گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

برنامه سفر به مشهد + از دیدنی ها ، هتل ها ، سوغاتی ها

سرفصل های مقاله

برنامه سفر به مشهد | کامل ترین راهنمای سفر به مشهد | از دیدنی ها ، هتل ها ، سوغاتی ها در تور مشهد

مشهد یکی از قطب های گردشگری ، زیارتی و تفریحی برای ایرانی ها می باشد و سالانه تعداد زیادی گردشگر را از ایران و سراسر دنیا به خود جذب می کند. از لحاظ گردشگری این شهر یکی از جذاب ترین شهر های ایران با جاذبه های گردشگری فروانی می باشد و تور مشهد نیز کی از تورهای پرطرفدار از بین تورهای داخلی در بین مردم می باشد.در این مقاله از گردشگران شیراز قصد داریم به بررسی برنامه سفر به مشهد | کامل ترین راهنمای سفر به مشهد بپردازیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

شهر مشهد

مشهد دومین شهر بزرگ ایران بعداز تهران می باشد و مرکز استان خراسان رضوی است . این شهر دارای حرم مطهر امام رضا و جاذبه های دیدنی و گردشگری زیادی می باشد و سالانه حدود میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی به این شهر ایران سفر می کنند .

تفریحات و جاذبه های دیدنی شهر مشهد

شهر مشهد باتوجه به گردشگر پذیر بودن آن دارای هتل ها و ویلاها و اقامت گاه های زیادی می باشد که باتوجه به بودجه خود می توانید آن ها را برای هر مدتی که بخواهید رزرو کنید .

همانطور که اشاره کردیم باتوجه به زائر پذیر بودن این شهر دارای جاهای دیدنی زیادی می باشد و شما علاوه بر زیارت می توانید به سیاحت نیز بپردازید و سفر خوبی را داشته باشید .

  • کوه سنگی

یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی مشهد کوه سنگی می باشد که دارای آب و هوای بسیار جذاب و طبیعت بسیار خوبی دارد و دیزی های سنگی خوشمزه آن معروف هستند.

  • آرامگاه فردوسی

آرامگاه شاعر بزرگ فردوسی  در حدود 20 کیلومتری مشهد واقع شده است و بسیار جذاب و دیدنی است . نمای بیرونی این آرامگاه از شیوه معماری هخامنشی استفاده کرده است مخصوصا ستون و سر ستون ها که بر روی آنها اشعاری نوشته شده است.

  • بازار رضا

از پرطرفدارترین جاهای دیدنی مشهد می توان به بازار رضا که یکی از بازارهای قدیمی این شهر می باشد و حدود 1700 مغازه در آن قسمت وجود دارد و شما می توانید انواع سوغاتی ها را به صورت بسته بندی از عفران و نبات خوش عطر مشهد تا لباس و… را خریداری کنید.

بازار رضا مشهد

  • پارک ملت

پارک ملت یک پارک 72 هکتاری می باشد که بسیار بزرگ و هیجان انگیز می باشد و دارای یک شهربازی بزرگ می باشد که برای هر سن و سالی مناسب است . وجود چرخ و فلک 80 متری که از بزرگ ترین چرخ و فلک های ایران و جز 50 چرخ و فلک بزرگ جهان می باشد .

حمل و نقل در مشهد

حمل و نقل در مشهد بسیار راحت می باشد زیرا این شهر به دلیل داشتن مترو ، اتوبوس ، مینی بوس ، بی آر تی و… به راحتی می توانید به هرجایی که خواستید با پرداخت هزینه ای کم بروید و از نقاط مختلف این شهر دیدن کنید .

مرکزخریدهای شهر مشهد

مشهد دارای چندین مرکز خرید خوب و متنوع می باشد و شما با هر سلیقه ای که باشید می توانید در این مرکز خرید ها به راحتی خرید کنید . مرکزخرید های مجتمع تجاری الماس شرق، بازار رضا، مرکز خرید آرمیتاژ، مجتمع تجاری وصال، مجتمع تجاری پروما از جاهایی می باشند که شما به راحتی می توانید برای دوستانتان سوغاتی تهیه کنید و خرید های خود را انجام دهید .

زمان مناسب برای سفر به مشهد ؟

بهترین زمان برای سفر به مشهد بهار و اوایل پاییز می باشد زیرا در این زمان ها شهر مشهد در بهترین شرایط آب و هوایی خود قرار دارد . البته اگر به دنبال بهترین زمان سفر به مشهد از لحاظ هزینه ها می باشد فصل زمستان می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد تا با هزینه ای کم به این شهر سفر کنید .

غذاهای مشهد

مشهد دارای رستوران های بسیا خوبی می باشد که کیفیت غذایی بسیار بالایی دارند چلو گوشت و انواع کباب از غذاهای معروف رستوران های مشهد می باشد که پیشنهاد می کنیم حتما استفاده کنید .

سوغات مشهد

زرشک ، زعفران ، تسبیح ، سنگ فیروزه از سوغاتی های جذاب شهر مشهد می باشد که می توانید آن ها را در بازارهای مشهد تهیه کنید .

راحت ترین راه سفر به مشهد

برای سفر به مشهد راه های زیادی وجود دارد که باهم به بررسی آن ها می پردازیم :

تور مشهد

راحت ترین راه برای سفر به مشهد استفاده از تور مشهد می باشد که می توانید به راحتی به این شهر زیارتی سفر کنید و نهایت لذت را ببرید . برایز تهیه تور مشهد می توانید به سایت گردشگران شیراز سر بزنید و تور مدنظر خود را با قیمت مناسب خریداری نمایید .

سفر با قطار

سفر با قطار به شهر مشهد یکی از پرطرفدارترین راه ها در بین مسافران می باشد زیرا با استفاده از این راه هزینه های آن ها کاهش پیدا می کند . مدت زمان سفر با قطار به سمت مشهد از تهران حدود 8 ساعت می شود و می توانید در طول زمان مسافرت استراحت کنید و از فضای بیرون لذت ببرید .

سفر با اتوبوس

یکی دیگر از راه هایی که برای سفر به مشهد وجود دارد استفاده از اتوبوس می باشد که بسیار کم هزینه می باشد و از تمام نقاط ایران به مشهد انجام می شود .

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com