گردشگران شیراز لوگو
سفر با کشتی کروز -تور کشتی کروز - گردشگران شیراز

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

۱۵ نکته برای جلوگیری از بدحال نشدن در سفر با کشتی کروز

سرفصل های مقاله

اگر تنها چیزی که جلوی شما را برای رزرو بهترین و رویایی‌ترین تور کشتی کروز اروپا نوروز ۱۴۰۳ گرفته، فقط ترس از بدحال شدن و دریازدگی در کشتی کروز است، دیگر نگران این مشکل نباشید! راه‌حل مشکل شما در این مقاله است.

فرقی نمی‌‌کند که سفر اول خود را با کشتی کروز تجربه می‌کنيد یا اینکه در سفر قبلی، دریازدگی کل خاطرات زیبای سفر شما را به هم ریخته است؛ در هر صورت دغدغه یافتن راهی برای جلوگیری از بدحال نشدن در سفر با کشتی کروز ذهن شما را به خود مشغول می‌کند. با مطالعه برخی از نکاتی که در ادامه به شما خواهیم گفت، به این فکر فرو می‌روید که چرا خودتان زودتر به این موضوع توجه نکرده بوديد!

تور کشتی کروز نوروز 1404 - گردشگران شیراز

نکات طلایی برای جلوگیری از بدحال نشدن در سفر با کشتی کروز چیست؟

دریازدگی نوعی بیماری حرکتی به حساب می‌آید و زمانی شما دچار دریازدگی می‌شويد که آنچه چشمتان می‌بیند با چیزی که گوشتان می‌شنود، در حالت تعادل نباشند. اگر بدن شما حرکت را احساس کند ولی چشم شما آن را نبیند، حواس شما گیج شده‌ و علائمی مانند سردرد، تهوع، سرگیجه و خستگی را تجربه می‌کنيد.

متخصصان بر این باورند که دریازدگی در کودکان و زنان شایع‌تر است. هرچند که به نظر می‌رسد کودکان زیر ۲ سال و افراد مسن‌تر کمتر مستعد ابتلا به این بیماری هستند! پس اگر کودک ۲ ساله شما از دویدن در کشتی خسته نمي‌شود، به او زیادی سخت نگیرید و اجازه دهید تا از سفر خود لذت ببرد.

نکته جالب این است که بیماری حرکتی را با هر نوع وسیله نقلیه دیگر مانند اتوبوس، ماشین، قطار و حتی ترن هوایی می‌توانید تجربه کنید. نکته مهم دیگر این است که چگونه می‌توان اثرات این بیماری را در هنگام سفر با کشتی کروز به حداقل رساند تا سفر لذتبخشی را با تور کشتی کروز خود تجربه کنیم؟!

  • داروهای خود را قبل از سفر آماده کنید

اگر از همان ابتدا به خوبی می‌دانید که امواج دریا و تکان‌های شدید کشتی شما را بدحال می‌کند، پس بدانید که پیشگیری بهتراز درمان است! قبل از سفر به دکتر خود مراجعه کنید و از او بخواهید تا داروهای ضدتهوع و سردرد مناسبی را برای شما تجویز کند. این داروها در حالت عادی در داروخانه‌های سطح شهر موجود هستند ولی اگر مسیر کشتی کروز شما طولانی می باشد، بهتر است داروهای قوی‌تر مانند اسکوپولامین را از دکتر خود بخواهید.

  • شب‌ها را با آرامش و راحت استراحت کنید

ما به خوبی می‌دانیم که برای سفر خود هیجان‌زده هستید و مي‌خواهيد ۲۴ ساعت شبانه‌روز را بیدار باشید و از سفر لذت ببرید. ولی لطفا این کار را نکنید! شب‌ها باید به اندازه کافی بخوابید تا بدن شما به حالت نرمال برگردد وگرنه خستگی بیش از اندازه باعث بدتر شدن حالتان می‌شود. اتاق‌های کشتی کروز معمولاً‌ بسیار مجهز هستند و هیچ‌چیز مانع خواب آرام و راحت شما نمی‌‌شود.

  • اختراعات جدید و جذاب: مچ‌بند ضد تهوع!

این دست‌بندهای کوچک ولی قدرتمند شما را از شر دریازدگی و تهوع نجات می‌دهند. پس استفاده از این دستبندها را در اولویت کار خود قرار دهید. این دستبندها یک دکمه کوچک دارند و شما با فشاردادن این دکمه در اصل باعث تحریک رشته‌های عصبی کوچک میلین دار درعضلات خود می‌شوید. این رشته‌هاي عصبی با ترشح اندورفین باعث خنثی‌سازی ایمپالس‌های تهوع در مغز و در نهایت موجب کاهش سرگیجه و تهوع شما می‌‌شوند.

  • زمان ارزشمند خود را روی عرشه کشتی سپری کنید!

شاید این تفکر برایتان پیش بیاید که در صورت احساس حالت تهوع باید به کابین خود برگردید و بخوابید. با خواندن جملات بعدی قطعاً از این تصمیم خود منصرف می‌شويد!

اگر احساس دریازدگی و سرگیجه داشتید، بهتر است تا به روی عرشه کشتی بروید و کمی هوای تازه تنفس کنید. گذراندن زمان خارج از کابین و در هوای تازه و دیدن افق دریا باعث ایجاد تعادل در بدن و ذهن شما می‌شود. حتی اگر احتیاج به استراحت در طول روز دارید، روی یک صندلی راک دراز بکشید، همزمان هوای تازه تنفس کنید و با دیدن افق دریا کمی ذهن خود را متعادل‌تر کنید.

  • غذا خوردن را فراموش نکنید!

شاید در نگاه اول این موضوع به نظرتان منطقی نباشد، ولی باور کنید خوردن یک غذای سبک به شما در طول سفر بیشتر کمک می‌کند. قبل از شروع سفر خود یک غذای ساده و سبک میل کنید و در طول سفر نیز هرچند ساعت یکبارغذای سبک دیگری نوش جان کنید.

از خوردن غذاهای چرب، اسیدی و خیلی تند و پرادویه پرهیز کنید. این غذاها دیرترهضم می‌شوند و با ایجاد اختلال در گوارش قطعاً حال شما را بدتر می‌کنند.

  • از صفحه نمایش موبایل و تبلت و حتی کتاب دوری کنید!

شاید این تصور را داشته باشید که اگر خودتان را به مطالعه کتاب یا سرچ در گوشی موبایل سرگرم کنید، حتما احساس تهوع و سرگیجه شما کمترمي‌شود ولی نه! از آنجایی که نوشته‌های کتاب یا صفحه نمایش ثابت هستند ولی شما در حال حرکت هستید، گوش میانی شما دچار اشتباه شده و تعادل شما را بیشتر به هم می‌زند.

به جای اینکار بهتر است روی عرشه قدم بزنید و یا به افق خیره شوید.

  • عجیب ولی تاثیرگذار: به افق خیره شوید!

شاید هزینه سفر با کشتی کروز دور دنیا برای شما مساله‌ای نباشد ولی به جای آن بیشترنگران دریازدگی باشید. اگر مساله شما این است، با یک ترفند ساده و بدون هزینه به راحتی می‌توانید حال خوش خود را در طول سفر تضمین کنید. فقط کافیست تا به افق خیره شوید!

خیره شدن به افق تکنیک اساسی ملوانان و مسافران کشتی‌های بزرگ در گذشته است. برای ایجاد تعادل بین بدن و حواس خود فقط کافیست تا به یک نقطه کانونی پایدار خیره شوید. به همین سادگی!

  • از اتاق‌های نزدیک به بدنه کشتی کروز دوری کنید!

“پیشگیری بهتر از درمان است!” این توصیه را جدی بگیرید. اگر از همان ابتدا می‌دانيد که موج‌های درسا و حرکت کشتی شما را اذیت می‌کند، پس داخل کشتی تفریحی خود به دنبال رزرو اتاق‌هایی باشید که از بدنه کشتی دور هستند تا حرکت کشتی و امواج دریا شما را اذیت نکند.

کشتی‌های تفریحی بزرگ انتخاب‌های بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهند. شما به راحتی‌ می‌توانید یکی از اتاق‌های کشتی کروز را انتخاب کنید که دور از هیاهوی موج‌های دریا باشد.

  • بهترين کشتی کروز دنیا را انتخاب کنید!

شاید کمی اغراق‌آمیز به نظر برسد ولی نوع کشتی تفریحی شما در کیفیت سفرتان تاثیرگذار است. از آنجایی که کشتی‌های تفریحی بزرگ عملاً وزن و حجم بیشتری دارند، در طول سفر و در مواجهه با موج‌های دریا مقاومت و ایستایی بیشتری از خود نشان می‌‌دهند. پس این موضوع نشان‌دهنده این است که همه‌چيز درباره کشتی کروز ، تاثیر مستقیم در کیفیت سفر شما می‌گذارد.

هرچقدر کشتی تفریحی شما سنگین‌تر باشد، تعادل شما در سفر نیز بیشتر است.

  • از طبیعت و درمان‌های خانگی کمک بگیرید

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که برای بیماری‌های خود به دنبال درمان‌های طبیعی و گیاهی هستید، اصلاً نگران نباشید. چون طبیعت اینجا هم به داد شما می‌رسد. ماده طبیعی معجزه‌آسا: زنجبیل!

برخی از مطالعات نشان داده‌اند که گیاهانی مانند زنجبیل و نعناع در رفع برخی بیماری‌ها مانند دریازدگی بسیار موثر هستند. شما مي‌توانيد در طول سفر خود از زنجبیل طبیعی یا قرصهایی با عصاره زنجبیل استفاده کنید تا از عوارض بد دریازدگی دوری کنید.

همچنین استفاده از آب‌نبات نعناع هم خالی از لطف نیست.

  • طب سوزنی و اثرات معجزه‌بخش آن را جدی بگیرید!

شاید به ذهنتان نرسد که طب سوزنی تا این اندازه کاربردی و موثر باشد. برخی از تحقیقات و مطالعات اخیر نشان داده‌اند که طب سوزنی اثرات آرامش‌بخشی در هنگام درمان دریازدگی دارد. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما قبل از سفر خود یا حتی در کشتی کروز خود این روش را امتحان کنید. زیرا افراد زیادی از این روش نتیجه گرفته‌اند.

استفاده از طب سوزنی یکی از روش‌های موثر در جلوگیری از بدحال نشدن در سفر با کشتی کروز است.

  • تور کشتی کروز خود را هوشمندانه انتخاب کنید!

اگر شما به خوبی می‌دانيد که تحت هر شرایطی باز هم حس دریازدگی به شما دست می‌دهد، پس از همان اول توری را برای سفر خود انتخاب کنید که زمان بیشتری را در کشورهای مقصد توقف دارد و زمان کمتری را روی دریا و در حرکت سپری می‌کنید. مسیر کشتی کروز تاثیر مستقیمی بر حال و احساسات شما دارد. پس از همان اول انتخابی هوشمندانه داشته باشید.

کارشناسان ما در گردشگران شیراز تمامی تورهای کشتی کروز نوروز ۱۴۰۳ را با توجه به سلیقه و علاقه شما معرفی می‌کنند. فقط کافی است با آنها‌ تماس بگیرید.

  • در طول سفر از نوشیدنی‌های بهداشتی و پلمپ استفاده کنید

معمولاً اصلی‌ترین عامل بیماری در طول سفر ورود باکتری‌ها و میکروب‌هایی هستند که مشکلات زیادی را برای بدن ایجاد می‌کنند. زمانی که در کشتی هستید، احتیاجی به نگرانی در این زمینه نیست. اما در بندرگاه و مکان‌هایی که از میزان بهداشت و سلامت خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های آن‌ها اطمینان ندارید، حتماً از بطری‌های آب معدنی و نوشیدنی‌های پلمپ استفاده کنید تا دچار بیماری نشوید.

  • نوشیدن آب را فراموش نکنید!

بخش بیشتر بدن ما از آب تشکیل شده است‌ و در هر حالت که بدنمان کم آب شود قطعاً مشکلات زیادی برای ما ایجاد می‌شود. اهمیت این موضوع در سفر با کشتی کروز بیشتر مشخص می‌شود. در طول سفر به صورت مرتب آب بنوشید و اجازه ندهید بدن شما کم آب شود. زیرا کم آبی بدن نیز به تنهایی موجب سردرد، حالت تهوع، سرگیجه و خواب آلودگی مي‌شود. پس همزمان با لذت بردن از شنا در استخر و پارک آبی داخل کشتی تفریحی خود، به فکر سلامتتان هم باشید.

همچنین از نوشیدن الکل و نوشیدنی‌های گازدار تا حد امکان اجتناب کنید. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که حالات دریازدگی را زیاد تجربه می‌کنید و این حالت شما را کلافه کرده است، پس تا حد امکان از این نوشیدنی‌ها دوری کنید.

  • مدیتیشن و اثرات آرامش‌بخش آن را جدی بگیرید

تا به حال به مدیتیشن فکر کرده‌ايد؟ آیا این روش را امتحان کرده‌اید؟ جالب است بدانید که افراد زیادی از این روش برای دستیابی به آرامش استفاده می کنند. مدیتیشن با تاثیر مستقیم بر مغز و نحوه عملکرد آن بر شرایط محیطی باعث ایجاد آرامش نسبی در افراد می‌شود.

حتی مطالعات جدیدی نشان داده است که درصد زیادی از افراد حتی دچار دریازدگی نمی‌شوند، می توانند بخاطر شنیدن تجربیات تلخ دیگران و القای این تفکر از طریق رسانه‌ها به صورت ناخودآگاه به سمت این احساس ناخوشایند کشیده می‌شوند.

این بار قبل از هر درمان دیگری برای دریازدگی خود به سمت اتاقتان بروید و در فضای تاریک و در سکوت به مدیتیشن بپردازید. شاید حالتان به زودی خوب شود.

تور کشتی کروز - گردشگران شیراز

جلوگیری از بدحال نشدن در سفر با کشتی کروز سخت نیست!

معمولاً بدن هر فرد در مواجهه با شرایط سخت و بیماری نسبت به دیگری واکنش متفاوتی نشان می‌دهد، به خاطرهمین نمی‌توان‌ یک درمان را برای همه تجویز کرد. ولی در حالت کلی قطعاً بدن شما به یکی از این روش‌ها پاسخ مناسب نشان خواهد داد.

اگر در نهایت هیچ کدام از روش‌های بالا تاثیرگذار نبود، به کابین پزشک متخصص در کشتی کروز خود مراجعه‌ کنید. او هم قرص‌ها و درمان‌های لازم برای جلوگیری از بدحال نشدن در سفر با کشتی کروز را دارد. زیرا تخصص او فقط درمان دریازدگی مسافران زیادی شبیه شماست.

حال که با ۱۵ نکته برای جلوگیری از بدحال نشدن در سفر با کشتی کروز آشنا شدید، به نظرتان کدام روش برای شما کارایی بیشتری دارد؟ برای ما در کامنت‌ها بنویسید. اگر شما هم با تکنیک‌های دیگری برای جلوگیری از دریازدگی در سفر با کشتی کروز آشنا هستید، حتماً با ما و خوانندگان این مقاله به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران

ارسال نظر

خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

ظرفیت محدود (6 نفر)

تایلند از شیراز با پرواز سلام ایر

رفت: پوکت  ✈️ برگشت: بانکوک

تاریخ: ۲۹ مرداد و ۲ شهریور