گردشگران شیراز لوگو
بهترین کافی شاپ های شیراز- تور شیراز - گردشگران شیراز
بهترین کافی شاپ های شیراز- تور شیراز - گردشگران شیراز

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

معرفی بهترین کافه‌های شیراز (روباز) + مسقف

سرفصل های مقاله

اگر به شیراز سفر می‌کنید، قبل از هرچیز باید بدانید که شیراز پایتخت جوانان و پاتوق شب‌گردی و دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی در کافه‌هاست. بنابراین به هر طرف که سر بچرخانید، حداقل یک کافه می‌بینید! پس تور شیراز خود را با این ذهنیت رزرو کنید که شما هم قرار است شب‌های زنده و پرجنب‌وجوش شیراز را در یکی از بهترین کافه‌های شیراز سپری کنید.

در این راهنمای جامع و کامل تلاش کرده‌ایم تا حد امکان کافه‌های شیراز را در طبقه‌بندی‌های مشخصی قرار دهیم تا انتخاب کافه موردعلاقه‌تان برایتان راحت‌تر باشد. اما در حالت کلی، بهترین کافه‌های شیراز عبارتند از:

کافه فلورال، کافه اسکروچی، کافه جنیوس، کافه گالری سروناز، کافه خونه‌ی ما، کافه گفتگو، کافه کیوسک، کافه گیشه و کافه رینبو.

 

لیست طلایی و کمیاب بهترین کافه‌های شیراز  

قبل از هرچیز به شما پیشنهاد می‌کنیم تا علاقه خود را برای انتخاب بهترین نوع کافه در نظر بگیرید. کافه کتاب؟! کافه باغ، کافه مسقف، کافه روباز یا کافه با موسیقی زنده؟! همان‌طور که می‌بینید، شیراز شما را دست خالی رها نمی‌کند. چشمان خود را ببندید، کافه موردعلاقه خود را در ذهنتان مجسم کنید و از به حقیقت پیوستن رویایتان در شیراز شگفت‌زده شوید.

بهترین کافه‌های روباز شیراز کدام‌ها هستند؟    

اگر به دنبال کافه‌های روباز در شیراز با محیطی دوستانه و صمیمی هستید، خیابان قصرالدشت شیراز یکی از بهترین خیابان‌ها برای شب‌نشینی در یک کافه روباز با نوشیدنی‌های خوشمزه است. در ادامه به معرفی بهترین کافه‌های شیراز روباز اشاره کرده‌ایم.

کافه جنیوس شیراز - تور شیراز - گردشگران شیراز

  • کافه جنیوس (Genius Cafe)

یک کافه روباز با محیطی صمیمی و دوستانه که شب‌ها حسابی شلوغ می‌شود. این کافه در کنار خیابان اصلی قرار دارد و محیط کافه فقط به صورت روباز با میز و صندلی‌های متنوع است. استعمال دخانیات برای مشتریان آزاد است و موسیقی، هوای دلنشین باغ‌های قصردشت، خوراکی و نوشیدنی‌های خوشمزه و پرسنل مجرب بر لذت شب‌نشینی شما در این کافه اضافه می‌کنند.

علاوه بر نوشیدنی، انواع دسرها مانند باقلوا، براونی، چیزکیک و رول دارچین خوشمزه و بهشتی نیز در این کافه سرو می‌شود.

آدرس کافه جنیوس: شیراز، خیابان قصردشت، بالاتر از قم‌آباد، روبروی کوچه 74

کافه گالری سروناز شیراز - تور شیراز - گردشگران شیراز

  • کافه گالری سروناز، کافه‌ای از جنس هنر

همان‌طور که در خیابان قصرالدشت به مسیر خود ادامه می‌دهید، با در کافه‌ای روباز و رویایی از جنس هنر روبرو می‌شوید که شما را به سمت بهشت هدایت می‌کند. صدای مسیر آب، صندلی‌های چوبی، نسیم بین شاخه درختان و عطر کیک و هنر با یکدیگر آمیخته شده است.

این کافه دارای بار سرد، بار گرم، فضای روباز و کلاس‌های آموزشی نقاشی، کاردستیو کالیگرافی برای کودکان و بزرگسالان است. کافه گالری سروناز یکی از بهترین کافه‌های شیراز برای عکاسی است و شما می‌توانید لحظات خوش و خاطرات زیبایتان در این کافه گالری را ثبت کنید.

آدرس کافه گالری سروناز: شیراز، قصرالدشت، بین کوچه 88 و 90

  • کافه خونه‌ی ما، عطر و بوی خانه!

یک حوض آبی با گلدان‌های شمعدانی در اطراف آن که صدای فواره وسط حوض گوش هر رهگذری را نوازش می‌دهد. زمانی که وارد این کافه می‌شوید، احساس می‌کنید وارد خانه مادربزرگ شده‌اید که بوی عطر کیک و شیرینی آن در فضا پیچیده است. اما همه‌چیز همینجا تمام نمی‌شود. کافه خونه ما دارای فضای گلخانه، آرت گالری و کتابفروشی است. یک منحنی دنج و آرام با نوشیدنی و عصرانه‌های خوشمزه و بهترین کافه شیراز برای عکاسی!

آدرس کافه خونه‌ی ما: شیراز، قصردشت، بعد از کوچه 28، پشت ایستگاه اتوبوس

کافه گفت و گو شیراز - تور شیراز - گردشگران شیراز

  • کافه گفتگو؛ گل بگیم، گل بشنویم!

کافه گفتگو در یکی از خیابان‌های شلوغ و محبوب شیراز یعنی خیابان معالی‌آباد و در مجتمع تجاری اداری الف قرار دارد. این کافه دارای یک فضای باز زیبا با جوی صمیمی و کادری مجرب است که لذت و شادی بعدازظهر شما را دو برابر می‌کند. از لحاظ منوی کافه باید بگوییم که این کافه دارای منو صبحانه، ناهار و شام است و انتخاب شما در انتخاب خوراکی دلخواه و همچنین زمان مراجعه به این کافه باز است.

علاوه بر این، این کافه دارای انواع دسترسی مناسب از طریق وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند مترو و تاکسی است که رسیدن به کافه را از هرکجای شهر برای شما راحت‌تر می‌کند. خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های خوشمزه این کافه طرفداران زیادی دارد.

آدرس کافه گفتگو: شیراز، پل معالی آباد، ساختمان الف، طبقه همکف

  • کافه کیوسک (QSK)

کافه کیوسک در یک گوشه دنج از بلوار پرستار در شیراز واقع شده است که درخت‌های محوطه روباز این کافه در واقع حال و هوایی رویایی و لذت‌بخش به انسان می‌دهد. هم نام و هم پرسنل این کافه جالب هستند و شما بعد از یکبار گذراندن تایم خود در این کافه دیگر تا همیشه نامش را به خاطر می‌سپارید. کافه کیوسک دارای منوی متنوع خوراکی، عصرانه، انواع نوشیدنی و صبحانه است و شما می‌توانید یک بعدازظهر بهاری و دلچسب را در این کافه سپری کنید.

آدرس کافه کیوسک: شیراز، میدان احسان، بلوار پرستار، مجتمع دراک، بلوک ارکید

کافه گیشه شیراز - تور شیراز - گردشگران شیراز

  • کافه گیشه

کافه گیشه یکی از کافه‌های شیراز با دکور مینیمال و جذاب است. این کافه معمولاً پاتوق جوانانی است که هنوز شور و شوق شب‌های طولانی و دورهمی‌های پرسروصدا را دارند. در این کافه میز و صندلی‌های زیادی نیست و این سبک دکور مینیمال بر تعداد صندلی‌های کافه هم تاثیر گذاشته است! محیط کافه دارای نورپردازی اندک است و می‌توان کافه گیشه را به عنوان یکی از بهترین کافه‌های شیراز روباز به حساب آورد.

البته از لحاظ قیمت، باید گفت که قیمت این کافه در مقایسه با سایر کافه‌ها گرانتر است. طراحی مینیمال، محیط روباز، نورپردازی رویایی و محیط صمیمی باعث شده است تا کافه گیشه به عنوان یک گزینه خوب از میان کافه‌های شیراز برای عکاسی به حساب آید.

آدرس کافه گیشه: شیراز، بلوار بهشت

کافه رینبو شیراز -تور شیراز - گردشگران شیراز

  • کافه رینبو (Rainbow)

به دنیای رنگین‌کمان و دسرهای بهشتی خوش آمدید! اگر به دنبال منوی خوشمزه برای صبحانه یا دسرهای لذیذ برای یک عصرانه لذت‌بخش در شیراز هستید، کافه رینبو برای شما یک گزینه عالی است. چیز کیک، شوکت شکلات و دنیش توت‌فرنگی فقط بخشی از دسرهای خوشمزه و عجیب‌و‌غریب این کافه هستند. منوی صبحانه هم شامل فرنچ تست، ساندویچ آووکادو و اگ بندیکت می‌شود که شما را حسابی خوشحال می‌کند!

از لحاظ موقعیت مکانی می‌توان گفت که کافه رینبو در موقعیتی عالی با دسترسی راحت به باغ گلها، مرکز خرید آفتاب در معالی آباد و چمران دسترسی دارد. بنابراین بعد از اینکه دسر خود را نوش‌جان کردید، بد نیست در بلوار بهشت هم کمی قدم بزنید و از هوای عالی لذت ببرید.

آدرس کافه رینبو: شیراز، معالی آباد، بلوار بهشت، نبش کوچه 16

کافه فلورال شیراز - تور شیراز - گردشگران شیراز

  • کافه فلورال شیراز، غرق در زیبایی و گل!

پس از اینکه تور شیراز خود را با قیمتی مناسب رزرو کردید یا اینکه با ماشین شخصی راهی شیراز شدید، نوبت به آن می‌رسد تا خستگی سفر را در کافه‌ای رنگی و زیبا در مرکز شهر از تن خود بیرون کنید. اگر دختر خانم زیبایی دارید که عاشق عکس گرفتن است یا همسر شما عاشق محیط‌های خاص و جذاب است، قطعاً با دیدن دکور صورتی رنگ این کافه به وجد می‌آیند.

آدرس کافه فلورال شیراز: فرهنگ شهر، کوچه 43، ابتدای تاکستان

آیا بهترین کافه سنتی شیراز را می‌شناسید؟

کافه‌های شیراز به اندازه‌ای زیاد و متنوع هستند که شما باید حتی سبک دکوراسیون و دیزاین کافه موردعلاقه خود را هم انتخاب کنید. کافه با دکوراسیون مدرن یا یک کافه سنتی شیراز که در بافت تاریخی شهر با حال و هوای دوره قاجار قرار گرفته است؟ لیست بهترین کافه‌های سنتی شیراز عبارتند از:

کافه عارت فتح الملوکی - تور شیراز - گردشگران شیراز

  • کافه عمارت فتح‌الملوکی، آرامش در کافه‌ای سنتی

اگر دلتان برای حال و هوای خانه‌های سنتی مادربزرگ با کاشی‌های فیروزه‌ای و شیشه‌های مشبک رنگی تنگ شده است، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً یک سر به عمارت فتح‌الملوکی بزنید. یک خانه بزرگ قدیمی با حیاطی بزرگ و پر از درخت که حالا به کافه سنتی تغییر کاربری داده است. این کافه روباز دارای فضای مناسبی برای جمع‌های خانوادگی و دورهمی‌های دوستانه است و آرامش بی‌نظیری را به شما هدیه می‌دهد.

آدرس کافه عمارت فتح‌الملوکی: شیراز، میدان شهرداری، بعد از هتل زندیه، اولین کوچه سمت راست

  • کافه موزه شهدخت، کافه‌ای از جنس تاریخ

کافه موزه خانه شهدخت یک بنای تاریخی و اصیل است که به تازگی مرمت آن به اتمام رسیده است و زمانی که وارد این کافه می‌شوید، انگار در تاریخ قدم گذاشته‌اید. کل خانه به کافی شاپ تغییر کاربری داده است. بنابراین شما می‌توانید در فضای مسقف و داخلی خانه یا در حیاط بزرگ و دلباز در کنار گلدان‌های شمعدانی بنشینید و از زیبایی این فضا لذت ببرید. اگر به دنبال یکی از بهترین کافه‌های شیراز برای تولد یا برگزاری جشن‌ها می‌گردید، کافه شهدخت برای شما بهترین گزینه است.

آدرس کافه موزه شهدخت: شیراز، خیابان زند، کوچه 11 (بازارچه فیل)، بعد از مسجد آدینه

کافه موزه زرنگار شیراز - تور شیراز - گردشگران شیراز

  • کافه موزه زرنگار شیراز، تاریخ و هنر دست در دست هم!

اگر به دنبال کافه سنتی شیراز هستید، خیالتان راحت باشد که انتخاب‌های زیادی پیش روی شماست! کافه موزه زرنگار شیراز یکی از بهترین کافه‌های سنتی شیراز است که سبک معماری آن در اصل به سبک خانه‌های دوره قاجار است. این خانه قدیمی که در بافت قدیمی شهر شیراز قرار دارد و به کافه تغییر کاربری داده است، با محیط دلنشین و آرام خود قطعاً لحظاتی رویایی را برای شما رقم می‌زند.

علاوه بر این، کافه زرنگار به عنوان یکی از بهترین کافه‌های شیراز با موسیقی زنده سنتی نیز به حساب می‌آید. اگر یک بعدازظهر بهاری در هوای بهشتی شیراز به این کافه رفتید، دیگر هیچ‌وقت خاطرات شیرین آن را فراموش نمی‌کنید. از امکانات کافه موزه زرنگار شیراز می‌توان به فضای روباز و سربسته، فضای VIP، گالری هنری و اینترنت رایگان اشاره کرد.

آدرس کافه موزه زرنگار: شیراز، خیابان زند، کوچه 33، کاشی 14

خانه سنتی پرهامی - تور شیراز - گردشگران شیراز

  • خانه سنتی پرهامی، کافه‌ای در قلب تاریخ!

خانه سنتی پرهامی نیز یکی از کافه رستوران‌های سنتی در بافت تاریخی شهر شیراز است که طرفداران بسیار زیادی دارد. قدمت خانه به حدود 200 سال پیش برمی‌گردد، اما پس از اینکه آقای پرهامی این خانه را خریداری می‌کند، به فکر مرمت و نوسازی و همچنین تغییر کاربری این خانه به کافی‌شاپ می‌افتد! البته که چه فکر خوبی!

حالا شما به راحتی می‌توانید آخر هفته‌ها را در یک خانه سنتی با فضای بی‌نظیر و دوست‌داشتنی با نوشیدن چای با عطر بهار نارنج سپری کنید. کافه رستوران پرهامی دارای یک موقعیت عالی است و شما به سایر اماکن گردشگری و تاریخی شیراز مانند مجموعه وکیل، باغ نارنجستان، مسجد نصیرالملک و سرای مشیر دسترسی راحتی دارید.

آدرس کافه رستوران پرهامی: شیراز، خیابان زند، روبروی مسجد نصیرالملک، کوچه 4/36

عمارت شاپوری شیراز - تور شیراز - گردشگران شیراز

  • کافه عمارت شاپوری شیراز، یادگار دوران پهلوی

کافه عمارت شاپوری یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین کافه‌های سنتی شیراز و متعلق به دوره پهلوی است. اگر می‌خواهید در یک خانه سنتی با حیاط بزرگ و دلنشین مشغول به نوشیدن چای شوید، این کافه برای شما بهترین گزینه است. کافه شاپور دارای دو فضای بسته و روباز است که شما با توجه به سلیقه خود می‌توانید بهترین مکان را انتخاب کنید. در این کافه می‌توانید انواع نوشیدنی‌های خوشمزه و عرقیجات اصیل و خوش‌طعم شیرازی را نوش‌جان کنید.

در نزدیکی کافه شاپوری نیز تعدادی اقامتگاه سنتی وجود دارد که لذت شما در سفر را دو برابر می‌کند. اگر اهل اقامت در خانه‌ها و هتل‌های سنتی هستید، حتماً یکی از هتل‌های سنتی شیراز را انتخاب کنید.

آدرس کافه شاپوری: شیراز، بلوار کریمخان زند، خیابان انوری، روبروی خیابان اهلی

حال به معرفی یک دسته دیگر از کافه‌های شیراز می‌پردازیم که طرفداران زیادی نیز دارد. کافه‌ای مناسب برای برگزاری جشن تولد!

بهترین کافه‌های شیراز برای تولد کجاست؟

اگر به دنبال یک کافه زیبا با خدمات خوب و دکور جذاب برای برگزاری جشن تولدهایتان هستید، حتماً یکی از کافه‌های زیر را انتخاب کنید.

  • گلد کافه: خیابان عفیف آباد، کوچه 53
  • کافه رستوران خوشا شیراز: بلوار صنایع
  • کافه گفتگو: خیابان معالی آباد، ساختمان الف
  • کافه عتیق: خیابان رودکی، کوچه 2، پلاک 11
  • کافه اسکروچی: شیراز، خیابان ارم، حد فاصل چهارراه چنچنه و فلکه گاز، نبش کوچه3
  • کافه فلورال: فرهنگ شهر، کوچه 43، ابتدای تاکستان، جنب املاک سرزمین
  • کافه خوشمزه: خیابان ساحلی غربی، نبش کونچه 2، پلاک 22

بهترین کافه‌های شیراز و خاطراتی فراموش‌نشدنی!

قطعاً انتخاب تعداد محدودی از بهترین کافه‌های شیراز کار بسیار دشواری است، آن‌هم در شهری مانند شیراز که هر گوشه آن یک کافه زیبا با دکور خاص و خدمات عالی به دنبال جذب مسافران و حتی رهگذران عادی است. پیشنهاد ما به شما کافه‌های ذکرشده در بالا بود که شامل انواع مختلفی از کافه‌ها برای اهداف مختلف بود. به نظر شما بهترین کافه شیراز کدام کافه است؟

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران

ارسال نظر

خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com