گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

راهنمای سفر به ژوهانسبورگ

سرفصل های مقاله

در این مقاله راهنمای سفر به ژوهانسبورگ گروه مسافرتی گردشگران شیراز سعی دارد شما را با تمام جذابیتهای این شهر زیبای آفریقا آشنا کند.ژوهانسبورگ یکی از بزرگترین شهرهای کشور آفریقای جنوبی است. ژوهانسبورگ یا شهر طلا قطب اقتصادی و صنعتی آفریقا جنوبی است و از ثروتمند ترین استان های آفریقای جنوبی به شمار می آید. این شهر حدودا نزدیک به 10 میلیون نفر جمعیت داردپیشرفت روزافزون این شهر، گالری های هنری زیبا، کافه ها و … باعث شده به یکی از قطب های مهم گردشگری تبدیل شود. با این حال آمار جرم جنایت نیز در این شهر کم نیست در سفر به این مقصد به مسائل امنیتی نیز باید اهمیت دهید

موقعیت جغرافیایی در مقاله راهنمای سفر به ژوهانسبورگ

راهنمای سفر به ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی - گردشگران

شهر ژوهانسبورگ در شمال شرقی آفریقای جنوبی در فلات هایلود قرارگرفته است. ژوهانسبورگ در نزدیکی و تقریبا فاصله شصت کیلومتری از پایتخت آفریقای جنوبی (پورتوریا) قرار گرفته است.

وضعیت آب و هوای ژوهانسبورگ

این شهر بصورت کلی در بیشتر مواقع آفتابی است و روزهای گرمی دارد. حتی در فصل زمستان نیز روزها در ژوهانسبورگ گرم و آفتابی است اما شب های نسبتا سردی دارد. در ساعت بعدازظهر و در خنکای نسبی هوا می توانید از جاذبه های گردشگری این شهر بازدید داشته باشید. پر بارش ترین ماه های سال در این شهر از ژانویه تا دسامبر است.

وضعیت حمل و نقل

ژوهانسبورگ شهری پر جمعیت و جوان است که سیستم حمل و نقل چندان مناسبی ندارد و در بخش جنوبی شهر متمرکز است که وضعیت خوبی ندارد . حمل و نقل در این شهر با تاکسی، اتوبوس، قطار سریع و متروریل انجام می شود که باید ارتقا یابد پیاده روی در ژوهانسبورگ ناامن و خطرناک است به همین خاطر در طول روز هنگام عبور از خیابان و پیاده روهای خلوت مواظب باشید. گردشگران می توانند از قطار های سریع که امن، تمیز و کارآمد است استفاده کنند.

جاذبه های تاریخی در مقاله راهنمای سفر به ژوهانسبورگ

موزه آپارتاید

دوران آپارتاید یا دوران ظلم و تبعیض در آفریقا، دورانی که با اجرای این قانون عده ای از شهروندان آفریقای به دلیل رنگ پوستشان طبقه بندی شدند در این طبقه بندی اجتماعی، حق رای دادن و انتخاب رهبر از آن ها گرفته شد حتی محل زندگی آن ها شرایط استفاده از وسایل نقلیه عمومی نیز تفکیک شد. رهبر آزادی خواه آفریقا، نلسون ماندلا در این راستا بسیار جنگید و 27 سال از عمر خود را در زندان گذراند. آما در نهایت این مردم پیروز شدند و حق و حقوق خود و آزادی فردی و اجتماعی را بازپس گرفتند. در این موزه شما بوسیله اشیا، روزنامه ها، فیلم و مستندات و … به حال و هوای سال های جنگ مردم آفریقا برای بدست آوردن آزادی برده می شوید . در ابتدای ورود با تفکیک بلیط ورودی سفید پوستان از رنگین پوستان و جداسازی مسیر ورودی این دوسته به موزه از یکدیگر حس تبعیض برای بازدید کنندگان ملموس شده است هرچند که این تبعیض اصلا نمی تواند با سختی های آن دوران قابل قیاس باشد. بازدید از این موزه حداقل به 2 ساعت زمان احتیاج دارد. اگر تمایل دارید مسیر رسیدن مردم آفریقا از دوران ظلم تا رسیدن به دموکراسی را ببینید حتما بازدید از این موزه را در برنامه خود قرار دهید.

تپه قانون اساسی

راهنمای سفر به ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی - گردشگران

تپه قانون اساسی که قبلا زندان آفریقای جنوبی بوده است الان به موزه ای تبدیل شده که آثار خشونت آمیز شکنجه زندانیان را در بخش های مختلف آن مانند زندان زنان و قلعه قدیمی را می توانید بازدید کنید . از زندانیان مشهور این زندان، نلسون ماندلا و مهاتاما گاندی بوده اند. امروزه دادگاه عالی آفریقای جنوبی در این منطقه قرار دارد و هدف این دادگاه توصعه صلح و آزادی جهانی است.

پارک تفریحی گلدریف سیتی

راهنمای سفر به ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی - گردشگران

این پارک در نزدیکی مرکز شهر و موزه آپارتاید قرار دارد. بازدیدکنندگان پارک گلد ریف سیتی می توانند از معادن کرون یکی از غنی ترین معادن طلای جهان دیدن کنند . پارک ترامپولین، سالن بولینگ و سواری های پارک مثل رولر کوستر آناکوندا از بخش های مورد توجه جوان ها است. این پارک باغ وحش و بخش هایی هم شامل بازی بچه ها دارد و همچنین در این پارگ سرگرمی های متعددی مثل ماجراجویی های استخراج طلا برگزار می شود.

سوتو و موزه ماندلا

راهنمای سفر به ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی - گردشگران

خانه ماندلا در بخش اورلاندو وست در منطقه سووتو در شهر ژوهانسبورگ ساخته شده است. نلسون ماندلا اولین رئیس جمهور آفریقای جنوبی و معروفترین چهره ی مبارزه با علیه آپارتاید به همراه خانواده اش در این خانه زندگی می کرد ماندلا این خانه را به سازمان میراث فرهنگی سووتو هدیه کرد تا به موزه تبدیل شود. در داخل این خانه وسایل و یادگاری هایی از ماندلا مثل عکس، جوایز و هدایا و نشان های افتخار وجود دارند که می توانید از دیدن آن لذت ببرید.

منطقه مابوننگ

در گذشته منطقه مابوننگ یکی از ناامن ترین مناطق زوهانسبورگ بوده است اما در حال حاضر به یکی از معروفترین و محبوبترین جاذبه های دیدنی شهر تبدیل شده است. بازار روز یکی از بهترین بخش های این منطقه به شمار می آید که محصولاتی از سراسر قاره آفریقا در آن به فروش می رسد و همچنین شامل مجموعه فوق العاده و متنوعی از گالری های هنری، رستوران ها، کافه ها، مغازه ها، هتل ها و مکان های تفریحی است که اکثر آنها در کارخانه ها و انبارهای متروکه قرار گرفته اند.

موزه ویکتوریایی لیندفیلد

راهنمای سفر به ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی - گردشگران

لیند فیلد یکی از جاذبه های دیدنی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.فردی به نام کاترین لاو در این موزه زندگی می کند که صاحب اصلی موزه می باشد. کاترین لباس های ویکتوریایی می پوشد از گردشگران استقبال می کند و آنها را راهنمایی می کند.

موزه ملی تاریخ نظامی آفریقای جنوبی

این موزه داستان تمام درگیری های نظامی کشور را نشان می دهد از مهمترین آثار این موزه می توان به جنگنده ها و بمب افکن های جنگ جهانی دوم و همچنین نمایشگاه های تانک، مهمات، سلاح و مدال ها اشاره کرد. یکی از بخش های جذاب این موزه وجود نمایشگاه پزشکی در جنگ است این نمایشگاه جزئیات استفاده از زولوها در طب سنتی در هنگام جنگ انگلستان و زولو و همچنین درمان های مدرن روز در میدان جنگ را به نمایش می گذارد یکی دیگر از نمایشگاه های این موزه زندگی در سنگر ها در جنگ جهانی اول است. این موزه نزدیک به باغ وحش ژوهانسبورگ قرار گرفته است و دارای یک کافه کوچک و مغازه سوغات فروشی است.

موزه هنر ویتز

راهنمای سفر به ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی - گردشگران

در منطقه ی ساحلی ویکتوریا و آلفرد آفریقای جنوبی موزه ای قرار گرفته است که از هنرهای معاصر آفریقا یاد میکند. این موزه بزرگ ترین موزه ی آفریقای جنوبی به شمار می آید که از نظر صاحب نظران و کارشناسان سمبل صنعت  قرن بیست و یکم می باشد.

سالن تئاتر مارکت

راهنمای سفر به ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی - گردشگران

این مجموعه شامل 4 سالن تئاتر می باشد که بهترین آثار آفریقای جنوبی در آن وجود دارد و همچنین یک کتاب فروشی، گالری هنری، عکاسی ، رستوران و سالن موسیقی وجود دارد. بعداز ظهرها در سالن موسیقی نوازندگان معروف اجرا می کنند. و همچنین پارکینگ بزرگی که کنار این مجموعه واقع شده است هر هفته مکان برگزاری شنبه بازار است. موزه آفریقا در کنار بازار مارکت قرار دارد که می توانید از این موزه هم دیدن کنید.

گالری هنری ژوهانسبورگ

راهنمای سفر به ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی - گردشگران

این گالری در مرکز شهر ژوهانسبورگ قرار دارد که یکی از نفیس ترین و بزرگ ترین مجموعه های هنری در آفریقای جنوبی به شمار می آید. کسانی که علاقه مند به معماری هستند از ساختمان هایی که به وسیله ی معمار بریتانیایی ادواد لوتینس طراحی شده اند می توانند دیدن کنند و لذت ببرند.

گهواره نوع بشر

گهواره نوع بشر یکی از مهم ترین و غنی ترین مناطق مردم شناسی جهان است که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است یکی از بهترین بخش های این منطقه” غارهای استرک فونتین” می باشد و همچنین. “پارک شیر” یکی دیگر از جاذبه های دیدنی ژوهانسبورگ است که در نزدیکی گهواره نوع بشر واقع شده است.

باغ پرندگان مونته کازینو

این باغ پرندگان یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری خانوادگی شهر ژوهانسبورگ می باشد در این پارک مجموعه متنوعی از پرندگان رنگارنگ، خزندگان و پستانداران کوچک وجود دارند.

اشتراک گذاری :

گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com