گردشگران شیراز لوگو
همه چیز در مورد کشتی کروز - تور کشتی کروز - گردشگران شیراز

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

همه چیز درباره کشتی کروز

سرفصل های مقاله

کشتی کروز فقط نام مارکوپلو و سفرهای ماجراجویانه او را در ذهن ما تداعی می‌کند. البته کشتی تایتانیک هم رویای دیگری از سفر با کشتی‌های کروز را در خاطرات ما زنده می‌کند. اگر شما هم به سفرهای لاکچری و لذت‌بخش علاقه دارید، حتماً نام کشتی کروز را شنیده‌اید یا اینکه حداقل یکبار با این کشتی‌های لوکس یک سفر دریایی بی‌نظیر را تجربه کرده‌ايد.

اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات مفید و کاربردی در مورد کشتی‌های کروز یا رزرو بهترین تور کشتی کروز اروپا هستید، پس مطالعه این مقاله هیجان‌انگیز را از دست ندهید.

 

کشتی کروز (Cruise Ship) چیست؟ 

کشتی کروز به انگلیسی Cruise Ship از دسته کشتی‌های بسیار لوکس و مجلل است و به عنوان یک کشتی مسافرتی و تفریحی بزرگ شناخته می‌شود. مدل طراحی و ساخت این کشتی‌ها با هر نوع کشتی دیگر بسیار متفاوت است و هدف آن‌ها فقط جابه‌جایی مسافر از یک نقطه به نقطه دیگر نیست. این کشتی‌ها برای سفرهای طولانی‌مدت روی اقیانوس ساخته شده‌اند و همگی دارای یک برنامه سفر از پیش تعیین شده هستند. برنامه سفر این کشتی‌ها از یک شب تا چندین ماه و یا سال متغیر است و با توجه به مسیر کشتی ممکن است در طول سفر خود از چندین شهر ساحلی دیگر نیز، دیدن کنید. سفر با این کشتی‌ها در کرانه اقیانوس آرامش عجیب و خاصی را برایتان به ارمغان می‌آورد.

در حالت کلی طول این نوع از کشتی بین ۳۳ تا ۵۰ فوت متغیر است و همگی امکانات و خدمات لوکس و هیجان‌انگیزی را به مسافران خود ارائه می‌دهند‌. این کشتی‌ها معمولاً امکانات متفاوتی را در هر طبقه در اختیار مسافران خود قرار می‌دهند. قطعاً کلمات نمي‌توانند حق مطلب را به خوبی ادا کنند و شما در نهایت باید خودتان یک سفر لاکچری با کشتی کروز را امتحان کنید!

 

تاریخچه‌ای کوتاه ولی جالب و خواندنی درباره کشتی کروز

پیدایش اولین کشتی کروز تفریحی به سال ۱۸۲۲ میلادی بر‌می‌گردد، زمانی که شرکت کشتیرانی Peninsular & Oriental Steam (P&O) اولین کشتی تفریحی خود را در مسیر بین انگلستان و شبه جزیره ایبری راه انداخت. یکی از نکات جالب در مورد این کشتی این است که این مجموعه هنوز به عنوان قدیمی‌ترین شرکت کشتیرانی در دنیا مشغول خدمات‌رسانی به مردم و مسافران در همین مسیر است.

پس از استقبال بی‌نظیر مردم از این کشتی تفریحی، از سال ۱۸۳۷ میلادی به‌تدریج مسیرهای بیشتر و متنوع‌تری برای سفرهای دریایی راه‌اندازی و همچنین کشتی‌های جدیدتر و بزرگتری نیز ساخته شد.

در میان نام‌هاي آشنا برای کشتی‌های کروز نیز نام تاریخی کشتی تایتانیک نیز می‌درخشد. داستان این کشتی و حوادث هیجان‌انگیز و غم‌انگیز آن برایمان تازگی ندارد.

امروزه دیگر داستان کشتی‌های کروز بسیار تغییر کرده است. کشتی‌هایی عظیم و غول‌پیکر که موج‌های دریا را می‌شکافند و در عین حال مسافران در کابین‌ها و کافه‌ها بدون هیچ ترسی مشغول استراحت یا نوشیدن قهوه هستند. البته ناگفته نماند که داستان کشتی کروز ۳ ساله لاکچری که مسیر خود را از بندر گالاتا ترکیه شروع کرده این روزها غوغا و هیجان زیادی به راه انداخته است.

حال که شما هم به کشتی کروز علاقه‌مند شدید، در ادامه به معرفی امکانات این سفرهای لاکچری می‌پردازیم.

تاریخچه کشتی کروز - تور کشتی کروز - گردشگران شیراز

خدمات و امکانات بی‌نظیر و باورنکردنی کشتی کروز چیست؟

یک هتل ۵ ستاره فوق لاکچری را تصور کنید! حالا همین هتل را در یک کشتی عظیم‌الجثه و غول‌پیکر متحرک روی اقیانوس آبی تصور کنید. اصلاً جای تعجب نیست که حتی برخی از این کشتی‌ها از هتل‌ها هم خدمات و امکانات بیشتری دارند. بیشتر مردم کشتی کروز را به دلیل تفریحات و هیجات جذاب این کشتی‌ها انتخاب می‌کنند. معمولاً اتاق‌های این کشتی‌ها به اندازه‌ای لوکس و مجهز هستند که احساس شناور بودن روی اقیانوس به مسافران دست نمی‌دهد.

 

در کشتی‌های کروز با توجه به نوع کشتی و طبقات آن معمولاً خدمات متعددی ارائه می‌شود. برخی از این خدمات و امکانات به شرح زیر هستند:

  • رستوران و کافه‌های مجلل، تجربه خوراکی‌های عجیب و لذیذ

در این رستوران‌ها و کافه‌ها انواع غذاهای خوشمزه و بین‌المللی‌ مطابق با سلیقه هر فردی سرو می‌‌شود. معمولاً هزینه وعده‌هاي غذایی از قبل روی بلیط این کشتی‌ها حساب می‌شود و در طول سفر شما با خیال راحت می‌توانید در طول روز نیز از بوفه و خوراکی‌های آن استفاده کنید.

  • استخر، جکوزی و سالن‌های ورزشی مجهز، سلامتی و تفریح همزمان!

اگر از آن دسته افرادی هستید که ورزش بخشی از فعالیت روزانه شماست، اصلاً نگران نباشید. در این کشتی‌های باشکوه و مجلل انواع سالن ورزشی با امکانات مجهز و پیشرفته وجود دارند و شما مي‌توانيد در طول سفر خود از این امکانات استفاده کنید.

  • فروشگاه‌ها و مغازه‌ها، خرید یا سفر؟! 

فروشگاه‌های کشتی کروز فقط زمانی باز هستند که کشتی شروع به حرکت می‌کند. در خارج از این زمان‌ها فروشگاه‌ها بسته هستند. پس اگر در طول سفر به لباس یا هر نوع خرید دیگر احتیاج داشتید، از این فروشگاه‌ها دیدن کنید.

  • تئاتر و سینما در عرشه کشتی، یک تیر و دو نشان!

شب‌های پرستاره اقیانوس زیبایی بی‌نظیر و فراموش‌نشدنی را به همراه دارند. حال اگر در این شب‌ها دسته‌جمعی به دیدن یک تئاتر یا فیلم زیبا روی پرده بزرگ سینما مشغول شوید، خاطره این تجربه هیجان‌انگیز تا همیشه با شما خواهد بود.

  • زمین‌های بازی توپی و هیجان ناتمام! 

پینگ‌پنگ، تنیس، بسکتبال یا والیبال؟! کشتی‌های کروز مجهز به بهترین زمین‌ها برای ورزش‌های توپی هستند. برخی از این کشتی‌ها حتی مجهز به زمین‌های گلف مینیاتوری و یا بولینگ هم هستند. سفر واقعاً لذت‌بخش‌تر از این وجود ندارد!

  • درمانگاه و کلینیک‌های پزشکی شبانه‌روزی 

اگر در طول مسیر احساس ناخوش احوالی یا دریازدگی به شما دست داد، اصلاً نگران نباشید. این کشتی‌های مجهز از قبل فکر همه‌چيز را کرده‌اند. فقط کافیست تا به درمانگاه کوچک ولی مجهز کشتی خود مراجعه تا در کمترین زمان بهبود پیدا کنید.

  • اتاق بازی‌های کامپیوتری و کلوپ‌های شبانه بی‌نظیر 

با این امکانات و اتاق‌های بازی دیگر هيچوقت حوصله‌تان سر نمی‌رود. اگر عاشق بازی‌های کامپیوتری هستید، دیگر نیازی نیست تا کنسول‌های بازی را با خود به سفر ببرید، فقط کافیست تا وارد اتاق بازی‌های کامپیوتری کشتی شوید تا دیگر گذر زمان را احساس نکنید.

اگر به دنبال تجربه سفری خوب و رویایی با کشتی‌های کروز هستید، پس به دقت به نکات گفته‌شده در ادامه مقاله دقت کنید.

 توصیه‌های طلایی برای انتخاب بهترین کشتی کروز 

سفر با کشتی کروز هم مثل هر نوع سفر دیگری آداب و اصول خاص خود را دارد. برای اینکه از سفر خود نهایت لذت را ببرید به شما پیشنهاد میکنیم تا به راهنمایی‌ها و توصیه‌های زیر توجه کنید. از آنجایی که دامنه انتخاب‌های شما در هنگام سفر با کشتی‌های کروز بسیار متنوع و زیاد هستند، این توصیه‌ها به شما برای یک برنامه‌ریزی‌ دقیق کمک می‌کند.

  • اتاق مورد علاقه خود را قبل از هر چیزی مشخص کنید. از آنجایی که کشتی‌های کروز بسیار بزرگ هستند و هر کدام از اتاقها ویو و منظره متفاوتی دارند، پس بهتر است از همان ابتدا تصمیم بگیرید که یک اتاق رو به دریا می‌خواهيد یا اتاقی رو به مجموعه!
  • تمامی تماس‌های ضروری و پیام‌های کاری خود را قبل از شروع کشتی مدیریت کنید تا احتیاجی به پرداخت هزينه‌های اضافی برای رومینگ یا اینترنت ماهواره‌ای نداشته باشید.
  • اگر قصد استفاده از خدمات ماساژ و اسپا یا استخرهای آبی را دارید، از همان روز اول بلیط خود را تهیه کنید. زیرا این خدمات بسیار محبوب هستند و معمولاً تمام ظرفیت‌ها سريع تکمیل مي‌شوند.
  • قدم زدن و بازدید از قسمت‌های مختلف این کشتی در نوع خود یک سفر جذاب به حساب می‌آید. از همان روز اول به تمام طبقه‌های کشتی سر بزنید و از این ماجراجویی لذت ببرید.
  • عرشه کشتی را فراموش نکنید! همیشه برنامه‌های مختلفی در عرشه برگزار مي‌شود که معمولاً‌ هم رایگان هستند.

امکانات و خدماات کشتی کروز - تور کشتی کروز - گردشگران شیراز

هزینه مسافرت با کشتی کروز چقدر است؟

هزینه سفر با کشتی کروز به عوامل متعددی بستگی دارد که مهم‌ترين آن مسیر سفر شماست. هزینه سفر با کشتی کروز دور دنیا قطعاً در مقایسه با یک سفر کوتاه چند روزه بسیار متفاوت است. قیمت کشتی کروز از حدود ۵۰۰ دلار برای یک سفر کوتاه شروع شده و تا بیش از ۱۰ هزار دلار نیز برای سفرهای طولانی می‌رسد.

قیمت نهایی هر کدام از این تورها با توجه به مدل اتاق، غذا، سرگرمی‌ها، تفریحات و حمل ونقل از یک بندر به بندر دیگر بسیار متغیر است. پس اگر شما هم به دنبال تور کشتی کروز دور دنیا با قیمت مناسب هستید، حتما به این موارد دقت کنید.

البته بعد از در نظر گرفتن تمام این موارد باید به مشکلات پنهان سفر با این کشتی‌ها هم توجه کنید.

 

مشکل پنهان و دردسرساز در هنگام سفر با کشتی‌های کروز 

دریازدگی معمولاً‌ یکی از مشکلاتی است که در هنگام سفر با کشتی کروز برای برخی از افراد به وجود می‌آید. بسیاری از افراد حتی تا زمان حرکت کشتی هم از این موضوع اطلاعی ندارند! اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دچار دریازدگی می‌شويد یا اینکه در حین سفر تازه متوجه این مشکل شدید، زیادی به خودتان سخت نگیرید. یکی از روش‌های ساده کنترل این مشکل رعایت رژیم غذایی مناسب و پرهیز از برخی غذاها و نوشیدنی‌های خاص است.

هزینه سفر با کشتی کروز - تور کشتی کروز - گردشگران شیراز

انواع سفرهای لاکچری با تورهای کشتی کروز 

برای انتخاب سفر خود زیاد عجله نکنید. زیرا قبل از همه‌چيز باید مسیر سفر و کشتی خود را با دقت و حوصله انتخاب کنید. در حالت کلی خدمات این کشتی‌ها به قدری زیاد و متنوع است که تعداد خدمه همیشه از تعداد مسافران بیشتر است. به شما پیشنهاد می‌کنیم حتی برای یک بار در زندگی خود هم این تور بی‌نظیر را تجربه کنید.

  • تور کشتی کروز اروپا 

تورهای کشتی کروز اروپا با توجه به مسیر حرکت کشتی به دسته‌های مختلفی طبقه‌بندی می‌شوند. تورهای غرب اروپا در کشورهایی مانند برسلونا، موناکو و چندین شهر ساحلی ایتالیا توقف دارند و معمولاً‌ نزد ایرانی‌ها محبوبیت و جذابیت بیشتری دارند.

دسته دیگری از تورهای کشتی کروز اروپا به کشورهای شرق اروپا اختصاص دارد. مسیر کشتی در این تور اروپا از شهرهای شرق ایتالیا، کرواسی، یونان و حتی گاهی از ترکیه هم می‌گذرد. قبل از انتخاب تور کشتی کروز اروپای خود حتما به مسیر کشتی توجه کنید.

۲- تور کشتی کروز کارائیب

در مرحله اول از کشورهای اروپایی دیدن کنید. اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که قبلا تجربه تور کشورهای اروپایی را دارید، حالا نوبت به یک مقصد جدید می‌رسد: دریای کارائیب!

آب‌هاي فیروزه‌ای دریای کارائیب و خلیج مکزیک، جنگل‌های سرسبز و بارانی و جزایر مرجانی این مسیر را در هیچ کجای دنیا نخواهید دید.

۳- تور کشتی کروز استانبول

از آنجایی که استانبول یکی از کشورهای محبوب برای ايرانی‌ها به حساب می‌آيد، قطعاً مسیر کروز از این کشور هم بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. در هنگام سفر به استانبول قطعاً کشتی‌های تفریحی زیادی را در تنگه بسفر می‌بینید. توقف‌های کوتاه در اسکله‌های استانبول و غذاهای مدیترانه‌ای هوش و حواس شما را با خود می‌برد.

۴- تور کشتی کروز برزیل-آمازون

به بزرگترین کشور آمریکای جنوبی خوش آمدید! برزیل و تمام شهرهای جذاب و بی‌نظیر آن مانند سائوپائولو و ریو دوژانیرو شما را غرق در حیرت و سرمستی می‌کنند. مسیر این کشتی کروز که از جنگل‌های آمازون و آبشار زیبای ایگواسو می‌گذرد، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را در ذهن شما حک می‌کند. اگر سفر خود را به نحوی تنظیم کنید که به کارناوال برزیل برسید، هیجان، موسیقی، غذاهای خوشمزه و تفریحات بینظیر به زندگی شما رنگ دیگری می‌بخشند.

بهترین کشتی کروز اروپا خود را همین حالا با بهترین قیمت رزرو کنید! 

از میان تمام تورهای کروز معمولاً‌ تور کشتی کروز اروپا در میان مسافران ایرانی بیشترین محبوبیت را دارد. قیمت سفر با کشتی‌های کروز به عوامل متعددی مانند مسیر حرکت کشتی و فصل سفر بستگی دارد که خیلی راحت پس از یک مشاوره کوتاه با کارشناسان ما در گردشگران شیراز می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین تور را انتخاب کنید.

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

ظرفیت محدود (6 نفر)

تایلند از شیراز با پرواز سلام ایر

رفت: پوکت  ✈️ برگشت: بانکوک

تاریخ: ۲۹ مرداد و ۲ شهریور