گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

زندگی در آنتالیا

سرفصل های مقاله

شرایط زندگی در آنتالیا چگونه است؟  تور آنتالیا از بهترین و مهم ترین شهرهای کشور ترکیه است، این شهر مقصد گردشگری میلیون ‌ها نفر در طول سال و مهم ‌ترین شهر توریستی ترکیه است. میلیون ها نفر در سال به این شهر سفر می‌ کنند تا تعطیلاتی آرامش بخش را در کنار ساحل زیبای این شهر بگذرانند یا از امکانات تفریحی رفاهی آن استفاده کنند و به خرید بروند و به مکان های تاریخی و طبیعی سری بزنند.

منطقه آنتالیا شامل استراحتگاه های کوچک لذت بخش ساحلی و مرکز پر هیاهوی اصلی شهر است. نام مستعار مرکز مرکبات به دلیل تولید انبوه پرتقال آن است و نیز دومین مقصد توریستی در کشور پس از استانبول بوده و محبوب مهاجرین و اتباع خارجی است.   تور آنتالیا

در این مقاله همراه آژانس گردشگران شیراز باشید:

۱-زندگی در آنتالیا | هزینه های زندگی در آنتالیا

هزینه زندگی در آنتالیا ۱۲ درصد ارزان تر از استانبول و ۴۳ درصد کمتر از لندن است. بدون توجه به محلی که اکثر مهاجرین در ترکیه برای زندگی انتخاب می کنند، به طور کلی قیمت پایین آب و برق و احتیاجات روزانه باعث جذب آن ها شده است. بیشتر خریدهای ملکی با پول نقد و یکجا انجام می شود تا اجبار برای اجاره را از بین ببرند و خریداران معمولا در حساب پس انداز با بهره بالا به همراه برداشت ماهیانه، سپرده گذاری می کنند، بنابراین ارزش خالص سرمایه خود را حفظ می کنند. در طول پنج سال گذشته، قیمت سیگار و الکل به طور چشمگیری افزایش یافته است اما مواد غذایی نسبت به سایر کشورها بطور قابل ملاحظه ای ارزان باقی مانده است. همچنین، نرخ مطلوب فعلی ارز برای تبدیل از یورو، پوند و دلار به لیره ترکیه، ارزش هر سنت را بیشتر از قبل تضمین می کند. تور آنتالیا

۲-قدرت انتخاب بالا  تور آنتالیا

از هزینه های کم زندگی که بگذریم، به تنوع بالای خرید در آنتالیا می رسیم. هر نوع خریدی در آنتالیا از پوشاک و لوازم الکترونیک گرفته تا مواد غذایی و نوشیدنی دارای تنوع چشمگیری است. با توجه به این که آنتالیا مراکز خرید زیادی دارد تقریبا همه چیز در آن جا در لوکس‌ترین حالت با مقرون به صرفه‌ ترین قیمت وجود دارد.

در هر محله حتی کوچکی یک هایپر مارکت وجود دارد و مراکز خرید چند منظوره آنتالیا می ‌توانند تمامی نیازهای شما از هر چه خریدنی و حتی تفریح است را رفع کند. حتی اغلبشان دارای سالن سینما و تئاتر هستند و می‌ توانند از نظر روحی نیز شما را تغذیه کنند. اگر فکر زندگی در آنتالیا را در سر دارید می‌ توانید خیال خودتان را علاوه بر هزینه ها از تنوع نیز راحت کنید.

آنتالیا از خرید ساده مواد غذایی هفتگی تا تزیینات منزل و یا به روز کردن کمد لباس، دارای بعضی از بهترین امکانات خرید در کل ترکیه است. سوپر مارکت های بزرگ در تمام محله های کوچک وجود دارند و مرکز اصلی شهر دارای مراکز خرید چند منظوره که خود را به رخ می کشند، است. از جمله ترا سیتی، دیپو اوتلت و مرکز خرید میگروس بزرگ که اتباع خارجی می توانند هر آنچه که نیاز دارند، از فروشگاه های مارک دار، سینما، فوت کورت ها تا امکانات مهد کودک را زیر یک سقف پیدا کنند. تور آنتالیا

زندگی در انتالیا

۳-زندگی در آنتالیا | کیفیت درمان آنتالیا

البته که ترکیه بیشتر به عنوان یک مقصد گردشگری شناخته می‌ شود ولی از نظر پزشکی نیز موقعیت خوبی دارد. اساساً پزشکی و مراقبت‌های پزشکی ترکیه در سطح بالایی قرار دارد. تا حدی که افراد بسیار زیادی برای درمان مطمئن و به روز و البته ارزان قیمت از کشورهای دیگر به آن مراجعه می‌ کنند. آنتالیا نیز از این قاعده مستثنا نیست و شما از هر جهت می‌توانید بابت خدمات درمانی این شهر خاطر جمع باشید.

۴-آب و هوای کم نظیر آنتالیا

ترکیه رسما دارای سه سیستم آب و هوایی متفاوت است و آنتالیا به دلیل تابستان گرم و مدیترانه ای و زمستان های معتدل و بارانی خود تحت آب و هوای CSA طبقه بندی می شود. فصل بارانی از ژانویه تا مارس است، شهروندان نه ماه از سال را از آب و هوای کم نظیر و زندگی در فضای باز لذت می برند.

به ناهار خوری خارج از منزل، شنا کردن در دریا هنگام کریسمس، پوشیدن تی شرت در ماه های مارس و حمام آفتاب در ژوییه و اوت فکر کنید. گذشته از لذت بردن، برخی از مهاجرین آنتالیا می گویند آب و هوای گرم به درمان آرتروز و بیماری های پوستی کمک می کند. بعلاوه آب و هوا ایده آل آن ها را تشویق به تحرک می کند، بنابراین آن ها به حفظ زندگی سالمشان کمک می کنند.

۵-زندگی در آنتالیا | مقاصد بسیار و دسترسی بالا در آنتالیا

در کنار مرکز اصلی شهر، بسیاری از استراحتگاه های ساحلی کوچک که در گستره قابل توجهی گسترش یافته اند، برای کسانی که در پی مقصدی برای زندگی هستند امکان انتخاب فراوانی می دهد. هر یک از این مقاصد دارای ویژگی های منحصر به فرد برای جذب نوع خاصی از خریداران هستند.

شهر تپه ای کوچک کالکان به دلیل ویلاهای هنری مدرن خود، خریداران لوکس را به خود جذب می کند. در حالی که درخواست های بلک به دلیل موقعیت خود به عنوان پایتخت گلف ترکیه و امکانات دیگر، همراه با خط ساحلی اش، طرفداران ورزشی را به سمت خود می کشد و آلانیا دوستداران سرسخت سواحل را با ساحل شنی خود که مایل ها امتداد دارد، جذب کرده است. کسانی که علاقه مند به زندگی در قلب شهر هستند، مرکز اصلی شهر را انتخاب می کنند، در حالی که شهر هنوز شهرت خود را به عنوان یک شهر با اهمیت تاریخی در ماهیگیری حفظ کرده است.

آنتالیا بزرگراهی به نام ۴۰۰ دی دارد که تمامی نقاط تفریحی و گردشی اطراف آنتالیا را به مرکز وصل می‌ کند. پس اصلاً خودتان را درگیر این که چه طور خودم را به جایی برسانم نکنید. اتوبوس های فراوانی برای رساندن شما به آن جا که می‌خواهید وجود دارد.

اگر هم بخواهید می‌ توانید ماشین بخرید یا کرایه کنید و این مسیر را خودتان رانندگی کنید. در هر صورت رفت و آمد در آنتالیا اصلاً کار سختی نیست و به سادگی می‌توانید از محلی به محل دیگر بروید.

۶-زندگی در آنتالیا | کیفیت تحصیل در آنتالیا

در ترکیه هم مانند ما کودکان از ۷ سالگی به مدت ۱۲ سال به مدرسه می‌ روند. البته ۴ سال ابتدایی ۴ سال راهنمایی و ۴ سال دبیرستان. اگر برای تحصیل فرزندتان مدرسه‌ای دولتی در نظر گرفته‌اید بدانید که تحصیل دلبندتان در آنتالیا بدون هزینه خواهد بود. در واقع تحصیل در مدارس دولتی آنتالیا رایگان است. زبان تدریس نیز ترکی است. اگر موافق مدارس دولتی نیستید مدارس غیرانتفاعی زیادی با کیفیت تدریس جهانی در آنتالیا پیدا می ‌شوند و شما می‌ توانید بر اساس بودجه‌ تان یکی از آن ها را انتخاب کنید.

لازم نیست نگران کودکتان در آنتالیا باشید. کیفیت آموزش در این شهر بالا است علاوه بر این بچه ها اغلب ساده‌ تر با شرایط جدید سازگار می ‌شوند و توان یادگیری زبان آن ها نیز از بزرگسال ها بالاتر است. کودک شما احتمالاً تنها دو ماه طول خواهد کشید تا به زبان ترکی مسلط شود. شما پس از دریافت اقامت می‌ توانید به آموزش و پرورش مراجعه کنید و تأییدیه ثبت نام شما دو هفته بعد صادر خواهد شد.

۷-فراوانی املاک در تور آنتالیا

بازار فروش ملک در آنتالیا بسیار گرم است و دو دلیل دارد. اول ارزان قیمت بودن منزل در این شهر به نسبت دیگر نقاط جهان و حتی ترکیه است. دلیل دوم کیفیت بالای ساختمانی و ظاهری املاک است. در آنتالیا می‌ توانید منزل رؤیایی تان را حتی در کنار دریا با ارزان ترین قیمت ممکن خریداری کنید.

تور آنتالیا۸-شب زنده داری

اگر هرگز وقت صبح زود بیدار شدن را درک نکرده‌اید و همواره به شب زنده داری عادت داشته‌ اید و کارایی ‌تان را در آن ساعت نیز بیشتر ارزیابی کرده‌ اید، آنتالیا بهشت شماست. در این شهر انتخاب های فراوانی برای شب زنده داری وجود دارد.غذاخوری های مدیترانه ای کنار ساحل که با بهترین غذاهای دریای از شما پذیرایی می‌ کنند.

به طور طبیعی، با توجه به گستره منطقه، انتخاب های بی پایانی برای شب زنده داری وجود دارد. بیشتر خارجیان در آنتالیا، غذا خوری های ساحلی به سبک مدیترانه ای را به خصوص در فصل تابستان ترجیح می دهند. هوای خنک غروب اجازه می دهد تا در جمع دوستان در غذا خوری های ساحلی مدیترانه ای از مزه های ترکی، ماهی تازه، غذاهای دریایی لذت ببرند.

۹-رژیم غذایی مناسب و سالم در تور آنتالیا

در کشورهای پیشرفته چنان درگیری و مشغله بالاست که مردم دیگر آشپزی کردن را از یاد برده‌اند و آشپزخانه بیشتر به بخش تزئینی منزل تبدیل شده است.

اما در ترکیه مسائل به گونه‌ای دیگر است، مردم ترکیه چندان مانند دیگر کشورها از فست فود استقبال نکردند. آن ‌ها هنوز ترجیح می‌ دهند که خودشان مواد اولیه را خریداری کرده و غذا درست کنند تا از سلامت مواد اولیه و پخت آن مطمئن باشند. همین امر باعث شده تا غذاهای فست فود یا منجمد و نیمه آماده که در اغلب کشورها مورد استقبال قرار گرفته است در ترکیه فروش چندانی نداشته باشد و به همین دلیل گران است.

اغلب غذاهای خیابانی ای که در آنتالیا می ‌بینید نیز غذاهای سالمی مثل بلال یا صدف هستند. در آنتالیا خیلی به صرفه تر است که شما به بازار سر بزنید و از آن جا هر آنچه نیاز دارید را بخرید و در خانه پخت و پز راه بیندازید. برای برخی ممکن است این از معایب آنتالیا باشد ولی صادقانه این به نفع بدن شماست و می‌ تواند یک توفیق اجباری باشد.

۱۰-آنتالیا محل زندگی برای همه سلیقه ‌ها

آنتالیا برای هرکس با هر سلیقه‌ ی زندگی، محلی مناسب دارد. هر یک از مناطق آنتالیا برای نوعی خاص از خریداران ملک طراحی شده است. اگر دوست دار ورزش هستید یا اگر محیط لوکس را می‌پسندید یا حتی فضای تاریخی را ترجیح می‌ دهید، آنتالیا برای شما پیشنهاد ویژه‌ای دارد. در واقع هر کسی به سادگی می‌ تواند خانه ایده آلش را در محله ایده آل پیدا کند.

ب

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com