گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

راهنمای سفر به پرتغال

سرفصل های مقاله

 

در این مقاله آژانس گردشگران شیراز سعی دارد اطاعات لازم در مورد سفر به کشور زیباو جذاب پرتغال را به شما ارائه دهد.

کشور پرتغال

این کشور در جنوب غربی قاره اروپا قرار گرفته و پایتخت آن شهر لیسبون می باشد. مردم این کشور به زبان رسمی پرتغالی صحبت می کنند و همانند اکثر کشورهای اروپایی واحد پولشان یورو می باشد. این کشور با جمعیت بالغ بر 11 میلیون نفر، عضو اتحادیه اروپاست، دین اکثر مردم پرتغال مسیحیت است . پرتغال جز کشورهای توسعه یافته می باشد که با دارا بودن جاذبه های گردشگری فراوان، توریست های زیادی را به خود جذب می کند.

راهنمای سفر به پرتغال

آب و هوا و بهترین فصل سفر به پرتغال

پرتغال با وجود اینکه از بسیاری از کشورهای اروپایی کوچکتر است اما به خاطر تنوع آب و هوایی و خط ساحلی زیبایی که دارد توریست های زیادی را به سمت خود می کشاند. این کشور جز گرمترین کشورهای اروپایی محسوب می شود که با اسپانیا هم مرز است. پرتغال آب و هوای معتدلی دارد و تقریبا در تمامی فصول می توانید به این کشور سرسبز سفر کنید؛ اما بهار بهترینزمان برای سفر به پرتغال است، زیرا از عطر و زیبایی شکوفه های و سرسبزی دشت های این کشور می توانید لذت ببرید، از جمله مزایای آب و هوایی این کشور سواحل خنک و دلنشین آن می باشد.

جاذبه های تاریخی  پرتغال

بازدید از بنای تاریخی Batalha

این کلیسای تاریخی در سال 1388 م. بنا شده و ثبت میراث جهانی یونسکو می باشد. در بازدید از این کلیسا شاهکار معماری گوتیک را می توانید ببینید. ساعات بازدید از این بنا از 9 الی 18 است. می توانید در اولین یکشنبه هر ماه بازدید رایگان از این بنا داشته باشید.

صومعه سانتا ماریا

این صومعه قسمت های مختلفی همچون کتابخانه، ایوان ها و آشپزخانه دارد که ورودی آن را برای بازدید باید پرداخت کنید اما قسمت کلیسا رایگان است و  هر روز از ساعت 9 الی 17 پذیرای گردشگران می باشد.

صومعه سانتا ماریا در پرتغال

سفری به اوورا

شهر اوورا که معبد مشهور و زیبای دایانا را در خود جای داده است از جمله آثار ثبت میراث جهانی است.  با گشت و گذار در این شهر کوچک مکان های تاریخی بسیاری را می توانید ببینید از میدان اصلی شهر نیز حتما دیدن فرمایید.

معبد اوورا در پرتغال

آزور

شهر بندری پورتو

بعد از پایتخت پرتغال (لیسبون) پورتو بزرگترین شهر این کشور است. از جاذبه های توریستی این شهر باغ های انگور آن و لذت قدم زدن در کنار این تاکستان ها می باشد. علاوه بر این، شهر پورتو  پر از ساختمان ها  و بناهایی باعظمت تاریخی از دوران گذشته هست.

بندر پورتو در پرتغال

هزینه حمل و نقل عمومی در پرتغال

در پرتغال بهتر است تاکسی نگیرید، هزینه های رفت آمد با تاکسی بسیار بالاست؛ بنابراین برای تردد در سطح شهر و رسیدن به نقاط مد نظر خود از سیستم حمل نقل عمومی قوی پرتغال استفاده کنید. تنها با تهیه یک بلیط یک و نیم یورویی به راحتی می توانید از اتوبوس یا مترو استفاده کنید.

رستوران ها

یکی از جاذبه های هر سفری  می تواند تست کردن غذاهای آن کشور و در واقع گردشگری خوراک باشد. غذای اصلی پرتغالی ها را غذاهای دریایی تشکیل می دهند؛ بنابراین، اگر از طرفداران غذاهای دریایی هستید این کشور بهترین ها را در منوی غذایی خود برای ارائه به شما خواهد داشت؛ مخصوصا ماهی کاد نمکی که جز اصلی رسپی اکثر غذا های پرتغالی است.

در ادامه مطلب چند نمونه از غذاهای سنتی و محلی این کشور را نام خواهیم برد:

  • Bacalhau a bras  : این غذا یک نمونه املت است که در ترکیبات آن از ماهی معروف کاد نمکی، و سیب زمینی و پیاز استفاده شده است.
  • Lulas recheadas : ماهی شکم پر مرکب که مخصوص شهر لیسبون می باشد.
  • Acorda de mariscos : خوارک میگویی است که در کاسه هایی از جنس نان تهیه و سرو می شود.
  • Caldo verde  : سوپ تهیه شده از برگ کلم سبز و آب گوشت که بسیار لذیذ است.

و از رستوران های معروف پرتغال می توان موارد زیر را نام برد:

رستوران‌های بازار Mercado

رستوران Cervejaria Ramiro

رستوران Atira-te ao Rio

 

بهترین رستوران های پرتغال

هتل ها

هتل لوز

این هتل 4 ستاره در موقعیت جغرافیایی بسیار مناسبی قرار گرفته و از امکانات خوبی برخوردار است. کارمندانی خوش برخورد دارد که در همان بدو ورود متوجه این نکته خواهید شد.

کانونتو دا سرتا

این هتل با وجود اینکه اندکی قدیمی به نظر می رسد اما امکانات رفاهی خوبی دارد و صبحانه مفصل و خوشمزه ای ارائه می دهد. ضمن اینکه هزینه اقامت در آن نسبتا مناسب است.

اولیسپو لپ پالاس

این هتل اطراف شهر لیسبون و به دور از همهمه و شلوغی قرار گرفته ، طراحی زیبا دارد و هر اتاق، بالکنی وسیع با منظره زیبایی را به مهمانان خود ارائه می دهد. از تنوع غذایی رستوران هتل نیز می توانید لذت ببرید.

اقامت در پرتغال

اطلاعات ضروری

درصورت بروز هرگونه مشکل  در کشور پرتغال می توانید با شماره 112 تماس بگیرید.

اشتراک گذاری :

گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com