گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

راهنمای سفر به اسلواکی

سرفصل های مقاله

اسلواکی، کشوری زیبا و جذاب در قلب اروپا با تاریخ غنی ،طبیعت کوهستانی و فرهنگ متنوع است. سفر به اسلواکی تجربه فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان می آورد. این کشور کوچک و کوهستانی با تاریخچه ای غنی و به دلیل داشتن رشته کوه های وسیع و سرسبز و جاذبه های گردشگری متنوع، فرصتی را برای مسافران فراهم میکند تا در سفر به اسلواکی جلوه های زیبایی از اروپا را تجربه کنند. با گردشگران شیراز همراه باشید تا در این مقاله به نکاتی در خصوص سفر به اسلواکی بپردازیم:

راهنمای سفر به اسلواکی

سفر به اسلواکی و شهر زیبای براتیسلاوا

براتیسلاوا پایتخت کشور اسلواکی، یک شهر تاریخی و با معماری زیبا می باشد. در سفر به اسلواکی، بازدید از براتیسلاوا و پیاده روی در خیابان های سنگ فرش شده بسیار لذت بخش است. همچنین برای گردشگران جاذبه های تاریخی و فرهنگی از جمله کلیسای سنت مارتین، کلیسای آبی و کاخ براتیسلاوا بسیار جذاب است. کاخ پریمات و دروازه مایکل از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر در سفر به اسلواکی می باشند.

بهترین فصل برای سفر به اسلواکی 

اسلواکی دارای چهار فصل معتدل است.  در بهار هوا نسبتا خنک است اما اسلواکی تابستان گرمی دارد، در حالی که در پاییز به تدریج هوا سردتر می شود و زمستان ها سرد و برفی است. بهترین زمان برای سفر به کشور زیبای اسلواکی بهار و تابستان است. نکته قابل توجه در خصوص آب و هوای اسلواکی بارش هایی هستند که تقریبا در تمام فصول رخ می دهند. اما در تابستان و پاییز بیشترین میزان بارش صورت میگیرد و به همین دلیل  توصیه می کنیم، برای سفر به اسلواکی با توجه به تغییرات آب و هوایی در فصول، لباس و پوشش مناسب را انتخاب کنید.

راهنمای سفر به اسلواکی

جاذبه های  گردشگری اسلواکی ، که نباید در سفر به این کشور از دست بدهید  

اگر بخواهیم در خصوص جاذبه های طبیعی در سفر به اسلواکی بگوییم باید به کوه های مرتفع تاترا اشاره کنیم که از جاذبه های طبیعی و برجسته کشور اسلواکی محسوب می شود. این منطقه مناظری فوق العاده از کوهستان ها و دره های سرسبز دارد، که برای علاقه مندان به کوهنوردی و گشت و گذار در طبیعت بسیار جذاب است. همچنین،در زمستان ها بسیاری از علاقه مندان به ورزش های زمستانی از جمله اسکی و اسنوبرد به اسلواکی سفر می کنند. اسلواکی مناطق اسکی معروفی را از جمله Jasna و  Chopok را دارد که در بین علاقه مندان بسیار شهرت دارند. 

غارهای دبانویسکا به عنوان بخشی از میراث جهانی یونسکو شناخته شده اند. توصیه می کنیم در سفر به اسلواکی از این غارهای طبیعی دیدن کنید.

دهکده ولکولینک یک دهکده سنتی و قدیمی با خانه های چوبی و فرهنگ محلی اسلواکی میباشد. بازدید از این دهکده به شما امکان آشنایی بیشتر با فرهنگ محلی اسلواکی را می دهد .اهالی این دهکده علاقه زیادی به ساخت مجسمه ای چوبی دارند که قطعا ارزش بازدید دارد. از آنجایی که تاریخ و قدمت اسلواکی به قرون وسطی برمیگردد، بازدید از موزه ها برای علاقه‌مندان جذابیت زیادی دارد. 

پارک ملی اسلواکی نیز برای کودکان و بزرگسالان با داشتن گونه های زیبا و متنوع از حیوانات بسیار جالب است؛ بنابراین در سفر به اسلواکی میتواند موجب جذب گردگران شود.

زبان و ارز رسمی کشور اسلواکی 

زبان مردم اسلواکی، اسلوواک است، ولی اکثر مردم به زبان انگلیسی نیز صحبت می کنند. ارتباطات معمولا راحت است و بسیاری از مکان های گردشگری ترجمه های مورد نیاز را به زبان انگلیسی فراهم کرده اند. در اسلواکی ارز رسمی یورو می باشد اما بهتر است با خود دلار و یورو به همراه داشته باشید. همچنین،در تمام مراکز خرید، رستوران ها و حتی در خیابان ها مراکز زیادی برای تبدیل ارز وجود دارند که تعدادی از آنها به صورت 24 ساعته به ارائه خدمات مشغول هستند؛ بنابراین در سفر به اسلواکی هرگز نگران تبدیل ارز مورد نیازتان نخواهید بود.

راهنمای سفر به اسلواکی

رستوران هایی که در سفر به اسلواکی باید به آنها سر بزنید 

در سفر به اسلواکی می توانید رستوران های فوق العاده ای برای تجربه غذاهای محلی و بین المللی پیدا کنید. بهتر است، از قبل میز خود را رزرو کنید و از ساعات کاری اطمینان حاصل کنید. برخی از بهترین رستوران های اسلواکی عبارتند از :

 

Modra hviezda

Slovak pub

Le colonial

Prasna basta

Sofia restaurant

U sedliaka

راهنمای سفر به اسلواکی

معروف ترین غذاهای اسلواکی که باید امتحان کنید

در سفر به اسلواکی، می‌توانید از غذاهای محلی خوشمزه‌ و متنوع لذت ببرید. برخی از معروف‌ترین غذاهای اسلواکی عبارتند از:

Bryndzové Halušky

این غذا که غذای ملی و محبوب کشور اسلواکی تلقی می شود در واقع،دامپلینگ سیب زمینی با پنیر گوسفندی است که به شما حتما پیشنهاد میکنیم در سفر به اسلواکی به دلیل تهیه خاص این غذا حتما آن را امتحان کنید.

Soup Kapustnica

سوپ گل کلم ،یک غذای محلی و بسیار محبوب در اسلواکی است که در مراسم و مهمانی ها سرو می شود .

Pirohy 

یک نوع پنیر مخصوص در اسلواکی است که در تهیه بسیاری از غذاها استفاده میشود و غذایی با همین نام نیز 

دارند که در واقع یک نوع پیراشکی پر شده از این پنیر و سیب زمینی و گوشت است.

Klobása

یک نوع سوسیس مخصوص اسلواکی است که از گوشت چرخ شده تهیه می شود و بسیار لذیذ است.

پنکیک اسلواکی و شنیسل نیز از دیگر غذاهای محبوب اسلواکی هستند.

 

 حمل و نقل در اسلواکی چگونه است؟

اسلواکی دارای شبکه حمل و نقل درون شهری بزرگ و پیشرفته است و گردشگران در سفر به اسلواکی میتوانند از گزینه های مختلف اتوبوس، تراموا، مترو و تاکسی استفاده کنند. البته چنانچه به دنبال مقرون به صرفه بودن هزینه های حمل و نقل باشید می توانید از اتوبوس و مترو استفاده کنید که به دلیل داشتن ایستگاه های مشخص، دسترسی بهتری برای مسافران دارد و در صورت ضرورت  نیز میتوانید از تاکسی های اینترنتی که امکان موقعیت یابی را دارند، استفاده کنید.

راهنمای سفر به اسلواکی

بهترین هتل ها برای اقامت در سفر به اسلواکی 

اسلواکی دارای هتل های متنوع، سطح کیفی بالا و ارائه خدمات خوب به مسافران است. گردشگران میتوانند با توجه به نیاز و بودجه خود، هتل های مختلفی را برای اقامت خود در سفر به اسلواکی انتخاب کنند. اکثر هتل های اسلواکی صبحانه را به صورت رایگان در زمان اقامت مسافران ارائه میدهند، اما برای سایر وعده های غذایی مسافران باید از رستوران های هتل استفاده و هزینه لازم را پرداخت کنند. در زیر تعدادی از بهترین هتل های اسلواکی را معرفی میکنیم:

 

هتل ماما اسلواکی 

هتل شرایتون اسلواکی 

هتل 21

هتل البر چت 

هتل گارنی براتیسلاو

هتل آستوریا ترند 

 در پایان امیدواریم با ارائه نکاتی در خصوص سفر به اسلواکی خاطره دلپذیر از سفر به این کشور در قلب اروپا را، برای شما و همراهانتان به ارمغان آوریم .

اشتراک گذاری :

گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com