گردشگران شیراز لوگو
تور دبی از شیراز - ملزومات سفر به دبی - گردشگران شیراز

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

ملزومات سفر به دبی

سرفصل های مقاله

آیا تا به حال تجربه سفر به دبی را داشته‌اید و با ملزومات سفر به دبی آشنا هستید؟ یا اینکه بعد از مطالعه این مقاله قرار است تا اولین و بهترین تجربه سفر خود به دبی را داشته باشید؟ در هر دو حالت این مقاله یکی از کاملترین و بهترین راهنماها برای سفر شماست که به خوبی به این سوالتان جواب می‌دهد که “با خود چی به دبی ببریم؟”

دبی یکی از شهرهای توریستی و بسیار محبوب در میان گردشگران سراسر دنیاست و سالانه توریست‌های زیادی برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری این شهر بی‌نظیر راهی دبی می‌شوند. اما فراموش نکنید که به دلیل شرایط جغرافیایی و محل قرارگیری، دبی دارای آب‌وهوای گرم و خشک است که بدون مراقبت‌های ویژه می‌تواند بعضی مسافران را تا حدودی اذیت کند. برای اینکه تمام لوازم ضروری برای سفر خود را بردارید، به مطالعه این مقاله ادامه دهید.

ملزومات سفر به دبی - گردشگران شیراز

وسایل مورد نیاز و ملزومات سفر به دبی چیست؟

برای اینکه یک تجربه خوب و به‌یادماندنی از سفر خود به دبی داشته باشید، اولین قدم این است تا قبل از سفر چمدان خود را با لوازم ضروری برای سفر پر کنید. قبل از هر چیز باید به این موضوع توجه داشته باشید که دبی فقط تفریحات و خوشگذرانی‌های شبانه نیست. در دبی مساجد مذهبی و اماکن فرهنگی زیادی وجود دارد که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست و به هر گردشگری توصیه می‌شود. بنابراین از اولین و مهم‌ترین وسیله مورد نیاز در سفر به دبی شروع می‌کنیم:

  • لباس مناسب با خود ببرید!   

از آنجایی که آب‌وهوای دبی در تمام طول سال تقریباً گرم است، بنابراین لباس‌های خنک و راحت از بخش جدانشدنی ملزومات سفر به دبی هستند. اگر به فکر تفریح لب ساحل و آب‌تنی در دریا هستید، حتماً چندین دست لباس مناسب ساحلی با خود به همراه داشته باشید.

علاوه بر این، مکان‌های تاریخی و گردشگری زیادی مانند مساجد در دبی هستند که برای بازدید از آن‌ها باید حتماً پوشش مناسب و لباس‌های آستین بلند به تن داشته باشید. بنابراین چند لباس بلند و پوشیده هم همراه خود داشته باشید تا در هنگام بازدید از این اماکن مقدس با مشکل مواجه نشوید. علاوه بر این، حتماً یک روسری و شال هم به همراه خود داشته باشید. بازدید از مسجد شیخ زائد مستلزم رعایت کامل حجاب اسلامی است.

  • مدارک شناسایی و ضروری را فراموش نکنید!  

مدارک لازم برای سفر به دبی تقریباً با مدارک ضروری برای تمامی سفرهای خارجی یکسان است. قبل از هر چیز به تاریخ اعتبار پاسپورت خود دقت کنید. برای رزرو تور دبی باید پاسپورت شما حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد. علاوه بر این، پاسپورت مهم‌ترین مدرک شناسایی شما در طول سفر است، بنابراین از آن به خوبی نگهداری کنید. همچنین برای ورود و خروج از کشور نیز به مدارک شناسایی مانند شناسنامه و کارت ملی احتیاج دارید. بلیط رفت و برگشت هواپیما، ویزا و بیمه‌نامه مسافرتی نیز از دیگر مدارک لازم برای سفر به دبی هستند.

برای سفر به دبی چه مدارکی لازم است؟- ملزومات سفر به دبی - گردشگران شیراز

  • برای سفر به دبی چقدر پول ببریم؟

یکی از الزامات مهم در هنگام سفر به دبی قطعاً پول است. از آنجایی که دبی یکی از برترین و محبوب‌ترین شهرهای توریستی در جهان است، هزینه تفریحات و اقامت در دبی هم بالطبع گران است. حال اگر سوال شما هم این است که: “برای سفر به دبی چقدر پول ببریم؟” در جواب باید بگوییم که همه‌چیز به تفریحات مورد علاقه شما و تعداد روزهای اقامتتان بستگی دارد. برای مثال هزینه برخی از تفریحات در دبی به شرح زیر است:

  • هزینه بلیط برج خلیفه و بازدید از طبات 124، 125 و 148: 108 دلار برای هر نفر
  • هزینه تور لاکچری کشتی تفریحی و ناهار باربیکیو: 30 دلار برای هر نفر
  • هزینه هلیکوپتر سواری و بازدید از جزیره پالم جمیرا: 14 دلار برای هر نفر
  • هزینه بالن سواری، شتر سواری و اسب سواری: 270 دلار برای هر نفر

ویزای دبی - ملزومات سفر به دبی - گردشگران شیراز

نظر کاربران درباره سفر به دبی و میزان و حتی نوع پول در سفر به دبی متفاوت است. یکی از دغدغه‌های اصلی مسافران این است که برای سفر به دبی دلار ببریم یا درهم؟ تجربه مسافران قبلی نشان داده است که به همراه داشتن درهم در هنگام سفر به دبی ضروری است. هرچند که بیشتر مغازه‌ها و رستوران‌ها در قسمت لاکچری شهر ممکن است از شما دلار قبول کنند، اما بیشتر مغازه‌ها و فروشنده‌های محلی با پول رایج کشور خود یعنی درهم کار می‌کنند.

  • ملزومات سفر به دبی: لوازم آرایشی، بهداشتی و مراقبتی     

دبی شهری گرم و خشک با آفتاب سوزان در فصل‌های تابستان و بهار است. بنابراین اگر به فکر رزرو تور دبی نوروز 1404 هستید یا اینکه قصد سفر به دبی در تعطیلات تابستان را دارید، بنابراین باید حسابی از پوست صورت و بدن خود مراقبت کنید.

استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF 50 یا بالاتر، لوسیون بدن، عینک آفتابی، کلاه ساحلی و نقاب‌دار، کرم مرطوب‌کننده، اسپری ضد حشرات و بطری آب در هنگام بیرون رفتن از هتل برای همه ضروری است. فرقی نمی‌کند خانم، آقا یا کودک باشید! اگر از خود به خوبی مراقبت نکنید، یا دچار آفتاب‌سوختگی می‌شوید یا آفتاب‌زدگی!

بهترین فصل برای سفر به دبی - ملزومات سفر به دبی - گردشگران شیراز

  • دوربین یا گوشی موبایل؟ انتخاب با شماست!

نظر کاربران درباره سفر به دبی این است که شما لحظاتی بسیار لذت‌بخش و به‌یادماندنی را در این جزیره زیبا سپری خواهید کرد. بنابراین برای ثبت این لحظات زیبا به دوربین عکاسی احتیاج دارید. دوربین عکاسی یا یک گوشی موبایل که کیفیت دوربین آن برای عکاسی مناسب باشد از ملزومات سفر به دبی به حساب می‌آید!

زمانی که دوربین عکاسی و گوشی همراه خود را برداشتید، متعلقات آن‌ها را فراموش نکنید. شارژر موبایل، هندزفری و پاور بانک را نیز در چمدان خود قرار دهید.

  • ملزومات سفر به دبی را اشتباه انتخاب نکنید!      

برخی از مسافران برای سفر خود به دبی به قدری هیجان‌زده هستند که چمدان خود را از لباس‌های متنوع و غیرضروری پر می‌کنند، فقط به امید اینکه شاید یکی از این لباس‌ها در طول سفر به دردشان بخورد! لطفاً شما این کار را نکنید! برای اینکه بتوانید از سفر خود نهایت لذت را ببرید، لازم است تا لوازم اضافی و دست‌وپا‌گیر را در منزل بگذارید و خیلی سبک سفر کنید.

در دبی انواع مغازه‌ها و مجتمع‌های تجاری بزرگ وجود دارد که حتماً با دیدن کالاها و لباس‌های موجود در این مراکر خرید نسبت به خرید وسوسه می‌شوید. پس از همان ابتدا چمدان خود را پر نکنید و فضایی هم برای خریدهای خود در دبی در نظر بگیرید.

  • سیمکارت دبی را فراموش نکنید! 

زمانی که به دبی رسیدید یا از باجه‌های مخصوص در فرودگاه یا از مغازه‌های مشخصی در سطح شهر حتماً سیمکارت مخصوص دبی را تهیه کنید. تهیه سیمکارت به شما امکان استفاده از اینترنت با تعرفه مناسب را می‌دهد و شما می‌توانید تمام تماس‌های ضروری خود را از شبکه‌های اجتماعی مانند واتساپ برقرار کنید یا اینکه از برنامه گوگل مپ برای تردد در سطح شهر استفاده کنید. تهیه سیمکارت در دبی از الزامات است.

رزرو تور دبی - ملزومات سفر به دبی - گردشگران شیراز

قوانین و ممنوعیت‌های سفر به دبی چیست؟

کشور امارات متحده عربی همیشه قوانین سخت‌گیرانه‌ای را برای شهروندان و بالطبع توریست‌ها وضع کرده است تا بتواند محیطی مناسب و خانوادگی برای تمامی اقشار مردم از کشورهای مختلف فراهم کند. بنابراین قبل از سفر به دبی شما هم باید با این قوانین آشنایی داشته باشید و با احترام به این قوانین همواره سفری لذت‌بخش و به‌یادماندنی را برای خود رقم بزنید. در ادامه به معرفی برخی قوانین در دبی پرداخته‌ایم که احترام به آن‌ها از ملزومات سفر به دبی به حساب می‌آید.

  • برای خرید داروهای حاوی کدئین در دبی حتماً به نسخه پزشک احتیاج دارید. حتی حمل این داروها از ایران به دبی نیز باید همراه با نسخه پزشک و به صورت قانونی باشد. در غیر این صورت امکان بردن این داروها به دبی برایتان وجود ندارد.
  • عکس‌برداری از اماکن مذهبی، ساختمان‌های دولتی، اماکن تحت مالکیت نیروهای مسلح و فرودگاه‌ها غیرقانونی و ممنوع است. اگر پلیس یا ماموران نظامی شما را در حین عکسبرداری از این اماکن ببینند، امکان دستگیری و جریمه شما وجود دارد. بنابراین توجه داشته باشید که در این مکان اصلاً عکسبرداری انجام ندهید.
  • در دبی کلاب‌ها و بارهای مختلفی وجود دارد که تحت شرایط خاص می‌توانید از خدمات آن‌ها استفاده کنید. اما اگر شهروند و یا مسافری به صورت مست و غیرعادی در خیایان‌های شهر یا در حال رانندگی دیده شود، قطعاً با وی برخورد می‌شود و تبعات جدی برای فرد خاطی به همراه دارد.
  • از آنجایی که امارات متحده عربی یک کشور اسلامی است، زنان و مردان نیز پوشش خاص خود را دارند. در برخی از اماکن امکان پوشش اختیاری وجود دارد. اما در اماکن مذهبی و رسمی پوشش شما باید طبق عرف جامعه باشد.

تفریحات و جاهای دیدنی دبی - ملزومات سفر به دبی - گردشگران شیراز

هزینه‌های سفر به دبی چقدر است؟       

بسیاری از مسافران قبل از سفر خود به دبی با دقت تمام به بررسی تمام هزینه‌ها می‌پردازند که اتفاقاً تصمیم بسیار درست و مناسبی است. آگاهی از تمامی هزینه‌ها به شما کمک می‌کند تا هزینه‌های خود را در سفر به بهترین شکل ممکن پیش‌بینی و برای آن برنامه‌ریزی کنید. در ادامه به بررسی تمام هزینه‌ها در هنگام رزرو تور دبی از شیراز پرداخته‌ایم.

  • هزینه عوارض خروج از کشور: اولین هزینه‌ای که برای تمامی سفرهای خارجی و سفر به دبی باید پرداخت کنید، در اصل هزینه عوارض خروج از کشور است. این هزینه با توجه به تعداد دفعات سفر شما در سال متغیر است. عوارض خروج از کشور در سال 1402 برای سفر اول معادل 400 هزار تومان و برای سفرهای دوم و سوم به ترتیب مبلغ 600 و 800 هزار تومان است. برای سفر به دبی باید عوارض خروج از کشور را پرداخت کنید.
  • هزینه بلیط رفت و برگشت هواپیما: شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی متعددی ساعت‌های مختلفی برای پرواز به سمت دبی را ارائه می‌دهند. قیمت نهایی بلیط هواپیما با توجه به کلاس پروازی، شرکت هواپیمایی، ساعت پرواز و حتی نرخ ارز بستگی دارد. در حالت کلی، رزرو تور با تمامی خدمات از آژانس‌های مسافرتی باعث صرفه‌جویی در تمامی هزینه‌های سفر شما به دبی می‌شود.
  • هزینه اقامت در هتل در دبی: همان‌طور که می‌دانید دبی یکی از توریستی‌ترین و پیشرفته‌ترین شهرهای جهان است و اقتصاد این شهر نیز بر پایه توریسم و گردشگری بنا نهاده شده است. بنابراین کیفیت هتل‌ها و سطح زندگی مردم در دبی بسیار بالاست. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا بتوانید بهترین و گرانترین هتل‌های دنیا را در دبی پیدا کنید. بنابراین با توجه به تعداد ستاره‌های هتل و شب‌های اقامت شما در هتل هزینه نیز مشخص می‌شود.
  • هزینه تفریحات: تفریحات در دبی بسیار متنوع و هیجان‌انگیز هستند و همه‌چیز فقط به خرید و مراکز خرید لاکچری منتهی نمی‌شود. از قدم زدن لب ساحل تا صرف غذاهای بین‌المللی و خوشمزه در رستوران‌های لوکس و شیک، گشتن دور جزیره با هلیکوپتر و یا غواصی در اعماق دریا همگی فقط بخش کوچکی از تفریحات متنوع در دبی هستند. هزینه هر کدام از این تفریحات با دیگری متفاوت است ولی در کل هزینه تفریحات در دبی کمی گران است.
  • هزینه خورد و خوراک: در دبی انواع مختلف کافه و رستوران با قیمت‌های متنوع وجود دارد که شما به راحتی می‌توانید با توجه به بودجه خود بهترین رستوران یا کافه را انتخاب کنید. مغازه‌های محلی، رستوران‌های کوچک و رستوران‌های لوکس و بزرگ همگی در میان انتخاب‌های شما برای صرف وعده‌های غذایی وجود دارد.

رزرو تور دبی از شیراز - ملزومات سفر به دبی - گردشگران شیراز

چگونه می‌توان تور ارزان دبی از شیراز را رزرو کرد؟ 

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت تور دبی در اصل تعداد روزهای سفر شما به دبی است. به هر میزان که روزهای اقامت شما طولانی‌تر باشد، قطعاً هزینه سفر و اقامتتان نیز افزایش می‌یابد. یکی از بهترین روش‌ها برای تجربه یک سفر لذت‌بخش به دبی رزرو سفر سه روزه به دبی است. تور سه روزه دبی در میان مسافران بسیار محبوب و پرطرفدار است. زیرا سه روز در اصل زمان مناسبی برای بازدید از مهم‌ترین اماکن توریستی دبی و تجربه سفری به‌یادماندنی است.

آژانس مسافرتی گردشگران شیراز، مجری تخصصی و مستقیم تورهای خارجی و تور دبی از شیراز همواره تلاش می‌کند تا برترین و کاملترین خدمات را به مسافران عزیز خود ارائه دهد. برای اینکه تعطیلات امسال شما هم به خاطره‌ای فراموش‌نشدنی تبدیل شود، همین حالا با کارشناسان تورهای خارجی ما تماس حاصل فرمایید و شرایط رزرو تور دبی از شیراز را بپرسید. به شما در انتخاب بهترین تور دبی با ارزانترین قیمت و خدمات کامل کمک می‌کنیم.

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

ظرفیت محدود (6 نفر)

تایلند از شیراز با پرواز سلام ایر

رفت: پوکت  ✈️ برگشت: بانکوک

تاریخ: ۲۹ مرداد و ۲ شهریور