گردشگران شیراز لوگو
سریلانکا سرزمینی از جنس رویا - تور سریلانکا - گردشگران شیراز

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

سریلانکا، سرزمینی از جنس رویا: بهار 1403 را در بهشت زمینی تجربه کنید

سرفصل های مقاله

به سریلانکا، سرزمین پری و افسانه‌ها خوش آمدید! این بهشت گرمسیری در جنوب هندوستان قرار دارد و مارکوپولو آن را زیباترین و هیجان‌انگیزترین جزیره دنیا معرفی کرده است. بنابراین بازدید از این بهشت زمینی برای هر گردشگری در طول عمر خود ضروری است. باید حتماً خودتان به سریلانکا سفر کنید تا طبیعت بکر و بی‌نظیر، آب‌وهوای دلنشین و گونه‌های جانوری و گیاهی خاص و منحصربه‌فرد آن را از نزدیک ببینید.

برای خرید تور سریلانکا فقط کافیست تا با کارشناسان تورهای خارجی ما در گردشگران شیراز تماس حاصل فرمایید و بلیط طلایی ارزانترین و هیجان‌انگیزترین سفر به سرزمینی از جنس نور را دریافت کنید!

 تور سریلانکا - گردشگران شیراز

سفر به سریلانکا، بهشت زمینی و سرزمینی از جنس رویا

سریلانکا، به معنای واقعی به عنوان یک بهشت زمینی به حساب می‌آید که میزبان هزاران سال تاریخ غنی و تمدن‌های مختلف از گوشه و کنار این دنیای پهناور بوده است. بنابراین شما با سفر به سریلانکا فقط به اعماق بهشت وارد نمی‌شوید، بلکه از معابد و اماکن تاریخی این شهر می‌توانید به عظمت هزار ساله این کشور زیبا پی ببرید.

شرق سریلانکا، تپه‌های مرکزی سریلانکا یا سواحل غربی و جنوبی؟ مقصد موردعلاقه خود را به ما بگویید تا بهترین زمان سفر به این بهشت زمینی را برایتان پیش‌گویی کنیم! سفری پر از هیجان و لذت برایتان آرزو می‌کنیم.

 

چرا باید به سریلانکا سفر کنیم؟  

ممکن است این سوال هم برای شما پیش آمده باشد که چرا از میان تمام مقاصد گردشگری در دنیا باید سفر به سریلانکا را انتخاب کنیم؟

  • جغرافیای خاص و طبیعت بکر و زیبای سریلانکا چشمان هر گردشگری را به خود جذب می‌کند.
  • سواحل بی‌نظیر و خاص سریلانکا برای شما سفری از جنس آرامش و هیجان را به صورت همزمان به ارمغان می‌آورند.
  • تنوع فرهنگ و ادیان در گوشه و کنار هر شهر سریلانکا و زندگی مسالمت‌آمیز مردم در کنار یکدیگر قطعاً شما را هیجان‌زده می‌کند.
  • گونه جانوری خاص و کم‌نظیر سریلانکا باعث می‌شود تا سفری هیجان‌انگیز و فراموش‌نشدنی را تجربه کنید. 26 پارک ملی و 2 پارک دریایی در سریلانکا وجود دارد که بیش از 215 گونه جانوری خاص را در خود جای داده است.

بهترین زمان سفر به سریلانکا - تور سریلانکا - گردشگران شیراز

بهترین زمان سفر به سریلانکا چه زمانی است؟     

شاید باورش کمی برایتان سخت باشد، اما بهترین زمان سفر به سریلانکا وجود ندارد! زیرا شما در هر زمان از سال می‌توانید به یکی از شهرهای این جزیره زیبا سفر کنید و همزمان از آب‌وهوای دلچسب لذت ببرید. زیرا آب‌وهوای هر منطقه از این جزیره در هر فصل از سال با منطقه دیگر متفاوت است. دلیل اصلی آن نیز در مرحله اول تغییرات ارتفاعی و پس از آن تاثیر 2 موسم آب‌وهوایی جداگانه در این جزیره است.

پس برای انتخاب بهترین زمان سفر به سریلانکا فقط کافیست شهرهای گردشگری خود را انتخاب کنید. یا اینکه شما شهرهای موردعلاقه خود را به ما بگویید و ما با توجه به آب‌وهوای آن شهر برای شما بهترین زمان سفر به سریلانکا را مشخص کنیم. جدول زیر، بهترین و کاربردی‌ترین راهنمای شما برای انتخاب زمان مناسب برای سفر به سریلانکاست.

فصل دمای هوا بهترین منطقه برای بازدید رویدادها
بهار 21 تا 30 درجه سانتی‌گراد اوایل بهار: سواحل جنوبی و غربی

اواخر بهار: سواحل شرقی

جشن عید پاک، جشن سال نو،

وساک پویا

تابستان 23 تا 31 درجه سانتی‌گراد سواحل شرقی و سواحل شمالی جشنواره نالور، جشنواره آدی ول
پاییز 23 تا 31 درجه سانتی‌گراد سواحل جنوبی و غربی دیپاوالی، گردهمایی فیل‌ها در پارک ملی
 

زمستان

22 تا 32 درجه سانتی‌گراد سواحل جنوبی و غرب سریلانکا دوروتو پراهرا، زیارت قله آدم، جشن روز استقلال

 

سفر به سریلانکا در بهار   

آب‌وهوای سریلانکا در ماه آپریل در گرم و خشک‌ترین حالت خود قرار دارد و  منطقه هیل از لحاظ شرایط آب‌وهوایی در بهترین شرایط خود برای سفر و بازدید است. در ماه‌های فروردین و اردیبهشت مردم سریلانکا در تکاپوی زیادی برای برگزاری جشن‌ سال نو و عید پاک هستند. به همین دلیل نیز کل کشور غرق در شادی و نشاط است. در اواخر فصل بهار دیگر باران‌های موسمی شروع می‌شود و تقریباً گردشگری در سواحل جنوبی و غربی غیرممکن می‌شود.

سفر به سریلانکا در تابستان       

با شروع فصل تابستان، بادهای موسمی شروع به وزیدن کرده و گردشگری در منطقه هیل، سواحل جنوبی و غربی را غیرممکن می‌کند. در فصل تابستان معمولاً گردشگران به سواحل شرقی و Cultural Triangle سفر می‌کنند.  در فصل تابستان نیز جشنواره‌های مختلفی مانند آدی ول و پوسون پویا برگزار می‌شود. علاوه بر این، قیمت تور سریلانکا در فصل تابستان در مقایسه با سایر فصل‌ها کمتر است.

جاذبه های گردشگری سریلانکا - تور سریلانکا - گردشگران شیراز

سفر به سریلانکا در پاییز   

با شروع فصل پاییز کم‌کم بادهای موسمی شمال شرق شروع به وزیدن می‌کنند و گردشگری در مناطق شمالی و شرق این کشور تقریباً غیرممکن می‌شود. سفر به سریلانکا در پاییز یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین زمان‌ها به حساب می‌آید، زیرا دقیقاً ابن ماه بین ماه‌های پرگردشگر و کم‌گردشگر در سریلانکا قرار دارد. در فصل پاییز، سواحل جنوبی و غربی روزهای بهتری را تجربه می‌کنند و مناطق مساعدتری برای تفریح و گردش هستند.

سفر به سریلانکا در زمستان    

فصل زمستان برای بازدید از سواحل جنوبی و غربی این کشور زمان بسیار مناسبی هستند، زیرا آب‌وهوای سریلانکا در این فصل بسیار گرم و خشک است. در فصل زمستان باید بازدید از بخش‌های شمالی و شرقی سریلانکا را فراموش کنید، زیرا در فصل زمستان در این بخش‌های جزیره باران‌های موسمی رخ می‌دهد و تقریباً گردشگری این بخش از جزیره می‌خوابد.

در حالت کلی، بهترین زمان سفر به سریلانکا از لحاظ شرایط آب‌و‌هوایی در اصل ماه فوریه است. در این ماه بیشترین روزهای آفتابی را مشاهده می‌کنید و از طرف دیگر می‌توانید در جشن روز استقلال سریلانکا نیز شرکت کنید.

آیا برای سفر به سریلانکا به ویزا احتیاج دارید؟

اگر شما هم برای سفر به سریلانکا نگران ویزای توریستی خود هستید، باید بدانید که اخذ ویزای توریستی سریلانکا بسیار راحت است. ویزای توریستی سریلانکا 30 روز اعتبار دارد و در همان فرودگاه برای شما صادر می‌شود. این امر به این معناست که برای سفر به سریلانکا احتیاجی به مراجعه به سفارت ندارید و فقط کافیست تا مدارک زیر را در فرودگاه به همراه خود داشته باشید.

  • پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • واچر محل اقامت و هتل
  • تمکن مالی لازم

در حالت کلی، قیمت بلیط سفر به سریلانکا با توجه به نرخ ارز و دلار روز متغیر است و هزینه‌ بلیط رفت‌وبرگشت دقیقاً در زمان رزرو تور مشخص می‌شود. برای رزرو ارزانترین تور سریلانکا با خدمات کامل می‌توانید با کارشناسان تورهای خارجی ما در گردشگران شیراز تماس حاصل فرمایید.

مدارک لازم برای سفربه سریلانکا- تور سریلانکا - گردشگران شیراز

جذاب‌ترین و بهترین شهرهای توریستی سریلانکا کدام شهرها هستند؟

برنامه سفرتان به سریلانکا را جوری تنظیم کنید که بتوانید حداقل از بهترین و جذاب‌ترین شهرهای توریستی این کشور رویایی آسیایی دیدن کنید. در ادامه لیستی از جذاب‌ترین شهرها و مقاصد توریستی سریلانکا را برایتان آورده‌ایم تا سفری پربار و هیجان‌انگیز را تجربه کنید.

  • شهر بنتونا (Bentota)

شاید در نگاه اول چشمانتان این همه زیبایی که همگی یکجا در کنار یکدیگر جمع شده‌اند را به این راحتی‌ها باور نکند! اما تمام باغ‌های سرسبز همراه با صدای آواز پرندگان، قلعه‌های تاریخی و معابد بودایی شگفت‌انگیز واقعی هستند. شهر بنتوتا در اصل به عنوان یک اقامتگاه ساحلی در اقیانوس هند به حساب می‌آید و تفریحات دریایی هیجان‌انگیزی مانند قایق سواری، موج سواری و غواصی را به گردشگران ارائه می‌دهد.

  • شهر کلمبو (Colombo)

یکی از شهرهای توریستی سریلانکا که به عنوان پایتخت تجاری سریلانکا شناخته می‌شود و بستری مناسب برای تجارت بین ایتالیا و چین را فراهم کرده است. برعکس تصور عموم مردم، شهر کلمبو پایتخت سریلانکا نیست و پایتخت اصلی سریلانکا یکی از شهرهای اطراف کلمبوست. در این شهر جاذبه‌های گردشگری متعددی مانند پارک گاله فیس گرین و معبد گانگارامایا اشاره کرد.

  • شهر گال (Galle)

شهر گال یک شهر دفاعی در سریلانکا به حساب می‌آید و مهاجرین و هنرمندان زیادی در این شهر زندگی می‌کنند. از جاذبه‌های گردشگری معروف در این شهر می‌توان به قلعه گاله اشاره کرد که در قرن شانزدهم توسط پرتغالی‌ها در این منطقه ساخته شد. امروزه این قلعه به دلیل نمای منحصربه‌فرد خود از آثار میراث جهانی به حساب می‌آید که در آن تعامل معماری اروپا و سنت‌های آسیای جنوبی به خوبی دیده می‌شود.

مهمترین شهرهای سریلانکا - تور سریلانکا - گردشگران شیراز

  • شهر پولوناروا (Polonnaruwa)

شهر پولوناروا در گذشته به عنوان پایتخت قدیمی سریلانکا به حساب می‌آمد و امروزه فقط ویرانه‌هایی از آن عظمت قبلی باقی‌مانده است. اما همین ساختمان‌های ویرانه نیز به اندازه‌ای باشکوه و جذاب هستند که هنوز هم سالانه هزاران گردشگر از این آثار تاریخی و گردشگری بازدید می‌کنند. قصر عظیم سلطنتی در این شهر از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی به حساب می‎‌آید.

  • شهر کندی (Kandy)

شهر کندی، دومین شهر بزرگ سریلانکا که در اصل آخرین پایتخت دوران باستانی پادشاهی این کشور نیز به حساب می‌آمده است. آب‌وهوای این شهر بسیار دلنشین و مطبوع است و مکان‌های تاریخی و گردشگری متعددی مانند معبد دالادا ماگی گاوا نیز در این شهر قرار دارد. اگر در سفر خود به سریلانکا به دنبال خرید صنایع دستی جذاب، صنایع چوبی و ظروف برنجی هستید، باید از شهر کندی بازدید کنید.

  • شهر سیگیریا (Sigiriya)

شهر باستانی سیگیریا یکی از پربازدیدترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های سریلانکا به حساب می‌آید که سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. مجموعه قلعه سیگیریا که در بالای قله‌ی کوه شیر واقع شده است در اصل نگین مکان‌های دیدنی این شهر و از زیباترین آثار تاریخی سریلانکاست. این قلعه تاریخی متعلق به قرن پنجم میلادی و در دوران پادشاهی کاسپایا ساخته شده است. در سفر خود به سریلانکا نیز حتماً از این جاذبه تاریخی دیدن کنید.

مهمترین جشنواره های سریلانکا - تور سریلانکا - گردشگران شیراز

با مناسبت‌ها و جشنواره‌های هیجان‌انگیز سریلانکا آشنا شوید!

سریلانکا، کشوری با 4 مذهب مختلف اسلام، هندو، بودایی و مسیحیت ترکیبی از بهترین و خاص‌ترین جشن‌ها و مناسبت‌های ملی است. این کشور زیبا در تقویم خود 25 روز تعطیل دارد که هر کدام مختص به یک جشنواره خاص است.

  • جشنواره وساک در مذهب بودایی: این جشنواره در روز اول سال جدید تقویم قمری بودایی برگزار می‌شود. 12 تا 14 آپریل به برگزاری این جشن تعلق دارد و مهم‌ترین قسمت آن در قله میهین تاله برگزار می‌شود.
  • جشنواره دیپاوالی در آیین هندو: این جشنواره که به مدت 5 ورز طول می‌کشد به جشنواره نور معروف است. در زول این جشنواره تمام هندوها منزل خود را با چراغ‌های کوچک و بزرگ تزیین می‌کنند و شهر غرق در نور می‌شود. پوشیدن لباس تازه و خوردن شیرینی در روز آخر از مهم‌ترین بخش این جشنواره است.
  • عید فطر در مذهب اسلام: مسلمانان تمام دنیا مانند سایر کشورهای اسلامی همیشه بعد از ماه رمضان جشن عید فطر را برگزار می‌کنند و این جشن هم یکی از جشن‌های مهم سریلانکا به حساب می‌آید.
  • جشن کریسمس دین مسیحیت: با اینکه تعداد کمی از مردم مسیحی هستند، اما جشن کریسمس و سال نو میلادی همیشه با آداب خود و شکوه رسمی در سریلانکا برگزار می‌شود و شهر غرق در شادی و نور می‌شود.
  • فستیوال رقص‌های شاد محلی کندی: اگر از تماشای رقص و شادی مردم لذت می‌برید، در سفر خود به سریلانکا حتماً سری هم به سالن رقص کنار دریاچه شهر کندی بزنید. در این سالن تمامی رقص‌ها و جشن‌های سنتی مردم سریلانکا با شکوه تمام برگزار می‌شود و شادی مردم در این سالن وصف‌ناپذیر است.

هزینه تور سریلانکا از شیراز - تور سریلانکا - گردشگران شیراز

چگونه بهترین و ارزانترین تور سریلانکا را رزرو کنیم؟

اگر شما هم قصد سفر به سریلانکا، سرزمینی از جنس رویا را دارید، فقط کافیست تا چمدان خود را ببندید و بقیه مراحل سفر را به ما بسپارید. البته بطری‌های آب نوشیدنی خود را فراموش نکنید. در طول سفر خود نیز حتماً بطری‌های آب نوشیدنی سالم از مغازه‌ها تهیه کنید. زیرا آب نوشیدنی در سریلانکا کیفیت مطلوبی ندارد.

برای بازدید از این کشور زیبا و گرفتن عکس‌های بی‌نظیر از طبیعت و گونه‌های جانوری باید زمان مناسبی نیز برای سفر خود انتخاب کنید تا با بارش‌های موسمی و فصلی غافلگیر نشوید. همین حالا با کارشناسان ما در گردشگران شیراز تماس حاصل فرمایید و بلیط طلایی سفر به سریلانکا را با ارزانترین قیمت و خدمات کامل رزرو کنید.

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران

ارسال نظر

خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

ظرفیت محدود (6 نفر)

تایلند از شیراز با پرواز سلام ایر

رفت: پوکت  ✈️ برگشت: بانکوک

تاریخ: ۲۹ مرداد و ۲ شهریور