گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

آشنایی با پاریس

سرفصل های مقاله

در این مقاله آشنایی با پاریس گروه مسافرتی گردشگران شیراز سعی دارد شما را با تمام زیباییهای پاریس آشنا کند.

و اما پایتخت زیبای فرانسه ، این شهر عاشقانه پاریس نام دارد. این مقاله آشنایی با پاریس است. گردشگران شیراز سعی دارد شما را با جذابیتهای این شهر زیبا آشنا کند. یکی از شهرهای پیشرو در زمینه های اقتصاد ، هنر ، فرهنگ ، اقتصاد پاریس است. پاریس بزرگ ترین شهر اقتصادی دنیا و اروپا و پنجمین شهر اقتصادی جهان است.

بهترین زمان تور مسافرتی مورد نظرتان را از آژانس گردشگران شیراز خریداری نمایند. برای خرید تور اروپا 1401 شما تنها کافیست با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

موقعیت جغرافیای در مقاله آشنایی با پاریس

رود سن از داخل این شهر زیبا می گذرد. و پاریس را به دو قسمت جزیره مانند تقسیم کرده است. ایل سن لویی بخش کوچیکتر آن ، و ایل دولا سیته قسمت بزرگ تر را تشکیل می دهد. قسمت شهری پاریس و حومه آن شامل چند شهر و تعداد روستاهای زیادی بوده که با وسعت پیدا کردن پاریس تبدیل به شهرهایی از آن در آمد.

جاذبه های تاریخی

پاریس لبریز از زیبایی است. لبریز از جاذبه ها ، پر بازدید ترین شهر در دنیاست. این شهر پر از جذابیتهای تاریخی است که در این مقاله به آن اشاره میکنیم.

برج ایفل (Tour Eiffel)

آشنایی با پاریس

ایفل در اصل یادگار نمایشگاه جهانی بوده که بعد از اتمام آن نمایشگاه دیگر جمع آوری نشد. گوستاو ایفل سازنده آن بود که اسکلت مجسمه آزادی را هم خودش طراحی کرد.

موزه لوور (Musée du Louvre)

آشنایی با پاریس

در بخش شرقی باغ تویلری، از یکی دیگر از طاق‌های ناپلئون به نام طاق پیروزی کاروسل عبور می‌کنید و بعد از آن به موزه‌ی لوور خواهید رسید. سالانه بیش از ۹ میلیون نفر از سراسر دنیا به این مکان می‌آیند تا علاوه بر بازدید از معماری بی‌نظیر ساختمان آن، از ۳۸۰۰۰ آثار مختلف موزه نیز دیدن کنند. لوور در واقع بزرگترین و پربازدید‌ترین موزه‌ی جهان به حساب می‌آید.

کلیسای نتردام (Cathédrale Notre-Dame de Paris)

آشنایی با پاریس

بزرگترین و معروف ترین کلیسای دنیا

طاق پیروزی (Arc de Triomphe)

آشنایی با پاریس

طاق پیروزی را ناپلئون در سال ۱۸۰۶ میلادی و به افتخار پیروزی جنگجویانش در نبرد استرلیتز بنا کرد. این سازه با نام‌های دیگری همچون طاق نصرت و دروازه‌ی پیروزی نیز شناخته می‌شود. این بنا بزرگ‌ترین دروازه‌ی پیروزی در جهان به شمار می‌رود و ۳۰ سال طول کشید تا ساخت آن به طور کامل به پایان برسد. این طاق مقبره‌ی سرباز گمنام و آتش جاویدان را نیز در برمی‌گیرد. این شعله‌ی آتش از سال ۱۹۲۳ تا به امروز، هر روز رأس ساعت ۶:۳۰ بعد از ظهر روشن می‌شود تا به نوعی یاد کسانی را زنده نگه دارد که در نبردهای مختلف برای کشورشان جنگیدند و جان خود را در این راه از دست دادند.

شانزه لیزه (Champs-Elysées)

آشنایی با پاریس

این خیابان هم سرشار از برندهای دنیاست که یکی از محبوب ترین های پاریس به شمار می آید

کاخ ورسای (Château de Versailles)

آشنایی با پاریس

ناپلئون تمام تابستان های خودش را در این کاخ می گذراند

باغ لوکزامبورگ (Jardin du Luxembourg)

در پاریس به کجا برویم

پارکی که در زمان بینوایان ویکتور هوگو با کوزت آشنا میشود. این پارک دومین پارک بزرگ پاریس است.

گالری لافایِت (Galeries Lafayette)

چذابیتهای پاریس

این پاساژ معروف برای مارک دوست هاست. این پاساژ سقفی شیشه ای دارد. و تمام برندهای خوب را اینجا می توانید ببینید و خریداری کنید.

اپرای گارنیه

کاخ گارنیه، ساختمان اپرای بزرگ و باشکوهی است که تأسیس آن به سال ۱۸۶۱ میلادی برمی‌گردد. این بنا یکی از مجلل‌ترین ساختمان‌ها در پاریس محسوب می‌شود. تیمی ۱۴ نفره از نقاشان و موزاییک‌کارها و ۷۳ مجسمه‌ساز، فقط برای تمرکز بر روی دکور نمای جنوبی آن به کار گرفته شده بودند. این بنا در طول تاریخ، الهام‌بخش آثار هنری بزرگی همچون رمان و فیلم شبح اپرا بوده است.

پل نئوف

دیدنی های پاریس

این پل دو رودخانه را به هم وصل کرده است. رودخانه گوش و درویت. این بنای عظیم از نظر معماری چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

کلیسای سکره کر مونمارتر

از جمله کلیساهایی که بسیار در آن احساس عرفان و مقدسی را تجربه خواهید کرد.بالای تپه مونترال قرار گرفته است.

دیزنی لند پاریس (Disneyland Paris)

اگر عاشق شهر بازی هستید . اینجارا حتما ببینید. اینجا یک شهر بازی بسیار بزرگ و بی نظیر برای تمامی سلیقه هاست. جاذبه های فراوان دیگری که در پاریس می توانید از آنها دیدن کنید و لذت ببرید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مرکز پمپیدو، میدان لا کنکورد، باغ توئیلری، موزه اورسای، لا دفانس، اپرای پاریس گارنیه، مولن روژ، میدان باستیل، کاخ سلطنتی، پل الکساندر سوم، باغ گیاهان و برج مونتپارناس.

اشتراک گذاری :

گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com