گردشگران شیراز لوگو
بهترین زمان سفر به شیراز
بهترین زمان سفر به شیراز

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

بهترین زمان سفر به شیراز

سرفصل های مقاله

در حالت کلی، بهترین زمان سفر به شیراز از اوایل فروردین تا اواخر اردیبهشت ماه است. شیراز به شهر بهار نارنج معروف است و آماده باشید تا در ماه اردیبهشت با قدم زدن در خیابان ارم و کوچه پس‌کوچه‌های بافت تاریخی شهر از بوی بهار نارنج مدهوش شوید. سفر به شیراز با ماشین شخصی، اتوبوس، قطار و هواپیما امکان‌پذیر است. انتخاب بهترین وسیله برای سفر به شیراز به شما و برنامه‌هایتان بستگی دارد. 

بهترین زمان سفر به شیراز چه فصلی است؟     

شیراز شهری چهار فصل است و اگر صادقانه سخن بگوییم، انتخاب بهترین زمان سفر به شیراز فقط به خواسته‌ها و علایق شما بستگی دارد. زیرا در هر فصلی که به شیراز سفر کنید، زیبایی‌ها و جذابیت‌های منحصربه‌فرد و خاصی در این شهر شگفت‌انگیز را خواهید دید. بوی بهار نارنج و فصل بهار، باغ‌های غرق در گل و زیبایی در فصل تابستان، باران‌های ناگهانی فصل پاییز و برگ‌های رنگارنگ درختان و یا سرمای دلنشین و خوردن بستنی خوشمزه در مغازه بابا بستنی هرکدام جاذبه ای دلنشین از این شهر است و انتخاب آنها با شماست. 

  • سفر به شیراز در فصل بهار    

یکی از بهترین زمان‌های سفر به شیراز در فصل بهار است. میانگین دمای هوا در فصل بهار 18 درجه سانتیگراد است و آب و هوایی آفتابی و دل انگیز در انتظار شماست. گل‌های رنگارنگ، درختان سرسبز و پرشکوفه و آواز پرندگان در گوشه و کنار شهر شما را به مهمانی بهار می‌برند و خداحافظی با شهر شیراز را برایتان سخت می‌کند. اوایل اردیبهشت عطر بهار نارنج و نسیم خنک، هوش از سر هر انسانی می‌برد.

شیراز به قدری زیبا و دوست‌داشتنی است که روز 15 اردیبهشت در تقویم به روز شیراز اختصاص یافته است. اگر در این روز به شیراز سفر کردید، احتمالاً با شلوغی و ازدحام جمعیت در مکان‌هایی مانند حافظیه و سعدیه یا باغ ارم و باغ دلگشا روبرو می‌شوید. 

  • سفر به شیراز در فصل تابستان

از آنجایی که شیراز دارای آب‌وهوای نیمه گرم و خشک است، با شروع فصل تابستان کم‌کم دمای هوا افزایش پیدا می‌کند و دمای هوا در گرم‌ترین روزهای سال به 33 درجه هم می‌رسد. در این فصل فقط گرمی و خشکی هوا را حس می‌کنید. در فصل تابستان حتماً خوردن یک بستنی و فالوده سنتی از مغازه‌های پشت ارگ کریمخان زند یا یک بستنی خوشمزه از بابابستنی را فراموش نکنید. 

  • سفر به شیراز در فصل پاییز    

زیبایی شهر شیراز در فصل پاییز را نباید دست کم بگیرید. بعضی از مسافران بر این باورند که سفر به شیراز در پاییز یکی از بهترین برنامه‌های سفر به حساب می‌آید. هوا کم‌کم رو به سردی می‌رود و نسیم‌های خنک پاییزی شروع به وزیدن می‌کنند. برگ‌های درختان همانند یک پالت آبرنگی می‌شود و دوباره باغ‌های ارم، دلگشا و باغ قوام شلوغ می‌شوند.

با شروع فصل پاییز و فصل مدرسه‌ها، تعداد مسافران کمتر می‌شود و بالطبع قیمت تور شیراز نیز کاهش پیدا می‌کند. اگر به دنبال ارزانترین تور شیراز هستید، سفر در فصل پاییز و زمستان را به شما توصیه می‌کنیم. 

  • سفر به شیراز در فصل زمستان   

یکی از دلایلی که شیراز را به عنوان یک شهر چهار فصل می‌شناسند این است که شما در فصل زمستان اصلاً با بارش برف سنگین و سرمای سخت مواجه نمی‌شوید. دمای هوا در فصل زمستان کاهش پیدا می‌کند و در سردترین روز سال دمای هوا به منفی 9 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. اگر عاشق سرما و خیابان‌های خلوت برای قدم زدن و نوشیدن هات‌چاکلت هستید، باید حتماً سفر به شیراز در زمستان را تجربه کنید. 

بهترین زمان سفر به شیراز، سفر به شیراز

بهترین زمان سفر به شیراز از لحاظ قیمت چه زمانی است؟   

قیمت تور شیراز با میزان شلوغی یا خلوتی شیراز، ارتباط مستقیمی دارند. اگر در فصل‌های شلوغ به شیراز سفر کنید، قطعاً هزینه تور نیز افزایش پیدا می‌کند. اما اگر در ماه‌های خلوت به شیراز سفر کنید، امکان رزرو ارزانترین تور شیراز برای شما وجود دارد. 

بهترین زمان سفر به شیراز از لحاظ  آب‌وهوا در اوایل فصل بهار تا اواخر اردیبهشت است. این بازه زمانی در اصل فصل پیک سفر به شیراز است و معمولاً مسافران زیادی در تعطیلات عید نوروز یا روز شیراز (15 اردیبهشت) به شیراز سفر می‌کنند. بنابراین قیمت تور شیراز در این بازه‌های زمانی افزایش پیدا می‌کند. 

اگر به دنبال سفر به شیراز با کمترین هزینه و رزرو ارزانترین تور هستید، باید در فصل‌هایی به شیراز سفر کنید که تعداد مسافران کمتر است. فصل پاییز و فصل زمستان بهترین گزینه‌ها برای تجربه یک سفر ارزان و اقتصادی به شیراز به حساب می‌آیند. 

بهترین زمان سفر به شیراز برای خرید چه فصلی است؟ 

در شیراز مجتمع‌های تجاری و مراکز خرید بزرگ و کوچکی وجود دارد که همگی کالاها و اجناس باکیفیت و جذابی را ارائه می‌دهند. طبیعی است که بعد از سفرتان به شیراز با یک چمدان پر از خریدهای خاص و جذاب راهی شهر شهر خود می‌شوید. اگر می‌خواهید بهترین زمان سفر به شیراز برای خرید با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه را انتخاب کنید، اواخر فصل تابستان و پاییز بهترین گزینه برای شما هستند. در این بازه‌های زمانی معمولاً بیشتر فروشگاه‌ها تخفیفات آخر فصل دارند و تمامی کالاهای خود را با تخفیفات باورنکردنی به فروش می‌رسانند. 

بهترین هتل‌های شیراز کدام هتل‌ها هستند؟  

برنامه سفر به شیراز شما چیست؟ اقامت در هتلی مدرن یا اقامتگاه سنتی؟ از آنجایی که شیراز یک شهر توریستی و بسیار زیباست، هتل‌های لوکس و مدرن و همچنین اقامتگاه‌های سنتی بسیار زیادی در سطح شهر موجود است که تنوع را برای شما بسیار زیاد می‌کند.

اقامت در لوکس‌ترین اتاق در مرتفع‌ترین نقطه شهر در هتل چمران یا اقامت در یک اتاق کوچک سنتی با صدای فواره آب در وسط حیاط، هر دو بهترین اقامت در شیراز را برای شما آماده کرده است. در ادامه به معرفی دو دسته از بهترین هتل‌های شیراز مدرن و سنتی در شیراز می‌پردازیم تا به راحتی بتوانید اقامتگاه دلخواه خود را انتخاب کنید. 

بهترین هتل‌های لوکس و مدرن شیراز 

_ هتل بزرگ شیراز: شیراز، دروازه قرآن 

_ هتل چمران شیراز: بلوار شهید چمران 

_ هتل پارس شیراز: خیابان زند 

_ هتل هما شیراز: خیابان مشکین فام، جنب پارک آزادی 

_ هتل پرسپولیس شیراز: بلوار گلستان، حد فاصل چهارراه حافظ به میدان اطلسی 

بهترین زمان سفر به شیراز، بهترین هتل های مدرن شیراز

بهترین هتل‌های سنتی شیراز 

_ هتل نیایش شیراز: سه راه نمازی، به سمت شاهچراغ، کوچه کلانتری عباسی 

_ هتل وکیل شیراز: خیابان لطفعلی خان زند، چهارراه نمازی، ابتدای کوچه 59

_ هتل زندیه شیراز: بلوار هجرت، نرسیده به ارگ کریمخان زند 

_ اقامتگاه سنتی پنج دری: خیابان دی، شاهچراغ، داخل کوچه هفت پیچ 

_ اقامتگاه سنتی گل طاها: سه راه نمازی، محله سنگ سیاه، روبروی کلیسا، پلاک 42

_ کافه عمارت شاپوری: شیراز، خیابان انوری، روبروی خیابان اهلی 

بهترین هتل های سنتی شیراز

بهترین کافه‌های شیراز کدام هستند؟   

مردم شیراز حسابی اهل خوشگذرانی هستند و به همین دلیل در هر نقطه‌ای از شهر که سر بچرخانید حداقل یک کافه می‌بینید. گردشگران و مسافران هم دقیقاً عاشق همین خلق و خوی مردم شیراز شده‌اند و در برنامه سفر به شیراز حتماً کافه‌گردی را در اولویت قرار دهید. اگر می‌خواهید زمانی که به شیراز سفر می‌کنید از سفر خود نهایت لذت را ببرید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با لیست بهترین کافه‌های شیراز برای گذراندن عصرهای دلنشین آشنا شوید. 

فرقی نمی‌کند که فقط به دنبال نوشیدن یک قهوه هستید یا اینکه می‌خواهید دسته‌جمعی با دوستان خود یک دسر خوشمزه و بی‌نظیر را نوش‌جان کنید، به هر حال کافه‌های شیراز فکر همه‌چیز را از قبل کرده‌اند. در ادامه به لیست بهترین کافه‌های شیراز اشاره کرده‌ایم. 

  • کافه باغ برکه: شیراز، ستارخان، خیابان مصلی‌نژاد، خیابان نمازی پانزدهم 
  • بال کافه: شیراز، بلوار ستارخان، بعد از عفیف آباد 
  • کافه حیاط: شیراز، کوچه 36 قصردشت، روبروی عفیف آباد، پلاک 193 
  • کافه استریت لانژ: شیراز، فرهنگ شهر، کوچه 29، بلوار اندیشه، بعد از کوچه 8 
  • کافه گرن: شیراز، بلوار نیایش، نبش کوچه 6
  • کافه گفت و گو: شیراز، پل معالی آباد، جنب ایستگاه مترو، ساختمان الف، طبقه همکف 
  • کافه بیانکو: شیراز، فرهنگ شهر جنب درمانگاه حکیم
  • کافه جنیوس: شیراز، بلوار نیایش، نبش کوچه 6
  • کافه ایتالیایی گرتا: شیراز، معالی آباد، انتهای خیابان دوستان 

بهترین زمان سفر به شیراز، بهترین کافه های شیراز

نکات مهم و طلایی درهنگام سفر به شیراز چیست؟    

هر شخصی با توجه به اولویت‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود معمولاً زمان مشخصی را برای سفر به شیراز انتخاب می‌کند. سفر به شیراز در هر یک از فصل‌ها مزایای منحصربه‌فرد خود را دارد. با توجه به این نکات طلایی شما هم می‌توانید بهترین زمان سفر به شیراز را با توجه به اولویت‌های خود انتخاب کنید. 

  • اگر به دنبال سفری ارزان و مقرون‌به‌صرفه به شیراز هستید، فکر سفر در ایام تعطیلات نوروز، اردیبهشت ماه و اوایل تابستان را از ذهن خود بیرون کنید. این بازه‌های زمانی در اصل شلوغ‌ترین و گرانترین زمان سفر به شیراز هستند. 
  • اگر آب‌وهوای سرد و خشک شما را اذیت می‌کند، در فصل زمستان به شیراز سفر نکنید. قبل از سفر به شیراز در فصل زمستان حتماً دمای هوای روزهای آینده را بررسی و سپس زمان مناسب سفر خود را انتخاب کنید. 
  • اگر به دنبال سفری آرام و بدون ترافیک و شلوغی هستید، در فصل‌های شلوغ و پرگردشگر به شیراز سفر نکنید. 
  • اگر به دنبال تفریحات زمستانه خاص و هیجان‌انگیز مانند تله‌کابین برفی و اسکی روی برف هستید، فصل زمستان برای شما بهترین انتخاب است. در نزدیکی شهر شیراز و با چند ساعت رانندگی به شهر سپیدان می‌رسید که بهترین گزینه برای تجربه تفریحات زمستانی هیجان‌انگیز است. 
  • اگر به دنبال خرید سوغاتی، شیرینی‌های خوشمزه شیراز مانند کلوچه مسقطی یا نقل شیراز هستید، هر زمان که برایتان مقدور بود به شیراز سفر کنید. زیرا شیرینی‌های کامران و فالوده شیرازی پشت ارگ کریمخان زند در هر چهار فصل سال به مسافران و گردشگران خدمات خود را ارائه می‌دهند. 

چگونه ارزان‌ترین تور شیراز را رزرو کنیم؟       

قبل از هر چیز برای اینکه بتوانید سفری اقتصادی و ارزان به شیراز را تجربه کنید، باید سفر فصل‌های لو سیزن (Low Season) را انتخاب کنید. از آنجایی که تعداد مسافران در این فصل‌ها کمتر است، بنابراین هزینه اقامت، تفریحات و تورهای شیراز نیز کاهش پیدا می‌کند. اما اگر به دنبال انتخاب بهترین زمان سفر به شیراز هستید، اوایل فروردین تا اواخر اردیبهشت جزو بهترین و شلوغ‌ترین زمان‌های سفر به شیراز است. 

یک پیشنهاد دیگر برای رزرو تور شیراز با قیمتی مناسب و شگفت‌انگیز نیز خرید تور شیراز از مجموعه گردشگران شیراز است. مجموعه گردشگران شیراز به شما در انتخاب تور شیراز با قیمت مناسب و خدمات کامل در بازه زمانی دلخواهتان کمک می‌کند. همین حالا با کارشناسان تورهای داخلی ما در مجموعه گردشگران شیراز تماس حاصل فرمایید تا به شما در انتخاب بهترین تور در بهترین زمان کمک کنیم. 

 

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران

ارسال نظر

خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com