گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

بایدها و نبایدهای سفر به استانبول

سرفصل های مقاله

مناظر زیبا استانبول، آب و هوای دلپذیر و بناهای باشکوه در استانبول باعث شده تا به یکی از توریستی‌ترین شهرهای ترکیه بدل شود.. در ادامه همراه گردشگران باشید و با نکات سفر ب تور استانبول آشنا شوید. شهر استانبول در گذر زمان حوادث زیادی را به چشم خود دیده است به همین دلیل است که بناهای تاریخی جالبی در آن وجود دارند. از جمله این بناها می توان به مسجد ایاصوفیه و کاخ دلما باغچه اشاره کرد. شهر استانبول همین طور در نزدیکی دریای مدیترانه و شبه جزیره بالکان قرار گرفته است. وجود مراکز خرید متنوع از دیگر عواملی است که باعث جذب گردشگران به این ناحیه می شود.

در تور استانبول مناطق و جذابیت های متنوعی برای اقشار مختلف با سلیقه های مختلف را دارا می باشد. از مساجد تاریخی بگیرید تا کاخ های باشکوه و سلطنتی، مجتمع ها و مراکز خرید مدرن و بازارهای بزرگ و سنتی. همان طور که می بینید و می دانید، تفریحات و جاذبه های این شهر بسیار است برای آشنایی با دانستنی های استانبول بخوانید:

اقامت در تور استانبول

اگر از آن دسته آدم هایید که هر سر و صدایی آرامش شما را بر هم می زند و مزاحم خواب شب شماست، اقامت در تکسیم اصلا به شما توصیه نمی شود. تکسیم محله ای شلوغ و پر سر و صداست که با اقامت در آن ها شاید نتوانید تا دیروقت چشم بر هم بگذارید. چرا که اغلب ساختمان های محله تکسیم قدیمی هستند و در و دیوارشان عایق صدا نمی باشند و صدای بلند موسیقی خیابانی همراه شما خواهد بود. در عوض می توانید جایی را در یکی از محله های گالاتا و کانکوراتان در تور استانبول رزرو کنید. این محله ها به مرکز شهر نزدیک تر بوده و البته آرامش بیش تری دارند.

تور ترکیهشب گردی

در محله تکسیم اغلب مردمان محلی را می بینید که در پشت میزها و در کناره خیابان نشسته اند و با هم گپ می زنند. موسیقی خیابانی و دست فروش ها و فروشگاه های این محله نیز از دیگر جاذبه های شب های تکسیم است.

تاریخ و معماری در تورر استاببول

توپکاپی که از قصرهای سلطنتی امپراتوری عثمانی است، یکی از محبوب ترین مکان های گردشگری استانبول هم محسوب می شود. باید بدانید که در زیبایی و شکوه این قصر و موزه تاریخی شکی نیست، اما از آن جا که توپکاپی شهرتی جهانی دارد، همیشه شلوغ است و حتی در زمستان ها هم حجم زیادی از گردشگر و مسافر به بازدید آن می روند. بنابراین اگر حوصله شلوغی ندارید و می خواهید در هزینه صرفه جویی کنید، می توانید از بازدید از توپکاپی صرفه نظر کنید

خوراک

در سفر خود به تور استانبول غذاهای ترکی را از قلم نیاندازید و به سراغ رستوران های شناخته شده شهر بروید.

غذاهای ترکی

نوشیدنی

خونگرمی و میهمان نوازی ترک ها دست کمی از ایرانی ها ندارد .اگر کسی و یا جایی شما را به خانه و یا مغازه خود دعوت کرد، به این معناست که دوست دارد با شما قدری گپ و گفت کند. ممکن است این اتفاق در بافت سنتی و بازار بزرگ در تور استانبول برای شما رخ دهد و بهتر است آن را با روی باز بپذیرید. چرا که رد کردن غذا و نوشیدنی در میان ترک ها معنایی گستاخانه و ناخوشایند دارد.

خرید

در اطراف اماکن گردشگری  اغلب اوقات این فروشگاه ها و فروشنده ها، قیمت بیش تری را به نسبت دیگر نقاط اعلام می کنند. بنابراین عجله نکنیدو به جاهای بهتری برای خرید بروید.

تاکسی

تاکسی های زیادی هستند که تاکسی متر ندارند و در کرایه ای که از شما خواهند گرفت، بسیار بیش تر از نرخ معمول خواهد بود. همچنین یکی دیگر از دردسرهای تاکسی، ترافیک زیاد خیابان ها، خصوصا در ساعات اوج می باشد. بنابراین اگر راه شما برای رسیدن به مقصد مورد نظرتان زیاد است، گزینه های مترو و تراموا شما را سریع تر به مقصد می رسانند. تور استانبول

خیابان گردی

گشتن و گشت و گذار در خیابان های استانبول قطعا بسیار جذاب خواهد بود. کوچه های باریک و قدیمی، لباس های آویزان از رخت، کافه ها، موسیقی زنده و فراز و نشیب های ناگهانی خیابان همه و همه از قسمت های جذاب استانبول گردی هستند.تور استانبول

مسجد آبی و سلیمانیه

مساجد تاریخی و باشکوه استانبول، از اولین مقاصد جذاب گردشگران در این شهر هستند. مساجدی مانند ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد که به مسجد آبی معروف است، مسجد سلیمانیه و ده ها مسجد دیگر از گزینه های اول مسافران استانبول هستند. البته این مکان ها، تنها برای بازدید گردشگران و مسافران نیست و بسیاری برای عبادت و راز و نیاز به آن جا می روند. بنابراین در هر ساعتی که به مسجد می روید، به خلوت معنوی دیگران احترام بگذارید.

مسجد سلیمانیهکشتی سواری

یکی از دیگر تفریحات مورد توجه در تور استانبول، کشتی سواری در آبراه معروف بسفر است. تورهای بسیار زیادی هستند که با هزینه های متفاوت ، شما را به دو سه ساعتی گردش در بسفر می برند و منظره ای جذاب از استانبول را در اختیار شما می گذارند.

پوشیدن لباس مناسب در مسجد

به طور کلی در هر مکان مذهبی پوشیدن لباس های مناسب ضروری است. به همین دلیل برای رعایت احترام حتما در هنگام بازدید از مساجد لباس های مناسبی به تن کنید، تا به فرهنگ و آداب و رسوم استانبول احترام گذاشته باشید.

خرید سوغاتی در تور استانبول

در تور استانبول کالاهایی مانند ظروف سفالی، گلیم و لامپ می توانند انتخاب مناسبی باشند. کالاهای مورد نظر توسط دست هنرمندان ساخته می شوند، در نتیجه این هدیه ها می توانند ارزش زیادی داشته باشند. باقلوا ترکی نیز سوغاتی لذیذی است که می توانید از فروشگاه ها خریداری کنید.

اشتراک گذاری :

گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com