گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

جاهای دیدنی استانبول

سرفصل های مقاله

زیبایی فرهنگی را میتوانید در این کشور زیبا یعنی ترکیه بیابید. درواقع شهر استانبول مجموعه ای از فرهنگ های متفاوت است. بازارهای قدیمی و همچنین بازارهای بزرگ و جدید و شلوغی شهر استانبول معروف است. سالانه تورهای زیادی از سرتاسر دنیا به مقصد این کشور زیبا برگزار میشود. علاوه بر موقیعت جغرافیایی و دریای زبای آن بسیاری از توریست ها برای معماری زیبای آن به ترکیه سفر میکنند. دیدن معماری روم شرق از زیبایی های کهن و معروف ترین جاذبه های آن است.

استانبول زیبا که نیمی از آن اروپا و نیم دیگرش آسیاست. شهر گنبد ایاصوفیه، شاهکار معماری روم شرق و گنجینۀ ارزشمند معماری جهان. همچنین، شهر کباب‌های خوشمزه ترکی و چایی‌های خوش طعم. استانبول، که یکی از بهترین مقاصد برای یک سفر است. یک تجربه نابی که یک بار دیدن آن، انگیزه ای برای سفرهای بعدی را در شما به وجود خواهد آورد. سفر به ترکیه میتواند بهترین مقصد هم برای سفرهای خانوادگی و هم دوستانه باشد. همچنین، فصل بهار بخصوص اردیبهشت، میتواند بهترین زمان برای سفر به ترکیه باشد. پس همین حالا با کارشناسان ما در تماس باشید. با رزرو تور استانبول سفری با آرامش را برای خود محیا کنید.

بهترین زمان سفر به استانبول از نظر آب و هوا

بهار، بخصوص اسفند تا اردیبهشت بهترین زمان سفر به استانبول از نظر آب و هواست. هوای مناسب، آفتاب دلنشین و عطر و زیبایی خوش لاله‌ها در هوا. بهار استانبول یکی از بهترین و به یاد ماندنی‌ترین فصل های گردشگری تبدیل کرده است. میانگین دمای هوای استانبول در بهار، حدود 16 تا 25 درجه سانتیگراد است. در نتیجه بسار دلنشین و مناسب هست. برای سفر به استانبول همین حالا اقدام کنید. تور استانبول و بازدید از جاهای دیدنی استانبول ، تور استانبول را با بهترین خدمات از ما بخواهید.

جاهای دیدنی استانبول/تور استانبول

ایاصوفیه

ابتدا به عنوان یک کلیسا ساخته شد که در سال 1453 این بنا به مسجد مسلمانان تغییر کاربری داد. وقتی وارد این مسجد می شوید می توانید تصویرهای متعددی از حضرت مریم و مسیح را آنجا مشاهده کنید. پربازدید ترین مسجد در ترکیه مسجد ایا صوفیه میباشد. این مسجد در سال گذشته به عنوان پربازدید ترین مکان جذب گردشگری انتخاب شد. ستون های باشکوه باقیمانده از دوره رنسانس و کاشی های مرمر دوره مریم مقدس قرن یازدهم ، چشم هر بیننده ای را به خود خیره میکند.

جاهای دیدنی استانبول
ایاصوفیه

مسجد آبی

این مسجد آبی یا کبود همان مسجد سلطان احمد است که به خاطر آبی رنگ بودن کاشی های آن به این نام شهرت یافته است. مسجد سلطان سلیمان ، بهترین و زیباترین مسجدی است که در تاریخ ترکیه ، به ترکیه هدیه داده شده است . از نظر معماری و زیبایی بی نظیر و خیره کننده است. اوایل ساخت این مسجد مسلمانان مخالفت شدید با آن داشتند. زیرا که همانند مکه 6 مناره داشت. به همین علت ترکیه یک مناره دیگر به آن اضاف کرد تا به این مخالفت پایان بخشد.

جاهای دیدنی استانبول
مسجد آبی ، تور استانبول

سرای توپکاپی

این کاخ یکی از بهترین نمونه های معماری عثمانی است که برای سلطان مهمت بنا شده است و جزو آثار ثبت جهانی ینسکو نیز می باشد

بازار بزرگ

بازار بزرگ استانبول ۵۰۰۰ مغازه دارد و یکی از بزرگ‌ترین بازارهای سرپوشیده دنیا محسوب می شود.

در این بازار کالا هایی مانند جواهرات، فرش، ادویه جات، ترشی جات، عتیقه جات و سرامیک که با دست نقش داده شده را می توان دید.

بازار در سال ۱۴۶۱ ساخته شده و دارای دو مسجد، چهار فواره و دو حمام بزرگ می باشد.

قسمتی از این بازار بزرگ نیز بازار جواهرات است

که در آن کمیاب ترین و با ارزش ترین اجناس به طور سنتی یافت می شود،

به نحوی که خریداران سکه‌های قدیمی، طلا و جواهرات، سنگ‌های قیمتی، سلاح‌های منبت کاری شده و مبلمان عتیقه را خواهند یافت.

مسجد سلیمانیه

در این مسجد زیبا، احساس الهام بخش معنوی که از آرامش مسجد نشأت می گیرد دیده می شود.

در تپه سوم استانبول واقع شده و دستور ساخت این مسجد در سال ۱۵۵۰ توسط سلطان سلیمان اول صادر شده است.

معماری این مسجد ترکیبی از بهترین معماری اسلامی و بیزانسی است.

مسجد سلیمانیه توسط چهار مناره مشخص شده که نشان دهنده آن است که توسط یک سلطان ساخته شده است.

جاهای دیدنی استانبول
مسجد سلیمانیه

اشتراک گذاری :

گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com