گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

راهنمای سفر به سن پترزبورگ

سرفصل های مقاله

در این مقاله راهنمای سفر به سن پترزبورگ ، گروه مسافرتی گردشگران شیراز سعی دارد شما را با زیبایی های سن پترزبورگ آشنا کند.

موقعیت جغرافیایی در مقاله راهنمای سفر به سن پترزبورگ

 

سن پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه پس از مسکو است که در شمال غرب کشور روسیه واقع شده است به صورتی که در کناره های رود نِوا، شرق خلیج فنلاند در دریای بالتیک قرار دارد. این شهر پرجمعیت ترین شهر اروپا پس از لندن، پاریس و مسکو می باشد

 

تاریخچه در مقاله راهنمای سفر به سن پترزبورگ

سن پترزبورگ در گذشته پایتخت روسیه و به دستور پترکبیر ساخته شد. در آن زمان پتروگراد نام داشت که به مدت دو سده به طول انجامید. پس از سرنگونی فرمانروایی تزارها لنینگراد نامیده شد اما مجدد با فروپاشی شوروی به نام پیشینش بازگردانده شد. این شهر در فارسی در زمان قاجار به صورت سن پطرزبورغ نامیده و نوشته می شود.

جاذبه های تاریخی در سفر به سن پترزبورگ

موزه هرمیتاژ

 

هرمیتاژ در شهر سن پترزبورگ کشور روسیه واقع شده است که جز قدیمی ترین و بزرگترین موزه های فرهنگ و هنر جهان می باشد. هرمیتاز توسط کاترین کبیر بنا شده است که در حال حاضر نزدیک به 4 میلیون اثر هنری را در خود جای داده است.

کلیسای سنت ایزاک در مقاله راهنمای سفر به سن پترزبورگ

 

کلیسای سنت ایزاک به ایزاکیوفسکی شهرت دارد و به عنوان بزرگترین کلیسای ارتودوکس روسیه و چهارمین کلیسای ارتودکس جهان شناخته شده است.

قلعه پیتر و پاول در مقاله راهنمای سفر به سن پترزبورگ

 

قلعه پیتر و پاول به عنوان دژ اصلی سن پترزبورک به حساب می آید که توسط پیتر کبیر بنا نهاده شد و ساخت آن حدود یک سال به طول انجامید. اما از نظر نظامی مقاومت نداشت به همین علت مجدد با بدنه ای سنگی بازسازی شد. این قلعه به عنوان زندان مخصوص زندانیان درجه بالا و سیاسی و پادگان شهر استفاده می شود.

کلبه پتر کبیر در مقاله راهنمای سفر به سن پترزبورگ

 

این کلبه از چوب ساخته شده است که به عنوان اولین کاخ پتر کبیر شهرت دارد که شامل اتاق خواب، اتاق نشیمن و اتاق مطالعه می باشد.

کلیسای منجی بر خون ریخته شده

 

یکی از مهم ترین و دیدنی ترین جاذبه های شهر سن پترزبورگ کلیسای منجی بر خون ریخته شده است. این کلیسا در محل کشته شدن امپرواطور الکساندر دوم بنا شده است.

موزه روس

 

موزه روس یکی از بزرگترین موزه های هنر و نقاشی ملی در شهر سن پترزبورگ می باشد.

کاخ کنستانتینوفکسی در استرلنا

 

قصر کنستانتین شاهکار هنر معماری کشور روسیه در شهر سن پترزبورگ می باشد این قصر محل اقامت دوک های بزرگ از کاخ رومائف بوده است.

آب و هوا در مقاله راهنمای سفر به سن پترزبورگ

سن پترزبورگ چهار فصل دارد در فصل بهار و تابستان هوا به طور کلی گرم است. با وجود اینکه ممکن است هنوز برف های زمستان بر روی زمین مانده و آب نشده باشد. بهترین زمان سفر به این شهر اردیبهشت ماه است که سرما کاملا از بین رفته است.

بهترین رستوران ها در مقاله راهنمای سفر به سن پترزبورگ

خانه استیک استراگانوف

 

این رستوران بسیار مجلل و بزرگ در مرکز سن پترزبورگ در بنایی تاریخی ساخته شده است در طراحی داخلی این رستوران از مواد طبیعی مثل چوب و چرم استفاده که باعث گرم و دلپذیر شدن فضای رستوران شده است. عکس های روزمره مردمان قبل از انقلاب روسیه بر روی دیوارهای رستوران گذاشته شده است. از دیگر امکانات این رستوران وجود اتاق بازی کودکان پر از اسباب بازی، کتاب های رنگ آمیزی شده و بازی های متعدد است.در این رستوران هر سه وعده غذا سرو می شود و در منوی این رستوران انواع غذاها از قبیل استیک ها، ماهی، سالاد استیک، آب گوشت، خورش گوشت، مرغ بریان و انواع دسرها و نوشیدنی ها وجود دارد.

پالکین

 

رستوران پالکین رستورانی بسیار گران و مجلل است اما ارزش تمام هزینه ای که می کنید را دارد فضای رستوران بسیار شیک و دیدنی، کیفیت غذا بینظیر و سرویس دهی کاملا قابل قبول است. هر سه وعده غذا در این رستوران سرو می شود. منوی رستوران شامل غذاهای اروپایی، روسی، اروپای مرکزی و شرقی، غذاهای بدون گلوتن و غذاهای مخصوص گیاهخوران است.

کافه ها

لیترری کافه

 

این کافه بسیار شیک و گران قیمت بوده که در مرکز شهر سن پترزبورگ قرار دارد گفته شده است که در گذشته پوشکین شاعر ملی روسیه پیش از مرگش در این کافه ناهار خورده است. فضای کافه، کیفیت غذا و سرویس دهی عالی است هر سه وعده غذا دراین کافه سرو می شود در لیترری کافه غذاهای روسی را با غذاهای اروپایی ترکیب می کنند.

هتل های معروف سن پترزبورگ

 

  • هتل آلگرو لیگوسکی پروسپکت
  • هتل بریستول
  • هتل اوکتیابرسکایا
  • هتل آپارتمان سالوت
  • هتل فونتانکا
  • هتل اوختینسکایا
  • هتل کورینتیا
  • هتل آزیموت

توضیح حمل و نقل

سن پترزبورگ توسط تعداد زیادی بزرگراه فدرال، مسیرها و راه آهن های ملی و بین المللی به سایر نقاط روسیه و کشورهای دیگر جهان متصل شده است. در این شهر فرودگاه بین المللی پولکوف مسئولیت خدمات رسانی به سایر پروازهای ورودی و خروجی را بر عهده دارد. از آنجایی که کشور روسیه دارای آب و هوای خاصی است مسافرین ایرانی می توانند با به همراه داشتن پاسپورت بلیط قطارهای بین شهری گرفته و از خدمات آن استفاده کنند. استفاده از اتوبوس در سن پترزبورگ به راحتی قطار نمی باشد. در شهرهای بزرگی مثل مسکو و سن پترزبورگ کرایه تاکسی به صورت روزانه و ساعتی می باشد.

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com