گردشگران شیراز لوگو

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

درباره گرجستان باتومی

سرفصل های مقاله

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

درباره گرجستان باتومی

در این مقاله درباره گرجستان باتومی ، گروه مسافرتی گردشگران شیراز شما را با گرجستان آشنا می کند کشور گرجستان در قاره آسیا قرار گرفته است و با کشورهای روسیه ، ترکیه و آذربایجان هم مرز می باشد. بزرگترین شهر آن و پایتختش تفلیس است که جمعیتی بالغ بر 4 میلیون نفر دارد و مردم آن به زبان گرجی صحبت می کنند . واحد پول این کشور لاری است . تفلیس و باتومی دو شهر توریست پذیر کشور گرجستان هستند که سالیانه پذیرای گردشگران زیادی می باشند. باتومی شهری ساحلی با آب و هوای نسبتا معتدل و تابستان هایی دلچسب برای گردشگران است اما در تفلیس بیشتر می توانید در جستجوی جاذبه های تاریخی و فرهنگی باشید . بطور کلی زیرساخت های گردشگری در این کشور رشد روزافزون داشته است و این موضوع به همراه مردمی مهربان ، غذاهایی دلنشین و طبیعت فوق العاده گرجستان را مبدل به یکی از قطب های گردشگری کرده است.

جاذبه های گردشگری در مقاله درباره گرجستان باتومی

راهنمای سفر به گرجستان

بهترین زمان برای سفر در مقاله درباره گرجستان باتومی

گرجستان با توجه به آب هوای معتدلی که دارد تقریبا مقصدی چهارفصل محسوب می شود و در تمامی طول سال می توان به این کشور زیبا سفر کرد اما در فصل بهار احتمالا لذت بیشتری از سفر خود در این مقصد خواهید برد به دلیل طبیعت زیبای این کشور و از طرفی سواحل زیبای شهر باتومی که با اندکی پیاده روی در شهر و دردسترس شما قرار گرفته است بنابراین گرجستان در فصل بهار و تابستان بیشترین تعداد گردشگر را به خود جذب می کند هرچند در زمستان نیز مخاطبان خاص خود جهت تفریحات زمستانی نظیر اسکی را دارد.

بلوار باتومی

راهنمای سفر به گرجستان

این بلوار به طول حدودا 6 کلیومتر یکی از مسیرهای جذاب پیاده روی در شهر باتومی است که در امتداد خط ساحلی بسیار زیبایی واقع شده در مسیر پیاده روی خود از دیدن پارک های ساحلی، تفریحات آبی ، کافه و رستوران های متعدد می توانید لذت ببرید.

پارک دلفینها باتومی

این پارک با گنجایش 800 نفری نمایشی فوق العاده از دلفین های آموزش دیده را برای تماشاگران مهیا کرده است هر روز از ساعت 14 الی 19 عصر می توانید از دیدن رقص و بازی دلفین ها در این پارک به وجد بیایید.

باغ گیاهشناسی باتومی در مقاله درباره گرجستان باتومی

این باغ گیاهشناسی که مشابه آن در شهر تفلیس نیز وجود دارد از قسمت های مرتفع و پست ساحلی تشکیل شده و گونه های متعدد گیاهی بی نظیری را در خود جای داده است ما به شما پیشنهاد میکنیم مسیر خود را برای بازدید از این باغ از قسمت های مرتفع انتخاب کنید این باغ هر روز از ساعت 8 صبح پذیرای گردشگران می باشد.

تله کابین آرگو در مقاله درباره گرجستان باتومی

راهنمای سفر به گرجستان

این تله کابین با مسیری به طول 2586 متر بر فراز شهر باتومی توسط شرکتی اتریش ساخته و طراحی شده است. مدت زمان سفر با تله کابین آرگو حدودا ده دقیقه است.

میدان اروپا در مقاله درباره گرجستان باتومی

راهنمای سفر به گرجستان

تندیس مدیا باتومی

میدان پیازا

درباره گرجستان باتومی

تندیس علی و نینو

راهنمای سفر به گرجستان

مجسمه زیبای فلزی علی و نینو سمبل عشق در شهر باتومیاست که با گردش به دور یکدیگر و در نهایت یکی شدن داستان عاشقانه و غم انگیز دو جوان در دوران جنگ را تداعی می کند. بازدید از این تندیس را به دلیل نورپردازی زیبای آن، در شب به شما توصیه میکنیم.

پارک معجزه

درباره گرجستان باتومی

برج الفبا

درباره گرجستان باتومی

برج الفبا بنایی ایست واقع در قسمت شمالی بلوار معروف باتومی که ارتفاعی در حدود 130 متر دارد و متریال ساخت آن آهن می باشد که 33 حروف الفبای گرجی روی آن با ساختاری متفاوت اجرا شده است

غذا در گرجستان

گرجستان غذاهای لذیذ و معروفی دارد که هم در رستوران ها با هزینه نه چندان زیاد می توانید آن ها را امتحان کنید هم در اغذیه فروشی های کنار خیابان که جذابیت خاص خود را دارند و غذا را با قیمت مناسب تری عرضه می کنند در کل غذا و نوشیدنی در این کشور قیمت های مناسبی دارند

حمل و نقل عمومی

برای حمل و نقل بین دو شهر توریستی باتومی و تفلیس از اتوبوس یا قطار می توانید استفاده کنید اما پیشنهاد ما به شما قطار است زیرا علاوه بر لذت بردن از طبیعت بی نظیر بین راه هزینه کمتری نسبت به اتوبوس پرداخت می کنید و اینکه کیفیت جاده بین باتومی، تفلیس زیاد خوب نیست و ممکن است با انتخاب وسیله نقلیه اتوبوس برای سفر خود کمی اذیت شوید.

برای تردد در داخل شهر نیز تاکسی ها بسیار مقرون به صرفه هستند البته حتما بر سر قیمت قبل از سوار شدن با راننده به توافق برسید ضمن اینکه با چانه زدن می توانید نرخ را پایین بیاورید یا اینکه از اتوبوس ها که هر کدام با شماره ای مسیر مبدا و مقصد را مشخص کرده اند استفاده کنید.

سوغات

چورچخلا

درباره گرجستان باتومی

یکی از گزینه های خرید سوغاتی می تواند خوراکی های خوشمزه و کم حجم باشند. چورچخلا در واقع آبنبات های خوش طعمی است که با نخ در آب میوه هایی مانند انگور آغشته می شوند و سپس تا خشک شدنش کامل صبر می کنند. چورچخلا طعم و رنگ های مختلفی دارد و تقریبا در تمام فروشگاه های مواد خوراکی می توانید آن ها را بیابید.

کانتسی

درباره گرجستان باتومی

کانتسی نوعی ظرف است که با شاخ بز، گاو یا قوچ ساخته می شوند و برای نوشیدنی از آن استفاده می کنند. گاهی اوقات روی این شاخ ها را با حکاکی و کنده کاری تزیین می کنند و به عنوان سوغاتی نمادین و تزئینی از آن استفاده می کنند.

خنجر گرجی

درباره گرجستان باتومی

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

ظرفیت محدود (6 نفر)

تایلند از شیراز با پرواز سلام ایر

رفت: پوکت  ✈️ برگشت: بانکوک

تاریخ: ۲۹ مرداد و ۲ شهریور