گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

آشنایی با رم

سرفصل های مقاله

در مقاله آشنایی با رم ، گروه مسافرتی گردشگران شیراز شما را با زیبایی های رم آشنا می کند. رم پایتخت کشور زیبای ایتالیاست. که بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر این کشور است. رم مرکز مهم معماری هنر و زیباییست.

موقعیت جغرافیای رم در مقاله آشنایی با رم

آشنایی با رم

رم در اطراف دریای زیبای مدیترانه ای قرار دارد . واتیکان هم در درون رم اعجاب انگیز قرار دارد. در رکوردهای جهانی رم در سال دو هزارو هفت به عنوان 11 همین شهر پر بازدید در جهان و سومین شهر در اروپا و اولین شهر در ایتالیا در دنیای گردشگری شناخته شد. یکی از استدویهای معروف رم چینه چیتا می باشد. و بقایای کولوسئوم در آمفی تئاتر معروف هم در این وجود دارد.

آشنایی با رم

همیشه تاریخ این شهر زیبا با افسانه آغاز می شود. بنیان گذاران رم ساکنان رمی نبودند آنها قبایل اتروسکانی تمدن و قوم رمی بودند. کسانی که از بابل به این سرزمین آمدند. محققان حدس می زنند رمی ها ارتش منظمی داشتند به همین خاطر بود که توانستند قلمروی خود را افزایش دهند.

کلوسئوم مشهور ترین و مهم ترین و معروف ترین جاذبه های این شهر زیباست. . تجلی بخش هنر ایتالیایی هاست و همچنین یاد آور نبرد های گلادیاتور د رگذشته های درو بوده و همچنین نمادی از بزرگی و شکوه و عظمت است.

موزه واتیکان

در این مقاله آشنایی با رم درباره رم چه چیزهایی می دانید؟

یکی از بهترین موزه های دنیاست . در کنار کلیسای سنت پیتر موزه واتیکان قرار گرفته است. سقف و دیوارهای پر از نقاشی و اعجاب انگیز این کلیسا ، که الهام گرفته از زمان آفرینش انسان و داستانهای زندگی حضرت عیسی از شاهکارهای میکل آنژ است بر دیوارهای این کلیسا نقش آفرینی کرده است. دیدن آن بسیار زیباست

فواره تروی

آشنایی با رم

فواره های معروف تروی از زیباترین های رم است که همه گردشگران ها به دیدن این فواره ها می روند. این فواره ها به فواره های آرزوها معروف است. در چشمه آرزوها که در افسانه های قدیمی رم آماده است. می گویند کسی که سکه در آن بیندازد باز هم گذرش به رم می خورد. و بر می گردد

میدان ناوونا (Piazza Navona)

یدان ناوونا در محل استادیوم دومیتیان واقع است و قدمت آن به قرن پانزدهم می‌رسد. این میدان که همواره از جاذبه‌های گردشگری محبوب رم بوده است در نزدیکی پانتِئون و آب‌نمای ترِوی قرار دارد و یکی از دیدنی‌هایی است که می‌توانید حین پیاده‌روی در مرکز شهر در کنارش توقف کنید. اطراف این میدان معمولا پر از هنرمندان و فروشندگان خیابانی است و ساختمان‌های دورتادورش نیز جلوه‌‌ی بصری زیبایی به میدان داده است. دیدنی‌ترین عناصر این میدان تاریخی عبارت‌اند از آب‌نمای دِل مورو، آب‌نمای نپتون، کاخ براسکی، کاخ پامفیلی و کلیسای سِنت آگنِس.

پانتئون

آشنایی با رم

این معبد 2000 سال قدمت دارد و در آن بعضی از هنرمندان و نخبگان آرامگاه دارند. مثل رافائل و بعضی از پادشاهان ایتالیا است.

رومن فروم

آشنایی با رم

محل مهمانی ها ، جشن ها ، نشست ها ، جشنواره ها ،در رم باستان .

انجمن رمی (Roman Forum)

انجمن رمی یکی از مهم‌ترین بقایای تاریخی ایتالیاست که در گذشته مرکز زندگی عمومی و سیاسی رمی‌ها بود. در اینجا می‌توانید از معابد، میادین و طاق‌های مختلفی مانند معابد زحل، تیتوس و وِستا و همچنین طاق سِوِروس بازدید کنید. بخش اعظم این بناها هنوز پابرجاست و می‌توانید بیشتر طاق‌ها، پایه‌ها و دیواره‌های ساختمان‌ها را ببینید. اینجا کنار کولوسِئوم و محراب وطن واقع است و قطعا نباید در سفر به رم از دیدنش باز بمانید. بلیط ورودی انجمن و کولوسِئوم را می‌توانید یک‌جا خریداری کنید. فقط اینکه برنامه‌تان را طوری بچینید که وقت کافی برای بازدید از جای‌جای کل مجموعه داشته باشید.

میدان ناوونا

آشنایی با رم

در میدانی قرار دارد در اطرافش ، مغازه ها ، رستوران ها ، کافی شاپ بزرگی قرار دارد.

موزه بورگزه

آشنایی با رم

پله‎های اسپانیایی

آشنایی با رم

قلعه سن آنجلو

کلیسای سنت پیتر

این کلیسای زیبا هم از بزرگ ترین کلیساهای دنیاست.که به دلیل داشتن شاهکارهای میکل آنژ .نقاشی ها و مجسمه هایش شهرت فراوانی دارد.

 آب‌نمای ترِوی (Trevi fountain)

کمتر آب‌نمایی در جهان است که به‌اندازه‌ی این آب‌نما هنرپردازی شده باشد. آب‌‌نمای ترِوی را نیکولا سالوی در سال ۱۷۶۲ ساخت. این آب‌نما خدای اقیانوس‌ها را سوار بر ارابه‌ای نشان می‌دهد که توسط تریتون‌ها (پیام‌رسان‌های دریا) کشیده می‌شود. جزئیات این پیکره‌ها تحسین‌برانگیزند و کل مجموعه یک اثر هنری تمام‌عیار است. می‌گویند که اگر پشت به حوضچه بایستید و سکه‌ای را با دست‌ راست از بالای شانه‌ی چپ‌تان به‌داخل آب بیندازید، شانس سفر دوباره به رم در طالع‌تان نقش خواهد بست! اینجا در نزدیکی معبد پانتِئون و کاخ کوئیرینال واقع است و قطعا به دیدنش می‌ارزد.

اشتراک گذاری :

گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com