گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

سبک سفر کنیم

سرفصل های مقاله

در این مقاله سبک سفر کنیم ، گروه مسافرتی گردشگران شیراز ، به شما یاد میدهد سبک سفر کنید.

چگونه سبک سفر کنیم : چند منظوره از لوازمتان استفاده کنید

به هنگام سفر همه موارد و کاربردهای دوگانه و چندگانه بودن وسایلتان را در نظر بگیرید تا جایی که امکان دارد از وسایل چند منظوره استفاده کنید به جای برداشتن چند نوع شامپو یک شامپو بردارید که هم شامپو و هم نرم کننده باشد یا وقتی تلفن هوشمند دارید دیگر نیاز نیست دوربین، چراغ قوه، جی پی اس با خود ببرید. همیشه با خودتان طناب داشته باشید ( به طور مثال برای بستن وسایل، آویزان کردن لباس یا بستن ساک روی سقف اتوبوس)

از قانون 3 تایی در چگونه سبک سفر کنیم پیروی کنید

وقتی می خواهید لباس جمع کنید، از هر نوع لباس، سه عدد یا سه جفت بردارید. از جوراب تنها 3 جفت، از لباس های زیر تنها 3 عدد، از بلوز یا پیراهن تنها 3 عدد در طول مدت زمان سفر برای شما کافی است. با این کار می توانید یکی را بپوشید و دیگری را بشویید، درحالیکه یک جفت از آنها همیشه تمیز است. سعی کنید از لباس ها و لباس زیرهایی که رنگ خنثی دارند استفاده کنید به دلیل اینکه میتوان آنها را با هر چیزی ست کرد. همینطور از لباس هایی استفاده کنید که چروک نمیشوند و نیاز به اتو ندارند.

وزن اجناسی که حمل می کنید را از نوع سبک انتخاب کنید

وسایلی که در لیست اقلام مورد نیاز سفرتان قرار داده اید را سبک و سنگین کنید چک کنید اگر نوع سبک تر موجود است، حتما از جنس سبک تر استفاده کنید که جای کمتری را اشغال می کند. برای مثال از برداشتن کت های زمستانی سنگین اجتناب کنید و لباس های گرم و سبک را برای بردن انتخاب کنید.

لباس ها را بشویید

سعی کنید در سفر لباسهایتان را بشویید و در روزهای آتی بپوشید در این صورت مجبور نیستید برای هر روز سفرتان یک دست لباس با خود ببرید.

لیستی از چیزهایی که نباید با خود بردارید را تهیه کنید

وقتی قصد دارید سبک سفر کنید، چیزهایی که در سفر ضرورتی ندارد با خود ببرید هم به اندازه وسایل موردنیاز سفرتان مهم هستند. به طور مثال جواهرات و چیزهای با ارزش را با خود نبرید، چند کتاب راهنمای سفر با خود برندارید. وسایل برقی در چمدان نگذارید؛ لوازم آرایشی اضافی بر ندارید.

جیب‌های خارجی چمدان

یکی از آن جاهایی که در بسته‌بندی لباس‌ها و وسایل در چمدان از چشم دور می‌ماند، جیب‌های خارجی چمدان‌ها هستند که بعضا جای مناسبی برای وسایل بهداشتی و یا اقلام ریز دارند. علاوه بر این، برخی از اقلام که در سفر به آنها نیاز دارید، لازم نیست که حتما در چمدانتان قرار بگیرند. برای مثال اگر در زمستان سفر می‌کنید یا مقصدتان آب‌وهوای سرد دارد و هواپیما هم وسیله سفرتان است، بهتر است بزرگترین چکمه‌هایتان را بپوشید و کت یا پالتوی گرمتان را نیز با خود به داخل هواپیما ببرید. به این شکل علاوه بر اینکه در مقصد گرم خواهید بود، فضای بیشتری نیز داخل چمدان خواهید داشت. کیف پول و مدارکتان اعم از پاسپورت را هم داخل یک کیف دستی کوچک یا کیف کمری سبُک بگذارید. مقداری پول خرد برای خریدهای کوچک در جیب‌تان داشته باشید و از تمام مدارکی که در سفر همراه خود دارید، یک نسخه کپی کنید و در مکان دیگری به جز محل نگهداری نسخه‌های اصلی، قرار دهید. می‌توانید نسخه اسکن‌شده‌ مدارک سفر را در ایمیل یا فلش‌مموری همراه‌تان داشته باشد. با این کار علاوه بر اینکه فضای بیشتری در داخل چمدان خواهید داشت، کیف دستی هم همراهتان می‌ماند و در سفرهای هوایی، داخل قسمت بار هواپیما نمی‌رود.

چند روز قبل از تاریخ حرکت، ساکتان را ببندید

می توانید ساک تان را چند روز قبل از سفر آماده کنید خوب همه چیز را ارزیابی کنید و اقلام اضافی یا سنگین را در ساک نگذارید. وقتی که ساک خود را بستید، حتما یکی دو روز بعد، مجددا همه ی چیز های موجود در آن را بررسی کنید که تمام چیزهای مورد نیاز را برداشته اید؟!

با بسته بندی لوازم موردنیاز سفر از چند روز قبل می توانید چیزهای سنگین تر را ته چمدان یا ساک بگذارید، لباس ها را به جای تا زدن بپیچید و چیزهایی که اغلب اوقات لازم دارید را دم دست بگذارید.

اهمیت چیدمان داخلی

کاملا واضح است که فضای داخل چمدان بسیار محدود است و باید در مورد آن بسیار خسیس بود! حتی نباید یک نقطه بی‌استفاده هم باقی گذاشت. برای مثال می‌توان داخل کفش‌ها را با جوراب‌ها پر کرد. یا اینکه می‌توانید کفش‌ها را در جهت برعکس یکدیگر (پاشنه به پنجه) و داخل یک کیسه تمیز قرار دهید. لباس‌ها را هم رول کنید، چون این کار باعث اشغال کردن کمترین فضا، جلوگیری از چروک شدن و راحت دیده شدن محتویات چمدان می‌شود. از جعبه‌ها و کیف‌های کوچک برای دسته‌بندی کردن وسایل جانبی داخلی چمدان استفاده کنید.

سبک سفر کردن مهارتی است که با تمرین بهتر می شود و هر بار راحتر از دفعه قبلی این کار را انجام می دهید اگراین تاکتیک ها را هر زمانی که برای سفرتان وسیله جمع می کنید به کار ببرید، خیلی زود به یک حرفه ای در سبک سفر کردن تبدیل می شوید.

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com