گردشگران شیراز لوگو
آداب و رسوم مردم فرانسه

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

آداب و رسوم فرانسه

سرفصل های مقاله

فرانسه، کشوری غرق در تاریخ، فرهنگ و هنر و زیبایی سالهاست که با جذابیت خود تخیل و تصور انسان از زیبایی و جذابیت را تغییر داده است. این کشور مسحورکننده که در قلب اروپای غربی قرار گرفته، دارای فرهنگ غنی از هنر، ادبیات، لذت‌ های آشپزی و شگفتی‌ های معماری است. فرانسه که به خاطر مکان های دیدنی نمادین، مناظر طبیعی زیبا و میراث جهانی خود شهرت دارد، دارای جایگاهی منحصر به فرد در سطح جهان است.

با کمک ما گروه مسافرتی گردشگران شیراز می ‌توانید با اطمینان شگفتی ‌های فرانسه را کشف کنید و بر خلق خاطرات ارزشمندی تمرکز کنید که تا آخر عمرتان باقی خواهند ماند. در این مقاله نیز می خواهیم شما را با ناگفته های آداب و رسوم مردم فرانسه آشنا کنیم. با ما همراه باشید تا در مورد فرهنگ و آداب و رسوم فرانسه بیشتر برایتان بگوییم.

فرهنگ مردم فرانسه

فرانسه از دیرباز به عنوان مرکز مد، فرهنگ، هنر و غذاهای عالی و پاریس، پایتخت این کشور به عنوان یکی از رمانتیک ترین شهرهای جهان شناخته می شود. پاریس، تاریخ مردم فرانسه و تأثیر ماندگار آن ها را بر دنیای غرب نشان می دهد. جالب است که کلمه فرهنگCulture  از زبان فرانسوی ریشه گرفته شده است!

فرهنگ سنتی فرانسه از رومی ها، سلتیک و ژرمن ها که در طی قرن ها در این کشور ساکن شده اند، توسعه یافته است. فرانسه به دلیل تنوع ساکنان و همچنین موقعیت استراتژیک خود در دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس، از قرون وسطی نقطه اتصال جغرافیایی مهمی بین اروپای جنوبی و شمالی بوده است.

فرانسه یکی از قدیمی ترین کشورهای جهان است که فرهنگ آن هنوز هم تلفیقی از بسیاری از جوامع منحصر به فرد است که از سنت های خاص خود پیروی می کنند.

پاریس که به “شهر نور” معروف است، قرن ها به عنوان یکی از مهم ترین مراکز مد و غذاهای لذیذ محسوب می شد و مدتی مرکز دنیای غرب نیز به شمار می رفت. این شهر الهام بخش هنرمندان مشهوری مانند کلود مونهClaude Monet  از جنبش امپرسیونیستی در نقاشی است. پاریس همچنین خانه یکی از بزرگترین موزه های جهان، موزه لوور the Louvre  است که برخی از مهم ترین آثار هنری از سراسر جهان را در خود جای داده است.

کشور فرانسه دارای مناظر زیبایی است: از قله ‌های کوه‌ های آلپ تا مقاصد تفریحی ساحلی آرام در ریویرای Riviera  فرانسه در دریای مدیترانه. سالیان طولانی است که گردشگران بسیاری از سراسر جهان به فرانسه سفر می کنند تا غذاهای متفاوت را امتحان کنند، جدیدترین برندهای لباس و پوشاک را خریداری کنند و از طیف وسیعی از هنر و سرگرمی لذت ببرند. با تور فرانسه گروه مسافرتی گردشگران شیراز در بهترین فصل سال از همه زیبایی های این محبوب ترین مقصد گردشگری جهان لذت خواهید برد!

آداب و رسوم مردم فرانسه

 

سبک زندگی و آداب و رسوم مردم فرانسه

سبک زندگی فرانسوی وابسته به «خوب بخور، خوب بپوش و خوش بگذران!» است. در واقع سبک زندگی فرانسوی ها زندگی آرام‌تر و لذت‌جویانه‌تر می باشد. فرانسوی‌ ها به وقت گذاشتن برای خوردن غذا اهمیت زیادی می ‌دهند. فرانسوی ها به خاطر رعایت تعادل بین کار و زندگی که به آن ها اجازه می ‌دهد با سرعتی متفاوت از دیگر کشورهای اروپایی زندگی کنند، مشهور هستند.

آداب و رسوم مردم فرانسه و سنت های آن ها بیشتر در مورد غذا و دورهمی های اجتماعی است. آن ها به خوردن ناهارهای طولانی معروف هستند و زمان زیادی را صرف غذا خوردن می کنند.

یکی دیگر از فرهنگ های آن ها، لذت از چیزهای زیبا در زندگی و لباس رسمی به عنوان بیانگر سبک فرانسوی و غرور آن ها است. اصطلاح “هوت کوتورhaute couture ” مربوط به ایده پوشیدن لباس های عجیب و غریب است که یا با دست و یا از بهترین مواد طراحی و ساخته می ‌شوند.

آداب و رسوم مردم فرانسه

حقایق جالب در مورد آداب و رسوم مردم فرانسه

فرانسه با فرهنگ و آداب و رسوم جالب و جذابیت های فراوان خود قرن هاست که جهان را مسحور خود کرده است. در واقع فرانسه چیزهای منحصر به فردی برای ارائه دارد، از نقاط دیدنی تا مناظر زیبا و فرهنگ و آداب و رسوم جالب. بنابراین، اگر فکر می کنید که همین روزها چمدان های خود را برای یک سفر طولانی به فرانسه می بندید، بهتر است این حقایق جالب در مورد فرهنگ و آداب و رسوم مردم این کشور را بدانید:

  • آزادی Liberte، برابری Egalite و برادری Fraternite  شعار ملی فرانسه است.
  • مسابقه دوچرخه سواری تور دو فرانس Tour de France، معتبرترین مسابقه دوچرخه سواری جهان بیش از 100 سال است که در این کشور در حال اجرا است!
  • تلفن دوربین دار در فرانسه اختراع شد.
  • موزه لوور The Louvre در پاریس پربازدیدترین موزه هنر در جهان است، هر سال بیش از 10 میلیون بازدیدکننده!
  • فرانسه بیشترین جایزه نوبل ادبیات را برده است، 14 بار برنده جایزه نوبل!
  • فرانسه محبوب ترین مقصد گردشگری در جهان است، با سالانه 89 میلیون گردشگر!
  • فرانسه به L’Hexagone سرزمین شش ضلعی معروف است.
  • خط ساحلی فرانسه به 3.427 کیلومتر می رسد.
  • فرانسه بزرگترین کشور اتحادیه اروپا است.
  • شیرینی کروسان در واقع در اتریش اختراع شد و نه در فرانسه!
  • برخی می گویند نان تست فرانسوی اصلًا فرانسوی نیست.
  • هر روز دو کتاب آشپزی جدید در فرانسه چاپ می شود، با منوی غذاهای لذیذ!
  • دور ریختن غذا در فرانسه غیرقانونی است و هر غذای فروخته نشده خوراکی به جای دور ریختن باید اهدا شود!
  • یک شهروند فرانسوی به طور متوسط ​​سالانه 500 حلزون می خورد، به عنوان یک غذای خوشمزه با کره و سیر!
  • بیش از 400 نوع پنیر در فرانسه تولید می شود.
  • فرانسوی ها سالانه 11.2 میلیارد شراب می نوشند، به عنوان بزرگترین تولیدکننده شراب در جهان!
  • زبان فرانسه زمانی زبان رسمی انگلستان بود.
  • قانون سال 1910 بوسیدن زوج ها روی سکوهای قطار را ممنوع کرد.

حلزون فرانسوی

20 نکته در مورد آداب و رسوم مردم فرانسه که قبل از سفر باید بدانید

یکی از بهترین بخش‌های سفر به یک کشور جدید، کاوش در فرهنگ و آداب و رسوم آن کشور و یا شهر و همگام شدن با آن هاست. البته ممکن است ما همه کارها را به روشی که مردم بومی یک کشور انجام می دهند انجام ندهیم، مثلاً رسم خوردن کاپوچینوی بعدازظهر در ایتالیا همانند چای خوردن عصرگاهی خودمان!

اما ​​آگاهی از برخی نکات فرهنگی و آداب و رسوم مردم کشور فرانسه کمک می کند تا اگر با تورهای فرانسه به این کشور سفر کردیم در تعامل با مردم با مشکلات کمتری مواجه شویم. در ادامه برخی از سنت های فرانسوی و قوانین نانوشته در مورد فرهنگ فرانسه را ارائه می دهیم.

 

1. وقتی وارد مغازه یا رستوران می شوید سلام کنید

چه به یک بوتیک کوچک پاریسی وارد شوید تا نگاهی گذرا به اجناس بیاندازید و چه بخواهید یک نان باگت فرانسوی را از نانوایی بولانژری بخرید، احوالپرسی با مغازه دار ضروری است. این یک سنت کهن فرانسوی است. نگفتن سلام و خداحافظ به کارکنان بسیار بی ادبانه تلقی می شود و در واقع خط قرمز فرانسوی هاست. اگر از دادن یک «سلام» مودبانه صرف نظر کنید، مغازه دار هم با بی احترامی با شما رفتار می کند.

در طول سفرهایم به فرانسه، هر زمان که وارد فروشگاه های کوچک می‌ شدم یا به پیشخدمت یا هر شخص دیگری سلام و احوالپرسی می‌کردم، «بنژور  bonjour» را سنگین و با احترام ادا می ‌کردم. روزی یکی از فرانسوی ها به من گفت: «یکی دیگر از روش های معمول احوالپرسی‌ خوب این است که بگویی Bonjour, messieurs et mesdames!  به این معنی: سلام، خانم ها و آقایان!»

 

2. چند عبارت فرانسوی را یاد بگیرید

استفاده از عبارات ساده فرانسوی هنگام گفتگو با مردم بومی یکی از بهترین راه ها برای غوطه ور شدن در فرهنگ فرانسوی است. این نشان می دهد که شما برای فراگیری زبان آن ها تلاش کرده اید و احتمالاً پاسخ گرم تری را از آن طرف دریافت می کنید.

در واقع تصور نکنید همه در فرانسه، از جمله در پاریس، انگلیسی حرف می زنند. برای سفر به این کشور باید کمی با زبان آن ها آشنا بود. استفاده از عبارات متداول مانند “Je voudrais ça”  به معنای من آن را دوست دارم، در حالی که به آنچه می خواهید اشاره می کنید، و “merci”  زمانی که چیزی دریافت می کنید، می تواند خاطرات لذت بخش تری را برای شما به ارمغان بیاورد.

 

3. همیشه بهترین لباس خود را بپوشید

پاریس به عنوان پایتخت مد جهان شناخته می شود و بر اساس آداب و رسوم مردم کشور فرانسه، پاریسی ها ساده، شیک و برازنده لباس می پوشند. برای هماهنگی با این مردم آهسته و صاف قدم بردارید، لباسی بپوشید که کمتر عرق کنید و ظاهر ساده و شیک داشته باشید.

در حالی که پوشیدن لباس ورزشی و راحت ممکن است مورد علاقه شما در سفر باشد، اما یک پاریسی برای پیاده روی در خیابان شانزه لیزه شلوار لگ نمی پوشد! البته می توانید لباس های معمولی روزمره تمیز و ساده هم بپوشید.

 

4. وقتی لباستان ساده است، روسری بپوشید

منظور از پوشیدن روسری داشتن حجاب نیست! بلکه راهی برای شیک به نظر رسیدن سبک لباس پوشیدن در فرانسه است. اگر لباس ساده ای پوشیده اید و می خواهید شیک به نظر برسید، یک روسری کوچک راه حل شماست.

یکی از دوستانم که همه ترفندهای فرهنگ فرانسه را یاد گرفته بود، گفت: «روسری بخش بزرگی از مد فرانسوی است. دما که به زیر 15 درجه سانتی گراد برسد، همه را خواهید دید که روسری مورد علاقه خود را پوشیده اند.»

 

5. فقط زمانی لبخند بزنید که منظورتان رفتار مودبانه است

در پاریس و بقیه شهرهای فرانسه باید به شیوه ای رسمی و مؤدبانه رفتار کنید. جالب است در آمریکا ممکن است فکر کنیم که لبخند دوستانه در همه شرایط کارساز است، اما در فرانسه اینطور نیست! در بسیاری از موارد، عادت به لبخند زدن بیش از حد می تواند رفتار اشتباه یا حتی معاشقه به نظر برسد.

بنابراین، اگر در یک مغازه یا رستوران در حال صحبت هستید، لبخند زدن به شنونده بسیار خوب و نیکو است. اما اگر هنگام قدم زدن و رد شدن از کنار افراد غریبه در خیابان به آن ها لبخند بزنید، این لبخند را آن لحن دوستانه شما تلقی نمی کنند!

 

6. صدای خود را حین صحبت با دیگران پایین نگه دارید

یکی از راه‌ های مهم شناختن غریبه ها و خارجی ها در فرانسه توجه به صدای بلند آن ها در مکالمات روزمره است. صحبت کردن با صدای بلند در فرهنگ فرانسوی رفتاری از روی بی ‌ادبی تلقی می شود. مردم بومی فرانسوی مودبانه صحبت می کنند و مکالمات خود را آرام نگه می دارند تا مزاحم اطرافیان خود نشوند. اگر می خواهید با آداب و رسوم مردم فرانسه همگام شوید، بهتر است صدای خود را در سطح قابل احترامی نگه دارید تا فقط افرادی که با آنها چت می کنید بتوانند صدای شما را بشنوند.

 

7. هرگز در فروشگاه ها چانه زنی نکنید

در فرانسه در فروشگاه ها هرگز در مورد قیمت‌ ها چانه نزنید. این یکی دیگر از فرهنگ و آداب و رسوم مردم فرانسه است! اگر می خواهید خرید کنید و یا هدفتان از سفر به فرانسه خرید از فروشگاه های این کشور است، در طول فصل “les soldes” به این کشور بروید، زمانی که فروشگاه ها قیمت ها را پایین می آورند تا جا برای موجودی و کالاهای جدید باز شود. زمان های تخفیف و کاهش قیمت کالاها در فرانسه 2 بار در سال از ماه ژانویه تا فوریه (از دی ماه تا بهمن) و از ژوئن تا جولای (از خرداد ماه تا تیر) می باشد.

 

8. هنگام راه رفتن در خیابان غذا نخورید، مگر اینکه یک نان باگت داشته باشید

مگر می شود تا فرانسه رفت و همه چیز از غذاها و شیرینی‌ ها و کرپ‌ها را امتحان نکرد. اما به یاد داشته باشید که خوردن به هنگام راه رفتن در فرانسه امری رایج و مودبانه در نظر گرفته نمی شود. البته یک استثنا وجود دارد، آن هم زمانی است که از نان فروشی های شناخته شده فرانسه با یک بغل نان باگت بیرون می آیید!

حتی مردم بومی فرانسه هم هنگام خروج از این نانوایی ها نمی‌توانند در مقابل گاز زدن بخش بالایی نان باگت مقاومت کنند!

 

9. انتظار یخ در نوشیدنی خود نداشته باشید

بر اساس یک قانون نانوشته در رستوران ها و بارهای فرانسه هرگز نوشیدنی شما با یخ سرو نمی شود. اگر آن را بخواهید برایتان می آورند، در غیر این صورت نوشیدنی شما بدون یخ خواهد بود. البته این قانون و فرهنگ و آداب و رسوم فرانسه برای بسیاری از کشورها در سراسر اروپا نیز صدق می کند، جایی که فریزرهای کمی وجود دارند.

 

10. نگران انعام دادن در رستوران ها نباشید، حتی اگر دو ساعت بنشینید!

هزینه های زندگی و به ویژه مواد غذایی در فرانسه آن چنان بالاست که دیگر نیاز به دادن انعام به پیشخدمت های رستوران نیست و در واقع انعام در قیمت غذاها لحاظ شده است. البته انعام دادن به عنوان قدردانی از خدمات عالی کاری پسندیده است اما الزامی نیست.

یکی دیگر از قانون های نانوشته در فرانسه این است که غذا خوردن در فرانسه لذت بخش است، بنابراین در رستوران ها پیشخدمت ها عجله نمی کند که زودتر میز شما خالی شود و نشستن تا 2 و 3 ساعت رایج است.

11. باقی مانده غذای خود را همراه نبرید

بر طبق آداب و رسوم مردم فرانسه، یک غذای خوب در رستوران باید در بهترین حالت خود خورده شود: از مواد غذایی تازه درست شود، به سرعت به میز شما تحویل داده شود، خورده شود و از بردن غذای باقیمانده برای سگ ها و یا استفاده دوباره اجتناب شود.

گرچه به منظور مدیریت پسماندها از سال 2016، رستوران‌ های بزرگ ‌تر طبق قانون موظف هستند برای کاهش ضایعات مواد غذایی، کیسه ‌های غذای سگ را به مشتریانی که درخواست می ‌کنند بدهند.

 

12. انتظار نداشته باشید که قهوه را در منو ببینید

یکی دیگر از نکات جالب در مورد فرهنگ و آداب و رسوم مردم کشور فرانسه این است: اگر به یک کافه فرانسوی می روید و می خواهید یک قهوه بر پایه اسپرسو با مقدار زیادی شیر کف کرده بخورید، از اصطلاح “café crème” استفاده کنید. اگر «قهوه» را سفارش دهید، قهوه شیری را برایتان سرو می کنند که مردم محلی صبح‌ها در خانه می‌نوشند!

جالب تر اینکه مردم کشور فرانسه قهوه خود را در خانه در کاسه های کوچک au lait  می نوشند (که یکی از آداب و رسوم منحصر به فرد فرانسه است). در این کاسه ها قهوه سریعتر خنک می شود و فضای بیشتری برای خوردن کره، نان مربا یا شیرینی صبحانه وجود دارد.

 

13. تلفن همراه خود را در رستوران ها کنار بگذارید

از سنت های مهم آشپزی در فرانسه خوردن غذا با لذت است، در واقع فرانسوی‌ ها زمان صرف غذا را جدی می ‌گیرند و هیچ چیز حتی چت کردن نمی ‌تواند لذت یک غذای عالی را از بین ببرد.

بر این اساس هنگامی که در رستوران هستید، از تلفن همراه خود استفاده نکنید. گرچه ور رفتن با موبایل در حین غذا خوردن در رستوران در آمریکا کمی بی ادبانه تلقی می شود، اما در فرانسه کاملاً بی ادبانه است. علاوه بر این، نگه داشتن موبایل در مقابل صورت خود از طریق بلندگو مانند یک دستگاه واکی تاکی، چه در رستوران یا خارج از خانه نیز رفتاری بی ادبانه محسوب می شود.

 

14. سفارش بعد از شام فراموش نشود

بر اساس آداب و رسوم غذا خوردن در فرانسه، ناهار معمولاً بزرگترین وعده غذایی روز و شام یک وعده کوچکتر است که معمولاً با پنیر همراه است. اما “دسر بعد از شام یک سفارش است!” فرانسوی ها تقریباً همیشه بعد از شام غذایی شیرین می خورند که می تواند هر چیزی از ماست تا میوه تازه و شکلات تلخ باشد.

 

15. شب ها تخم مرغ بخورید

اگر دوست دارید روز خود را با خوردن نیمرو و تخم مرغ آب پز یا املت شروع کنید، نگران نباشید، در بوفه صبحانه در هتل های تورهای فرانسه گروه گردشگران شیراز این غذاها به عنوان یک گزینه وجود دارد. اما، اگر می خواهید بر طبق سنت های فرانسه غذا بخورید، les œufs  یا همان تخم مرغ و املت را برای ناهار یا شام بگذارید!

خوردن تخم مرغ در اواخر روز یکی از آداب و رسوم منحصر به فرد فرانسه است. البته مدرن شدن زندگی کنونی در شهرهای بزرگی مانند پاریس با صحنه های نوظهوری مانند سرو برانچ همراه است. برانچ به معنای یک وعده غذایی سنگین در ساعات میانی روز (بین صبح تا ظهر) است که هر دو وعده صبحانه و ناهار را یکی می کند.

 

16. به جای «مادام» از «مادمازل» استفاده نکنید

یکی دیگر از آداب و رسوم معاشرت در فرانسه این است: زنان متاهل را «مادام» خطاب ‌کنید و زنان مجرد و خانم‌ های جوان را «مادمازل». در هنگام گفتگو و تعامل با مردم ببینید که آیا زن حلقه ازدواج در دست دارد یا حدس بزنید که آیا او به اندازه کافی بزرگ شده است که ازدواج کند.

البته خطاب قرار دادن یک زن خیلی مسن ‌با عبارت «مادمازل» کاملاً نادرست است، اما او بسیار خوشحال خواهد شد، به‌ویژه از یک مرد بسیار جوان‌تر!

 

17. در مهمانی های شام با تأخیر زیاد حاضر شوید

این یک واقعیت جالب دیگر در مورد فرهنگ و آداب و رسوم مردم فرانسه است: اگر به یک مهمانی شام دعوت شده اید، بهتر است حداقل 15 دقیقه دیر کنید. رفتن به موقع (یا بدتر از آن، زودتر!) ممکن است میزبان را غافلگیر و ناراحت کند، زیرا هنوز برای پذیرایی از شما آماده نیست، شاید حتی لباسش را هنوز عوض نکرده باشد!

 

18. در مهمانی شام شراب به همراه نیاورید

غذا در فرانسه پادشاه است و میزبانان همه تلاش خود را می کنند تا با دقت یک وعده غذایی عالی همراه با شراب را برای شما برنامه ریزی کنند. بنابراین، هدیه دادن یک بطری شراب ممکن است بی ادبانه به نظر برسد، گویی به زبان بی زبانی می گویید: «میزبان نوشیدنی مناسب را برای همراهی با وعده غذایی خود انتخاب نکرده است.»

بنابراین، اگر یک فرانسوی شما را برای شام به خانه خود دعوت کرد، چه چیزی همراه می برید؟ یک جعبه شکلات باکیفیت که همیشه مورد استقبال قرار می گیرد!

 

19. اصطلاح 5 تا 7 در فرهنگ فرانسوی

Cinq à sept  به معنای «پنج تا هفت» یک اصطلاح فرانسوی زبان برای فعالیت ‌هایی است که بعد از کار و قبل از بازگشت به خانه انجام می‌ شود. در این بازه زمانی اضافه کاری می شود و یا شام بین 5 تا 7 بعد از ظهر صرف می شود.

 

20. وارونه کردن نان باگت بدشانسی می آورد

در پشت این داستان خرافه فرانسوی چندین افسانه و داستان وجود دارد. اما چرخاندن باگت روی سر و وارونه گذاشتن آن روی میز با بدبختی و مرگ همراه است! هنوز هم این خرافات ادامه دارند!

دسر فرانسوی

تورهای فرانسه از برترین مقاصد گردشگری جهان

فرانسه یکی از برترین مقاصد گردشگری جهان است. از شهرهای بزرگی مانند پاریس، بوردو و مارسی گرفته تا مکان ‌های ماقبل تاریخ دره Vézère و خط ساحلی زیبای بریتانی، چیزهای زیادی برای ارائه به گردشگران داخلی و خارجی وجود دارد.

از بازدید از مزارع اسطوخودوس پروونس گرفته تا کاوش در قلعه های خیره کننده، مطمئناً دلایل زیادی وجود دارد که فرانسه را به عنوان یکی از زیباترین کشورهای جهان انتخاب کرده اند. اما واقعاً چقدر این کشور را می شناسید؟ و برای سفر به آن چقدر آماده هستید. تورهای فرانسه گروه مسافرتی گردشگران شیراز راهی است برای سفر به دنیای ناشناخته های این کشور کهن و با فرهنگ غنی. همراهی با این تورها علاوه بر لذت یک سفر منحصربه فرد و بی نظیر تجربه آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم کشوری محبوب را برای شما ماندگار خواهد کرد.

 

سخن آخر

در این مقاله در مورد آداب و رسوم مردم فرانسه و فرهنگ کهن این کشور مطالب لازم را ارائه دادیم. در یک کلام کشور فرانسه را می توان از محبوب ترین مقاصد تفریحی و گردشگری دانست که چیزهای زیادی برای ارائه دارد؛ از جذابیت های طبیعی، آثار باستانی و کهن، فرهنگ و آداب و رسوم خاص و مکان های دیدنی.

برای لذت از جاذبه های گردشگری کشور فرانسه و همچنین تجربه فرهنگ و آداب و رسوم خاص مردم این کشور می توانید با تورهای گردشگری گروه مسافرتی گردشگران شیراز به این کشور سفر کنید، آن هم با ارائه بهترین خدمات تور، هزینه های مناسب خرید بلیط و رزرو هتل و امکان بازدید از جذاب ترین مکان های دیدنی فرانسه!

البته مدت زمان کمی پس از بازگشت از این سفر وسوسه سفر دوباره به فرانسه آرام و قرار را از شما خواهد گرفت!

 

 

سوالات متداول

  1. برخی از سنت های کهن و آداب و رسوم فرانسوی را نام ببرید؟

برخی از سنت های رایج فرانسوی شامل صرف ناهار طولانی و خوردن شام بعد از ظهر و دورهمی های اجتماعی در تعطیلات است. آن ها عاشق وقت گذرانی با یکدیگر، نوشیدن و حرف زدن هستند. همیشه و در همه جا “سلام و خداحافظ” را می گویند و هرگز بطری شراب خود را به یک مهمانی شام نمی آورند. نان فرانسوی یا نان باگت همیشه روی میز قرار می گیرد.

  1. مهم ترین آداب و رسوم و سنت فرانسوی ها چیست؟

فرانسوی‌ها به داشتن آداب معاشرت معروف هستند، اما همیشه دیر به مقصد می‌رسند. آن ها برای خوردن غذای خود وقت می گذارند و از غذاهای خوب، لباس های شیک و گفتگوهای فلسفی قدردانی می کنند، اما در مورد پول خیلی بحث نمی کنند. هنر و فرهنگ برای آن ها بسیار ارزشمند است. آن ها شیک و صمیمی به نظر می رسند، اگرچه بیش از حد صمیمی و دوستانه نیستند.

  1. فرهنگ اصلی فرانسه چیست؟

فرهنگ فرانسه به خاطر مد و فشن، غذاهای خوب، عشق به هنر و سرگرمی، اهمیت دادن به آداب معاشرت و ارزش گذاری برای تعادل بین کار و زندگی شناخته شده است. آن ها همچنین به دلیل مشارکت در ایده های فلسفه و علوم شناخته شده اند.

 

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران

ارسال نظر

خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com