گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

جاذبه های دیدنی گرانادا

سرفصل های مقاله

در این مقاله جاذبه های دیدنی گرانادا ، گروه مسافرتی گردشگران شیراز سعی دارد شما را با زیباییهای گرانادا در اسپانیا آشنا کند.

شهر گرانادا در کشور اسپانیا ترکیبی از فرهنگ غرب و شرق و تلفیقی از فرهنگ اسپانیایی و عربی است با توجه به اینکه کشور اسپانیا سالیان زیادی میزبان اعراب بوده فرهنگ عربی بر رفتار و سنت های اسپانیا یی تاثیر نبوده است. مردم گرانادا نسبت به دیگر شهرهای اسپانیا رفتار صمیمانه تری دارند. گرانادا شهری است تاریخی که پیشینه جاذبه های تاریخی اش به هزاران سال قبل باز می گردد.

وضعیت جغرافیایی

گرانادا پایتخت استان گرانادا است که در اندلس اسپانیا قرار دارد این شهر زیبا و دیدنی در دامنه رشته کوه های سیرا نوادا واقع شده است. و یکی از پرجمعیت ترین شهر های اسپانیا به شمار می آید که اکثر ساکنین این شهر را دانشجوها و مهاجرین تشکیل می دهند.

جاذبه های دیدنی شهر گرانادا - اسپانیا

وضعیت آب و هوای گرانادا

شهر گرانادا در فصل تابستان به آب و هوای گرم و خشک و شب های سرد شهرت دارد در فصل زمستان آب و هوا خنک و مرطوب است بهترین زمان سفر به گرانادا فصل بهار و پاییز است آسمان آبی رنگ به همراه تلالو پرتوهای طلایی خورشید رویایی است که هر گردشگری تصور می کند و این تصور زیبا در گرانادا به حقیقت می پیوندد.

جاذبه های تاریخی

گرانادا شهری است که از تاریخچه‌ غنی و معماری با‌شکوهی دارد. برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های گرانادا و اطلاع از میانگین هزینه‌های سفر به این شهر زیبا، با گردشگران شیرازهمراه باشید.

قصر الحمرا گرانادا

قلعه الحمرا ستاره درخشان شهر گرانادا است. الحمرا به دلیل سرخی دیوارهای بیرونی اش که از آجر و خشت های خشک شده در آفتاب درست شده است به این نام شهرت دارد. این قلعه باستانی از سه بخش اصلی ساخته شده که مهمترین بخش آن قصر سلطنتی است که خودش به سه بخش بارگاه، شبستان و حرمسرا تقسیم و بخش های دیگر آن شامل باغ های پلکانی و قلعه می باشد. درون گرایی مهم ترین ویژگی این بناست به این خاطر که در ساخت درونی بسیار بیشتر از بیرون کار شده است. این شاهکار از بیرون مانند دژ به رنگ قرمز ساخته شده ولی وقتی که پا به داخل آن می گذاریم متوجه شکوه و بزرگی این بنا می شویم. نقشه این قلعه بسیار نامنظم و بزرگ است که شامل دو حیاط مستطیل شکل عمود بر هم که هر کدام به ورودی ها و اتاق ها راه می یابند.

قصر کارلوس پنجم گرانادا

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی گرانادا کاخ چارلز پنجم است که به الحمرا شباهت دارد و به منظور دژی محکم و استوار در کنار الحمرا بنا شده است و همچنین در شرق آن کلیسای سانتا ماریا قرار دارد هنگامی که از بالا این کاخ را نگاه میکنیم به شکل مربعی دیده می شود که یک دایره را در خود جای داده است این دایره در واقع حیاط اصلی کاخ می باشد ساخت این کاخ همانند چند بنای دیگر گرانادا هرگز به پایان نرسید و نیمه تمام ماند.

باغ های کارمن دلوس مارتیرز

جاذبه های دیدنی شهر گرانادا - اسپانیا

یکی از سرسبز ترین نقاط شهر و مهمترین جاذبه های گرانادا باغ های کارمن دلوس مارتیرز می باشد در فصل بهار و تابستان آفتاب این منطقه بسیار سوزان است این باغ های دیدنی و دوست داشتنی دارای تخت گل ها، حوضچه های کوچک و راهروهای پوشیده از برگ هستند و همچین یک برج رویایی در وسط این باغ ها قرار دارد که فوق العاده است یکی از رمانتیک ترین مناطق شهر گرانادا بالا رفتن از پله های مارپیچی کوچک و تماشای باغ ها از آرتفاع است.

کلیسای جامع گرانادا

جاذبه های دیدنی شهر گرانادا - اسپانیا

کلیسای بزرگ گرانادا در مرکز شهر قدیمی بنا شده است که سبک معماری این بنا گوتیک، رنسانس و باروک است به صورتی که هنوز هم بخش هایی از آن نیمه تمام است معماری داخلی این کلیسا بینظیر است. اکثر مسیحی ها از سراسر دنیا برای عبادت به این کلیسا می آیند.

ژنرالیف

ژنرالیف در حوالی الحمرا واقع شده است که شامل تعدادی باغ است که در گذشته به منظور قصر پادشاهان مغاربه استفاده می شد ژنرالیف به معنی بهشت هنرمندان می باشد اگر کمی دقیق تر بنگریم این بنا به سبک و معماری ایرانی ساخته شده است.

معروف ترین رستوران ها در مقاله جاذبه های دیدنی گرانادا

  • ترابار
  • ال کلائوسترو
  • باغ های زورایا
  • سین مونتادیتوس
  • بودگاس اسپادافور
  • روتا دل آزافران
  • بار آویلا
  • بیگیز
  • لا استریا د الویرا
  • تاخینه الویرا

وضعیت حمل و نقل در مقاله جاذبه های دیدنی گرانادا

یکی از بهترین روش ها برای گشت شهری و اطراف گرانادا استفاده از اتومیبل است شما می توانید برای گشت شهری و بازدید از اطراف گرانادا اتومیبل کرایه کنید شرکت های کرایه اتومیبل مثل آویس در طبقه همکف ترمینال وجود دارند.و همچنین در تمام نقاط شهر و اطراف فرودگاه تاکسی های زیادی وجود دارند که استفاده از تاکسی نسبت به اتوبوس راحت تر است.

جاذبه های دیدنی شهر گرانادا - اسپانیا

سوغات گرانادا در مقاله جاذبه های دیدنی گرانادا

پیشنهاد می شود در بازار های سنتی شهر زیبای گرانادا به گشت و گذار بپردازید و با خرید سوغات محلی عزیزان خود را غافلگیر و خوشحال و با چمدانی پر از سوغات خاطراتی به یاد ماندنی به کشور خود برگردید. از جمله سوغات این شهر می توان به بادبزن های اسپانیایی، روغن زیتون، شال سنتی اسپانیایی و ظروف سفالی اشاره کرد.

مجسمه‌های لادرو سوغات اسپانیا

جاذبه های دیدنی شهر گرانادا - اسپانیا

زیتون و روغن زیتون

جاذبه های دیدنی شهر گرانادا - اسپانیا

معروف ترین غذاهای گرانادا

شهر گرانادا به دلیل تاریخ پر فراز و نشیبی که دارد و فرهنگ های مختلفی که از سراسر جهان گرد هم آمده اند غذاهای آن ترکیبی از چند فرهنگ مختلف است. تاپاس های خوشمزه و لذیذ گرانادا شهرت فراوانی دارد و همچنین تورتیلا ساکرومونته یکی از بهترین غذاهای این شهر به حساب می آید که طرفداران بسیاری دارد. از دیگر غذاهای معروف گرانادا سوپ گازپاچو سوپ سبزیجات است که با گوجه درست می شود.

 

اشتراک گذاری :

گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com