گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

جاهای دیدنی دبی

سرفصل های مقاله

دبی شهر رویایی خلیج فارس است؛ مدرن، زیبا و خاص. فرقی نمی‌کند زمستان باشد یا تابستان، دبی در ۳۶۵ روز سال جاهایی دارد که شما را شگفت‌زده می‌کند.

غذاهای معروف دبی

برج خلیفه

برج خلیفه از جاذبه‌های گردشگری دبی

برای دیدار از برج خلیفه در تور دبی، اول از نمایشگاه تاریخچه‌ی برج بازدید کنید و بعد سریع‌ترین آسانسور جهان را سوار شوید. اگر ناراحتی قلبی دارید، سوار این آسانسور نشوید، چون سرعت آن بسیار زیاد است، اما اگر سوار شدید، منظره‌هایی باورنکردنی خواهید دید که همیشه در ذهن‌تان می‌ماند. پیشنهاد می‌کنیم، زمان غروب آنجا بروید، دوربین عکاسی‌ هم ببرید تا ثبت منظره‌ی فوق‌العاده غروب خورشید را از دست ندهید. برج خلیفه یکی از خاص‌ترین جاهای دیدنی دبی است؛ حتما به آن سربزنید.

ساعات بازدید: هر روز از ۸:۰۰ تا ۱۸:۳۰

مکان: بلوار ۱ محمد بن الرشید، از ایستگاه متروی برج خلیفه تنها ۱۰ دقیقه پیاده‌روی دارد.

قیمت: ۱۲۵ درهم برای بزرگسالان و ۹۵ درهم برای کودکان زیر ۱۲ سال

جاهای دیدنی دبی : صفر تا صد تور دبی

نهر دبی و بازدید در تور دبی

شما میتوانید از ایستگاه Bur Dubai Abra در شرق نهر، یک قایق زیبا کرایه کنید و از غروب آفتاب لذت ببرید. اگر چشم‌های‌تان را ببندید، می‌توانید تصور کنید، به سال ۱۹۶۰، وقتی که شهر تازه پاگرفته بود، برگشته‌اید. شهری با بازارهای رنگ‌ووارنگ که در آن‌ها می‌توانید بوی غذاهای دبی را بشنوید و سبد خریدتان را از «کندر» پر کنید. در منطقه‌ی «دیره» تا می‌توانید گشت‌وگذار کنید و از کوچه‌های باریک و قدیمیش لذت ببرید.

مرکز شیخ محمد ، آشنایی با فرهنگ اسلامی در یکی از جاذبه های تاریخی دبی

اگر دوست دارید، درباره‌ی اسلام و سایر فرهنگ‌ها و ادیان بدانید، مرکز «شیخ محمد» را از دست ندهید. مرکز شیخ محمد توسط یک مرد اماراتی که با زنی اروپایی ازدواج کرده، تأسیس شده و مدیر فعلی آن آقای «نظیف» است. اگر دل و جرئت دارید، وقتی که آن‌جا خلوت است، از کسی بخواهید تا شما را به پشت‌بام ببرد. از آن‌جا می‌توانید نمایی از منطقه‌ی قدیمی ایرانی به اسم «باستاکیا کوارتر» را بیینید. در غذاخوری سنتی این مکان  در تور دبی می‌توانید صبحانه و ناهارتان را میل کنید.

ساعات بازدید: یکشنبه تا پنجشنبه آر ۹:۰۰ تا ۱۷:۰۰ و شنبه‌ها از ۹:۰۰ تا ۱۳:۰۰ (صبحانه دوشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها ساعت ۱۰:۰۰ و ناهار از یکشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۳:۰۰ سرو می‌شود.)

نشانی: منطقه‌ی الفهیدی، جاده‌ی المصلی، پلاک ۲۶

قیمت: صبحانه و ناهار ۹۰ درهم، شام و میان وعده ۱۰۰ درهم

جاذبه های دبی

دبی مال- جاهای دیدنی دبی : صفر تا صد تور دبی

­دبی مال، خرید و تفریح در یکی از بزرگترین مراکز خرید دنیا در تور دبی

اگر در حوالی برج خلیفه قدم می‌زنید و هوس خرید کردن به سرتان زده است، حتما به دبی مال سر بزنید. مرکز خرید دبی مال با بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه لوکس، یکی از بهترین و بزرگترین مراکز خرید دنیا و از پر بازدیدترین جاهای دیدنی دبی است. اما در اینجا همه چیز به خرید کردن ختم نمی‌شود. ‌به هرطرف که نگاه کنید چیزی برای غافلگیر کردنتان وجود دارد. می‌توانید در پیستِ اختصاصی مرکز خرید، به اسکی روی یخ بپردازید، در سینمای بزرگِ ریل، فیلم ببینید، خوشمزه‌ترین غذاها را در رستوران‌های متنوع آن امتحان کنید، از اجراهای زنده‌ی موسیقی و نمایش‌های مختلف مُد لذت ببرید و به تماشای اسکلت یک دایناسور ۱۵۵ میلیون ساله که از کنار هم قرار گرفتن استخوان‌های واقعی این موجود عظیم‌الجثه ساخته شده است، بروید.

در طبقه‌ی همکف دبی مال، ورودیِ یکی از عظیم‌ترین آکواریوم‌های دنیا را خواهید دید که هزاران موجود عجیب و غریب و زیبای اقیانوسی در آن نگهداری می‌شوند. در طبقه‌ی دوم نیز باغ ‌وحش زیرآبی قرار دارد. بزرگترین فواره‌ی موزیکال جهان در مجاورت این مرکز خرید واقع شده و رقص آبِ این فواره با موسیقی و نورپردازی‌های زیبا، واقعا تماشایی است.

مسجد جمیرا

مسجد جمیرا در تور دبی

اگر علاقه‌مند به بازدید از چنین مکانی هستید، مسجد جمیرا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این مسجد در سال ۱۹۷۶، در منطقه‌ی لوکس و ساحلی جمیرا ساخته شد و معماری زیبا و خیره‌کننده‌‌ اسلامی آن، گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشاند. ساختمانِ کِرم رنگ و سنگی، حکاکی‌های ظریفی که در نمای خارجی بنا دیده می‌شوند و گنبد و مناره‌ها، آن را به یکی از زیباترین مساجد و جذاب‌ترین جاهای دیدنی دبی تبدیل کرده است. جمیرا یک تفاوت اساسی با سایر مساجد امارات دارد، اینکه درهایش به روی تمامی افراد با هر آیین و باوری، باز است. اجازه‌ حضور افراد با عقاید مختلف و احترام گذاشتن به تمامی آن‌ها، ویژگی مهمی است که بر جذابیت این مکان می‌افزاید. اگر به مسجد جمیرا می‌روید، دوربین‌تان را فراموش نکنید، چون امکان عکس‌برداری از داخل مسجد و معماری و تزئینات بسیار زیبای آن وجود دارد.

بهترین هتل های دبی

موزه لوور، نمایشگاهِ هنر و تمدن

پیوند هنر با روح انسان، مسأله‌ای انکار نشدنی‌ست و نشانه‌های این ارتباط ناگسستنی در جای جای تاریخ بشریت وجود دارد. موزه لوور ابوظبی، یک موزه‌ تمدن و هنر است و مجموعه‌ای با ارزش از آثار هنری و دست‌سازه‌های تاریخی را به نمایش می‌گذارد. آثاری که تاریخ جهان و سیر تحول هنر و فرهنگ‌های متنوع را از دوران ماقبل تاریخ تا عصر حاضر به تصویر می‌کشند و بیش از همه به تجربه‌های مشترک انسانی تأکید دارند. این موزه‌ی جهانی با همکاری و مشاوره‌ی موزه‌ لوور پاریس و با کسب حق امتیاز نامِ آن، در سال ۲۰۱۷ در ابوظبی تأسیس گردید و به یکی از بهترین جاهای دیدنی دبی تبدیل شد. بنای موزه، در عین دارا بودن عناصر معماری عربی، به شکلی کاملا مدرن و مجلل ساخته شده و سقف مشبک آن بسیار خاص و منحصر به فرد است. در سفر به دبی، پیشنهاد می‌کنیم موزه‌ی لوور را در فهرست مکان‌هایی که حتما باید ببینید، قرار دهید.

دهکده جهانی دبی

چه چیزی جذاب‌تر و هیجان انگیزتر از اینکه بتوانید تنها در یک روز با فرهنگ‌های ده‌ها کشور دنیا از نزدیک آشنا شوید؟ این تجربه‌ی منحصر به فرد را می‌توانید در دهکده‌ی جهانی دبی کسب کنید. دهکده‌ای که در سال ۱۹۹۷ فعالیت خود را با چند کیوسک در مجاورت نهر دبی آغاز کرد و هم اکنون در فضایی بالغ بر ۱۶۰ هکتار، در خروجی سی و هفتم خیابان شیخ محمد بن زاید قرار دارد. دهکده‌ی جهانی در حقیقت یک پارک بزرگ است که چهار بخش متفاوت دارد. بخش‌ کنسرت‌ها و رویدادها، غذا، خرید و کارناوال‌ که هرکدام در نوع خود کم‌نظیرند.

این جاذبه‌ی فصلی از جالب‌ترین جاهای دیدنی  تور دبی است که هر ساله در فصول سرد و به مدت ۱۵۷ روز دایر است. در اینجا غرفه‌هایی از ۷۸ کشور مختلف دنیا، از جمله ایران را خواهید دید که به شکل بناهای معروف هر کشور ساخته شده‌اند. در این غرفه‌ها انواع سوغات، صنایع دستی و غذاها به فروش می‌رسد و در آنجا با آداب و رسوم و فرهنگ کشورها آشنا می‌شوید. به علاوه، می‌توانید از تماشای کارناوال‌های مختلف، کنسرت‌ها و نمایش‌های متنوعی که در این دهکده برگزار می‌شوند، لذت ببرید.

دهکده جهانی دبی

اپرای دبی

اپرای دبی یکی از مراکز مهم فرهنگی و هنری در امارات متحده و از جاهای دیدنی دبی است که در منطقه‌ی داون تاون (down town)  دبی قرار دارد. این مجموعه به شکل یک کشتی طراحی شده و دارای بخش‌های مختلفی نظیر سالن تئاتری با ظرفیت دو هزار نفر، سالن کنسرت‌های آکوستیک و … با امکانات صوتی بسیار پیشرفته و با کیفیت است. در اپرای دبی اجراها و رویدادهای فرهنگی متنوعی همچون اپرا، تئاتر، کنسرت، نمایش‌های موزیکال، نمایش‌های مد، نمایشگاه‌ها و گالری‌های هنری و همایش‌ها و کنفرانس‌هایی در سطح بین‌المللی برگزار می‌شوند. این مکان برای علاقه‌مندان به تئاتر و نمایش و کودکانی که به این حوزه علاقه دارند، یک پیشنهاد فوق‌العاده است.

خانه اپرا دبی یکی از جاهای دیدنی تور دبی برای کودکان نیز محسوب می‌شود. برای صرف غذا به پشت بام ساختمان بروید و در فضایی رویایی، با چشم‌اندازی زیبا از برج خلیفه و فواره‌ دبی، یک وعده‌ غذایی خوشمزه را نوش جان کنید. اپرای دبی در سال ۲۰۱۶  افتتاح شد و جایزه‌ی بهترین طراحی را در همین سال دریافت کرد. معماری شاهکار و خیره‌کننده‌ مجموعه در نوع خود می‌تواند جاذبه‌ای جداگانه باشد که ارزش دیدن را دارد. همین معماری بی‌نظیر اینجا را به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری دبی تبدیل کرده است.

آب نمای دبی

آب نمای دبی که بزرگ‌ترین آب‌نمای موزیکال دنیا محسوب می‌شود از جذاب‌ترین جاهای دیدن در تور دبی است که دیدن آن حسابی شما را سر ذوق می‌آورد. این آب‌نما در دریاچه مصنوعی برج خلیفه ساخته شده و طراحی آن توسط یکی از شرکت‌های معروف طراحی در جهان به‌نام شرکت «وی ای تی دیزاین» انجام شده است. نزدیکی برج خلیفه و مرکز خرید دبی مال به آب نمای دبی باعث شده تا مسافران و گردشگران زیادی برای دیدن آن به این منطقه بیایند.

آبنمای موزیکال دبیپارک آبی آتلانتیس

پارک آبی آتلانتیس در بین جاهای دیدنی تور دبی یکی از محبوب‌ترین پارک‌هایی است که از امکانات رفاهی خوبی بهره می‌برد. این پارک زیرمجموعه هتل آتلانتیس دبی است و درست به‌اندازه‌ی آن مدرن و عالی است. هفت مدل سرسره‌ی مختلف در پارک ساخته شده است که هر کدام از آنها طعم جدیدی از هیجان و ترس دارند! اگر در سفر به دبی و دیدن مکان‌های گردشگری دبی تفریح برایتان اولویت دارد، رفتن به پارک آبی آتلانتیس را فراموش نکنید.

پالم جمیرا

نخل جمیرا یا پالم جمیرا یکی از سه جزیره‌ی مصنوعی خلیج‌‌فارس است. این جزیره به‌خاطر شباهتی که به درخت نخل دارد با نام نخل جمیرا معروف شده. جزیره با حدود ۵۲۰ کیلومتر مربع یکی از زیبا‌ترین جزیره‌های انسان‌ساز دنیاست و طراحی آن بسیار زیبا و شگفتی‌آور است. هتل‌ها، محل‌های اقامتی، اماکن تفریحی، رستوران‌های لوکس و مجهز ازجمله امکاناتی است که در این جزیره برای پذیرایی از مسافران و گردشگران تدارک دیده شده. انواع تفریحات آبی و ساحلی هم بخش دیگری از جذابیت‌های تور بی  است.

جزیره پالم جمیرا در دبی

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com