گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

آشنایی با مالدیو

سرفصل های مقاله

مالدیو کشوری یا جزیره‌ای در اقیانوس هند با جمعیتی نزدیک به 436.000 نفر می باشد که در جنوب غربی کشور پهناور و دیدنی و فرهنگی یعنی کشور هند قرار گرفته است. ماله، پایتخت مالدیو می باشد که دارای یکصد و چهار هزار نفر جمعیت می باشد که به صورت سنتی زندگی می کنند. ماله محل اقامت شاه و تاج گذاری ها در این منطقه بوده است. در سال 1965 میلادی، کشور مالدیو از بریتانیای کبیر جدا شد. دین رسمی مالدیو اسلام می باشد و پیروی از دیگر ادیان و تبلیغ دیگر ادیان در برابر عموم ممنوعیت و پیگرد قانونی دارد.

زبان رسمی این کشور زبان هندی ها و اروپایی هاست که دیوهی نام دارد و به زبان سینهالی قدیم شباهت دارد. مردم آن از قوم مالدیوی هستند که تبارشان ترکیبی از مردم سریلانکایی و هندویی و آریایی ها می باشد و رگه‌ هایی از اعراب نیز در میان آن‌ها وجود دارد. هم زبان و هم مردم آن با نام دیوِهی نامیده می‌شوند که واژه دیبـَجات و دیباجات که در فارسی و عربی در قدیم برای مالدیو به کار می‌رفت نیز شکلی از همین واژه دیوهی است.

موقعیت جغرافیایی در مقاله آشنایی با مالدیو

کشور مالدیو در واقع یک مجموعه جزیره می باشد. این مجموعه جزیره در قسمت جنوب غربی کشور هند قرار گرفته است. کوتاه ترین فاصله ی بین هند تا مالدیو، حدود ششصد کیلومتر می باشد. مساحت بزرگترین جزیره ی مالدیو ۵ کیلومتر مربع می باشد. از بین مجموعه جزایر مالدیو، تنها 9 جزیره ی آن بیش از 2 کیلومتر مربع مساحت دارند و تنها 200 جزیره ی آن مسکونی هستند و 88 جزیره ی آن مجموعه های گردشگری و هتل و اقامتگاه می باشد. بزرگترین شهر مالدیو و در واقع پایتخت و مرکز تجاری کشور مالدیو، شهر ماله می باشد که معنای نام این شهر «خانه ی بزرگ» است که به قصر پادشاه اشاره می کند. از دیدنی های شهر ماله می توان به مسجد جامع، موزه ملی، مسجد قدیمی،؛ بازار ماهی و مقر مولی آگ اشاره کرد.

وضعیت آب و هوایی:

به دلیل مجاورت با اقیانوس هند، وضعیت آب و هوایی کشور مالدیو تحت تأثیر این اقیانوس می باشد. هوای شرجی نسبتا بالایی دارد اما نسیم دریایی خنکی که می وزد ، هوای آنجا را برای شما دلنشین می کند. ایام بارانی در مالدیو از اواخر آپریل شروع شده و تا اواخر ماه اکتبر ادامه دارد که این باران ها با باد و طوفان همراه است.

تاریخچه جزیره رویایی مالدیو

ایرانیان و اعراب دریانورد قدیم، به مالدیو دیباجات یا دیبجات می گفتند که این منطقه با همین نام در نقشه ها ثبت گردیده است. به دلیل وجود مقدار زیادی از خرمهره (صدف نرم تن دریایی) در آنجا به آن جزایر پول هم می گفتند. در تاریخ آورده شده است که فردی به نام یوسف تبریزی که یک روحانی ایرانی بوده، مردم مالدیو را مسلمان کرده است.

جاذبه های جزیره مالدیو

 

مالدیو با آب و هوای مناسب و طبیعت بکری که دارد یکی از مناطق گردشگری و توریستی جهان بشمار می آید. این کشور مردم مهمان نوازی دارد که با روی باز از گردشگران استقبال می کنند.

رستوران ها :

 

رستوران های سرباز همراه با اجرای موزيک بين المللی به صورت زنده و غذاهای بين المللی و محلی دريايی كه به وفور در آن يافت می گردد. یکی از غذا های معروف، بشقاب های مرسوم مالديو که شامل برنج محلی با طعمی لذت بخش است كه در معجونی از مرغوب ترين گوشت های حيوانات و سبزيجات تفت داده می شوند.

همه ی کسانی که به مالدیو زیبا سفر کرده اند، همگی بر این باورند که خوردنی ها و غذاهای مالدیو بسیار خوش طعم و لذیذ و منحصر بفرد است. در زیر تعدادی از این خوراک ها را برای شما آورده ایم:

سوپ ماس هونی : وقتی یک صبح رویایی را در مالدیو از خواب بیدار می شوید، ترکیب ماهی دودی، نارگیل و پیاز یک صبحانه را تشکیل می دهد که سوپ ماس هونی نام دارد.

بامبو کی لو هیتی : این خوراک متفاوت، به عنوان میان وعده سرو می شود که از نوعی نان مخصوص، ادویه کاری، میوه و ماهی سرخ شده درست شده است.

فیهونوماس: این خوراک نیز بسیار لذیذ می باشد که به ماهی گفته می شود که با نوعی سس فلفلی مخصوص آغشته شده است و به صورت کبابی آماده می شود.

باجیا : یک نوع خوردنی شیرین یا به اصطلاح شیرینی می باشد که از ماهی پخته شده و نارگیل تهیه شده است.

گولا: این هم از شیرینی های مالدیوی هست که با ماهی درست می شود و شکل کوفته است.

ماسروشی : مالدیوی ها سوپ ماس هونی را داخل یک سری نان های ویژه می ریزند و داخل فر می گذارند.

کیمیا : در مالدیو، ماهی های رولت شده که با روغن سرخ شده باشند را کیمیا می نامند.

همینطور که در ترکیب غذاهای مالدیو مشاهده کردید، در اکثر خوراک ها و حتی شیرینی هایشان از ماهی، استفاده می کنند و همچنین از پیاز و فلفل و نارگیل و برنج هم زیاد استفاده می کنند.

هتل های شاخص در مالدیو:

برخی از جزایر مالدیو به صنعت گردشگری اختصاص یافته‌اند که در این جزایر هتل‌هایی با کیفیت، زیبایی و امکانات بسیار بالا برای اقامت گردشگران ساخته شده است. سالانه گردشگران فراوانی از سرتاسر دنیا برای دیدن و اقامت در این هتل های آرامش بخش به مالدیو سفر می کنند و مستقیما از فرودگاه بین‌المللی ماله به این جزایر منتقل می شوند. مهاجرانی که در کشور مالدیو ساکن هستند، اکثرا در هتل های مالدیو مشغول به کار می شوند. پس بنابراین اکثر کارکنان هتل ها در مالدیو مهاجرین هستند که زبان انگلیسی خوبی دارند.
مالدیو نیز مانند هر کشور دیگری هتل های لوکس دارد. در زیر تعدادی از هتل های لوکس مالدیو را برای شما آورده ایم. این هتل های لاکچری دارای استخر روباز، ورزشهای آبی، سایت غواصی، امکانات ماساژ و بیلیارد و سرگرمی هایی چون ماهی گیری و بدنسازی و موج سواری را دارند:

  • هتل شرایتون مالدیو
  • هتل سان آیلند مالدیو
  • هتل پارادایس مالدیو

هزینه‌ی حمل و نقل :

رفتن به این جزایر زیبا وقت و هزینه بالایی را می طلبد می توانیم بلیط هایی ارزان را در امارات از طریق دبی پیدا کنیم. هواپیمایی Air Asia که یک خط هوایی مقرون به صرفه است، که معمولا مسیری را از مرکز خود در کوالالامپور با هزینه کمتر را در سایت خود معرفی می کند.

همه ی افرادی که تصمیم به سفر به مالزی دارند، می توانند از شهر های اصلی آسیایی به مالدیو به صورت مستقیم پرواز داشته باشند.

سوغات مالدیو چیست:

اشیا و محصولات لاکی

محصولات لاکی مالدیو، یکی از هنرهای دیدنی و بینظیر این منطقه است که از زمان‌‌های قدیم طرفداران زیادی داشته است. طراحی‌های خلاقانه و خاص این آثار، آن‌ها را از سایر محصولات لاکی که ممکن است در کشورهای دیگر دنیا ببینید، متمایز کرده است.

مدل‌های کوچک قایق‌های بادبانی

قایق های بادبانی از جمله مهم ترین و جذاب ترین و همچنین اولین وسیله ی حمل و نقل در منطقه ی مالدیو می باشد و به گونه ای طراحی و ساخته شده که بتواند درمقابل طوفان ها و باد های شدید اقیانوسی دوام داشته باشد.

صنایع دستی چوبی

با توجه به شرایط اقلیمی این منطقه، اهالی جزایر مالدیو، برای تهیه ی وسایل مورد نیاز خود از چوب های همانجا استفاده می کردند. آن ها هر چیزی را که لازم داشتند مانند ظرف و ظروف و وسایل آشپزی و … را با تراشیدن چوب های آنجا می ساختند. به همین دلیل صنایع چوبی بسیار جذاب و متفاوتی دارند.

حصیربافی

زیراندازهای حصیری در زمان‌های قدیم، مهم‌ترین وسیله‌ی مورد استفاده‌ی اهالی بومی این منطقه بوده است. بسیاری از پادشاهان مالدیو، انواع حصیر را به عنوان یک هدیه‌ی سلطنتی دریافت می‌کردند. طرح‌های هنرمندانه و خلاقانه‌ی حصیرها که در حین بافت ایجاد می‌شوند، بسیار مورد توجه قرار دارند و قابل مقایسه با طرح‌ها و بافت‌های مدرن هستند.

برای تهیه‌ی این حصیرها از برگ‌های کاج پیچی استفاده می‌کنند. برگ‌ها را می‌چینند و در آفتاب خشک می‌کنند. از رنگ‌های طبیعی برای رنگ‌کردن آن‌ها استفاده می‌شود. این طرح‌های بی‌نظیر را با یک حلقه‌ی ساده، چاقو و همین رنگ‌های محدود ایجاد می‌کنند.

اشتراک گذاری :

گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com