گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

مساجد معروف استانبول

سرفصل های مقاله

قصر توپکاپی

Topkapi Palace Museum

مساجد معروف استانبول

یکی از پر طرفدارترین قصر در استانبول ، قصر توپکاپی است. یادگار دوره عثمانی است . تاریخ این قصر بر میگردد به سالها قبل از قرن پانزدهم میلادی. این قصر بالای تپه قرار گرفته است و درست رو به روی دریای مرمره استانبول و مشرف به این دریای زیباست. دیدن این قصر باید جز برنامه های اولیه شما باشد.

تور استانبول

مسجد سلطان احمد در مقاله مساجد معروف استانبول

The Blue Mosque

مساجد معروف استانبول

مسجد سلطان سلیمان ، بهترین و زیباترین مسجدی است که در تاریخ ترکیه ، به ترکیه هدیه داده شده است . از نظر معماری و زیبایی بی نظیر و خیره کننده است. اوایل ساخت این مسجد مسلمانان مخالفت شدید با آن داشتند. زیرا که همانند مکه 6 مناره داشت. به همین علت ترکیه یک مناره دیگر به آن اضاف کرد تا به این مخالفت پایان بخشد.

مسجد ایاصوفیه

Hagia Sophia Museum

دیدنیهای استانبول

پربازدید ترین مسجد در ترکیه مسجد ایا صوفیه میباشد. این مسجد در سال گذشته به عنوان پربازدید ترین مکان جذب گردشگری انتخاب شد. ستون های باشکوه باقیمانده از دوره رنسانس و کاشی های مرمر دوره مریم مقدس قرن یازدهم ، چشم هر بیننده ای را به خود خیره میکند.

مسجد رستم پاشا در مقاله مساجد معروف استانبول

Rüstem Pasha Mosque

جذابیتهای استانبولاین مسجد زیبا، یادگار دوره عثمانی است که به دستور رستم پاشا ساخته شد در حالی که خودش دو سال قبل از تکمیل این مسجد از دنیا رفت. زیبایی خیره کننده ایی که در این مسجد وجود دارد به علت استفاده از کاشی های بینظیر قرمز رنگ است که در آن زمان تکنیک ساخت رنگ قرمز روی کاشی ها کار ساده ای نبود، و بسیار سخت بود. از این رو استادان زبر دست محصولاتشان را کیلومترها به شمال میفرستادند تا ساخته و باز گردانده شود و برای ساخت مسجد به کار گرفته شوند. دیدن این مسجد خالی از لطف نیست.

مسجد شاهزاده بنایی در مقاله مساجد معروف استانبول

Kalenderhane Mosque

دیدنی در استانبول

این مسجد به یادگار پسر سلطان سلیمان اول ساخته شد. این مسجد به دست قدیمی کار ترین معمار استانبول سینان ، ساخته و پرداخته شد. از این رو، معماری بینظیر و فوق العاده زیبایی دارد . زمانی دستور ساخت این مسجد داده شد که پسر شاهزاده سلیمان در سن 22 سالگی در گذشت. بنابر این اتفاق بد سلطان از سینان خواست که ساخت این مسجد را شروع کند. سینان اکثر ساختمان های زیبای استانبول را که معماری های خیره کننده ای دارد را ساخته است.

مسجد اورتاکوی یا مجیدیه

Ortakoy Mosque

جذابیتهای استانبول ، مساجد در استانبول

مسجد زیبایی که به مروارید شهر استانبول معروف است مسجد اورتاکوی است. این مسجد در تنگه بسفر قرار دارد و یکی از زیباترین و متفاوت ترین مسجد از نظر خود مردمان ترکیه به شمار می آید. و معماری که در آن به کار گرفته است ، معماری گوتیکی است. معماری آن به سبک نئوباروک بوده ، و شما با قایق سواری می توانید شاهد منظره زیبای این مسجد باشید. و جالب است بدانید که نمای بیرونی آن با سنگ مرمر تزئین شده است.

مسجد ایوب پاشا

Eyüp Sultan Mosque

هر آنچه زیبایی در استانبول است

اگر می خواهید جهارمین مکان مقدس بعد از مکه ، مدینه و اورشلیم را ببینید به مهم ترین مسجد ترکیه ، مسجد ایوب پاشا سری بزنید. در این مسجد آرامگاه ایوب انصاری از دوستان پیامبر (ص) وجود دارد و هر هفته تعداد زیادی از مسلمانان در این مسجد عبادت میکنند. و این مسجد، یک مکان مقدس و قابل احترام در ترکیه به شمار می آید.

مسجد دولماباغچه

Dolmabahçe Mosque

جاذبه های دیدنی استانبول

در دوره عثمانی این مسجد به دستور سلطان عبدالمجید ساخته شد. و به عنوان مرکز اداری به کار گرفته میشد. اما چندین سال بعد به عنوان یک مسجد زیبا و بزرگ، همچنین مرکز مهم گردشگری همانند مسجد ایاصوفیا ، و رستم پاشا به شمار می آید.

 

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com