گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

راهنمای سفر به دهلی

سرفصل های مقاله

 

در این مقاله راهنمای سفر به دهلی گروه مسافرتی گردشگران شیراز شما را با جذابیتهای دهلی آشنا می کند. شهر دهلی نسبت به دیگر شهرهای هند به جز بمبئی تقریبا گران تر است در این شهر فرهنگ ها، عقاید و مذاهب بسیار متفاوتی وجود دارد که در ابتدای سفر گردشگر را کاملا گیج می کند دهلی شهر پر جمعیتی است که پایتخت هند به شمار می آید.

وضعیت آب و هوایی در مقاله راهنمای سفر به دهلی

آب و هوای شهر دهلی بسیار متفاوت و حیرت آور به نظر می آید با توجه به اینکه در فصل زمستان هوا بسیار سرد است بین ماه های نوامبر و مارس با وجود هوای سرد شب با روزهای بسیار گرمی روبه رو می شویم که بهترین زمان برای سفر به این شهر پیشنهاد می شود بین ماه های آوریل و ژوئن حرارت هوا به صورت شدیدی بالا رفته که گاهی تحمل این شرایط بسیار سخت می شود آغاز ماه جولای فصل گردباد و بارش فراوان باران مواجه می شویم که سرگرمی های این شهر را تحت شعاع قرار می دهد که باعث جریان سیل و اختلال زندگی در این شهر می شود پس نتیجه میگیرم این وقت از سال زمان خوبی برای سفر به این شهر نیست.

بهترین زمان برای رزرو هتل

در شهر دهلی هتل ها به دو صورت است  این شهر در فصل های پاییز و زمستان پرگردشگر و در فصل های بهار و تابستان کم  گردشگر تلقی می شود به همین خاطر اگر در فصول کم گردشگر به این شهر سفر کنید نرخ هتل مناسبتر می باشد.

مواد غذایی

در شهر دهلی اگر از دکه های خیابانی غذا سفارش دهید هزینه غذا مناسب و ارزان است برعکس اگر قصد داشته باشید در رستوران های توریستی غذا میل کنید هزینه غذا بالاتر و پول سفر شما سریع تر تمام می شود.

صبحانه: اقامت در هتل معمولا همراه با صبحانه است اما اگر اینچنین نبود می توانید صبحانه سفر خود را از دکه های خیابانی و رستوران های متوسط تهیه کنید این نکته را به خاطر داشته باشید که نرخ رستوران های غربی بالاتر است.

ناهار: خوبی سفر به این شهر این است که شما می توانید با هر بودجه ای غذا سفارش دهید و میل کنید البته رستوران هر چقدر لوکس تر و از کیفیت غذای بالاتری برخوردار باشد هزینه بیشتری از شما کم می شود پس کمی قانع باشید و تا جایی که می توانید از غذافروشی های محلی استفاده کنید تا فشار مالی به شما وارد نشود.

شام: اگر قصد داشته باشید در رستوران های خوب شام صرف کنید ممکن است بتوانید در منو وعده های غذایی ارزان پیدا کنید اما بازهم نسبت به وعده های دیگر باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

هزینه ها در مقاله راهنمای سفر به دهلی

در شهر دهلی سیستم حمل و نقل عمومی بسیار و متفاوتی وجود دارد که می توان به مترو، اتوبوس، تاکسی و تاکسی های 3 چرخ و نزدیک به 2000 اتوبوس عمومی اشاره کرد که آماده خدمت رسانی می باشند البته هیچکدام استاندارد و به راحتی اتوبوس های غربی نیستند لازم به ذکر است برخی از وسایل نقلیه دارای سیستم تهویه می باشند که با رنگ قرمز مشخص شده اند.جدیدترین وسیله نقلیه این شهر مترو است که تعداد زیادی ایستگاه را در اطراف شهر پوشش می دهد.

بهترین تفریحات و سرگرمی‌ها در دهلی در مقاله راهنمای سفر به دهلی

قُطُب منار

 

یکی از بینظیرترین معماری های اسلامی و ساختار تاریخی در شهر دهلی است که از بلندترین منار آجری در دنیا تشکیل شده است این مجموعه در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است شامل فضای وسیع و بزرگی است که کودکان می توانند به راحتی مشغول بازی شوند به همین خاطر مناسب سفرهای خانوادگی می باشد. لازم به ذکر است برای کودکان زیر 15 سال رایگان و اینکه اکثر جاذبه ها در شهر دهلی در روز دوشنبه تعطیل است اما این مجموعه در تمام روزهای هفته باز است.

مقبره‌ی همایون

این مقبره حدود 400 سال پیش بنا شده است که آرامگاه امپراتور همایون، شاه بزرگ مغول است این بنا در محوطه ای بزرگ و وسیع قرمز شنی با ترکیبی از عناصر معماری ایرانی، هندی و مغولی ساخته شده است سالیان بعد برای ساخت تاج محل از این بنا الگوبرداری شده که از نظر بسیاری از گردشگران مقبره ی همایون شاهکار و از تاج محل باشکوه تر است. این مکان از ساعت 6 صبح الی 6 عصر به روی عموم باز است. اگر به دنبال مکانی هستید که چند ساعتی در آرامش بگذرانید این مکان به شما پیشنهاد می شود به دلیل اینکه در کمال ناباوری خالی از جمعیت است.

بازار Dilli Haat

 

این بازار توسط دولت هند اداره می شود که از فضای وسیع و روباز تشکیل شده است برای خرید انواع آثار هنری، صنایع دستی و غذاهای هندی مکان مناسبی است این بازار بدون به خطر انداختن نیازهای مدرن امروزی فروشگاه های روستایی تدارک دیده است که می توانید به دنیایی از هنر و میراث هندی پا بگذارید.

معبد لوتوس

 

این معبد از سنگ مرمر به دست فریبرز صهبا ساخته شده است که سمبل نیلوفر آبی است و به شکلی بنا شده که نماد مشترک آیین هندو، بودایی، اسلام و جین می باشد این معبد به صورتی است که معتقد به هر دینی که باشید برای شما تأثیرگذار، باشکوه و شگفت انگیزخواهد بود.

قلعه سرخ (Lal Quila)

 

قلعه سرخ جواهری بازمانده دوران مغول است که بازدید از آن به شدت پیشنهاد می شود در شب با نورپردازی ویژه به همراه موسیقی 300 سال تاریخ برای شما زنده خواهد کرد این قلعه زیر نور مهتاب آسمان شهر دهلی انگار زنده می شود به هیچ وجه بازدید از این مکان را از دست ندهید شگفت انگیز است.

دروازه‌ی هند

 

این بنا یادبود 90.000 سرباز هندی است که در طول جنگ جهانی اول جان خود را از دست دادند این بنا شامل شعله ای ابدی است که به صورت 24 ساعت به احترام سربازانی که در طول جنگ هند و پاکستان کشته شده اند میسوزد.

موزه‌ی ملی در مقاله راهنمای سفر به دهلی

بزرگترین موزه در سراسر هند موزه ملی است که می توانید از بخش های تاریخی گرفته تا قسمت مدرن به گشت و گذار بپردازید اگر علاقه مند به تاریخ و عاشق هنر هستید بازدید از این موزه به شما پیشنهاد می شود این موزه شامل  آثار باستانی قدیمی، اسلحه‌ها، آثار هنری تزئینی، مجسمه‌ها، جواهرات، نسخه های خطی قدیمی، منسوجات، نقاشی و مجموعه‌های مختلف و متنوعی از تمام تاریخ هند است به هیچ وجه بازدید از این مکان را از دست ندهید.

رستوران Gulati

 

اگر علاقه مند به کباب، ادویه کاری و لپه هندی هستید این رستوران فوق العاده است رستوران Gulati در جاده پاندارا واقع شده است که لذیذترین غذاهای شمال هند را سرو می کند برای کسانی که به دنبال غذاهای سنتی هستند این رستوران پیشنهاد می شود. اگر به این رستوران رفتید حتما غذای دال ماخانی (عدس سیاه کاری سنتی هند)، روگان جاش هندی، نان کره ای و کباب ها را امتحان کنید.

رستوران ال جواهر در مقاله راهنمای سفر به دهلی

این رستوران به دلیل سرو بهترین و لذیذترین غذاها در شهر دهلی نام آور است رستوران ال جواهر به رستوران بهشت عاشقان غذا معروف است اگر به شهر دهلی سفر کردید برای یک بار هم که شده طعم غذاهای لذیذ و بینظیرش را امتحان کنید و لذت ببرید.

اشتراک گذاری :

گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com