گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

جاذبه های کوش آداسی

سرفصل های مقاله

میلتوس

شهر زیبای میلتوس حتی در قرن 14 میلادی ، در دوره حکمرانان سلجوقی قابل سکونت بوده است. و آثار باستانی زیبایی که در آن میبینید ، مربوط به ترکیبی از کل حکمرانان مختلف دوره های تاریخی در تاریخ است. یکی از زیباترین و جذاب ترین جاهای دیدنی را که نباید از دستش بدهید ، تئاتر این شهر است که 15 هزار صندلی دارد. که مختص دوره یونانی بوده و و دوره ایی که رومیان بوده اند آن را باز سازی کردند. در بالای این تئاتر قعله های بیزانسی در شرق آن بقایای باقیمانده معبد آپولو قرار دارد. اینجا همان شهر پریه است اما مانند پریه با گل و لای پوشانده نشده است. در اینجا یک موزه زیبا هم ساخته شده است که مردم بتوانند از تاریخ سرزمینشان و میلتوس و پریه با خبر شوند.

دیلک

جاذبه های دیدنی کوش آداسی

اینجا مقصدی کوهستانی و ساحلی است برای تمام گردشگران و توریست هایی است که علاقه مند به قدم زدن در کنار ساحل زیبای شنی آن یا عاشق دیدن کوهستانهای زیبایی که در اینجا قرار گرفته هستند. یک پارک ملی نیز در کنار رودخانه وجود دارد. که این پارک فوق العاده است. سواحل زیبای زیادی برای شنا در ساحل وجود داد. ساحل زیبای آیدینک. این مقصد 26 کیلومتر از جنوب کوش آداسی فاصله دارد.و. و تا از بافت شهری خسته شدید به اینجا سفر کنید و لذت ببرید.

شهر پریه نه

اگر در سال های 300 تا 45 پیش از میلاد زندگی می کردیم شکوه و عظمت این آثار باستانی زیبا را حتما میدیدیم. این شهر مربوط به دوران هلنیستی است که کاملا کوهستانی است. قرن دو پس از میلاد ، این شهر کاملا خالی از سکنه شد به این دلیل که رسوب گذاری از رودخانه میاندر به تدریج وارد این شهر شد. این شهر طراحی زیبای کلاسیکی یونانی دارد که بسیار زیباست.

کادینلار دنیزی ساحلی آرام برای بانوان

جاذبه های دیدنی در کوش آداسی

با فاصله دو کیلومتری از شهر اینجا یکی از ساحل های خیلی محبوب و زیباست. در اینجا انواع ورزش های آبی وجود دارد و شما میتوانید آفتاب بگیرید. صندلی برای خودتان برگزینید. و از ساحل و آفتاب لذت ببرید.و انوع کافه ها و غذا ها نیز سرو میشود. تا گرسنه نمانید

گوور جین آدا یا جزیره کبوتر جزوی از جاذبه های کوش آداسی

جاذبه های دیدنی در کوش آداسیاینجا بنای قلعه قدیمی بود که بعدها تبدیل به پناهگاه دزدان دریایی شد.اینجا ساحلی زیبا دارد برای نشستن کنار ساحل و همچنین کافه ایی معروف که برای گذراندن ساعتهای خوش در کنار ساحل میتواند به شما کمک کند.

منطقه بندری در مقاله جاذبه های کوش آداسی

جاذبه های دیدنی در کوش آداسیاین منطقه به دستور محمد پاشا در سال 1628 بنا شد ولی در جنگ از بین رفت اما مجددا آن را باز سازی کردند. شما میتوانید هنوز هم خانه های چوبی را ببینید و روبه روی بندر سوغاتیهای مناسب ترکیه را تهیه کنید.

دیدیما

جاذبه های دیدنی در کوش آداسی

اینجا دومین آثار مذهبی و تاریخی در جهان است و در دوران هلنیستی بوده است. که برخی از ستونهای معبد آپولو در اینجا قرار دارد. اینجا در زمان های قدیم معبد بسیار پر اهمیتی بوده است اما در زمان حکومت کنستانتین ارزشش را کمی از دست داد.

کرازلی زیبا جزیی از جاذبه های کوش آداسی

جاذبه های دیدنی در کوش آداسی

روستای زیبا و دیدنی با باغ های پر از انگور بینظیرترین روستاست. در کوچه پس کوچه های پر پیچ و خمش قدم بزنید و از دیدن خانه های سنتی کوچک و قدیمی و سفید رنگ آن لذت ببرید. در روزهای خاصی مثل شنبه ها کشاورزان بازار میزنند و محصولات طبیعی و ارگانیک خود را برای فروش قرار می دهند

جزیره کبوتر

نخستین جای دیدنی کوش آداسی که به شما می‌خواهیم معرفی کنیم، درست کنار بندر این شهر است، گذرگاهی به طول 350 متر که به جزیره زیبای کبوتر منتهی می‌شود، جایی که بقایای قلعه بیزانسی منسوب به قرن سیزدهم (که بعدها به مکان استقرار دزدان دریایی تبدیل شد)، روی صخره قرار گرفته است. دیوارهای حصار مانند جزیره که دور بخش‌هایی از آن را گرفته‌اند، بعدها در قرن نوزدهم به آن اضافه شده‌اند. جزیره کبوتر مکان مناسبی برای قدم زدن در کنار دریا است، ضمن اینکه در آن کافه‌‌ای بسیار زیبا هم وجود دارد. این مکان جایی است که می‌توانید برای گردش عصرگاهی و تماشای غروب آفتاب به آن مراجعه کنید.

روستای کرازلی

روستای زیبای کرازلی که با باغ‌های میوه احاطه شده است، احساسی از بی زمانی را به شما منتقل می‌کند. اینجا مکانی مناسب برای گذران یک بعد از ظهر به یادماندنی است، روستایی که با خانه‌های سفید رنگ و جنگل‌های انبوه سبز رنگ منظره فراموش نشدنی را ایجاد کرده‌اند. در این روستا، کافه‌ها و رستوران‌های مختلفی قرار دارند که می‌توانید در آرامش آنها حس بی‌نظیری را تجربه کنید. اگر شما از آن دسته گردشگران دوست‌دار غذا هستید، روز شنبه به این روستا بیایید تا بتوانید از بازار کشاورزان که در آن محصولات ارگانیک محلی به فروش می رسد، دیدن کنید.

بازدید از شهر افسوس

در 18 کیلومتری شمال شرق کوش آداسی و جنوب ازمیر، شهری تاریخی و زیبا به نام افسوس واقع شده است، شهری که یکی از ماندگارترین آثار باقی مانده از تمدن یونان باستان محسوب می‌شود و در این شهر می‌توان یکی از عجایب هفتگانه قدیم یعنی، معبد آرتمیس را مشاهده کرد. علاوه بر آن کتابخانه سلسوس و تئاتر بزرگ افسوس از جمله اماکنی هستند که در هنگام بازدید از این شهر باید از آن‌ها دیدن کنید.

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com