گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

حمل و نقل در استانبول

سرفصل های مقاله

حمل و نقل در استانبول با مترو

مترو آسان ترین و کم هزینه ترین وسیله نقلیه برای جابه جایی شما می باشد . جالب است برایتان بگوییم استانبول چهار خط فعال مترو دارد و یک خط اتوبوس فعال بی آر تی معروف خودمان ، 3 خط تراموا ، و یک خط فونیکولار ، تاکسیها هم همیشه در حال خدمت هستند. خط متروی ام وان یکی از مهم ترین خط های مترو است که از فرودگاه آتاتورک شما را سوار و تا میدان اصلی شهر میبرد.

برای یک سفر هیجان انگیز و مفرح شما میتوانید سایر شهرهای ترکیه آن را هم انتخاب کنید. از محبوب ترین شهرهای آن میتوان به آنتالیا، کوش آداسی، بدروم و … اشاره کرد.

حمل و نقل در استانبول

خط متروی ام دو

این خط در بین گردشگران ها به خط متروی تقسیم معروف است که شما را به این میدان مهم می رساند . اگر قصد بازدید از مراکز خرید را هم دارید باید سوار این مترو شوید.

حمل و نقل در استانبول با تراموا

این ترامواها اوایل در استانبول برقی نبودند و به واسطه اسبها جا به جا می شدند. این ترامواهای برقی معمولا در دو خط اصلی در حال خدمت هستند. تی وان و تی فر. سپس نقشه ایی از حرکت آنان و مسیرها تهیه کنید و با آنها در زمان مشخص خودشان هماهنگ شوید. تی فر از ایستگاه توپکاپی استارت می زند و تا مسجد سلام هم پایان می یابد.

خط تراموای تی وان

اما مورد استفاده ترین تراموا برای گردشگران تی وان است که معمولا در کنار هر کدام از این مقاصد ایستگاهی منحصر به فرد دارد. از کاباتاش شروع و اماکن گردشگری مثل آکساری ، منطقه زیتون ، مسجد ایاصوفیه ، اسکله مینو ، مسجد سلطان احمد را زیر پوشش قرار میدهد.

اتوبوس

در استانبول دو خط اتوبوس رانی داریم که می توانید از آن بهره مند شوید .یکی دولتی و یکی خصوصی . فرق آنها در این است که

در اتوبوس خصوصی شما می توانید از پول نقد استفاده کنید اما د راتوبوس های دولتی حتما باید ژتون داشته باشید.

حمل و نقل در استانبول

هوایی

در حال حاضر سه فرودگاه در استانبول وجود دارد .آتاتورک ، صبیحا گوکچن و یکی هم در دست ساخت است که قرار است به بزرگترین زمین حمل و نقل دنیا تبدیل شود.

راه آهن

این جا مانند یک قصر با شکوه و زیباست. مرکز اصلی حمل و نقل ترکیه به اقسا ط نقاط اروپا می باشد . حتما برای بازدید هم که شده به این راه آهن سری بزنید.

تاکسی های زرد در مقاله حمل و نقل در استانبول

تاکسی گران ترین وسیله حمل و نقل در ترکیه حساب میشود. اول اینکه باید به خاطر خارجی بودنتان به آنها انعام دهید. و دوم اینکه هزینه تاکسی ها خیلی گران است. و اگر هم تاکسی متر آنها روشن نباشد شما مجبور می شوید هزینه ایی اضاف بابت بعد مسیر پرداخت کنید.

حمل و نقل در استانبول

تله کابین

تله کابین معروفی هم هست که از پشت دشت های زیبای کاخ دلمه باهچه تا هتل زیبای هیلتون ادامه دارد و شما حتما با این تله کابین به بازدید این مناظر از بالا بروید و لذت ببرید.

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com