گردشگران شیراز لوگو

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

جاهای دیدنی مسکو در بهار

سرفصل های مقاله

مسکو پایتخت و بزرگترین شهر روسیه است. مسکو یکی از بزرگترین شهرهای جهان است که پرجمعیت ترین شهر در اروپا، بزرگترین منطقه شهری و کلان شهری در اروپا و بزرگترین شهر از نظر مساحت خشکی در قاره اروپا است. اما محبوبیت آن فقط به علت بزرگی آن نیست. این شهر مملوء از کاخ ها و ساختمان های باشکوه است که هیچ کدام را نباید از دست بدهید. بهار یکی از فصل های محبوب برای بازدید از این شهر است. چه بهتر که جاهای دیدنی مسکو در بهار را بهتر بشناسید تا در زمان سفر خود در این فصل اطلاعات کامل مربوط به آن را داشته باشید. گروه گردشگران شیراز در تلاش است تا تمامی خدمات تور روسیه برای شما را از جمله ویزا، رزرو هتل، خرید بلیط هواپیما و غیره را در سریع ترین زمان ممکن فراهم کند.

تور روسیه - گردشگران شیراز

آشنایی با مسکو

مسکو پایتخت روسیه، مرکز سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آن است. این شهر پرجمعیت ترین شهر روسیه و اروپا است. برای بسیاری از مردم روسیه و سایر کشورها، پایتخت روسیه شهری با فرصت های باشکوه است. مسکو از نظر زیرساخت ها و سبک زندگی بسیار شبیه هر پایتخت اروپایی دیگری است؛ در حالی که مردم آن تفاوت چندانی با ساکنان شهرهای دیگر مانند لندن و نیویورک ندارند. به همین دلیل است که خارجی ها خیلی راحت با زندگی در مسکو سازگار می شوند. همیشه چیزی در مسکو در جریان است: نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها، اجراها، گشت‌وگذارها، کنسرت‌ها، ماراتن‌ها… شما می‌توانید اوقات خوبی را در مسکو سپری کنید. مسکو، شهری با میراث فرهنگی، تاریخی و معنوی باورنکردنی است. پیشینه این شهر به سال 1147 برمی گردد و با نام شاهزاده یوری دولگوروکی مرتبط است.

آب و هوای مسکو در فصل بهار

هوای ماه مارچ و آوریل مسکو کمی گرم و راحت می شود و میانگین دمای آن 6 درجه سانتیگراد است. بیشترین و کمترین دما برای این ماه 10 درجه سانتیگراد و 2 درجه سانتیگراد است. با بارندگی حدود 40 میلی متر، کل مدت بارندگی ممکن است حدود 10 روز تخمین زده شود.

در مسکو چه کارهایی میتوان کرد

مسکو به‌عنوان پایتخت پرجنب‌وجوش و بزرگ‌ترین شهر اروپا، ترکیبی قدرتمند از تاریخ و جذابیت، مملو از مکان‌های مشهور جهانی است. پایتخت روسیه زمانی که برای اولین بار 800 سال پیش ثبت شد فقط یک شهر کوچک بود، اما امروز به اندازه ای گسترده و زنده شده است که شما را برای ماه ها مشغول نگه دارد. در اینجا فهرستی از کارهایی است که در مسکو باید انجام دهید.

از کاوش در کرملین و کلیسای جامع سنت باسیل گرفته تا گرفتن تله کابین از اسپارو هیلز یا اسکیت سواری در پارک گورکی. همگی از جاذبه های دیدنی مسکو و یا حتی به صورت جامع تر از جاهای دیدنی روسیه به شمار می روند که حتما باید در تور روسیه خود آنها را تجربه کنید. علاوه بر این ما به شما به صورت ویژه ای تور ترکیبی روسیه و کوبا نوروز ۱۴۰۳ پیشنهاد میدهیم تا در این تعطیلات بهاری از این دو کشور جذاب همزمان لذت ببرید.

بهترین زمان سفر به روسیه-تور روسیه - گردشگران شیراز

معرفی جاهای دیدنی مسکو در بهار

رد اسکوئر یا همان میدان سرخ

قلب پایتخت روسیه، میدان سرخ، توسط مکان‌های خیره‌کننده‌ای از جمله کرملین، کلیسای جامع سنت باسیل و مقبره لنین احاطه شده است، و جایی است که بسیاری از تاریخ این کشور در آن رخ داده است. جایی که زمانی یک میدان بازار ساده بود. در طول تاریخ پر فراز و نشیب روسیه به عنوان مکانی که در آن شورشیان اعدام شدند، اعتراضات برگزار شد و قدرت نظامی خود را نشان دادند، شناخته شد و در حال حاضر یکی از مهمترین جاهای دیدنی روسیه در بهار و یا سایر فصل ها است.

مقبره لنین

مقبره لنین که مهمترین جاهای دیدنی روسیه است، یک تابوت شیشه ای حاوی جسد مومیایی شده ولادیمیر لنین، انقلابی افسانه ای روسیه را در خود جای داده است. این مقبره که برای اولین بار در آگوست 1924 به روی عموم باز شد، سالانه حدود 2.5 میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند. که احتمالاً بدشان نمی‌آید که برای حضور لنین در صف قرار بگیرند و آن را به طور کامل بازدید کنند.

کرملین مسکو

کرملین مسکو که بزرگترین قلعه فعال اروپاست، به تنهایی حکم چندین جاذبه را دارد. هنگامی که پشت دیوارهای 2235 متری قرار گرفتید، پنج میدان برای گشت زدن، ساختمان های مختلف برای کاوش، 20 برج و بزرگترین ناقوس و توپ جهان برای دیدن وجود دارد.

موزه تاریخی دولتی

موزه تاریخی دولتی، که در سال 1872 توسط ایوان زابلین و الکسی اوواروف تأسیس شد، یک جاذبه در نوع خود است. زمانی مرکز اصلی پخش دارو بود که حاوی اشیای عتیقه متعلق به خانواده سلطنتی نیز بود. اکنون مجموعه ای چشمگیر را در خود جای داده است که شامل بقایایی از ماقبل تاریخ است که زمانی در قلمرو روسیه امروزی زندگی می کردند، بزرگترین مجموعه سکه این کشور، همچنین دست نوشته ها و آثار هنری قرن ششم جمع آوری شده توسط سلسله رومانوف، در میان گنجینه های دیگر.

کلیسای جامع سنت باسیل

کلیسای جامع سنت باسیل که در میدان سرخ چشمگیر واقع شده است، بسیار زیبا است. مناره های جذاب آن شبیه به یک افسانه  به نظر میرسد. شناخته شده ترین ساختمان در کشور است و طبیعتا اولین تصویر به هنگام شنیدن جاهای دیدنی روسیه است. کلیسای جامع نماد روسیه است. هیچ بازدیدی از مسکو بدون توجه به ویژگی های منحصر به فرد و متمایز آن کامل نمی شود. کلیسا جامع سنت باسیل از جمله مهمترین جاهای دیدنی مسکو در بهار و تعطیلات بهاری شما خواهد بود.

تئاتر بولشوی

تئاتر بولشوی تئاتر اصلی روسیه است. اجراهای شگفت‌انگیز اپرا و باله که در طول قرن‌ها اجرا شده است و به توضیح تاریخ غنی هنرهای نمایشی روسیه کمک زیادی می‌کند همگی در این تئاتر برگزار شده اند. در حالی که گروه باله بولشوی در سال 1776 تأسیس شد، خود تئاتر در سال 1825 افتتاح شد. این یک محیط مناسب برای اجراهای در سطح جهانی است که روی صحنه آن اجرا می شود.

پارک گورکی

پارک عظیم گورکی که در کنار رودخانه مسکو قرار دارد مکانی دوست داشتنی برای بازدید است. باغ‌های وسیع آن میزبان مؤسسات فرهنگی متعددی است و بازدیدکنندگان باید حتماً موزه هنرهای معاصر گاراژ را بررسی کنند. نمایشگاه‌ها و فستیوال‌های پاپ آپ را می‌توان هر از گاهی در خود پارک پیدا کرد و همچنین، یک تئاتر در فضای باز و غذاخوری‌های متعدد در کنار فعالیت‌های تفریحی فراوانی وجود دارد.

کلیسای جامع مسیح نجات دهنده

این کلیسای جامع ارتدکس روسی در سواحل رودخانه مسکو و در فاصله چند قدمی کرملین واقع شده است. این کلیسا به شکل امروزی در سال 2000 تقدیس شد، زیرا کلیسای اصلی که در اینجا قرار داشت به دستور جوزف استالین در سال 1931 به دلیل مبارزات ضد مذهبی ویران شد.

موزه پوشکین

موزه هنرهای زیبا پوشکین علیرغم نامش، در واقع هیچ ارتباطی با این شاعر معروف ندارد، جز اینکه پس از مرگش به افتخار او نامگذاری شده است. مجموعه گسترده آن بر روی هنر اروپایی با شاهکارهای بوتیچلی، رامبراند و ون گوگ که همگی به نمایش در می‌آیند، لذت بخش است.

خیابان اربت

آربات، خیابانی زیبا و در عین حال پر جنب و جوش، مملو از معماری چشمگیر است و زمانی مکانی محبوب برای زندگی اشراف، هنرمندان و دانشگاهیان بود. امروزه، کافه‌ها، رستوران‌ها و مغازه‌های بسیاری و همچنین بناهای تاریخی و مجسمه‌های مختلف ساکنان سابق مانند الکساندر پوشکین که به دلیل نفوذ گسترده‌اش در دربار، عاشق امپراتور روسیه بود، در این خیابان وجود دارد.

مترو مسکو

کم پیش می آید که یک حمل و نقل عمومی شبیه یک اثر هنری باشد. توقف های بسیاری در مترو مسکو بازدیدکنندگان را با زیبایی و ظرافت خود شگفت زده می کند. این ایستگاه‌ها که با سنگ مرمر تزئین شده‌اند و دیوارها را با نقاشی‌های دیواری پوشانده‌اند، تماشای آن‌ها شگفت‌انگیز است و بخشی از یکی از طولانی‌ترین سیستم‌های مترو در جهان است که اولین ایستگاه‌ها در سال 1935 افتتاح شد.

کاخ تزاریتینو

کاخ خیره‌کننده تزاریتینو که زمانی اقامتگاه تابستانی کاترین کبیر بود، اکنون به موزه‌ تبدیل شده است. معماری آن بسیار با شکوه است و یک پارک دوست داشتنی در اطراف آن وجود دارد که بازدیدکنندگان می توانند آن را کشف کنند. این کاخ که در جنوب مسکو قرار دارد، در سال 1775 به بهره برداری رسید و بازسازی های اخیر به این معنی است که فضای داخلی مجلل آن با سالن های زیبا و راه پله های زیبا بهتر از همیشه به نظر می رسد.

جاهای دیدنی مسکو در بهار - تور روسیه - گردشگران شیراز

اشتراک گذاری :

Picture of گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

ظرفیت محدود (6 نفر)

تایلند از شیراز با پرواز سلام ایر

رفت: پوکت  ✈️ برگشت: بانکوک

تاریخ: ۲۹ مرداد و ۲ شهریور