گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

چه موقع به سراغ خرید بلیط هواپیما چارتر میرویم؟

سرفصل های مقاله

هنگام خرید بلیط حتما با عبارت بلیط هواپیما چارتر مواجه شده‌اید و شاید سوالاتی از این قبیل در ذهن شما نقش بسته باشد که: پرواز چارتر چیست؟ تفاوت بلیط هواپیما چارتر با بلیط سیستمی در چیست؟ آیا بلیط چارتری همان بلیط لحظه آخری است؟ و ده‌ها سوال دیگر.

 

گروه مسافرتی گردشگران شیراز آماده ارائه انواع خدمات در تور داخلی و تور خارجی میباشد. در صورتیکه آژانس مورد نظر شما گردشگران شیراز باشد، این اطمینان را به شما خواهیم داد که بهترین شرایط را برای شما فراهم خواهیم کرد. شما با خرید تور آنلاین و یا حضوری به هر یک از شعب ما، با خیالی آسوده سفری به یادماندنی خواهید داشت. کارشناسان حرفه ای ما در طراحی و اجرای انواع تورهای مسافرتی، تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا بهترین و مناسب ترین خدمات را برای تورهای مسافرتی شما اجرا کنند. همچنین شما میتوانید با مراجعه به صفحه اینستاگرام گردشگران شیراز از جدیدترین تورهای ما با خبر شوید. در این مقاله گروه .مسافرتی گردشگران شیراز سعی دارد شما را با جذابیتهای تورهای مختلف و تمامی نقاط توریستی آن آشنا کند همچنین، بلیط هواپیما چارتر را به شما ارائه دهد

در اینجا قصد داریم شما را با بعضی از پرطرفدارترین تورها آشنا کنیم. شما میتوانید تور هر کدام از مقاصد موردنظر خود را در صفحه تور های خارجی بیابید و به صورت آنلاین و یا حضوری رزرو نمایید. همچنین در دیگر صفحات ما از جمله فیسبوک، توییتر و یا وبلاگ ما را دنبال کنید و از آخرین خبرها مطلع شوید.

بلیط هواپیما چارتر

همانطور که می دانید به طور کلی برای خرید بلیط هواپیما، دو نوع چارتر و سیستمی وجود دارد؛ بلیط چارتر اکثرا توسط مجریان برگزارکنندگان تور مسافرتی ارائه می شود، مجموعه های گردشگری برای تورهای مسافرتی، تمام و یا تعداد قابل توجهی از صندلی های هواپیما را یکجا خریداری می کنند و در صورتی که ظرفیت تعداد مسافران تور تکمیل نشود، صندلی های باقی مانده را برای مسافرانی که بلیط هواپیما می خواهند به فروش می رسانند. هر چه به زمان پرواز نزدیک شویم، طبیعی است که قیمت بلیط پرواز چارتر هم ارزان تر می شود.

انواع بلیط هواپیما چارتر

چارتر هواپیما به دو صورت چارتر کامل (Full Charter) و چارتر صندلی (Seat Charter) انجام می‌شود. در حالت اول کلیه صندلی‌های هواپیما توسط چارتر کننده برای مدتی خاص اجاره می‌شود، اما در حالت دوم چارتر کننده تنها تعدادی از صندلی‌های پرواز را اجاره می‌کند.

بلیط چارتر داخلی

به طور معمول با توجه به تقاضای بالای مسافران برای پرواز داخلی، در بیشتر اوقات سال امکان خرید بلیط چارتر داخلی وجود دارد. در رزرو پرواز چارتر داخلی حتما به این نکته توجه داشته باشید در صورتی که این بلیط چارتر داخلی کنسل شود، هیچ هزینه ای به مسافر بازگردانده نخواهد شد.

چارتر خارجی

رزرو بلیط هواپیما چارتر خارجی نسبت به پرواز داخلی برای مسافران بسیار مهمتر است؛ زیرا قیمت پرواز خارجی معمولا از پروازهای داخلی بیشتر است و تقاضا برای خرید بلیط هواپیما ارزان خارجی هم طبیعتا بیشتر است. از همین رو چارترکنندگان عمدتا برای مسیرهای پرطرفدار خارجی بلیط چارتر ارائه می کنند.

 

چگونه بلیط  چارتر ارزان بخریم؟

این که بلیط چارتر همواره ارزان تر از بلیط سیستمی یک باور کاملا اشتباه است، چرا که قیمت بلیط چارتر را چارتر کننده مشخص می کند، اما در بیشتر مواقع مخصوصا زمانی که سفر کمتر است احتمال این که بتوانید بلیط چارتر ارزان قیمت بخرید بیشتر است، در این موارد هر چه به ساعت پرواز نزدیکتر شویم امکان اینکه بتوانیم بلیط ارزان تری پیدا کنیم افزایش می یابد.

بلیط هواپیما لحظه آخری در حقیقت همان بلیط هواپیما چارتر است که با قیمت پایین تری به فروش می رسد. همانطور که می دانید قیمت بلیط هواپیما توسط چارترکننده تعیین می شود، در صورتی که زمان کمی به پرواز باقی مانده باشد و تعداد زیادی هم صندلی خالی وجود داشته باشد، قیمت بلیط چارتر تا حد قابل توجهی کاهش می یاید که به آن بلیط لحظه آخری گفته می شود. نکته مهمی که باید در خصوص بلیط هواپیما لحظه آخری مد نظر داشته باشید این است که برای سفرهای مهم و ضروری خودتان روی بلیط لحظه آخری حساب نکنید.

 

تفاوت بلیط چارتر و سیستمی چیست؟

با توجه به این که گاها قیمت بلیط چارتر ارزان تر از بلیط هواپیما سیستمی است، این تصور برای عده ای پیش می آید که کیفیت پرواز چارتر ممکن است کمتر باشد، در حالیکه این مطلب صحت ندارد و خریداران بلیط هواپیما چارتر از همان امکانات بلیط های سیستمی بهره مند می شوند.

قوانین کنسلی بلیط چارتر را چارتر کننده مشخص می کند، پس حتما قبل از خرید بلیط چارتر از قوانین کنسلی با خبر شوید.بلیط های سیستمی قابل استرداد هستند و اگر شما از پرواز منصرف شوید با کسر جریمه کنسلی پولتان به شما بازگردانده می شود اما ممکن است این اتفاق در بلیط چارتر رخ ندهد.

در بلیط سیستمی قیمت بلیط هواپیما برای بزرگسال، کودک و نوزاد متفاوت است و این بدان معناست که افراد کم سن تر هزینه کمتری بابت بلیط پرداخت می کنند اما در بلیط چارتر چنین تفاوتی وجود ندارد.قیمت بلیط هواپیما چارتر توسط چارتر کننده مشخص می شود و قیمت بلیط سیستمی توسط شرکت هواپیمایی و معمولا قیمت بلیط چارتر نوسان قیمت بیشتری نسبت به بلیط سیستمی دارد.

بلیط هواپیما لحظه آخری

چگونه بلیط هواپیما چارتر را کنسل کنیم؟

بلیط های هواپیما چارتر اصولا غیرقابل استرداد هستند، اما آژانس گردشگران شیراز در تلاش است به منظور جلب رضایت کاربران، تا حد ممکن استرداد بلیط چارتر را انجام دهد. گفتنی است استرداد بلیط‌های چارتر شامل بلیط‌هایی می‌شود که با نرخ مصوب خریداری شده‌اند. به زبان ساده، استرداد بلیط چارتر شامل بلیط‌هایی که با قیمت‌های خیلی پایین خریداری شده‌اند، نخواهد شد.
هزینه جریمه بلیط‌های چارتر از لحظه صدور بلیط در نظر گرفته می‌شود؛ میزان جریمه را نیز تامین‌کننده‌ها (چارترکننده‌ها) مشخص می‌کنند و گردشگران  در این زمینه دخالتی ندارد. اما به عنوان توضیح کلی هر چه به زمان پرواز نزدیک میشویم درصد جریمه بلیط چارتر بیشتر می‌شود. در اکثر مواقع در فاصله یک روز مانده به پرواز (و روز پرواز) بلیط چارتر غیرقابل استرداد می‌شود.

به طور کلی از خرید بلیط هواپیما چارتر در مواقع زیر خودداری کنید

همانطوری که پیشتر نیز گفته شد از خرید بلیط  چارتر در مواقع پر سفر سال خودداری کنید. زیرا در این مواقع ممکن است نرخ بلیط  چارتر از نرخ بلیط هواپیما سیستمی نیز بیشتر شود.

در مواقعی که با کودک سفر می‌کنید از خرید بلیط هواپیما چارتری اجتناب کنید. چون قیمت بلیط کودک در پروازهای سیستمی شامل تخفیف می‌شود، اما هزینه این بلیط‌ها هنگام فروش بلیط هواپیما چارتر برابر با همان بلیط بزرگسال خواهد بود.

امکان استرداد بلیط هواپیما چارتر بسیار پایین است و اگر هم این امکان بر روی برخی بلیط‌های چارتری وجود داشته باشد، درصد جریمه کنسلی بلیط‌های چارتری بسیار بالا است. در ضمن امکان تغییر نام وتغییر تاریخ نیز بر روی این بلیط‌ها وجود ندارد و در صورت نیاز به تغییر، مجبور به کنسلی بلیط چارتر خواهید شد.

تخفیفات ناگهانی آژانس های مسافرتی

آژانس های مسافرتی گاهی تخفیف ها و مزایای ویژه ای را برای رزرو هتل، خرید بلیط هواپیما و تورهای مسافرتی یا رزرو هتل ارائه می دهند که می توانید با عضویت در کانال ها و باشگاه ها از این تخفیف ها مطلع باشید تا اگر به کارتان آمد از آن ها استفاده کنید، این خیلی مهم است که خیلی زودتر از بقیه از تخفیف ها آگاهی پیدا کنید چون خیلی ها چشم انتظار این مزایای ویژه هستند و فرصت زود از دست می رود، پس همین حالا در خبر نامه های معتبر عضو شوید چون با استفاده از این تخفیف ها می توانید هزینه سفر را کاهش دهید. پیشنهاد می کنید صفحات گردشگران شیراز در شبکه های اجتماعی را دنبال کنید تا از تخفیفات هیجان انگیزش استفاده کنید.

 

آیا بلیط هواپیما چارتر همیشه ارزان تر است؟

نه الزاما! بلیط چارتر همیشه ارزانتر از بلیط سیستمی نیست. بلکه در موقعیت لحظه آخری می توان بلیط هواپیما چارتر ارزان را پیدا کرد. چارتر بودن یک پرواز تنها در روزهای کم مخاطب و در زمان نزدیک به پرواز می تواند منجر به ارزانتر شدن بلیط چارتر هواپیما شود.

 

پیشنهادات گردشگران برای شما

برای سفر تابستانه خود میتوانید همین حالا اقدام کنید. تور های داخلی پیشنهای ما عبارتند از: تور کیش، تور قشم، تور مشهد و غیره. همچنین، برای تور های خارجی ما تور مالدیو، تور ارمنستان، تور ترکیه از جمله تور استانبول و تور آنتالیا را به شما پیشنهاد میدهیم. تمامی این تور های را به صورت آنلاین از روی وبسایت و یا حتی حضوری میتوانید رزرو کنید.

همچنین شما می توانید از طریق آژانس گردشگران شیراز رزرو تمامی بلیط هواپیما ، بلیط هواپیمای خارجی ، خرید بلیط هواپیما ، بلیط هواپیمای لحظه آخری ، بلیط لحظه  اخری خود و همچنین  رزروهتل ، رزرو هتل خارجی به آسانی از طریق کارشناسان آژانس گردشگران شیراز انجام دهید

اشتراک گذاری :

گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com