گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

بلیط لحظه آخری چیست و چه تفاوتی با بلیط چارتر دارد؟

سرفصل های مقاله

بلیط سیستمی به بلیط هایی گفته می شود که توسط شرکت های هواپیمایی قیمت آن ها تعیین می شود و هیچ گونه تغییر قیمتی ندارند . اما بلیط چارتری به بلیط هایی گفته می شود که توسط آژانس های مسافرتی از قبل خریداری می شود و قیمت آن توسط آژانس های مسافرتی تعیین می شود .

انواع بلیط ها

بلیط سیستمی (بلیط شرکت های هواپیمایی)

بلیط سیستمی که به آن ها بلیط های معمولی نیز گفته می شود این نوع بلیط ها ، بلیط هایی هستند که از طرف آژانس های مسافرتی با قیمت پایه ارائه می شوند .بلیط های سیستمی قابل بازگشت  می باشند و اگر شما از سفر خود منصرف شدید می توانید هزینه پرداختی خود را دریافت کنید . همچنین اگر قصد دارید تاریخ بلیط خود را تغییر دهید شما مجاز هستید و هیچ گونه محدودیتی در این مورد وجود ندارد .

بلیط چارتری

بلیط چارتری به بلیط هایی گفته می شود که به بسیاری از شرکت ها و آژانس های مسافرتی اجاره داده می شود. بسیاری از شرکت های مسافرتی تعدادی از صندلی های یک پرواز را به صوت سالانه اجاره می کنند و بلیط های این پرواز را ارائه می دهند که به این گونه آژانس ها چارترکننده می گویند و به شرکت هواپیمایی که صندلی های خود را اجاره می دهد مجری چارتر می گویند. در بعضی اوقات اگر صندلی های پرواز چارتر خالی بماند شرکت چارت کننده دچار ضرر خواهد شد به همین دلیل در چنین مواقعی مبلغ بلیط های چارتری تغییر می کند و هرچه به زمان حرکت آن پرواز نزدیک تر می شود هزینه آن بلیط ها نیز کمتر می شود .

بلیط لحظه آخری چیست و چه تفاوتی با بلیط چارتر دارد؟

بلیط لحظه آخری

بلیط لحظه آخری همان بلیط های چارتری هستند که به دلیل نزدیک بودن آن ها به زمان پرواز به فروش می رسد و چارتر کنده برای جبران ضررهای خود این بلیط ها را با قیمت بسیار پایین به فروش می رساند . این نوع بلیط را اگر بتوانید بدست آورید ارزان ترین و به صرفه ترین نوع بلیط می باشند .

البته به این نکته توجه کنید که بلیط های چارتری و لحظه آخری قابل بازگشت نمی باشند و در صورت منصرف شدن از سفر هزینه بلیط به شما بازگردانده نمی شود پس هنگام خرید این  دو نوع کاملا از سفر خود در آن تاریخ مطمئن شوید و بعد بلیط خود را خریداری نمایید .

تفاوت بلیط لحظه آخری با بلیط چارتر

  • بلیط های لحظه آخری فقط در چند ساعت مانده به زمان پرواز ارائه می شوند و همیشگی نیستند . در صورتی که بلیط های چارتری همیشه موجود می باشند .
  • قیمت بلیط های لحظه آخری همیشه پایین می باشد ، اما هزینه بلیط های چارتری ممکن است در موقعیت های مختلف تغییر کند .
  • برای انتخاب بلیط های چارتری شما زمان زیادی دارید اما بلیط های لحظه آخری در بعضی اوقات در یک ساعت ارائه می شوند و تمام می شوند .

بلیط لحظه آخری

تهیه بلیط های لحظه آخری

در بیشتر اوقات  بلیط‌های سیستمی نسبت به بلیط‌های لحظه آخری از قیمت بالاتری برخوردار هستند و این تفاوت قیمت در بلیط‌های لخظه آخری نیز به شدت دیده می‌شود. خرید بلیط های لحظه آخری تا چند روز قبل از اینکه زمان حرکت تور برسد وجود دارد و شما می توانید به سرعت آماده مسافرت شوید و تور خود را در لحظه آخر رزرو کنید .

آیا رزرو بلیط چارتری در گردشگران شیراز شامل هزینه اضافی می شود ؟

خیر . هیچ گونه هزینه اضافی برای رزرو بلیط های چارتری وجود ندارد و در بیشتر مواقع ممکن است آن تورها دارای تخفیفاتی باشند که نیاز به هزینه زیادی برای رزرو آن نخواهید داشت .

مزیت های بلیط های لحظه آخری و چارتری ؟

  • رزرو آنلاین بلیط های چارتری و لحظه آخری بدون نیاز به حضور در آژانس مسافرتی
  • پیدا کردن بلیط هایی با قیمت مناسب
  • کاهش هزینه های سفر

خرید تورهای لحظه آخری و چارتری

سفر کردن به تنهایی می تواند هزینه های زیادی را داشته باشد که رزرو یک تور می تواند تا حد زیادی این هزینه ها را برای شما کاهش دهد  .

کاهش هزینه ها شامل رستوران ها ، هتل ، مراکز خرید و… می شوند زیرا زمانی که به صورت گروهی از یک مکان خرید انجام شود تخفیف بیشتری شامل آن گروه می شود تا زمانی به صورت انفرادی از یک مکان خرید کنید .به همین دلیل شما می توانید با انتخاب تورهای لحظه آخری یا تورهای چارتری هزینه های سفر خود را تا حد زیادی کم کنید .

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com