گردشگران شیراز لوگو

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

سوغات در اسپانیا

سرفصل های مقاله

چرم در اسپانیا

سوغات در اسپانیا

کیف و کفش های چرم در اسپانیا بسیار معروف و معتبر هستند. آنها را به راحتی می توان از مغازه ها و یا دست فروشهای کنار خیابان خریداری کنید. چرم ها با قیمت ها و جنسهای مختلف در اسپانیا موجود است که با توجه به جیب خودتان می توانید یادگاری های ارزنده ایی برای دوستانتان بگیرید.

قاشقک یا کاستانت

ساز کوبه ایی در اسپانیا

این یک نوع ساز است . جالب است بدانید این ساز دستی کوچک در هنگام رقص فلامنکو استفاده می شود. بسیاری از گردشگران به دنبال این ساز هستند . با دست به هم کوبیده می شود. و صدایی شبیه کلیک می دهد. معمولا روی آن هم یه زوج رقصنده فلامنکو کشیده شده است یا یک گاو باز.

لباس مخصوص فلامنکو در مقاله سوغات در اسپانیا

سوغات در اسپانیا

یک خرید بسیار هیجان انگیز خریدن یک لباس فلامنکو برای دوست صمیمیتان است. حتی برای کودکان در فامیل هم مناسب است و آنها را بسیار ذوق زده خواهد کرد. حتما برای لباستان کلاه هم خریداری کنید.

بادبزن های اسپانیایی

بادبزن اسپانیایی

یک سوغاتی رایج در اسپانیا خرید بادبزن است. که همچنان خانم ها در اسپانیا ازین بادبزن های دست ساز در فصل های گرم استفاده میکنند. حتی برای تزئین هم مناسب و زیباست.

روغن زیتون در مقاله سوغات در اسپانیا

روغن زیتون اسپانیا بهترنی روغن در دنیا

بهترین روغن زیتون در دنیا روغن زیتونی است که مردم آندلس آن را فراهم میسازند. در اسپانیا می توانید روغن زیتون مرغوب و خوب خریداری کنید. اما سعی کنید برای حمل و نقل آن فکری حتما کرده باشید تا در پروازهایتان به مشکل بر نخورید.

گیتار در مقاله سوغات در اسپانیا

گیتار معروف در اسپانیا

این گیتار به هیچ وجه ارزان نیست. و سوغاتی لوکسی به حساب می آید. اما نمونه آن در دنیا نظیر ندارد. و اساتید حرفه ایی و قدیمی در این راه هستند که این سازها را می سازند. بسیار دلنشین است و صادرات آن هم انجام می شود.

عروسک های کریسمسی در مقاله سوغات در اسپانیا

عروسک های اسپانیایی

این عروسک ها در همه جا رایج است . معمولا در کریسمس در شمال اسپانیا فراوان می توانید یافت کنید. آنها بی نظیر ترین سوغاتی هایی هستند که می توانید خریداری کنید.

 

 شال

شال شیک‌ترین و مُد روزترین اکسسوری مورد استفاده‌ی بانوان در اسپانیا است.

سرامیک های اسپانیایی

این محصولات یا تزئینی هستند یا در زندگی روزمره کاربرد دارند. اگر می‌خواهید ظروفی محکم اما ساده و زیبا خریداری کنید، بشقاب‌های تراکوتا (terracotta) را انتخاب کنید. اگر محصولی خاص‌تر مد نظر دارید، یک بشقاب تزئین‌شده از شهر معروف ال پوئنته دل آرسبیسپو (El Puente del Arzobispo) را به عنوان سوغات بخرید.

 

تی شرت کوکوشوموشو

تی‌شرت از سوغاتی‌های متداول است که معمولاً مسافران آن را با علائم و نوشته‌هایی که یادآور آن کشور باشد خریداری می‌کنند و برای دوستانشان هدیه می‌برند. در اسپانیا گاو وحشی همانند یک نماد ملی شناخته می‌شود و تصویرش بر روی تی‌شرت‌ها به چشم میخورد، چرا که گاوبازی با فرهنگ اسپانیا پیوند عمیقی دارد

 شمشیر تولدو

«تولدو» (Toledo) قرن‌ها معروف بوده و شمشیر و سپرهای آن سپاهیان اروپایی را تا پیش از اختراع اسلحه‌های گرم تجهیز می‌کردند.

گیتارهای افسانه های موسیقی راک

با خرید یک گیتار از فروشگاه فلیپه کُنده (Felipe Conde) جا در پای بزرگانی چون باب دیلن، کت استیونز و لئونارد کوهن و همچنین اسطوره‌های موسیقی فلامنکو مانند پاکو د لوسیا (Paco de Lucía) بگذارید. خانواده‌ی کنده با بیش از ۱۰۰ سال تجربه، استاد ساخت گیتار در اسپانیا هستند. این گیتارها به‌هیچ‌وجه ارزان نیستند

اسپادریل

شاید بتوان نمونه‌هایی از این کفش تابستانی محبوب را در خارج از اسپانیا یافت، اما گزینه‌های اصیل تنها در داخل این کشور قابل خریداری هستند. خانه‌ی هرنانز (Hernanz) در مادرید از سال ۱۸۴۰ تا به امروز مشغول ساخت این کفش‌های نخی است

 

تورون

این شیرینی که شبیه به نوقا است، در ایام کریسمس در سراسر اسپانیا به‌وفور یافت شده و یک سوغاتی محبوب به شمار می‌آید. تورون (Turrón) از بادام، عسل، شکر و سفیده‌ی تخم‌مرغ تهیه شده و در اشکال مستطیلی سرو می‌شود. کاسا میرا (Casa Mira) در سال ۱۸۴۲ به‌عنوان اولین فروشگاه تهیه‌ی تورون در مادرید تأسیس شد و همچنان در میان مردم محلی پرطرفدار است.

 

هاون

هاون یکی از ابزار آشپزی است که قرن‌ها در اسپانیا مورد استفاده قرار می‌گرفت و امروزه هم یک ابزار ضروری برای هر آشپز به‌شمار می‌رود. هاون بیشتر برای سابیدن ادویه‌ها استفاده می‌شود.

تخته برش از جنس چوب زیتون

اسپانیا بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی روغن زیتون در جهان و دارای بیش از ۳۰۰ میلیون درخت زیتون است. خرید یک شیشه روغن زیتون اسپانیایی ایده‌ی خوبی برای خرید سوغات است اما از آن جایی‌که روغن زیتون کمی گران است، خرید یک تخته‌ی خرد کردن مواد غذایی که از جنس چوب درخت زیتون باشد، هم ایده‌ی بهتری است و هم دوام بیشتری دارد.

سالسا اسپینالر

سالسا اسپینالر (Salsa Espinaler) نوعی چاشنی تند است که در بارسلون بر روی چیپس، زیتون و کنسرو غذاهای دریایی ریخته می‌شود و مردم از خوردن آن لذت زیادی می‌برند.

 

پنیر مانچگو

پنیر مانچِگو (Manchego) یکی دیگر از خوراکی‌های خوشمزه‌ی اسپانیایی و البته شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین نوع پنیر اسپانیایی است. این پنیر از شیر گوسفند، در محله‌ی «لا مانچا» تهیه شده و قبل از استفاده بین ۶۰ روز تا دو سال نگهداری می‌شود.

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

ظرفیت محدود (6 نفر)

تایلند از شیراز با پرواز سلام ایر

رفت: پوکت  ✈️ برگشت: بانکوک

تاریخ: ۲۹ مرداد و ۲ شهریور