوکینگز این شهر زیبا از نظر سرعت رشد در اقتصادش در رتبه 7 در جهان قرار گرفته است.

بازار بزرگ

دانستنیهای جالب استانبول

قدیمی ترین جذاب ترین و بزرگ ترین بازار سرپوشیده دنیاست. پنج هزار مغازه دارد.

حمام ترکی : در این مقاله دانستنیهای جالب استانبول

237 حمام ترک در استانبول وجود دارد. که از این تعداد شصت حمام هنوز قابل استفاده می باشد. قدمت و قداست آن بر می گردد به قرن 15 میلادی .

دانستنیهای جالب استانبول

زبان رایج

آنها زیاد انگلیسی بلد نیستند. مخصوصا هنگام جابه جایی به مراکز تفریحی ترکیه با تاکسی سعی گنید مقصدتان را روی کاغذ برایشان بنویسید.

برج دختر

دانستنیهای جالب استانبول

یکی از زیباترین بناها و آثارهای زیبا در استانبول برج دختر است. بنایی در قرن چهارم است. و تاریخ بسیار شنیدنی و جالبی دارد.و دقیق مشخص نیست این برج کی ساخته شده است. روایت است که می گویند پسری جوان به نام لیندروس عاشق راهبه ایی به نام هیرو می شود و راهبه در این زندگی می کرده و هر شب برای اینکه این پسرک جوان را به سمت خودش بکشاند برای او آتشی برپا می کرده. یک شب این آتش در دریا می افتد و راه غلط را نشان این جوان می دهد. لیندروس راهش را گم میکند و در دریا اسیر موج ها می شود و غرق میشود . هیرو هم خودش را می کشد.

اشتراک گذاری :

گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com