گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

راهنمای سفر به آلانیا

سرفصل های مقاله

در این مقاله گردشگران شیراز شما را با زیباییهای آلانیا آشنا می کند. جایی برای رسیدن آرامش شما و گذراندن تعطیلاتی خوش با خانواده تان.

آلانیا

راهنمای سفر به آلانیا

تاریخچه آلانیا در مقاله راهنمای سفر به آلانیا

آلانیا از شهرهای تاریخی ترکیه هست که با آنتالیا 135 کیلومتر فاصله د ارد. موقعیت آلانیا از شمال به رشته کوه‌های توروس ، از جنوب به دریای مدیترانه و از شرق به قاضی پاشا و از غرب به ماناوگات و سیده قرار دارد. مساحت این شهر در حدود ۱,6 کیلومترمربع است.

وضعیت آب‌ و‌ هوای آلانیا

آب و هوای آلانیا در کل  معتدل و مدیترانه ای است، در تابستان  دارای آب و هوای معتدل و در زمستان  بارانی و مرطوبی است. بهترن زمان برای سفر به آلانیا که بتوانید تفریحات آبی هم انجام دهید، مرداد و شهریور هست.

راهنمای سفر به آلانیا

هزینه اقامت در شهر آلانیا در این مقاله راهنمای سفر به آلانیا

آژانس گردشگران شیراز یکی از آژانس های معتبر در زمینه سیستم رزرواسیون آنلاین می باشد. شما عزیزان میتوانید در 24 ساعت شبانه روز از طریق سیستم رزرواسیون آنلاین www.holit.ir با ما که پشتیبانی 24 ساعته دارد در تماس باشید

راهنمای سفر به آلانیا

هتل های پیشنهادی در شهر آلانیا در مقاله راهنمای سفر به آلانیا

هتل لانگ بیچ

یکی از هتل های 5ستاره شهر آلانیا هتل لانگ بیچ است و دارای امکانات فوق العاده ای می باشد که شما بتوانید یه تعطیلات بی نظیری در این هتل داشته باشید.

هتل گرند اکان

هتل دیگری که شما میتوانید در آن اقامت خوبی داشته باشید، هتل گرند اکان هست که امکانات و خدمات بسیار فوق العاده و ویژه ای دارد.

هزینه خورد و خوراک در شهر آلانیا در مقاله راهنمای سفر به آلانیا

معمولا در شهر های توریستی به دلیل وجود گردشگران زیاد، رستوران ها و کافه های زیادی و جود دارند که مسافران میتوانند انواع غذا های را در این شهر پیدا کنند و سفارش بدهند.

رستوران های پیشنهای در شهر آلانیا

رستوران باهاما

راهنمای سفر به آلانیا

یکی از بهترین و پرطرفدارترین رستوران ها در شهر آلانیا، رستوران باماها است که کیفیت عالی، تنوع در منوی غذایی و سرویس دهی عالی دارد.

رستوران تئو

یکی دیگر از رستوران های خوب شهر آلانیا، رستوران تئو است که در آن می توانید غذاهای مکزیکی، هلندی، ایتالیایی و ترکیه ای را سفارش بدید.

جاذبه های گردشگری در آلانیا در این مقاله راهنمای سفر به آلانیا

برج قرمز

راهنمای سفر به آلانیا

یکی از جاذبه های گردشگری در آلانیا برج قرمز است که نماد این شهر هم محسوب می شود. این برج در سال ۱۲۲۶ توسط یکی از برجسته ترین معمارهای آن زمان ابوعلی رها نیز ساخته شده است. تصویر این برج در پشت اسکناس های ۲۵۰۰۰۰ لیری از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۵ نقش بسته بوده است.

قلعه سلجوقی (قصر آلانیا)

راهنمای سفر به آلانیا

تنها قلعه باقی مانده از دوران سلجوقیه، قلعه آلانیا است. این قلعه در سال ۱۲۲۵ توسط سلطان سلجوقی علاء الدین کیقباد ساخته شده است .

ساحل کلئوپاترا

راهنمای سفر به آلانیاساحل کلئوپاترا یکی از زیباترین سواحل های آلانیا است که در غرب شبه جزیره قرار دارد. طبق افسانه ها این ساحل و مناطق اطراف آن هدیه ای به ملکه مصر بوده است. از ویژگی های منحصر به فرد این ساحل آب شفاف این ساحل است.

رودخانه دیم چای در مقاله راهنمای سفر به آلانیا

راهنمای سفر به آلانیارودخانه دیم چای از دیگر جاذبه های دیدنی طبیعی این شهر است. بر روی رودخانه تعداد زیادی رستوران، تخت چوبی، آلاچیق برای تردد مسافرین و جود دارد که خودش باعث جذب توریست شده است.

غار دیم

راهنمای سفر به آلانیا

دومین غار بزرگ کشور ترکیه که درنزدیکی شهر آلانیا قرار دارد، که اسمش غار دیم است. دریاچه بسیار دیدنی در این قرار و جود دارد که بسیار زیبا است

بایدها و نبایدهای شهر آلانیا

ترکیه کشوری مسلمان است. بنابراین هنگام بازدید از مکان های مذهبی این کشور، حتما باید از پوشش مناسب استفاده کنید.

در این شهر به هیچ عنوان در اماکن عمومی سیگار نکشید

در جاهای شلوغ، پول نقد زیاد به همراه خود نداشته باشید

فاصله ی آنالیا تا شهر آنتالیا کمتر از دو ساعت می باشد. بنابراین میتوانید در یک سفر هر دوی این مقصد ها را ببینید.

اشتراک گذاری :

گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com