گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

انواع ویزای چین

سرفصل های مقاله

همان‌گونه که می‌دانید متقاضیان تور چین، ابتدا می‌بایستی جهت اخذ ویزای این کشور، نوع ورود خود را از میان انواع ویزای چین، انتخاب کنند سپس اقدام به اخذ ویزای مناسب نمایند. در حال حاضر انواع مختلف ویزای چین، به‌ صورت انفرادی و گروهی و به‌ شکل عادی و فوری قابل اخذ است.

ویزای چین

انواع ویزای چین

  • یک ماهه گروهی توریستی عادی به مبلغ 130 دلار ، تحویل به مدت 7 روز کاری
  • یک ماهه گروهی توریستی فوری به مبلغ 160 دلار، تحویل به مدت 5 روز کاری
  • سه ماهه تجاری (دبل) به مبلغ 600 دلار، تحویل به مدت 8 روز کاری
  • شش ماهه تجاری (مولتی پل) به مبلغ 1020 دلار، تحویل به مدت 8 روز کاری
  • یک ساله تجاری (مولتی پل) به مبلغ 1300 دلار، تحویل به مدت 12 روز کاری

ویزای توریستی چین

ویزای توریستی برای افرادی صادر می‌شود که به قصد بازدید از جاذبه‌های گردشگری به این کشور سفر می‌کنند. برای چنین ویزایی مدارکی از قبیل تأییدیه بلیط هواپیما، و رزواسیون هتل لازم است.

امکان اخذ ویزای توریستی به ‌شکل یک ‌بار ورود (Single-entry)، دوبار ورود (Double-entry) و چند بار ورود (Multiple-entry) برای گردشگران بیشتر مناطق جهان وجود دارد. مدت اقامت برای هر بار بازدید از چین معمولاً ۳۰ تا ۶۰ روز است.

ویزای تجاری چین

ویزا تجاری برای افرادی صادر می‌شود که قصد دارند به منظور تجارت و انجام فعالیت‌های تجاری به کشور چین سفر کنند. ویزای نوع M نیز مانند ویزای توریستی به‌شکل یک‌بار ورود (Single-entry)، دوبار ورود (Double-entry) و چندبار ورود (Multiple-entry) برای تاجران بیشتر مناطق جهان صادر می‌شود.

ویزای تجاری چین می‌تواند حتی با اعتباری ۱۰ ساله صادر شود.

مدت اقامت برای این نوع از ویزا برای هر بار سفر به چین معمولاً بین ۳۰ تا ۶۰ روز است. تصمیم‌گیری برای تعیین مدت اقامت هر شخص توسط کنسول چین در کشور مربوط صورت می‌گیرد.تنها به‌صورت یک‌بار ورود سینگل و دوبار ورود (دبل) صادر می‌شود.

ویزای کاری چین

این نوع از ویزا برای اشخاصی صادر می‌شود که شغلی را در کشور به‌دست آورده‌اند. برای اخذ ویزای کاری چین مجوزکار یا گواهی‌نامه کار در چین الزامی است.

ویزای نوع Z تنها به‌صورت یک‌بار ورود (سینگل) صادر می‌شود. کسانی که ویزای کاری چین را اخذ کرده‌اند باید ظرف ۳۰ روز پس از تاریخ ورودشان در مقرهای پلیس چین ثبت‌نام کرده و اقدام به دریافت مجوز اقامت کنند. مجوز اقامت برای اخذ ویزای چندبار ورود بعدی بسیار مؤثر است.

ویزای کاری چین برای کسانی نیز کاربرد دارد که قصد انجام فعالیت‌های تجاری در چین را دارند.

ویزای تحصیلی چین

کسانی که در یکی از دانشگاه‌های چینی پذیرفته شده‌اند، می‌توانند از این نوع از ویزا استفاده نمایند. ویزای تحصیلی چین به دو زیرگروه X۱ و X۲ تقسیم می‌شود.

ویزا تحصیلی X۱ برای دانشجویانی صادر می‌شود که برای تحصیل به مدت بیش از ۶ ماه به چین سفر می‌کنند.

ویزای دانشجویی X۲ برای دانشجویانی صادر می‌شود که با هدف تحصیل و برای مدت کم‌تر از ۶ ماه می‌خواهند در کشور چین اقامت کنند. ویزای تحصیلی X۲ فقط به‌صورت یک‌بار ورود صادر می‌شود. اما ویزای دانشجویی X۱ می‌تواند به‌صورت چندبار ورود و با اعتبار تا ۵ ساله صادر شود.

ویزای شخصی چین بلند مدت

این نوع از ویزا برای کسانی صادر می‌شود که می‌خواهند با هدف کار، تحصیل یا مسائل شخصی به چین سفر کنند تا با یکی از اعضای درجه یک خانواده خود زندگی کنند. طول مدت اقامت در این نوع از ویزا بیش از ۱۸۰ روز است. اعضای درجه یک خانواده به همسر، والدین، فرزندان کم‌تراز ۱۸ سال و والدین همسر اشاره دارد.

ویزای خانوادگی چین

برای نوادگان چینی یا خارجی‌هایی صادر می‌شود که همسران چینی دارند در نظر گرفته شده است. این ویزا برای آن دسته از افراد صادر می‎شود که دارای عضوی از خانواده با ملیت چینی هستند و یا کسانی که می‌خواهند برای مراقبت از کسی به چین سفر کنند.

در این نوع از ویزا، مدت اقامت در چین بیش از ۱۸۰ روز در نظر گرفته می‌‌‌شود. مقصود از اعضای خانواده همسر، والدین، فرزندان، همسران فرزندان، برادر، خواهر، پدربزرگ و مادربزرگ، نوه و نتیجه و والدین همسران است. مدرک اصلی نشان‌دهنده نسبت خانوادگی برای اخذ این نوع از ویزا الزامی است.

ممکن است انجام مصاحبه نیز لازم باشد. ویزای خانوادگی بلند مدت چین که به Q۱ معروف است، به‌صورت یک‌بار ورود صادر می‌شود. کسانی که این نوع از ویزا را اخذ کرده‌اند باید ظرف ۳۰ روز پس از تاریخ ورودشان در مقرهای پلیس چین ثبت‌نام کرده و اقدام به دریافت مجوز اقامت کنند. مجوز اقامت برای درخواست چندبار ورود بعدی بسیار مؤثر است.

ویزای خانوادگی چین کوتاه مدت

ویزای خانوادگی برای نوادگان چینی یا خارجی‌هایی صادر می‌شود که همسران چینی دارن در نظر گرفته شده است. این ویزا برای آن دسته از افراد صادر می‎شود که دارای عضوی از خانواده با ملیت چینی هستند. مدت اقامت در این نوع از ویزا نهایتاً ۱۲۰ روز در هر بار ورود به چین است. ویزای خانوادگی Q۲ معمولاً به شکل چندبارورود (مولتی) صادر می‌شود.

ویزا خدماتی چین

این نوع برای خدمه وسایل حمل و نقل بین‌المللی مانند خدمه پرواز، خدمه قطار، کشتی و رانندگان خودروهایی که دارای شغل حمل‌ونقل بین‌المللی هستند، صادر می‌شود. هم‌چنین امکان این نوع از ویزا برای خانواده خدمه نیز وجود دارد.

ویزای گروهی چین

ویزای گروهی به نوع خاصی از ویزای توریستی اطلاق می‌شود که برای گروهی متشکل از دست‌کم ۵ نفر صادر می‌شود. این افراد حتماً باید با هم به چین سفر کنند. ویزای گروهی به‌جای این‌که به‌صورت جداگانه درهر پاسپورت وارد شود، به‌صورت یک برگه صادر می‌شود.

برای اخذ ویزای گروهی چین نامه رسمی از یکی از روئسای خدمات مسافرتی چین، خدمات مسافرت بین‌المللی چین ، خدمات مسافرتی جوانان چین، یا سازمان ملی گردشگری چین لازم است.

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com