گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

راهنمای سفر به مالزی

سرفصل های مقاله

راهنمای سفر به مالزی : یکی از زیبا ترین و متفاوت ترین مقصد ها در دنیا، کشور مالزی است. که از لحاظ  فرهنگ و تمدن با کشورهای همسایه تفاوت بسیاری دارد در کوالالامپور نژادهای مختلفی زندگی می کنند که هرساله جشنواره های متنوع و جشن های فرهنگی بسیاری برگزار می شود. بزرگترین و جذابترین مراسم فرهنگی کشور مالزی مراسم رنگ هاست که سالانه انجام می شود به همین خاطر توجه گردشگران فراوانی را از سراسر دنیا به خود جلب کرده است.

موقعیت جغرافیایی در راهنمای سفر به مالزی

 

در جنوب شرقی آسیا کشور مالزی قرار دارد که از دو بخش جدا از هم تشکیل شده است و دارای 13 استان می باشد  جالب است بدانید استاندار مالزی هر کدام از استان ها  را شاه نامیده است.

تاریخچه مالزی

مالزی در خاورمیانه مرکز مهم تجاری محسوب می شود که به محبوبیت های خاصی دست یافته است. در گذشته  کشور مالزی مستعمره پرتغال بوده که بعد ها جزایرش (جزیره های پنانگ ، پانکور، لنکاوی و تیومن) را بنیان گذاری می کند.

  جمعیت مالزی

جمعیت مالزی تقریباً 41 میلیون نفر می باشد.که اکثرا مالایایی هستند. و دیگر گروه های نژادی که در این کشور زندگی می کنند از لحاظ فرهنگی باهم تشابه بسیاری دارند.

بهترین زمان سفر به مالزی

مالزی

در این مقاله راهنمای سفر به مالزی می پردازیم به آشنایی با آب و هوای آن : آب و هوای کشور مالزی شرجی است باران های استوایی سالیانه میزان فراوانی این کشور را درگیر بارش می کند و هر لحظه شاهد باران های شدید هستیم به همین خاطر از طبیعت بسیار زیبایی برخوردار است. در  ماه های فروردین و شهریور مرتب شاهد باران های موسمی هستیم. ولی در بین ماه های آبان تا بهمن می توانید از ساحل آن لذت ببرید. بهترین ماه برای سفر به مالزی ماه های خرداد و تیر است که میزان بارش باران کم است.

جاذبه‌های گردشگری

جاذبه های مالزی از سه فرهنگ مالایی، چینی و هندی تشکیل شده است که در دنیا همتا ندارد. از جنگل های وحشی گرفته تا برج های دو قلویش( یکی از جاذبه هایی که همه کشور مالزی را با آن میشناسند برج های دوقلوست که نماد رشد شبهای کوالالامپور می باشد) و بازارهای روی آبش که هر تماشاگری را به وجد می آورد.

برج های دو قلوی پتروناس

 

یکی از جاذبه هایی که همه اسم مالزی را با آن میشناسند این برجهای دو قلو است. این برج ها تمثیلی از رشد شبهای کوالالامپور میباشد.

پارک ملی گونونگ گادینگ (Gunung Gading)

 

گردشگرانی که علاقه مند پیاده روی در کوهستان هستند می توانند به پارک کوهستانی جذاب و شگفت انگیز گونونگ بروند و و از محیط مناسب آن لذت ببرند.

معبد کک لوک سی (Kek Lok Si)

 

معبد کک لوک سی یکی از معابد بوداییست که منظره بسیار جذابی دارد و این معبد درجنوب شرق آسیا بالای تپه قرار گرفته است.

جاذبه های تفریحی

غار میمونها

 

این مکان دارای پله های زیادی است که معبد هندوها بوده و بصورت نمادین خدای هندی به همراه چند معبد دیگر در این غار وجود دارد

شهر آبی سان ویلاگون

 

یکی از معروف ترین و پر طرفدارترین جاذبه های گردشگری کشور مالزی است که به دلیل وجود پارک آبی طرفداران خاص خودش را دارد. گردشگرانی که مایلند از تفریحات آبی استفاده کنند این پارک آبی گزینه مناسبی است .

پارک پروانه ای در کوالالامپور

 

اگر علاقه مند به گل و گیاه هستید مجموعه بینظیر پارک پروانه ای با بیش از 6 هزار پروانه از 120 گونه مختلف پروانه به همراه 15 هزار گونه گیاهی را از دست ندهید.

غذاهای سنتی در مالزی

نودل سرخ شده

راهنمای سفر به مالزی : در اینجا می خواهیم با غذاهایش آشنا شویم. این غذا ترکیبی از سبزیجات، گوشت مثل ماهی یا مرغ، سیر و موسیر جز غذای اصلی محلی در مالزی است که معمولا تند تهیه می شود نودل را حتما امتحان کنید.

روجاک

سالاد میوه و سبزیجات  که در آن ساقه لوبیا، چغندر و تخم مرغ پخته شده به کار برده می شود و معمولا در رستوران کشورهای اندونزی، مالزی و سنگاپور سرو می شود.

ناسی کرابو

یک غذای جذاب برای گردشگران برنج آبی رنگ است که این رنگ خاص از گل کلوریتا گرفته شده است.

بهترین هتل های لوکس در مالزی

  • هتل های ماندارین
  • هتل وستین در کوالالامپور
  • هتل تریدرز
  • هتل پارک رویال

رستوران های معروف در مالزی

 

  • رستوران آکمه در کوالالامپور
  • فست فود کی جی بی
  • رستوران نیونیا

هزینه های مالزی

مالزی کشور پر مخاطبی است که از تمام نقاط دنیا  طرفداران فراوانی دارد. واحد پول مالزی رینگت است.خرج و مخارج در مالزی کمی بیشتر از ایران است به همین خاطر سعی کنید تا آنجایی که امکان دارد از وسایل مورد نیاز و قابل حمل استفاده کنید.

لنکاوی

 

لنکاوی در شمال غربی مالزی است که 99 جزیره در درون خود دارد و جاذبه های اکوتوریستی و ساحلی اش این جزیره را به معروف ترین جزیره تبدیل کرده است.

در این مقاله راهنمای سفر به مالزی ، به معرفی جزیره های مالزی می پردازیم

جزیره پانگکور

گردشگران می توانند برای انجام تفریحاتی مثل جت اسکی، قایق سواری، موزی، کوه پیمایی از این سواحل استفاده کنند و از آرامش و سکوت این سواحل لذت ببرید.

جزیره کاپاس

این ساحل نرم ترین ساحل مالزی است که به ساحل پنبه ای معروف است.

جزیره پنانگ

یک جزیره تاریخی است که به واسطه ی اینکه در مسیر تجاری دریایی قرار گرفته به نام مروارید شرق لقب گرفته است.

جزیره تنگول

یکی از بهترین جزیره های مالزی  و تنهاترین جزیره ای که در آن اقامت انجام می شود.

بایدها و نبایدهای مالزیایی

در کشور مالزی به هیچ عنوان برای مصرف نوشیدن از آب های لوله کشی شهری استفاده نکنید. با توجه به شرایط آب و هوایی مالزی بهتر است زیاد آب بنوشید و حتما از آب های معدنی بعنوان آب آشامیدنی استفاده کنید.

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
4 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com