گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

تفاوت زندگی در استانبول و آنتالیا

سرفصل های مقاله

امروزه افراد زیادی به دنبال زندگی و مهاجرت به کشور ترکیه می باشند اما اولین سوالی که برتی آن ها به وجود می آید این است که کدام یک از شهرهای ترکیه برای زندگی و کار مناسب است. شهر استانبول و آنتالیا در این کشور از شهرهایی می باشند که رقابت زیادی باهم دارند. زندگی در آنتالیا بهتر است یا استانبول و تفاوت زندگی در استانبول و آنتالیا از سوال هایی می باشند که در این مقاله از گردشگران شیراز قصد داریم به آن ها جواب دهیم و به بررسی آن ها بپردازیم پس تا انتها با ما همراه باشید .

زندگی در استانبول و آنتالیا چه تفاوت هایی با هم دارد؟

آب و هوای گرم و معتدل یا گرم و مرطوب و سردو زمستانی؟

شهر آنتالیا به دلیل نزدیک بودن به دریای مدیترانه  دارای تابستان های گرم می باشد و سالانه تعداد زیادی گردشگر و توریست در تابستان به این شهر می آیند و می توان گفت آب و هوا در این شهر تقریبا همیشه گرم و معتدل می باشد و فقط یک ماه زمستان دارند. افرادی که آب و هوای گرم و معتدل را دوست دارند آنتالیا می تواند گزینه خوبی برای آن ها باشد .

شرکت گردشگران شیراز دارای تورهای آنتالیا با قیمت مناسب می باشد که در صورت تمایل می توانید از تور آنتالیا و سایر تورهای داخلی و خارجی این کشور مطلع شوید.

آب و هوای مدیترانه ای آنتالیا یکی از آب و هوای پرطرفدار در بین گردشگران می باشد چون خبری از زمستان های سرد و سوزان نیست و زندگی می تواند راحت تر باشد.

اما استانبول دارای تابستان هایی گرم و مرطوب و زمستان هایی بسیار سرد و بارانی می باشد و تنوع آب و هوایی در این شهر ترکیه بیشتر می باشد.

به صورت کلی می توان گفت آنتالیا از نظر طبیعت و گردشگری بسیار مناسب است اما اگر قصد شما پیشرفت تحصیلی و موقعیت شغلی و داشتن یک زندگی مدرن می باشد شهر استانبول برای شما مناسب است .

تفاوت زندگی در آنتالیا و استانبولهزینه زندگی

هزینه زندگی کردن در شهر آنتالیا کمتر از استانبول می باشد به عنوان مثال هزینه یک واحد آپارتمان در استانبول تقریبا 2600 لیر می باشد اما همین آپارتمان را اگر بخواهید در آنتالیا اجاره کنید می توانید با نصف هزینه یعنی 1300 لیر این کار را انجام دهید .

هز ینه های دیگر مانند خورد و خوراک، حمل و نقل و… نیز در آنتالیا کمتر از استانبول و به همین دلیل افراد زیادی سالانه به شهر آنتالیا سفر می کنند.

جمعیت

یکی دیگر از تفاوت های زندگی در استانبول و آنتالیا می تواند جمعیت آنها باشد که همانطور که می دانید استانبول یکی از بزرگ ترین شهرهای ترکیه است و جمعیت بسیار بالایی دارد اما شهر آنتالیا دارای جمعیت کمتری نسبت به استانبول است و به عنوان یکی از مراکز گردشگری کشور ترکیه به حساب می آید.پس عادی می باشد که هرچه جمعیت بیشتر باشد امکانات رفاهی نیز بیشتر می شود .

موقعیت تحصیلی

ازنظر موقیت تحصیلی تفاوت های زیادی بین این دو شهر ترکیه وجود دارد و استانبول 38 دانشگاه دارد اما آنتالیا یک دانشگاه دارد و بیشتر شهر آنتالیا جنبه توریستی دارد پس اگر به دنبال تحصیل در ترکیه می باشید استانبول می تواند گزینه مناسب تری برای شما باشد.

تور استانبول

موقعیت شغلی

شهر استانبول باتوجه به جمعیت بیشتری که دارد فرصت ها و موقعیت های شغلی بیشتری را دارا می باشد. اما اگر به دنبال یک زندگی آرام به دور از زندگی در شهر پر جمعیت  می باشید و می خواهید هزینه های کمتری را بپردازید آنتالیا می تواند پیشنهاد خوبی برای شما باشد. همچنین باید گفت که درآمد مردم در استانبول در ماه حدود 3500 الی 4000 لیر است که بیشتر از درآمد در آنتالیا است که حدود 2900 لیر می باشد.

تور انتالیا

زبان انگلیسی

یکی از تفاوت های دیگری که بسیار برای زندگی در استانبول می تواند برای شما مهم باشد زبان آن ها می باشد در شهر استانبول اکثریت مردم با زبان ترکی صحبت می کنند اما در شهر آنتالیا مردم به زبان انگلیسی نیز تسلط دارند و اگر می خواهید بدون تسلط به زبان ترکی به ترکیه سفر کنید آنتالیا می تواند برای شما راحت تر باشد.

شباهت های  زندگی در استانبول و آنتالیا

  • امکانات درمانی در هر دو شهر یکسان می باشد.
  • میزان مالیات در هر دو شهر به یک اندازه می باشد.

زندگی در آنتالیا بهتر است یا استانبول ؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که بستگی به هدف شما در زندگی در این دو شهر دارد اگر هدف شما داشتن یک زندگی آرام و بی دغدغه در یکی از شهرهای کم جمعیت ترکیه می باشد آنتالیا می تواند برای شما بهتر باشد اما اگر هدف شما پیشرفت شغلی و تحصیلی می باشد استانبول می تواند برای زندگی کردن شما بهتر باشد.

 

 

 

 

اشتراک گذاری :

گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com