گردشگران شیراز لوگو

آخرین مقالات و نوشته ها

تورهای ویژه

مشاوره و رزرو تور

071-91009291

شیرازمال

071-91009293

رودکی

هم‌اکنون پاسخگوی شما هستیم

آشنایی با جزیره کیش

سرفصل های مقاله

مجموعه گردشگران سعی دارد در این مقاله شما را بیشتر با جزیره کیش و شگفتی ها و تاریخچه آن آشنا کند. برای آشنایی بیشتر با این جزیره زیب حتما تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.


اگر شما هم دوست دارید سفری خاص و آرام را تجربه کنید حتما به صفحه های تور کیش از شیراز و تور کیش نوروز آژانس گردشگران مراجعه کنید. مشاوران ما، پاسخگوی سوالات شما هستند. و تمام تلاش خود را انجام میدهند تا سفر بینظیری به جزیره زیبای کیش تجربه کنید.


موقعیت جغرافیایی کیش

کیش به مساحت 89.7 کیلومتر مربع با عرض 7 و طول 15.6 کیلومتر که شکلی شبیه بیضی دارد و در محدوده تنگه هرمز در خلیج فارس واقع شده است که یکی از شگفت انگیزترین جزیره مرجانی محسوب می شود. فاصله کیش از راه دریا تا بندرهای اطراف خود مثل خارک 18 کیلومتر، تا جزیره هندورابی 27 کیلومتر، تا جزیره فارور 57 کیلومتر، تا جزیره سیری 87 کیلومتر، تا جزیره ابوموسی 178 کیلومتر، تا جزیره قشم 225 کیلومتر، تا بندرعباس 300 کیلومتر، تا چابهار 670 کیلومتر، تا بوشهر 740 کیلومتر و تا دبی 200 کیلومتر می باشد.

تاریخچه کیش

جزیره کیش که به آن مروارید خلیج فارس هم می گویند، واقع در خلیج فارس است که از توابع شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان می باشد.در قدیم به جزیره کیش، قیس می گفتند. این جزیره حدود 800 سال پیش مرکز تجاری در خلیج فارس محسوب می شده و اکثر فعالیتهای تجاری بین ایران ، چین ، آفریقا و اروپا از این جزیره انجام می‌شده است.

فرهنگ مردم کیش

مردمان جزيره كيش دارای چند گروه بومي نژادي ، زباني و مذهبي هستند. بومیان جزیره کیش از نژادهای دراویدی، نوردیک، سامی و سیاهپوست است که هم مردمان شیعه و هم سنی در این جزیره زندگی می کنند.

زبان

مردم کیش به 2 زبان فارسی و عربی صحبت می‌کنند.

نوع لباس پوشیدن مردم کیش

دیدن اهالی بومی یک کشور یا یک منطقه برای بسیاری از توریست ها خیلی جذاب می باشد. که در محله سفین کیش می توانید با اهالی بومی خوش رو و خونگرم کیش ملاقات کنید و از نزدیک با سبک زندگی این مردمان آشنا شوید.

مراسم های کیش

مهم‌ترین عیدهایی که مردم کیش آن را جشن میگیریند، عید قربان و عید غدیر است. و مهمترين مراسم مردم کیش عبارتند از : مراسم زار ، مراسم عروسي ، مراسم بومي ، اعياد مذهبي ، عيد نوروز ، مراسم نيمه شعبان ، نيمه رمضان ، پايان صفر می باشد.

جاذبه های مذهبی کیش


1. مسجد ماشه و مسجد امیر (ع) در شمال شرقی ، مسجد خاتم الانبیاء(ع)در شمال غربی جزیره قرار دارد. مسجد خاتم الانبیاء(ع)،امام حسن(ع) و مسجد امیر(ع) و مسجد نور مسجد از بزرگترین مساجد کیش هستند.مسجد امام حسن(ع) در شهرک مسکونی صدف است که دارای طراحی منحصر به فردی است و میزبان پنج شهید گمنام میباشد

جاذبه های تاریخی کیش

آشنایی با کیش

آشنایی با جزیره کیش : در این قسمت با جاذبه ها همراه می شویم :

درخت سبز کیش :

درخت سبز، كهنسال‌ترین درخت لور یا انجیر در جزیره کیش است و که بین 500 تا 600 سال قدمت دارد.

 شهر زیر زمینی کاریز کیش :

کاریز کیش یک قنات قدیمی با طول عمر حدود دو هزار سال است و 15 کیلومتر عمق دارد. این قنات در زمان های قدیم به عنوان یکی

 کشتی یونانی:

گردشگران برای دیدن این کشتی علاقه زیادی دارند که حدود ۴۰ سال است که این کشتی در کنار ساحل جزیره کیش به گل نشسته است.

 آکواریم:

از جاذبه های دیدنی این جزیره آکواریوم کیش می باشد از تمام سنین برای بازدید این آکواریوم می آیند. این آکواریوم در شرق جزیره کیش واقع شده است که گونه های مختلفی ماهیان و آبزیان در این آکواریوم قرار دارند.

 اسکله تفریحی:

از دیگر جاذبه های این جزیره اسکله تفریحی است که امکانات خوب و مختصری دارد که از جمله این سرگرمی ها گردش در روی آب با قایق کف شیشه ای که از بالای آن می توان عبور ماهی های زیر آب را مشاهده کرد. ورزش اسکی روی آب، غواصی، درکنار اسکله تفریحی، پیست دوچرخه سواری نیز در این جزیره می توان انجام داد.


  • غذاهای سنتی کیش

آشنایی با کیش

از غذاهای محلی کیش می توان انواع قلیه، مضروبه، هریسه و مچبوس، سمک مشوی است که اغلب با ماهی تهیه می‌شوند را نام برد.
برنج مجبوس نوعی پلواست با ادویه‌ی خاص عربی همراه با گوشت، مرغ یا ماهی درست می‌شود و بیشتر در مراسمات عروسی این غذا سرو می شود.
سمک مشوی یک نوع ماهی سرخ‌شده است که مخصوص جزیره‌ی کیش است که مردم محلی آن را درست می‌کنند.
مرگوگ یا مرقوق یک نوع خورش مخصوص جزیره است.
برنج شکری یا محمر که نوعی برنج شیرین است که با ماهی سرو می شود.
مضروبه غذایی است که از ماهی، نوعی سبزی و سیر است که طعم خوشمزه‌ای دارد، درست می شود.

رستورانهای معروف کیش در مقاله آشنایی با جزیره کیش

رستوران شبهای کیش : از رستوران های پر طرفدار جزیره است که موقعیت مکانی آن رو بروی هتل پانیذ ، جنب هتل آریا و انتهای خیابان کوشا واقع شده است . در این رستوران غذاهای ایرانی و فرنگی که با موسیقی زنده همراه است، سرو می شود.
رستوران پدیده شاندیز : یکی از باشکوه ترین و بزرگ ترین رستوران های جزیره و بزرگترین رستوران سرپوشیده دنیا است.
رستوران شاندیز صفدری : این رستوران که به دلیل داشتن منوی متنوع ، غذاهای خوشمزه و با کیفیت ، اجرای چهار ساعت موسیقی زنده و محیط پرنشاط آن ، بین گردشگران از محبوبیت زیادی برخوردار می باشد و مقابل هتل آپارتمان دیدنی ها قرار دارد.

هتل های شاخص کیش در آشنایی با جزیره کیش

1.هتل ترنج کیش از دو قسمت که هتل روی آب و هتل ساحلی تشکیل شده است و فاز یک هتل پنج ستاره ترنج، که بر روی آب به شکل بته جقه درست شده است. اولین هتل دریایی خاورمیانه محسوب می شود که اتاق های این هتل زیبا دارای بالکن وکف شیشه ای بر روی آب است که طبق به روزترین امکانات ساخته شده اند.
2. هتل داریوش کیش در سه طبقه تشکیل شده است. در طراحی و ساخت این هتل از تخت جمشید و پاسارگاد الهام گرفته اند. این هتل در میدان داریوش قرار گرفته است و دسترسی مسافران را به مراکز خرید و ساحل جزیره کیش بسیار آسان است.
3. هتل مارینا پارک کیش این هتل به شکل خاصی ساخته شده است. در محوطه مارینا پارک هتل انواع گیاه های تزئینی و طبیعی و همچنین آب نماهای بسیار زیبا گذاشته شده است. مکان های نزدیک به این هتل ساحل خلیج فارس، پارک دلفین ها و باغ پرندگان است.

مراکز خرید در کیش

آشنایی با جزیره کیش : پارس خلیج، پانیذ، پدیده، دیپلمات، رویال مال، زیتون، سارینا1، عربها، مرجان، هایپر مارکت

پردیس 1

پردیس 2

دامون کیش : در این مرکز خرید را انواع برندهای مختلف وجود دارد و از نظر قیمت اجناس در سطح بالایی است.

بازار مروارید : در این بازار میتوانید پوشاک مردانه و زنانه، بلوریجات، لوازم ورزشی و آرایشی، عطر و ادکلن، لوازم خانگی و… خریداری کنید.

مریم : بیشتر غرفه های این بازار به غیر از تعداد کمی به فروش پوشاک، چمدان مسافرتی، کیف وکفش اختصاص یافته است.

ونوس: مغازه های این بازار در طبقه همکف قرار دارد و در طبقه بالایی آن بیشتر دفاتر اداری و خدماتی، رستوران و… است.

مراکز خرید محلی

در این قسمت از آشنایی با جزیره کیش با بازارهای معروفش آشنا می شوید. بازار ماهی کیش، بساک، بوستان، پادنا، شارستان، شقایق، گلستان، حافظ،صدف نام د ارند.

توصیه های مسافرت در فصول مختلف سال
بهترین زمان برای سفر به جزیره کیش از اوایل دی تا آخر اردیبهشت است که در این ماه ها هوایی بسیارخوب، دوست داشتنی وجود دارد. هوای جزیره کیش از اواخر خرداد تا آبان ماه بسیار داغ و با رطوبت بالایی دارد.
سیستم حمل ونقل در کیش
تاکسی‌های کیش از خودروهای باکیفیتی هستند و به رنگ‌های سفید و زرد وجود دارد. که
. تاکسی‌های سفیدرنگ تاکسی‌های تلفنی یا دربستی و تاکسی‌های زردرنگ تاکسی‌های خطی هستند. در این مقاله آشنایی با جزیره کیش با آنها بیشتر آشنا شوید.

اشتراک گذاری :

گروه تحریریه گردشگران شیراز

گروه تحریریه گردشگران شیراز

تورهای ویژه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه
جستجو
اعلان ها

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com

اطلاعات تماس

شعبه شیرازمال: بلوار ستارخان-نبش کوچه ۲۲-مجتمع شـیـرازمـــــــــال- طبـــقه دوم – واحد ۲۰۴ 07191009291 شعبه رودکی: بلوار زند-خیابان رودکی-نبش ایزدی-ساختمان گردشگران 07191009293 info@gardeshgaranshiraz.com