گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

پاسپورت کرونایی چیست؟

سرفصل های مقاله

مسافران ممکن است به یاد بیاورند که در روزهای قبل از همه گیری ، بعضی از کشورها معمولاً برای ورود واکسیناسیون علیه بیماری های مختلف از جمله دیفتری ، کزاز ، فلج اطفال ، تب زرد و موارد دیگر ، به ورودی های بین المللی نیاز دارند.اما مشکلی که در کارت های واکسیناسیون یا گواهینامه های سنتی وجود دارد این است که خطر جعل آنها وجود دارد و این امر تلاش های کنترل بیماری یک کشور را به شدت به خطر می اندازد.در مورد کوید  19 ، سیستمی که به راحتی بازی می شود بدون شک منجر به یک توالی فاجعه بار از وقایع خواهد شد.

با به نظر رسیدن واکسن کوید-19 در افق ، دوباره علاقه مند می شود که این گواهینامه های واکسیناسیون بین المللی را در شرایط ورود کشور وارد کنید.

گذرنامه کوید 19 چیست؟

با “گذرنامه مصونیت” اشتباه گرفته شود ، اصطلاحاً پاسپورت کوید برنامه ای است که به مسافران اجازه می دهد اعتبار کوید قابل تأیید خود را در دستگاه های تلفن همراه خود ذخیره کرده و آنها را به صورت مستقیم به شرکت های هواپیمایی ، دولت ها یا سایر طرف های مرتبط ارائه دهند. مدارک معمولاً شامل آزمایش کوید مسافر و وضعیت واکسیناسیون ، سابقه سفر و همچنین شناسایی آنها است.

گذرنامه کوید چگونه کار می کند؟

از لحاظ تئوری ، گذرنامه کوید اساساً با اعطای دسترسی شرکت های هواپیمایی ، دولت ها ، آزمایشگاه ها ، مسافران و سایر اشخاص مربوط به یک پایگاه داده مشترک جهانی کار می کند.بسته به نیاز ، آنها سپس می توانند اطلاعات مورد نیاز را از پایگاه داده استخراج یا وارد کنند.به عنوان مثال ، شرکت های هواپیمایی یا مقامات مرزی می توانند با دسترسی به برنامه گذرنامه کوید، اعتبار نتایج آزمایش مسافر و وضعیت تلقیح را تأیید کنند.این امر لزوم تأیید دستی اسامی پزشکان یا مراکز درمانی را که در آن واکسن ها اتفاق افتاده بود ، از طریق تلفن یا ایمیل برطرف می کند.

از نظر مسافر ، گذرنامه کوید به آنها امکان می دهد فوراً از محدودیت سفر یک کشور و همچنین شرایط قبل از سفر مطلع شوند.مسافران همچنین ممکن است محل آزمایشگاه مجاز را بیاموزند و پس از آزمایش و تلقیح ، مستقیماً مدارک کوید خود را از طریق برنامه بارگذاری کنند.

آیا می توان از گذرنامه کوید برای موارد دیگری به غیر از مسافرت استفاده کرد؟

هنگامی که واکسن کوید-19 از تجویز گسترده ای برخوردار شد، گذرنامه کوید به خوبی می تواند توسط مراکز مختلف یا مراکز مختلف به عنوان پیش شرط ورود استفاده شود. مثال: آی بی ام در حال حاضر پاسپورت سلامت آی بی ام را به عنوان ابزاری برای ارائه راهی هوشمندانه به سازمان ها برای برگرداندن مردم به یک مکان فیزیکی، مانند محل کار، مدرسه، استادیوم یا پرواز هواپیمایی، در حال توسعه است.

خط پایین، یک نقطه ورود – چه یک مرز بین المللی، یک دفتر شرکت، یک محل برگزاری کنسرت – می خواهد قبل از اعطای ورود، از وضعیت تلقیح یک فرد به همراه متغیرهای همراه مطلع شود. اگر فرد واقعاً تلقیح شده باشد، چه نوع واکسنی تزریق شده است، آیا این واکسن فایزر، سینوفارم و غیره است؟ این متغیرها از آنجا که با نرخ های مختلف کارایی مطابقت دارند از اهمیت برخوردار هستند.

گذرنامه کوید چه زمانی در دسترس قرار می گیرد؟

در حال حاضر گروه های مختلفی در حال توسعه این برنامه های گذرنامه کوید هستند که دو مورد از مهمترین آنها برنامه  کامانپس و پاسپورت مسافرتی یاتا است.

برنامه  کامانپس

برنامه کامانپس توسط یک بنیاد منافع عمومی مستقر در سوئیس به نام پروژه های مشترک و با هماهنگی مجمع جهانی اقتصاد توسعه یافته است.این برنامه در حال حاضر در مرحله آزمایشی است و باید تا آغاز سال 2021 برای استفاده گسترده آماده شود.سال گذشته ، این برنامه توسط هواپیمایی یونایتد در پروازهای بین نیوآرک و لندن و توسط کاتای پاسفیک در خدمات آنها بین هنگ کنگ و سنگاپور و اخیراً بین هنگ کنگ و لس آنجلس آزمایش شد. در ماه فوریه ، با موفقیت این برنامه را در پرواز بازگشت از فرانکفورت به داروین اجرا کرد.

در 16 مارس، جت بلو، بنیاد پروژه کمون و دولت آروبا اجازه دادند که مشتریان جت بلو از فرودگاه بین المللی لوگان بوستون به فرودگاه بین المللی آروبا پرواز کنند تا از برنامه کامان پس استفاده کنند. در تاریخ 29 مارس، ایرلاین نیپان با هدف تعیین اثربخشی مراحل آزمایش و چک در هاندا، آزمایش برنامه را در پروازهای توکیو هاندا به نیویورک آغاز کرد.مسافران همچنین می توانند از این برنامه در حامل پرچم آلمان ، لوفت هانزا و خطوط هوایی بین المللی سوئیس استفاده کنند.

برنامه مسافرتی سفر یاتا

پاسپورت مسافرتی یاتا در حال توسعه توسط انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی است و قرار است Q1 در سال 2021 راه اندازی شود. با این حال، یک وبینار اخیر که به میزبانی یاتا و اورنیم برگزار شد، نشان می دهد که پروژه پاسپورت مسافرتی یاتا با سرعتی بی سابقه در حال انجام است تا برای زمان باز کردن مرزها توسط دولتها آماده باشد.

رئیس فرودگاه، مسافر و مسئولان امنیتی یاتا، آلن موری هایدن، اعلام کرد که انتظار می رود این برنامه در مارس 2021 راه اندازی شود. هیدن در ادامه توضیح داد که پاسپورت مسافرتی “بیشتر بزرگترین شرکتهای هواپیمایی جهان” در ماه مارس استفاده خواهند کرد. این برنامه با موفقیت توسط هواپیمایی سنگاپور در پروازهای خود از 15 مارس تا 28 مارس بین لندن و سنگاپور آزمایش شد.

امارات مستقر در دوبی قرار است برنامه ای را در ماه آوریل برای مشتریان خود ارائه دهد. اتحاد نیز این برنامه را در تعدادی از مقاصد از جمله لندن، پاریس و آمستردام در دسترس قرار داده است و طبق گفته مدیر عامل گروه هواپیمایی اتحاد، خیلی زود امکانات را به مرکز خود در ابوظبی نیز گسترش می دهد. هواپیمایی ژاپن همچنین این برنامه را در پروازهای بین المللی منتخب در ماه مه 2021 آزمایش خواهد کرد.

برنامه وری فلای

وری فلای، که به طور خصوصی توسط شرکت داوون، یک شرکت بین المللی بیومتریک و نرم افزار تضمین هویت، توسعه یافته است، به عنوان یکی دیگر از مخالفان شایسته در رقابت برای صدور گذرنامه های کوچک شناخته شده است .این برنامه در حال حاضر توسط شرکت هواپیمایی ژاپن در آوریل 2021 در مسیرهای آمریکای شمالی ژاپن آزمایش می شود.

این برنامه همچنین توسط شرکت های هواپیمایی دیگر از جمله ایرلاین بریتیش، ایرلاین آمریکا، ایرلاین آلاسکا مورد استفاده قرار گرفته است و پیشنهاد می شود توسط شرکت هتل های حیات نیز مورد استفاده قرار گیرد.

نه اتحاد و نه امارات تاکنون این برنامه را در نظر نگرفته اند.

برنامه اکسلسیور

اکسلسیور در ایالت نیویورک، ایالات متحده، در تاریخ 28 مارس، در سایت هایی مانند مادیسون در شهر نیویورک و تایم سنتر در آلبانی راه اندازی شد. در منطقه خلیج فارس، شورای همکاری خلیج فارس همچنین روی گذرنامه دیجیتال کار می کند – یک سیستم صدور گواهینامه، تأیید و اعتبار سنجی، که اساساً یک فرم پیشرفته از تلفن همراه الحسن امارات متحده عربی است.

 برنامه

همراه با واکسیناسیون و داده های آزمایش ، همچنین شامل جزئیاتی مانند شرایط واجد شرایط بودن قبل از سفر ، و قوانین سفر و بهداشت معتبر برای همه کشورهای عضو خواهد بود.برای ارائه کمک فوری به صنعت، پیشرفتهای تایمتیک برای ثبت جهانی نیازهای بهداشتی تا پایان ژانویه 2021 در دسترس خواهد بود.

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com