گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

جاهای دیدنی مشهد: پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری

سرفصل های مقاله

مشهد یکی از قطب های گردشگری ، زیارتی و تفریحی برای ایرانی ها می باشد و سالانه علاقه به بازدید از جاهای دیدنی مشهد تعداد زیادی گردشگر از ایران و سراسر دنیا را به خود جذب می کند.همچنین، این شهر یکی از جذاب ترین شهر های ایران با جاذبه های گردشگری فروان می باشد و تور مشهد نیز یکی از تورهای پرطرفدار از بین تورهای داخلی در بین مردم است. در این مقاله از گردشگران شیراز قصد داریم به بررسی و معرفی پرطرفدارترین جاهای دیدنی مشهد بپردازیم؛ پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

جاهای دیدنی مشهد

حرم مطهر امام رضا

حرم امام رضا (ع) در شهر مشهد یکی از باشکوه ترین معماری های ایرانی – اسلامی است. به گونه ای است که می توان گفت اوج معماری اسلامی است. این زیارتگاه آرامگاه امام هشتم شیعیان است. حرم امام رضا (ع) مکانی زیبا و آرامش بخش است و همواره پذیرای زائران خارجی و ایرانی بوده است.

این حرم علاوه بر اینکه یک مکان زیارتی و معنوی است، از نظر هنر معماری نیز بسیار باشکوه و مثال زدنی است. حرم از صحن های متعددی تشکیل شده است که کاشی کاری و تزئینات آن با زیبایی خود چشم هر زائری را به خود جلب کرده است.

حرم امام رضا

مسجد گوهرشاد

مسجد گوهرشاد یکی از مشهورترین مساجد ایران و جاهای دیدنی مشهد است که از پادشاهان تیموری (1370-1507) به جای مانده است. این مکان به دستور گوهرشاد بیگم همسر شاهرخ این مسجد را در جوار حرم امام هشتم (ع) ساختند و یکی از پربازدیدترین و پرجمعیت ترین مساجد ایران است. گهرشاد قدیمی ترین مسجد مشهد است. معماری منحصر به فرد و زیبایی مسحورکننده آن، آن را به یکی از جاذبه های فرهنگی، تاریخی و مذهبی برجسته تبدیل کرده است. جدا از جنبه های معنوی که بسیاری از مردم را به مسجد می کشاند، مسجد گوهرشاد نمونه ای عظیم از بهترین هنرها در معماری، کاشی کاری و خوشنویسی است. این مسجد با بسیاری از رخدادهای تاریخی گره خورده و بر اعتبار آن در بین مردم می افزاید.

این مسجد شامل یک گنبد بزرگ لاجوردی، دو مناره، چهار ایوان، حیاطی با هفت اتاق بزرگ و محراب بزرگی است که از دادوی سنگی و پوسته فیانس معرق ساخته شده است. آینه های براق سقف آن بی نظیر است. تمام سطح مناره‌ها، دیوارها و طاق‌های اطراف با کاشی‌های معرق ظریف و لعاب‌کاری شده در رنگ‌های مختلف از جمله اولترامارین، فیروزه‌ای، سفید، سبز شفاف، زرد و زرد روشن و آبنوس تزئین شده است.

در حاشیه ورودی ایوان اصلی، کتیبه ای قدیمی توسط بایسونقور میرزا خوشنویس مشهور ایرانی حک شده است. همچنین دارای موزه ای است که در آن انواع صنایع دستی از جمله مجموعه فرش و آثار طلا بافته اهدایی به حرم مطهر امام رضا (ع) وجود دارد. علاوه بر این، این مسجد دارای یک کتابخانه عمومی است که کتاب های زیادی در آن نگهداری می شود.

مسجد گوهرشاد یکی از جاهای دیدنی مشهد

کوه سنگی

یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی مشهد کوه سنگی می باشد که دارای آب و هوای بسیار مطبوع و طبیعت بسیار زیبایی است و  شما میتوانید از خوردن یکی از بهترین دیزی های سنگی ایران لذت ببرید.

کوه سنگی مشهد

آرامگاه فردوسی

آرامگاه شاعر بزرگ فردوسی در حدود 20 کیلومتری مشهد واقع شده است و بسیار جذاب و دیدنی است. در نمای بیرونی این آرامگاه از شیوه معماری هخامنشی استفاده شده است.مخصوصا ستون و سر ستون ها که بر روی آنها اشعاری نوشته شده است.

آرامگاه فردوسی یکی از جاذبه های دیدنی مشهد

مقبره شیخ بهایی

آرامگاه شیخ بهایی در داخل حرم مطهر مشهد بعد از رواق وسیع امام خمینی (ره) قرار دارد. مقبره از سنگ با پوشش شیشه ای ساخته شده است. این مقبره دانشمند و فاضل ایرانی در عصر صفویه، بهاءالدین محمدبن حسین معروف به شیخ بهایی  است و همه زائران حرم امام رضا (ع) قبل و بعد از زیارت از این آرامگاه می گذرند.

 

موزه آستان قدس رضوی

این موزه در سال 1945 افتتاح شد. موزه آستان قدس رضوی از سه موزه مرکزی، ملک آباد و گنجینه قرآن تشکیل شده است.در این موزه مجموعه ای از قرآن ارزشمند و کهن، کتب باستانی و نمونه های باستانی از صفحات قرآن مربوط به دوران اولیه اسلام به نمایش گذاشته شده است که بیشتر به خط کوفی و بر پوسته های آهو نوشته شده است. کتیبه های طلایی که در این موزه به نمایش گذاشته شده به خط ثلث و نستعلیق نوشته علی رضا عباسی در عصر صفویه می باشد.

سایر آثار خوشنویسی خوشنویسانی چون استاد میرعماد، استاد احمد نیریزی و استاد کلهر در موزه موجود است. از دیگر آثار مورد توجه در این موزه منسوجات بافته شده با ارزش فراوانی است که قدمت آن به قرن 11 تا 13 هجری قمری باز می گردد؛همچنین ، فرش ها و قالیچه هایی که در عصر صفوی بافته شده اند از دیگر آثار این مجموعه می باشند.

موزه آستان قدس رضوی

بازار رضا

از پرطرفدارترین جاهای دیدنی مشهد می توان به بازار رضا که یکی از بازارهای قدیمی این شهر می باشد و حدود 1700 مغازه در آن قسمت وجود دارد و شما می توانید انواع سوغاتی ها را به صورت بسته بندی از زعفران و نبات خوش عطر مشهد تا لباس و… را خریداری کنید.

 

سوغاتی های مشهد

مشهد مرکز زعفران جهان است و در هیچ جای دیگری جز مشهد زعفران مرغوب را نخواهید یافت. این ادویه که گرم به گرم گرانتر از طلا است، یک سوغات یا هدیه عالی است. فرش‌های مشهدی نیز از ارزش خاصی برخوردار هستند، پس آماده باشید تا به قیمت مناسبی چانه بزنید. خرید یادگاری‌های زیارتی نیز در بازارهای نزدیک حرم بسیار مرسوم است.همچنین، قرار دادن پرتره شما در مقابل حرم امام نیز، مورد علاقه مردم است. براای کسی اطلاعات بیشتر و رزرو تور مشد با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

07191009291–0791009293

زعفران سوغات مشهد

مرکز خرید آرمان

مرکز خرید معروف آرمان در خیابان نواب صفوی و در فاصله کمی از حرم مطهر واقع شده است. بنابراین می توانید پس از زیارت حرم به راحتی از این مرکز خرید بزرگ و مدرن دیدن کنید. در نگاه اول گردشگران و زائران مجذوب معماری منحصر به فرد فضای داخلی این مجتمع تجاری می شوند. این مکان امکانات رفاهی و تفریحی بی شماری را  برای شما در طول تور مشهد فراهم کرده است. تنوع محصولات در این مرکز خرید بسیار زیاد و با قیمت های مناسب ارائه میشود.

 

پارک ملت

پارک ملت یک پارک 72 هکتاری بسیار بزرگ و هیجان انگیز می باشد که دارای یک شهربازی بزرگ است که برای هر سن و سالی مناسب میباشد. همچنین، در این پارک چرخ و فلک 80 متری که از بزرگ ترین چرخ و فلک های ایران و جز 50 چرخ و فلک بزرگ جهان است وجود دارد.

 

موزه نادری

مشهد دارای موزهای زیادی می باشد اما یکی از پربازدید ترین و پرطرفدارترین موزهای آن،موزه نادری می باشد . باغ موزه نادری آرامگاه نادر شاه افشار می باشد و آثار قدیمی وجذابی مانند دست نوشته ، ظروف و عتیقه های زمان افشاریه در آن وجود دارند.

موزه نادری مشهد

چالیدره

سد چالیدره از جاهای دیدنی و جذاب مشهد می باشد که در حدود 10 کیلومتری مشهد واقع شده است.در این سد تفریحاتی مانند قایق سواری و تله کابین وجود دارد و باتوجه به سرسبز بودن آن به یکی از جاهای گردشگری وتوریستی مشهد تبدیل شده است.برای بازدید از این مکان جذاب و دبدنب هر چه زودتر تور مشهد خود را رزرو کنید.

07191009291–07191009293

چالیدره از جاهای دیدنی مشهد

باغ پرندگان

یکی از جذاب ترین و پر طرفدارترین جاذبه های گردشگری تور مشهد باغ پرندگان می باشد که از بزرگ ترین باغ های پرندگان در قسمت شرق کشور است. در این باغ گونه های مختلف و جذاب پرندگان دیده می شود که بسیار شگفت انگیز است.

 

دره هفت حوض

علاوه بر پارک های تفریحی و دیدنی مشهد ، دره هفت حوض نیز که در فاصله 7 کیلومتری از مشهد قرار گرفته و دارای قدمت چند هزار ساله است ، ارزش دیدن دارد.

باغ گیاه شناسی

این باغ یکی از جاذبه های گردشگری در تور مشهد است و دارای 180 گونه مختلف گیاه می باشد و وسعت آن به 25 هکتار میرسد و بسیار جذاب است.

باغ گیاه شناسی یکی از جاهای دیدنی مشهد

روستای پلکانی کنگ

روستای پلکانی کنگ در طرقبه قرار دارد و معماری پلکانی آن بسیار زیبا می باشد. همچنین، از آن به عنوان ماسوله خراسان یاد می کنند و سالانه گردشگران زیادی به آن جا سفر می کنند.

روستای پلکانی کنگ

گنبد سبز

گنبد سبز از جاهای دیدنی نزدیک به حرم در تور مشهد می باشد که در فاصله حدودا 100 متری از حرم قرار دارد و به دوره صفویه برمی گردد . این گنبد دارای رنگ سبز فیروزه ای است و آرامگاه شیخ مومن استرآبادی و شیخ محمد مومن می باشد.

 

خانه تاریخی داروغه

خانه تاریخی داروغه مشهد، خانه ای دیدنی و یکی از مهم ترین مکان های گردشگری ایران است. بنای باشکوه با معماری زیبای شرقی که تلفیقی از معماری ایرانی است و قدمت آن به دوره قاجار می رسد 1100 متر مربع مساحت دارد. جالب است که این خانه حدود 75 سانتی متر از سطح خیابان پایین تر است. در حیاط خانه داروغه یک حوض زیبا و دو باغچه کوچک وجود دارد که توجه شما را به خود جلب می کند. برای بازدید از این مکان با کارشناسان بخش تور داخلی ما جهت رزرو تور مشهد تماس بگیرید.

07191009291–07191009293

خانه داروغه مشهد

آرامگاه عمر خیام نیشاپور

رباعیات عمر خیام، منجم و شاعر قرن دوازدهم، شاید مشهورترین کتاب صادراتی خراسان در سراسر جهان باشد. رباعیات خیام که با ترجمه قرن نوزدهم ادوارد فیتزجرالد محبوبیت پیدا کرد، به دلیل تفکرات صمیمانه اش در مورد زندگی، مرگ و عشق محبوبیت دارد. مقبره کنونی این شاعر بزرگ یکی دیگر از سازه های منحصر به فرد مدرنیستی است که در سال 1963 ساخته شده است و یکی از جاهای دیدنی مشهد به شمار می آید. این آرامگاه در نیشاپور و به فاصله یک ساعت از مشهد قرار دارد. همچنین، مقبره عطار، شاعر صوفی پارسی را نیز در خود جای داده است.

آرامگاه عمر خیام یکی از جاهای دیدنی مشهد

بقعه ی خواجه ربیع

بقعه خواجه ربیع مقبره ی یکی از حواریون حضرت محمد(ص) است که در شمال شرقی مشهد، نزدیک خیابان خواجه ربیع واقع شده است. این مقبره که در سال 1612 تکمیل شده و در دوره قاجار ساخته شده است، دارای کاشی کاری های آبی ایرانی، نقوش گل های ظریف و گنبد مرکزی متقارن میباشد و می تواند یکی از زیباترین جاهای دیدنی مشهد باشد.

 

پارک مینیاتوری

پارک مینیاتوری مشهد باغی به مساحت 8 هکتار در بلوار سجادیه مشهد است. جایی است که نقاط مختلف دیدنی ایران در ابعاد کوچک، مینیاتوری و با ظرافت کامل ساخته و به نمایش گذاشته شده است.این پارک علاوه بر مجموعه ساختمان های مینیاتوری، سرگرمی های دیگری را نیز در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار می دهد. پس از بازدید از این مجموعه می توانید از دریاچه ای به مساحت 2000 متر در وسط پارک دیدن کنید که در آن اردک ها و ماهی ها زندگی می کنند.

پارک مینیاتوری مشهد

سرزمین موج های آبی

سرزمین موج های آبی یکی از مکان های دیدنی و تفریحی مشهد است که در سال 1385 افتتاح شد. این پارک اولین پارک آبی ایران است. و در زمان تاسیس بزرگترین پارک آبی سرپوشیده ایران و خاورمیانه بوده است. این مجموعه هشت هزار و پانصد متر مربع مساحت دارد و در نهایت دارای دو بخش مجزا برای بانوان و آقایان می باشد.

 

موزه حمام مهدی قلی بیگ

موزه حمام مهدی قلی بیگ یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری وجاهای دیدنی مشهد است که در نزدیکی حرم مطهر قرار دارد.در این حمام تاریخی نقاشی های زیبا و شگفت انگیزی بر روی سقف و دیوارها وجود دارد. سقف این حمام دارای 13 لایه نقاشی است که از ویژگی های منحصر به فرد یک ساختمان به حساب می آید. ویژگی مهم دیگر، سیستم گرمایش از کف آن است که نشان از ابتکار و هنر معماری آن در گذشته دارد. همچنین، این حمام متعلق به دوران صفویه و یکی از بزرگ‌ترین حمام‌های تاریخی ایران است.

 

موزه کاخ ملک آباد

یکی از جاهای دیدنی مشهد کاخ ملک آباد به مساحت 1387 متر مربع در سالهای 1354-1355 هجری شمسی (1975-1976) در باغ ملک آباد ساخته شد. این محل به عنوان اقامتگاه شاه در سفرهایش به مشهد مورد استفاده قرار میگرفت. موزه این کاخ پرتره های باشکوه، فرش ها و ظروف چینی را به نمایش می گذارد.

کاخ ملک آباد مشهد

تفرجگاه وکیل آباد

پارک وکیل آباد بخش بزرگی از روستای وکیل آباد را اشغال کرده است. این منطقه بین شهر مشهد و طرقبه قرار دارد. این پارک از تعداد زیادی درخت، نهر و استخر تشکیل شده است.

 

حمام شاه

این حمام عمومی در بازار بزرگ مشهد و در نزدیکی مسجدی به همین نام قرار دارد و قرار است این مکان به موزه تبدیل شود. این حمام توسط شاه عباس اول صفوی ساخته شده و شامل یک ساعت با هشت ستون سنگی و سقف گنبدی است.

حمام شاه مشهد

پارک علمی پروفسور بازیما

پارک علمی پروفسور بازیما یک مرکز آموزشی ایده آل برای علاقه مندان به علم است. شما میتوانید در این مرکز اطلاعاتی از ابتدای خلقت جهان تا به امروز را کسب کنید .در این مجموعه از آخرین تکنولوژی‌ها و تکنیک‌های تفریحی، کشف استعداد، افزایش و هدایت هوش هیجانی استفاده کرده‌اند. همچنین سعی شده است بازدیدکنندگان در حین تفریح و سرگرمی، مطالب علمی و آموزنده‌ فراگیرند و خاطره‌ای خوش و ماندگار در اذهان ایجاد شود.

پارک علمی پروفسور بازیما یکی از جاذبه های دیدنی مشهد

برج اخنجان

برج ارخنگان برجی است که قدمت آن به دوران تیموریان می رسد و یکی جاهای دیدنی مشهد محسوب میشود.این برج، در دامنه جنوبی کوه تبرک در رشته کوه های بی بی شهربانو، شمال جاده امین آباد واقع شده است. برج اخنجان یک بنای هشت ضلعی با آجرکاری فانتزی است و که بر زیبایی آن می افزاید.از بالای بنا منظره زیبای دشت ورامین در جنوب دیده می شود و آتشکده بهرام را در وسط دشت می بینید. کاربرد این سازه مشخص نیست، اما ممکن است مقبره احتمالی یکی از پادشاهان سلجوقی باشد.

 

قیمت تور مشهد چقدر می باشد؟

قیمت تور مشهد می تواند براساس مدت زمان سفر شما و پرواز شما متفاوت باشد. اما گردشگران شیراز با ارائه تورهای ارزان مشهد شرایط خوبی را در اختیار شما عزیزان قرار داده است تا بتوانید تور موردنظر خود را با قیمت مناسب خریداری کنید و از خدمات آنها لذت ببرید.

قیمت تورمشهد بستگی به عوامل مختلفی چون نوع هتل، پرواز، زمان سفر، مدت زمان اقامت، تعداد نفرات و سایر خدمات انتخابی شما دارد.

امیدواریم که مطالب فوق مورد پسند شما قرار گرفته باشد. برای کسی اطلاعات بیشتر در مورد رزرو تور مشهد و بادید ازجاهای دیدنی آن کافی است با کارشناسان بخش تور داخلی گردشگران تماس بگیرید یا از طریق واتساپ در ارتباط باشید.

07191009291–07191009293

09174744278

اشتراک گذاری :

گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com